Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexGalerijLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 dikte hoofdlijn

Ga naar beneden 
+14
Steven Dekeyzer
Ed van Os
Antonie De Naeghel
Bart Debosschere
Ludovic Hollevoet
Giovanni Vanhooren
Tino Musschoot
bart polyn
verhofstadt kristoff
Raf van Opstal
Robby Malfliet
Tommy De Cleen
Jeffrey Benoot
Gregory Depoutre
18 plaatsers
Ga naar pagina : 1, 2, 3  Volgende
AuteurBericht
Gregory Depoutre

Gregory Depoutre


Man Aantal berichten : 317
Leeftijd : 43
Woonplaats : wervik
Hobby’s : muziek
Registration date : 27-03-08

dikte hoofdlijn Empty
BerichtOnderwerp: dikte hoofdlijn   dikte hoofdlijn Icon_minitimedi maa 30, 2010 4:19 pm

yoowh

vertrek komend weekend naar france en de twijfels slaan plots toe...het begin vant nieuwe jaar zeker Shocked

vis momenteel met 33/OO
en twijfel aan de sterkte ervan...
sterk genoeg voor france trips?

grts
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




dikte hoofdlijn Empty
BerichtOnderwerp: Re: dikte hoofdlijn   dikte hoofdlijn Icon_minitimedi maa 30, 2010 4:23 pm

Hoi Gregory ,

Ik denk dat dit vooral afhangt of er veel obstakels zijn of niet ? Indien geen obstakels zou ik zelfs dunner nemen !
Je moet ook weten hoe dikker je lijn hoe beter zichtbaar in het water he .

Grtz waldo
Terug naar boven Ga naar beneden
Gregory Depoutre

Gregory Depoutre


Man Aantal berichten : 317
Leeftijd : 43
Woonplaats : wervik
Hobby’s : muziek
Registration date : 27-03-08

dikte hoofdlijn Empty
BerichtOnderwerp: Re: dikte hoofdlijn   dikte hoofdlijn Icon_minitimedi maa 30, 2010 4:31 pm

ja Waldo das waar..
Maar begin nu plots met een twijfel mijn molens op te spoelen..
Tis een obstakel vrij water..
ge kent da e...ge begint er weer aan en drect beginnen piekern.. Cool

tis trouwens de power carp lijn van Ultima !
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




dikte hoofdlijn Empty
BerichtOnderwerp: Re: dikte hoofdlijn   dikte hoofdlijn Icon_minitimedi maa 30, 2010 4:39 pm

Met die draad zou ik mij geen zorgen maken Gregory . Ik wil voorlopig niks anders meer !
Het beste en goeie vangst he in France ...

Grtz waldo
Terug naar boven Ga naar beneden
Jeffrey Benoot
Admin
Jeffrey Benoot


Man Aantal berichten : 1507
Leeftijd : 50
Woonplaats : Kortemark
Hobby’s : Verse vis
Registration date : 23-03-08

dikte hoofdlijn Empty
BerichtOnderwerp: Re: dikte hoofdlijn   dikte hoofdlijn Icon_minitimedi maa 30, 2010 6:00 pm

Denk ook wel dat 33/00 goed zit, zelf zou ik maar max. 30/00 gebruiken op een obstakel-vrij water.

Maar kwa zichtbaarheid onder water moet je je bij Ultima al helemaal geen zorgen maken zeker? Niet dat ik er zelf al mee gevist heb, ben nog steeds een trouwe Technium gebruiker...

Grtzzzzzzzz
Terug naar boven Ga naar beneden
Gregory Depoutre

Gregory Depoutre


Man Aantal berichten : 317
Leeftijd : 43
Woonplaats : wervik
Hobby’s : muziek
Registration date : 27-03-08

dikte hoofdlijn Empty
BerichtOnderwerp: Re: dikte hoofdlijn   dikte hoofdlijn Icon_minitimedi maa 30, 2010 6:06 pm

Zors schreef:
Denk ook wel dat 33/00 goed zit, zelf zou ik maar max. 30/00 gebruiken op een obstakel-vrij water.

Maar kwa zichtbaarheid onder water moet je je bij Ultima al helemaal geen zorgen maken zeker? Niet dat ik er zelf al mee gevist heb, ben nog steeds een trouwe Technium gebruiker...

Grtzzzzzzzz

nee das waar Zors...nja...zal voor et zekerst bobiens gaan kopen van 35/OO ook in reserve...moest ek na een 8tal verliezen van boven de 25kg wiln veranderen affraid hehe..

btw,ge waart plots den bus in vrijdag..waren de duvels op? Twisted Evil

volgende keer , met wa meer tijd drinkn we der samen ene op ok Surprised
Terug naar boven Ga naar beneden
Jeffrey Benoot
Admin
Jeffrey Benoot


Man Aantal berichten : 1507
Leeftijd : 50
Woonplaats : Kortemark
Hobby’s : Verse vis
Registration date : 23-03-08

dikte hoofdlijn Empty
BerichtOnderwerp: Re: dikte hoofdlijn   dikte hoofdlijn Icon_minitimedi maa 30, 2010 6:10 pm

Had zowiezo niet veel tijd vrijdag, moesten nog weg...

Zullen het de volgende keer goed maken met ne Duvel, beloofd... Wink

Grtzzzzzzz
Terug naar boven Ga naar beneden
Gregory Depoutre

Gregory Depoutre


Man Aantal berichten : 317
Leeftijd : 43
Woonplaats : wervik
Hobby’s : muziek
Registration date : 27-03-08

dikte hoofdlijn Empty
BerichtOnderwerp: Re: dikte hoofdlijn   dikte hoofdlijn Icon_minitimewo maa 31, 2010 4:53 pm

kga der eerlijk in zijn...nadat ik gisteren mijn spoelen met nieuwe ultima lijn heb volgeladen moest ik denken aan de vele lijnbreuken (niet enkel op de knoop!!) die ik had vorig jaar in de zomer in france..
Dit wil ik nu zeker gaan vermijden en heb geen volste vertrouwen meer in deze lijn.

Vandaag bij Depoorter (Kims zaak) geweest en me laten overtuigen over de nieuwe lijn van Parallelium.95procent fluorcarbon!
blijkbaar immens sterk!


meer info gak zetten op een ander top ic...

grt
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




dikte hoofdlijn Empty
BerichtOnderwerp: Re: dikte hoofdlijn   dikte hoofdlijn Icon_minitimema aug 23, 2010 9:13 pm

waldo schreef:
Hoi Gregory ,

Ik denk dat dit vooral afhangt of er veel obstakels zijn of niet ? Indien geen obstakels zou ik zelfs dunner nemen !
Je moet ook weten hoe dikker je lijn hoe beter zichtbaar in het water he .

Grtz waldo

je praat over de zichtbaarheid van je draad he
kan wel aanemen in helder water enz. ma in de pratijk...?
ikzelf vis met gevlochten van dertighondertse ( eigenlijk goed zichtbaar int water he ) en heb nog dikker gevist..jha ge zult me nu wel als gek verklaren :-) da ik zo dik vis...
maar eigenlijk heb ik nooit veel verschil gehad in aanbete als ik met kameraden aant viss was die met dunne nylon aant visse waren..
heb jij zelf al zo veel verschille gemerkt dan ?
grt
Terug naar boven Ga naar beneden
Tommy De Cleen
Admin
Tommy De Cleen


Man Aantal berichten : 1782
Leeftijd : 53
Woonplaats : Hoboken
Hobby’s : karpervissen
Registration date : 23-03-08

dikte hoofdlijn Empty
BerichtOnderwerp: Re: dikte hoofdlijn   dikte hoofdlijn Icon_minitimema aug 30, 2010 8:08 am

als ge zo in twijfel staat ivm met lijn (33mm is ok hoor) dat zal dan de14lb zijn!
maar ge kunt altijd nen 18lb nemen, of in geval van twijfel een lange voorslag (ik gebruik tegenwordig voorslag van pb Red Ant en ben daar gvd ferm tevreden over .... das een optie die ge hebt ...
Terug naar boven Ga naar beneden
https://www.facebook.com/pages/Baitcraft-Benelux/133215373406831
Gast
Gast




dikte hoofdlijn Empty
BerichtOnderwerp: Re: dikte hoofdlijn   dikte hoofdlijn Icon_minitimevr sep 03, 2010 9:23 pm

niemand oneens met mij van de zichtbaarheid van de lijn wat ik hierboven zei ?
beetje een discusie op gang brenge he
leren we allemaal iets van bij... verschillende ervaringen
grtz
Terug naar boven Ga naar beneden
Robby Malfliet

Robby Malfliet


Man Aantal berichten : 2753
Leeftijd : 48
Woonplaats : Haasdonk
Hobby’s : Vissen, voetbal, Anglofiel...
Registration date : 06-01-09

dikte hoofdlijn Empty
BerichtOnderwerp: Re: dikte hoofdlijn   dikte hoofdlijn Icon_minitimeza sep 04, 2010 6:43 am

Een jaar of 10 geleden heb ik een periode met fluo groene hoofdlijn van Berkley gevist, en ik zag geen enkel verschil in mijn vangsten in vergelijking met het gebruiken van meer neutrale kleuren (wit en groen).
Terug naar boven Ga naar beneden
Raf van Opstal

Raf van Opstal


Man Aantal berichten : 36
Leeftijd : 47
Woonplaats : Geel
Hobby’s : Karpervissen
Registration date : 16-01-10

dikte hoofdlijn Empty
BerichtOnderwerp: Re: dikte hoofdlijn   dikte hoofdlijn Icon_minitimeza sep 04, 2010 11:24 am

tzal natuurlijk wel een beetje van het water afhangen.Op het AK waar het zo troebel is vis ik doorgaans met min 0,60mm nylon tot 0,91mm nylon.Ik doe natuurlijk wel de nodige zware loodhagels op mijn lijn en gebruik een backlead.Maar ik kan me zeer goed inbeelden dat er waters zullen zijn die ondiep en helder zijn waar dit toch de nodige vissen zal afschrikken.


Laatst aangepast door Raf op wo nov 17, 2010 8:27 pm; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
Tommy De Cleen
Admin
Tommy De Cleen


Man Aantal berichten : 1782
Leeftijd : 53
Woonplaats : Hoboken
Hobby’s : karpervissen
Registration date : 23-03-08

dikte hoofdlijn Empty
BerichtOnderwerp: Re: dikte hoofdlijn   dikte hoofdlijn Icon_minitimeza sep 04, 2010 12:36 pm

zoals Raf al een klein beetje aangeeft, is het verstandig om elk water anders te benaderen, dus ook qua lijn, kan het doorslaggevend zijn ...
ik opteer de laatste tijd weer terug om over te gaan naar braid/gevlochte lijn (nu reeds een paar jaar terug met mono/nylon aant vissen) en voordien 10 jaar met gevlochte lijn, en denk er sterk aan om terug over te gaan, (waarom) omdat braid sterk is en geen enkele rek heeft, wat beetregistratie ten goede komt ...

maar zoals eerder gezegt hangd van water tot water af ...
enekel rezervespoelen is hier blijkbaar geen onoverbodige luxe ..
Terug naar boven Ga naar beneden
https://www.facebook.com/pages/Baitcraft-Benelux/133215373406831
Gast
Gast




dikte hoofdlijn Empty
BerichtOnderwerp: Re: dikte hoofdlijn   dikte hoofdlijn Icon_minitimewo nov 17, 2010 8:11 pm

jha op sommige waters kan het mss wel doorslag gevend zijn..valt wel te testen ... zeker als ge geen beten meer krijgt op je bekende water....
:-)
jha ik verkies ook braid
kvind nylon juist ne elastiek :-) lomp,rekbaar,en nie al te sterk
Terug naar boven Ga naar beneden
verhofstadt kristoff

verhofstadt kristoff


Man Aantal berichten : 129
Leeftijd : 47
Woonplaats : schelderode
Hobby’s : karpervissen
Registration date : 13-10-08

dikte hoofdlijn Empty
BerichtOnderwerp: Re: dikte hoofdlijn   dikte hoofdlijn Icon_minitimedo nov 18, 2010 5:48 pm

ik vis al sinds 2006 me braid en ben er vree content van.
over 2 jaar heb ik iemand weten vissen me nylon op meer dan 100m Rolling Eyes maar als hij een run krijgt hangt volgens mij die vis er al een paar min aan

grtz
Terug naar boven Ga naar beneden
Jeffrey Benoot
Admin
Jeffrey Benoot


Man Aantal berichten : 1507
Leeftijd : 50
Woonplaats : Kortemark
Hobby’s : Verse vis
Registration date : 23-03-08

dikte hoofdlijn Empty
BerichtOnderwerp: Re: dikte hoofdlijn   dikte hoofdlijn Icon_minitimedo nov 18, 2010 5:54 pm

Ik vis soms ook (ver) over de 100m met nylon...en ik krijg toch een snelle beetregistratie...zal dus wel aan het "handvat" gelegen hebben...Rolling Eyes

Grtzzzzzzzz
Terug naar boven Ga naar beneden
Robby Malfliet

Robby Malfliet


Man Aantal berichten : 2753
Leeftijd : 48
Woonplaats : Haasdonk
Hobby’s : Vissen, voetbal, Anglofiel...
Registration date : 06-01-09

dikte hoofdlijn Empty
BerichtOnderwerp: Re: dikte hoofdlijn   dikte hoofdlijn Icon_minitimedo nov 18, 2010 6:05 pm

Op obstakelvrije waters vis ik ook op ruim 100m met gewoon nylon zene.
De fluo-carbon lijnen hebben sowieso al minder rek, plus ik dril nie graag met gevlochten lijn.
Ik heb er ook een jaar of 2 mee gevist, maar ben terug overgestapt een jaar of 5 geleden.
Nu gebruik ik het enkel nog als het nie anders kan.
Terug naar boven Ga naar beneden
Tommy De Cleen
Admin
Tommy De Cleen


Man Aantal berichten : 1782
Leeftijd : 53
Woonplaats : Hoboken
Hobby’s : karpervissen
Registration date : 23-03-08

dikte hoofdlijn Empty
BerichtOnderwerp: Re: dikte hoofdlijn   dikte hoofdlijn Icon_minitimedo nov 18, 2010 6:23 pm

weer naar gelang van de situatie waarin je je bevind, maar op gebied van voeling verkies ik toch ook braid (en heb ondervonden dat op afstand de beetregistratie bijna nul is) één a 2 piepkes thats it, en dat is niet genoeg (ben op deze manier enkele vissen gemist) ..

ik was ook na 10 jaar (gebruik gemaakt van braid) ookterug naar nylon overgestapt maar dat heeft me dus dit jaar al enkele vissen gekost, dus nu reserve spoelen (met braid en gebruiken wanneer ik het nodig heb) ...
ben ook van plan om de nylon te vervangen door fluoro carbon .... omdat deze veel zwaarder is ..
Terug naar boven Ga naar beneden
https://www.facebook.com/pages/Baitcraft-Benelux/133215373406831
bart polyn

bart polyn


Man Aantal berichten : 806
Leeftijd : 42
Woonplaats : Heusden
Hobby’s : Karpertjes vangen natuurlijk en luipaargekko's
Registration date : 19-08-08

dikte hoofdlijn Empty
BerichtOnderwerp: Re: dikte hoofdlijn   dikte hoofdlijn Icon_minitimedo nov 18, 2010 7:44 pm

Op mijn spoelen zit fluocarbon.Zinkt sneller en geeft me een veiliger gevoel als ik aan het vissen ben ivm.zichtbaarheid.
Braid gebruik ik enkel als het nodig is(zit tevens op mijn reservespoelen)!!In mijn geval heb ik dit maar in 10% van de gevallen nodig.
Beetje persoonlijk denk ik ook............
Terug naar boven Ga naar beneden
Jeffrey Benoot
Admin
Jeffrey Benoot


Man Aantal berichten : 1507
Leeftijd : 50
Woonplaats : Kortemark
Hobby’s : Verse vis
Registration date : 23-03-08

dikte hoofdlijn Empty
BerichtOnderwerp: Re: dikte hoofdlijn   dikte hoofdlijn Icon_minitimedo nov 18, 2010 7:49 pm

Ik heb al enorm veel vissen veilig geland waarvan ik slechts één bliepje hoorde. In sommige gevallen moest ik zelfs drillen met de boot. Denk dat het vooral kwestie is van snel reageren, en indien met de boot, spanning houden en eens boven de vis verder afdrillen...

Grtzzzzzzzzz
Terug naar boven Ga naar beneden
Tommy De Cleen
Admin
Tommy De Cleen


Man Aantal berichten : 1782
Leeftijd : 53
Woonplaats : Hoboken
Hobby’s : karpervissen
Registration date : 23-03-08

dikte hoofdlijn Empty
BerichtOnderwerp: Re: dikte hoofdlijn   dikte hoofdlijn Icon_minitimedo nov 18, 2010 8:51 pm

je mag nie overal een boot gebruiken he ...
nylon is okay als ge kort bij vist, maar eigenlijk het gevoel met braid is we enorm (elke beweging voel je van de vis) maar zoals ik al zij ik overweeg fluoro carbon te steken ...

@ Bart welke gebruik jij???
Terug naar boven Ga naar beneden
https://www.facebook.com/pages/Baitcraft-Benelux/133215373406831
Jeffrey Benoot
Admin
Jeffrey Benoot


Man Aantal berichten : 1507
Leeftijd : 50
Woonplaats : Kortemark
Hobby’s : Verse vis
Registration date : 23-03-08

dikte hoofdlijn Empty
BerichtOnderwerp: Re: dikte hoofdlijn   dikte hoofdlijn Icon_minitimedo nov 18, 2010 9:00 pm

Dat is ook waar Tommy...maar ik ben sinds de laatste jaren steeds vaker met slappere lijnen beginnen vissen. En daar krijg je dus wel en veel betere beetregistratie door, ook op langere afstand. Maar ik ben me er ook van bewust dat je met gevlochten nog beter af bent op het gebied van registratie.

Grtzzzzzzzzzz
Terug naar boven Ga naar beneden
Tommy De Cleen
Admin
Tommy De Cleen


Man Aantal berichten : 1782
Leeftijd : 53
Woonplaats : Hoboken
Hobby’s : karpervissen
Registration date : 23-03-08

dikte hoofdlijn Empty
BerichtOnderwerp: Re: dikte hoofdlijn   dikte hoofdlijn Icon_minitimedo nov 18, 2010 9:21 pm

okay slape lijnen maar op afstanden van 100 a 120 meter is ook niet echt makelijk met nylon
denk dat dit met fluoro carbon beter gaat dan nylon ...ik gebruik backleads tegenwordig om men lijn plat (zover dat het plat is) over de bodem te laten gaan (zoals slape lijn) en dan heb ik op die afstand problemen met nylon ivm beetregistratie ... en snachts één biep hoor ik soms niet ze ...

kheb ook slapen lijn gebruikt op korte afstand ... en das mega ...
Terug naar boven Ga naar beneden
https://www.facebook.com/pages/Baitcraft-Benelux/133215373406831
Jeffrey Benoot
Admin
Jeffrey Benoot


Man Aantal berichten : 1507
Leeftijd : 50
Woonplaats : Kortemark
Hobby’s : Verse vis
Registration date : 23-03-08

dikte hoofdlijn Empty
BerichtOnderwerp: Re: dikte hoofdlijn   dikte hoofdlijn Icon_minitimedo nov 18, 2010 9:27 pm

Ik ga je in die gedachte volgen. Ben ook sterk aan het overwegen om over te stappen op Fluoro. Heb jaren, met enorm veel vertrouwen, gevist met Technium van Shimano. Tot max 30/00 uitvoering. Had nooit last van kinken, was van mening dat die goed afzinkt, weinig rek en schuurbestendig. Maar de laatste twee jaar is die bij mij beginnen kinken als een troep nonnen... Rolling Eyes

Vroeger totaal geen last van, vis er wss al 8 jaar mee! Dus ik zoek een waardige vervanger...

De eerste dagen van een trip ga je wss nog elke bliep horen, maar eens te sessie vordert begint de vermoeidheid toe te slaan hé, alles, als je toch wat deftig in de vis zit...

Grtzzzzzzzzz Razz
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





dikte hoofdlijn Empty
BerichtOnderwerp: Re: dikte hoofdlijn   dikte hoofdlijn Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
dikte hoofdlijn
Terug naar boven 
Pagina 1 van 3Ga naar pagina : 1, 2, 3  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» nylon hoofdlijn

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: Discussie Board :: Tips & Tricks-
Ga naar: