Aantal berichten : 309 Leeftijd : 38 Woonplaats : Wilrijk Hobby’s : Karpervissen, Webdesign, Powertrainen... Registration date : 27-03-08
Onderwerp: De Leder R.I.P. za mei 17, 2008 9:39 am
Een van de meest begeerde vissen van het KK is dood
Hij zwemt hij nu in de karperhemel bij andere legendes van het KK zoals Rambo, Boloog, de Groote...
De oorzaak van zijn dood is niet gekend, sommige beweren door de stress... ...door de constante druk van alle die vissers, die hem wel eens in hun armen wouden vasthouden.
Andere beweren dat het komt door de lange koude op het KK, waardoor de zwakke en oudere vissen kunnen sterven.
De vissen die onlangs gestorven zijn op het KK8-9 en KK9-10 vertoonden witte melkachtige vlekken, het gevolg van stress en aanhoudende koude.
...Wat de oorzaak ook is, het brengt de vis niet terug...
R.I.P.
grtz Dario
Gast Gast
Onderwerp: Re: De Leder R.I.P. za mei 17, 2008 10:45 am
Tis een jammere zaak, dat weer één van belgish grootste vissen is komen te sterven!!! Maar ik vind dat het nog lang heeft geduurd, niet dat ik deze vis dood wenste. Maar gewoon dat hij het nog lang heeft volgehouden.
Das nu eenmaal de keerzijde, van constante druk op een water en de vissen!!
RIP
Kurt Glorie
Aantal berichten : 280 Leeftijd : 47 Woonplaats : Ieper Hobby’s : vissen-vissen-vissen Registration date : 24-03-08
Onderwerp: Re: De Leder R.I.P. za mei 17, 2008 12:41 pm
Jammer voor deze die hem nog op hun verlanglijstje hadden staan. 'tZal er misschien terug wat rustiger worden.
Rip
Gast Gast
Onderwerp: Re: De Leder R.I.P. za mei 17, 2008 1:37 pm
Rustig zal het er nooit meer worden, er staat waarschijnlijk al een paar ander vissen in de rij om door te schieten, naar enorme hoge gewichten.
Jurgen Egoego
Aantal berichten : 50 Leeftijd : 45 Woonplaats : harelbeke Hobby’s : karpervissen natuurlijk Registration date : 21-04-08
Onderwerp: Re: De Leder R.I.P. za mei 17, 2008 9:14 pm
voor de mensen die de leder nie kennen , nog een foto van vlekkie met de leder
Wesley Mast
Aantal berichten : 693 Leeftijd : 44 Woonplaats : Schelle (BE) Hobby’s : Mijn gezin, films & karpervissen Registration date : 03-04-08
Onderwerp: Re: De Leder R.I.P. zo mei 18, 2008 11:15 am
RIP my friend Het moest er ooit van komen,zoals Tommy reeds zei,het heeft nog lang geduurd al zijn er idd al andere vissen die het gaan overnemen in de toekomst... Rustig(er) zal het er NOOIT worden,ben ik 100% zeker van
greetz Wes (lange)
Jeffrey Benoot Admin
Aantal berichten : 1507 Leeftijd : 51 Woonplaats : Kortemark Hobby’s : Verse vis Registration date : 23-03-08
Onderwerp: Re: De Leder R.I.P. zo mei 18, 2008 5:34 pm
Jammere zaak...dat De Leder in vrede zijn baantjes in de karperhemel mag zwemmen... Ben het ook eens met het feit dat het er nooit meer rustig zal worden, het bestand is er te goed voor hé, heb me eens een jaartje proberen toe te leggen op het KK, maar vooral de drukte was een grote struikelblok, ik kon het niet blijven opdraaien om er veel energie in te steken, om uiteindelijk in het rijtje te gaan blanken...wat een drukte was het soms zeg pfff niet te doen!! Grtzzzzzzzzzzzz
Gast Gast
Onderwerp: Re: De Leder R.I.P. zo mei 18, 2008 6:00 pm
Wie er nu zijn succes wil halen, heeft veel geduld nodig volgens mij!! Ik heb het er lang volgehouden (10 jaar) heb ik mijn winters gesleten op het kk 7-8. Tot het jaar dat de dunne lijn verscheen, en er messas gevoerd werd. Toen heb ik het opgegeven op het kk, maar ik kijk toch terug op een leuke tijd met hoogtes en laagtes. Maar heb er toch mijn viskes gevangen (75 vissen in 10 jaar) met als hoogte punt de lange op 19kg+ in 1999 (heel lang geleden). Het zal nooit meer hetzelfde worden als toen ......
Tom Daelemans
Aantal berichten : 670 Leeftijd : 44 Woonplaats : In Tisselt aant water Hobby’s : Karpervissen/Voetbal/Kickeren/... Registration date : 14-04-08
Onderwerp: Re: De Leder R.I.P. zo mei 18, 2008 6:31 pm
Blackwater schreef:
Wie er nu zijn succes wil halen, heeft veel geduld nodig volgens mij!! Ik heb het er lang volgehouden (10 jaar) heb ik mijn winters gesleten op het kk 7-8. Tot het jaar dat de dunne lijn verscheen, en er messas gevoerd werd. Toen heb ik het opgegeven op het kk, maar ik kijk toch terug op een leuke tijd met hoogtes en laagtes. Maar heb er toch mijn viskes gevangen (75 vissen in 10 jaar) met als hoogte punt de lange op 19kg+ in 1999 (heel lang geleden). Het zal nooit meer hetzelfde worden als toen ......
Pas op ik vistte toen ook nog niet he maar het is vooral door het internet dat de tijden veranderd zijn... denk ik
Grt
Jeffrey Benoot Admin
Aantal berichten : 1507 Leeftijd : 51 Woonplaats : Kortemark Hobby’s : Verse vis Registration date : 23-03-08
Onderwerp: Re: De Leder R.I.P. zo mei 18, 2008 6:32 pm
En laat ons het legaliseren van het nachtvissen ook niet vergeten....heeft al meer kwaad gedaan dan goed!!! Grtzzzzzzzzzzzz
Gast Gast
Onderwerp: Re: De Leder R.I.P. zo mei 18, 2008 7:24 pm
Heb zelf maar een drietal keer enkele nachtjes op het KK gedaan altijd in de winter. Heb er nooit mijn draai gevonden, ook niks gevangen. Zelfs de Damse vaart stoort me al, teveel vissers/vaste stekken. Jeffrey en Tommy en hebben al enkele puntjes aangekaart, laat ons daar ook nog eens de groei van het karperleger bijnemen, dan is de rekening rap gemaakt, het zal steeds drukker en moeilijker worden, zeker dat de groentjes ook nog eens her en der wat waters in beslag nemen en visvrij verklaren. De laatste twee jaar ben ik "verwend" om op waters te kunnen vissen die me meer vrijheid geven en ik niet noodzakelijk in het rijtje moet gaan zitten.
De leder was natuurlijk een natte droom van iedere visser die zijn geluk ging beproeven op het KK, een mooie vis die zich geregeld liet verschalken. KK zal altijd iets mystrieus aanbieden en volk lokken, mij zullen ze daar niet meer zien.
Grts Gino
Gast Gast
Onderwerp: Re: De Leder R.I.P. zo mei 18, 2008 9:05 pm
Zors slaat de nagel op de kop, het nachtvissen is een smet op heel het karpergebeuren.
Vroeger was veel leuker, in den duik verscholen in de struiken!! Da was veel plezanter, en zo was het nog rustig (niet iedereen durfde het te doen)
Wat die leder betreft (nate droom voor vele) wel mij kan het niet bekoren om zo een slet te vangen, sorry dat ik dit woord gebruik (maar dat was hij wel geworden een slet). Geeft maar andere targets, die ook niet simpel zijn te vangen!! Die niet iedereen al heeft gevangen ........
Toch is het jammer dat hij dood is, maar het zat er aan te komen.
Tom Daelemans
Aantal berichten : 670 Leeftijd : 44 Woonplaats : In Tisselt aant water Hobby’s : Karpervissen/Voetbal/Kickeren/... Registration date : 14-04-08
Onderwerp: Re: De Leder R.I.P. zo mei 18, 2008 9:07 pm
Blackwater schreef:
Wat die leder betreft (nate droom voor vele) wel mij kan het niet bekoren om zo een slet te vangen, sorry dat ik dit woord gebruik (maar dat was hij wel geworden een slet). Geeft maar andere targets, die ook niet simpel zijn te vangen!! Die niet iedereen al heeft gevangen ........
Das gelijk me vrouwen he
Gast Gast
Onderwerp: Re: De Leder R.I.P. zo mei 18, 2008 9:09 pm
Wel Tom idd gelijk vrouwen, de moeilijkste zijn de beste
Gast Gast
Onderwerp: Re: De Leder R.I.P. zo mei 18, 2008 9:42 pm
Juist daarom he Tommy, hoevelen dromen niet van zo ene vis, en de Leder was nu net zo ene die zich geregeld liet vangen, dus als je daar kwam wist je dat er een mogelijkheid was om ze te pakken, voor hetzelfde was het een vis die maar ééns om de vier jaar eruit kwam, natuurlijk een grotere uitdaging maar voor velen dan weer een droom die dichter bij het onmogelijke plakte dan nu het geval is.
grts.
Ps: sletjes zijn ook al es plezant zelle
Gast Gast
Onderwerp: Re: De Leder R.I.P. zo mei 18, 2008 9:45 pm
Hahahaha ik heb geen ervaring met sletjes maat, maar ik begrijp wat je wil zeggen!! Ieder zijn droom zou ik zeggen ...... En laat ze maak naar het kk gaan, dan blijft het kalm waar ik vis