Aantal berichten : 447 Leeftijd : 45 Woonplaats : assenede Hobby’s : karperen Registration date : 15-05-08
Onderwerp: tripje gezocht di jan 05, 2010 11:34 am
eej gasten,
kzou deze zomer, ronde de maand juni, met de vriendin willen gaan vissen. aangezien ik ze al genoeg laat afzien tijdens andere sessies is het de bedoeling om een watertje te bevissen waar wat meer luxe is en waar er regelmatig een visje kan geland worden. aangezien ze zelf ook de hengels hanteerd wil ik niet aan een water zitten om tegaan voor die ene beaty en derest van de week niets tezien krijgen. een challetje of huisje aan het water zou mooi meegenomen zijn aangezien ze niet te al te beste rug heeft.
heeft er iemand ervaring met een water als deze in frankrijk of kan er iemand iets aanprijzen?
alvast bedankt voor jullie tijd
greets igor
Guy Michiels
Aantal berichten : 199 Leeftijd : 44 Woonplaats : meerhout Hobby’s : vissen, gitaar spelen Registration date : 24-09-08
Onderwerp: Re: tripje gezocht di jan 05, 2010 11:53 am
Lac de Moisson. Betaalwater Fisherman Holidays. Heel mooi water met groot strandgehalte. Vooral in de zomer geweldig. Was er met de madam in 2006 denk. Als zij al zegt dat het goed was.
Gast Gast
Onderwerp: Re: tripje gezocht di jan 05, 2010 4:04 pm
Staat dat niet in de brochure beschreven als een moeilijk water Piker ? Wat was uw ervaring ?
Grtz waldo
Guy Michiels
Aantal berichten : 199 Leeftijd : 44 Woonplaats : meerhout Hobby’s : vissen, gitaar spelen Registration date : 24-09-08
Onderwerp: Re: tripje gezocht di jan 05, 2010 5:03 pm
Tja moelijk? Had daar wel wat vissen tot 13kg. Een beet of 2 op een etmaal was de maat. Gemakkelijk is het zeker niet maar als je weet waar je moet zijn maak je meer kans(plateaustek, poste2)
Robby Malfliet
Aantal berichten : 2753 Leeftijd : 48 Woonplaats : Haasdonk Hobby’s : Vissen, voetbal, Anglofiel... Registration date : 06-01-09
Onderwerp: Re: tripje gezocht di jan 05, 2010 5:08 pm
Stek 11 zou eind april en in de meimaand ook vrij goed zijn naar 't schijnt.
Ben zelf in twijfel om er te boeken een dezer dagen. Er is nog maar heel weinig geboekt momenteel.
Ben eigelijk op zoek naar een openbaar water in Noord Frankrijk, waar ik meermaals per jaar nartoe kan. Maar telkens ik ergens mijn gedacht op zet krijg ik negatieve berichten over het water.
Antonie De Naeghel
Aantal berichten : 322 Leeftijd : 41 Woonplaats : Maldegem Hobby’s : karpervissen, voetbal, vriendin Registration date : 07-08-08
Onderwerp: Re: tripje gezocht di jan 05, 2010 6:11 pm
Op het karperdroom forum las ik in november een verslag van pascal praet over een mega sessie op pescalis. Een water waar ik al van gehoord had maar me veel te commercieel klonk en wss ook is. http://www.pescalis.com/index.php?option=com_content&task=view&id=6&Itemid=7 Toch zou ik, na het verslag gelezen te hebben, voor een ontspannen sessie met de vriendin of voor anderen met kinderen durven kiezen voor zo'n weeksessie. Misschien wel wat druk in juni maar is nog buiten het verlof. Je hebt er chalets, studio, stacaravan, een restaurant, zwembad...(bekijk de site eens) maar vooral een water van 25 ha met een jong goed groeiend bestand tot 26kg. Je moet het verslag maar eens opzoeken als je interesse hebt, de site alleen ovetuigt niet echt. In vijf dagen, begin november, enkel overdag vissen vingen ze 900kg karper met 15dertigers en 2 veertigers, neem genoeg aas mee . Veel te veel mss maar zal lang niet altijd zo lopen he, als je met enige regelmaat een visje kan vangen is dat meer dan genoeg. Prijs om er te vissen is 190euro. Als er een gulden middenweg dient gekozen te worden mss een optie.
Grtz Antonie
steven meirlaen
Aantal berichten : 258 Leeftijd : 47 Woonplaats : sint-martens-latem Hobby’s : karpervissen, bowlen, en vrouwtje... Registration date : 24-08-08
Onderwerp: Re: tripje gezocht di jan 05, 2010 7:23 pm
we kunnen samen zoeken Robby, , ik ben ook een hele tijd bezig met goole aerth, en de federale franse site verschillende optie's aan het bekijken. 't is niet simpel om iets te vinden naar mijn gedacht. rust, niet te ver, en voldoende ruimte om mijn ding te kunnen doen.
greets
Tino Musschoot
Aantal berichten : 288 Leeftijd : 45 Woonplaats : Zwijnaarde Hobby’s : vissen en honden Registration date : 22-09-08
Onderwerp: Re: tripje gezocht di jan 05, 2010 7:34 pm
Domain de ribiére is ook een optie en echt heel pak grote vissen en niet zo moeilijk,de gites zijn op wandelafstand en vrienden van mij hb er al mooie vangsten geboekt! Wil je nog info pm gerust grtz Tino
jurgen lievens
Aantal berichten : 56 Leeftijd : 47 Woonplaats : markegem Hobby’s : vissen Registration date : 07-01-09
Onderwerp: Re: tripje gezocht wo jan 06, 2010 8:10 am
Robby Malfliet schreef:
Ben zelf in twijfel om er te boeken een dezer dagen. Er is nog maar heel weinig geboekt momenteel.
Ben eigelijk op zoek naar een openbaar water in Noord Frankrijk, waar ik meermaals per jaar nartoe kan. Maar telkens ik ergens mijn gedacht op zet krijg ik negatieve berichten over het water.
Als je boekt dan zou ik u zeker stek 3 aanraden in deze periode, wij hebben er dan goed gevangen. (hebben er een gans seizoen gevist op moisson)
Igor Van Waesberghe
Aantal berichten : 447 Leeftijd : 45 Woonplaats : assenede Hobby’s : karperen Registration date : 15-05-08
Onderwerp: Re: tripje gezocht wo jan 06, 2010 12:23 pm
hej gasten,
bedankt voor jullie info over die waters, er zitten zeker een paar opties tss om nader te bekijken om daar een tripje naartoe te wagen. kzal met tvrouwke eens moeten overleggen wat ze ziet zitten.
wat het word zal ik zeker eens laten weten
alvast erg bedankt voor de info en jullie tijd
groetjes igor
Beelens Pascal
Aantal berichten : 611 Leeftijd : 60 Woonplaats : GERAARDBSERGEN Hobby’s : Karpervisken-Multicatch Registration date : 20-08-08
Onderwerp: Re: tripje gezocht wo jan 06, 2010 2:23 pm
mooi water,ribiere...alsook voor het gezin.. grtzzzzzz
Robby Malfliet
Aantal berichten : 2753 Leeftijd : 48 Woonplaats : Haasdonk Hobby’s : Vissen, voetbal, Anglofiel... Registration date : 06-01-09
Onderwerp: Re: tripje gezocht wo jan 06, 2010 2:39 pm
jurgen lievens schreef:
Robby Malfliet schreef:
Als je boekt dan zou ik u zeker stek 3 aanraden in deze periode, wij hebben er dan goed gevangen. (hebben er een gans seizoen gevist op moisson)
De weddenschap met Martin Komen gewonnen Jurgen?
jurgen lievens
Aantal berichten : 56 Leeftijd : 47 Woonplaats : markegem Hobby’s : vissen Registration date : 07-01-09
Onderwerp: Re: tripje gezocht wo jan 06, 2010 3:58 pm
Robby Malfliet schreef:
jurgen lievens schreef:
Robby Malfliet schreef:
De weddenschap met Martin Komen gewonnen Jurgen?
HA, nee jong geen 30kg voor ons. Die komen nie zo rap de kant opgekropen he
Gast Gast
Onderwerp: Re: tripje gezocht zo jan 10, 2010 4:55 pm
ik denk dat je best eens kijkt naar engelsgerunde btw moatje... er zijn er heel wat met runslakes en huisje bij de stek... eerlijk gezegd nog niet op moisson gevist maar wat ik ervan hoor zouk het toch geen runswater noemen
mvg
Tim
Robby Malfliet
Onderwerp: Re: tripje gezocht zo jan 10, 2010 5:14 pm
Abbey Lakes is ook altijd een optie.
Marc Dhaene
Aantal berichten : 191 Leeftijd : 59 Woonplaats : lebbeke Hobby’s : as ze me missen dan ben ik ........... Registration date : 30-10-08
Onderwerp: Re: tripje gezocht zo jan 10, 2010 5:21 pm
das nu ook ni direct een runswaterke he robby en de stekken liggen veel te kort bij elkaar !!! grtz marco
Robby Malfliet
Onderwerp: Re: tripje gezocht zo jan 10, 2010 6:34 pm
Da hangt er vanaf hoe goe ge met de situatie daar omgaat hé Marco.
Ik ken een paar gasten die daar heel goe gevangen hebben op de 2 bekendste waters op het complex (Heron en Fox).
Rainbow is ook geen runs water. Maar nen engelsman (een zeker Andy Finch) heeft er in april 2009 wel 35 vissen in een week gevangen van op stek 7.
Maar ik weet wel wa ge bedoeld zene Marco. Maar zo'n waterkes ken ik persoonlijk nie.
Gast Gast
Onderwerp: Re: tripje gezocht ma jan 11, 2010 9:37 am
heb int voorjaar op abbey gevist .. wat een kruidpoel.... waar wij zaten heb ik geen enkele kruidvrije plek gevonden! Een 3tal man had vis... de rest van het volgeboekte sop zat te peuteren, aangezien er honderden vissen samentroepten in de achterste kom! Voor mij persoonlijk een vd slechtste trips ooit!
visvakanties.nl heeft ook een aantal makkelijke waters met huisjes bij Iggy.
grtz
Tim
Igor Van Waesberghe
Onderwerp: Re: tripje gezocht ma jan 11, 2010 1:26 pm
kga da zeker eens checken moatje. zit mss ook iets tussen wa de vriendin wijs vind
merci eh
Robby Malfliet
Onderwerp: Re: tripje gezocht ma jan 11, 2010 2:46 pm
TimV schreef:
heb int voorjaar op abbey gevist .. wat een kruidpoel.... waar wij zaten heb ik geen enkele kruidvrije plek gevonden
Dan moet ge gaan wanneer het kruid zo'n probleem nie is hé Tim. In maart tot half april zou het goe te doen zijn daar. Abbey staat ook op mijn lijstje met optie's, alleen moet mijne maat ook instemmen natuurlijk. Al is het er wel vrij duur. 320eu pp voor een week geloof ik.
Les Halbrans is ook een mogelijkheid. Slechts 150eu voor een week, en ge moogt er ne roeiboot (zonder motor) gebruiken. Altijd interessant! Valt alleen nie veel info over te vinden, buiten een oud artikel op de AVK site. En ik weet nie echt hoe het daar zit met de luxe op het domein.
Net vanuit Engeland nog nen tip gekregen Igor. Ge moet eens gaan kijken op www.etangdeuxpierres.co.uk Da's blijkbaar een heel mooi watertje in de buurt van het bekende dorpje Vitry-le-Francois in de Champagne. Op stek 1 (the beach) hebben ze een mooi verzorgd tuinhuisje geplaatst, groot genoeg om 2 bedchairs en nog wat materiaal in te plaatsen, om zo toch een beetje meer luxe te hebben. Ziet er wel gezellig uit! Er zijn op het domein plaatsen voorzien waar ge batterijen voor de télé kunt opladen, en ook frigo's en diepvriezers zijn er ter plaatse. Zelfs uw onthaakmat hebt ge nie nodig want die is op elke stek voorzien. Bespaart veel plaats en ook reukhinder op de terugweg. Op diene site eens op "About Us" klikken, en dan helemaal naar beneden scrollen. Daar kunt ge da chaletje zien.
Igor Van Waesberghe
Onderwerp: Re: tripje gezocht ma jan 11, 2010 7:20 pm
hej robby,
ge zijt er wel uw werk van aant maken eh moatje, merci voor de moeite!! da waterke da ge via uwe maat hebt gekregen ziet er inderdaad wel goe uit. kheb eens een mailke gestuurd voor wat bijkomende info, ben keer benieuwd.
ja over les halbrans is nieveel te vinden en is al heel oude info als je wat vind.
bedankt eh copain.
Robby Malfliet
Onderwerp: Re: tripje gezocht ma jan 11, 2010 7:40 pm
Als ik iemand kan helpen dan doe ik da hé makker.
En da waterke spreekt mij zelf ook wel aan eigelijk.
Gast Gast
Onderwerp: Re: tripje gezocht di jan 12, 2010 10:26 am
hey robby,
ik zat op fox in april jongstleden. Ik meen echt wat ik zeg , alsk zeg .. geen kruidvrije plekken... de enige kruidvrije plekken waren hooguit enkele vierkante meters groot en waren allemaal in de achterste kom. Ik was de enige met vis op het rechte stuk... de rest kwam allemaal vanaf 11 12 en 13. Kvis graag tussen wa kruid ma damn... dit was er echt over!
les halbrans zou de moeite wel waard zijn met toch redelijk wa vissen boven 20kg aldus een franse maat.
mvg
Tim
Gast Gast
Onderwerp: Re: tripje gezocht di jan 12, 2010 11:12 am
Vorig jaar had een kennis van mij een goeie sessie op Halbrans met een stuk of dertig vissen en 2 veertigers bij ,denk tot 22.5 kg ongeveer.Ook daar zaten de vissen samengetroept .Zijn maat naast hem had er 2 of 3 en zijn andere maat nog een stek verder ook zo goed als niets.Ze hebben wel een recente site hoor . http://www.etangs-les-halbrans.fr/
Robby Malfliet
Onderwerp: Re: tripje gezocht di jan 12, 2010 2:45 pm
Van die site was ik ook al op de hoogte Geert, maar veel info vind ge er nie echt hé, buiten wa foto's en 't regelement. Maar 't is wel al iets natuurlijk.