Ik ben er zelf nog niet geweest Peter, maar ik heb al véél goeie reacties gehoord over Moorlands in de Bourgondie streek, ook nog bekend als Etang du Roivre.
Een water van ong. 8 ha, met 5 stekken en een 200-tal karpers tot 23kg.
Het water ligt in La Chapelle de Bragny, op 700km van Antwerpen (ong. 6,5u rijden).
Keith Moors en zijn vrouwke Jan (lees: Djen) runnen het water nu een achttal jaar, en het wordt aanzien als één van de topwaters voor mensen die hun partner willen meenemen en echt willen genieten.
Jan is hobbykok, en bereidt dagelijks verse maaltijden van hoge kwaliteit.
Er zijn ook zeer verzorgde douches op het domein, evenals een mooie sociale ruimte met Sky TV.
En als klap op de vuurpijl een privé-zwembad dat alleen door de vrouwelijke klanten mag gebruikt worden.
Toch een serieuze troef voor de vrouwkes hé.
Ik sta al een paar jaar in contact met Keith, en misschien dit jaar nog, ofwel zeker volgend jaar ga ik er een week vissen.
Keith is echt ne schitterende mens, en is altijd behulpzaam!
Een week op Moorlands kost £425 (ong 475eu), en voor uw partner komt er nog eens £175 (ong. 200eu) extra bij.
Niet goedkoop, da's waar, maar ge krijgt er wel dagelijks een ontbijt en 2-gangen avondmaal van hoge kwaliteit voorgeschoteld!
Plus alle andere faciliteiten die in de prijs inbegrepen zijn.
En vergeet niet dat dit niet zomaar een betaalwaterke is op gebied van de omgeving, de vissen, het water en de verzorging door de eigenaars...
De ontelbare positieve reacties op verschillende fora spreken voor zich...
Meer info:
http://www.moorlandfisheries.co.uk/index.htm en ook heel veel info (50 blz!!!) in het boek Carping Journey's van Jason Rider, die in Belgie verkocht worden door Giovanni Vanhooren (Gio hier op 't forum)