Aantal berichten : 2753 Leeftijd : 48 Woonplaats : Haasdonk Hobby’s : Vissen, voetbal, Anglofiel... Registration date : 06-01-09
Onderwerp: Les Teillats wo jan 27, 2010 12:50 pm
Sommigen zullen van dit water wel al gehoord hebben, maar onthoud deze naam zeker en vast! Dit is een toekomstig topwater!
Gelegen in Bray-sur-Seine, ten Z-O van Parijs, zwemmen in dit 15 hectare groot waterke zomaar eventjes 7 verschillende 30kg vissen, waarvan 6 schubs (grootste 36kg) en 1 spiegel (34kg)! Er zitten ook nog verschillende 50ers en dozijnen 40ers. De hemel op aarde, en een toekomstig recordwater!
Maar... er is altijd ne maar hé... Dit water is een betaalwater in Engels beheer. En 't is algemeen geweten dat de prijzen op engelse waters nu niet echt goedkoop te noemen zijn.
Een weeksessie op dit water is enkel en alleen als "all-inn" te boeken. D.w.z. dat er dus ontbijt en een warme avondmaaltijd in de prijs inbegrepen is. Dit alles voor de crisisprijs van 675eu (£585) per week!!!
Onderwerp: Re: Les Teillats wo jan 27, 2010 1:05 pm
Citaat :
Een weeksessie op dit water is enkel en alleen als "all-inn" te boeken. D.w.z. dat er dus ontbijt en een warme avondmaaltijd in de prijs inbegrepen is. Dit alles voor de crisisprijs van 675eu (£585) per week!!!
Slik...
Jesus mina
Robby Malfliet
Aantal berichten : 2753 Leeftijd : 48 Woonplaats : Haasdonk Hobby’s : Vissen, voetbal, Anglofiel... Registration date : 06-01-09
Onderwerp: Re: Les Teillats wo jan 27, 2010 1:09 pm
Nie gewoon hé?
Gast Gast
Onderwerp: Re: Les Teillats wo jan 27, 2010 1:15 pm
Citaat :
2010 zit volledig vol by the way.
tja en toch zit het vol krijg ik soms emails dat mensen het te duur vinden om te komen vissen, als je dit dan zie, valt het bij ons nog enorm goe mee ...
Robby Malfliet
Onderwerp: Re: Les Teillats wo jan 27, 2010 2:01 pm
Tja op Teillats zitten dan ook alleen maar engelsen hé. Die kijken nie naar de kostprijs, of toch veel minder dan ons belgen en nederlanders. Ik ben wel vergeten vermelden dat er in die prijs van 675eu, het bootticket en verplaatsing met bus inbegrepen is.
Hou er ook nog rekening mee dat partikels verboden zijn, behalve degene die ze daar zelf klaarmaken (waar kennen we die regel nog van ). 1kg partikels kost daar 2.5eu.
Uw eigen boilies gebruiken is wel toegestaan, maar ze raden vanzelfsprekend het huismerk aan, aangezien de vissen daarmee gevoerd worden in het gesloten seizoen. 11eu voor een kilootje boilies. Huur voor een roeiboot, 75eu per week bovenop de all-inn prijs.
Als ge op den duur de rekening gaat maken, dan kunt ge met da geld al bijna een week op 4-sterren hotel gaan in Spanje met het vrouwke.
Maar kheb de eigenaars toch eens gecontacteerd om te vragen of er niks te regelen valt aangezien ik geen bootticket en bus nodig heb. Ben benieuwd naar het antwoord...
Laatst aangepast door Robby Malfliet op wo jan 27, 2010 2:39 pm; in totaal 1 keer bewerkt
Gast Gast
Onderwerp: Re: Les Teillats wo jan 27, 2010 2:38 pm
Citaat :
Uw eigen boilies gebruiken is wel toegestaan
mag ook op ander water ...
jurgen lievens
Aantal berichten : 56 Leeftijd : 47 Woonplaats : markegem Hobby’s : vissen Registration date : 07-01-09
Onderwerp: Re: Les Teillats wo jan 27, 2010 2:39 pm
zo'n gewichten op zogezegd 15ha, tzal ook wel een origineel bestand zijn. sorry hoor maar dit vind ik niet meer normaal, om dan nog e zwijgen van het bedrag dat je moet betalen pfff.
Robby Malfliet
Onderwerp: Re: Les Teillats wo jan 27, 2010 2:43 pm
jurgen lievens schreef:
zo'n gewichten op zogezegd 15ha, tzal ook wel een origineel bestand zijn. sorry hoor maar dit vind ik niet meer normaal, om dan nog e zwijgen van het bedrag dat je moet betalen pfff.
Geen idee of de vissen origineel zijn Jurgen. En zo ja, de welke originele vissen zijn. Volgens de eigenaars komen de vissen van viskwekers. En zo is het bij heel veel betaalwaters hé. In de champagne streek zitten de betaalwaters allemaal vol met vis van één van de bekende viskwekers daar, om maar een voorbeeld te geven.
Gast Gast
Onderwerp: Re: Les Teillats wo jan 27, 2010 2:50 pm
Volgens mij betalen onze Engels visvrienden gewoon meer voor een betaalwater omdat de mogelijkheden in eigen land niet te vergelijken zijn met de mogelijkheden die wij hier hebben (openbaar en andere).
Hier zijn de waters met +20kg vissen niet meer te tellen, dat is over de plas wel even anders.... De prijzen voor syndicaatwateren en dayticket-putten swingen daar ook de pan uit.
Hier zijn twee oorzaken voor:
beperkt aanbod grote vraag
Iemand die iets van economie heeft begrepen, weet dat dit altijd een invloed zal hebben op de prijs.
Op het continent hebben sommige dan weer een mateloze bewondering voor de English way of fishing, waardoor ook veel materiaal en aas gehypt wordt bij ons... En sommige firma's slagen hier beter in dan anderen.
Ivan De Ridder
Aantal berichten : 489 Leeftijd : 53 Woonplaats : Beveren-Waas Hobby’s : Karpervissen / Genieten van ne goeien Duvel Registration date : 23-12-08
Onderwerp: Re: Les Teillats wo jan 27, 2010 2:57 pm
[quote="Robby Malfliet"]
jurgen lievens schreef:
zo'n gewichten op zogezegd 15ha, tzal ook wel een origineel bestand zijn.
In de champagne streek zitten de betaalwaters allemaal vol met vis van één van de bekende viskwekers daar, om maar een voorbeeld te geven.
Dat zal best zo zijn, maar ik denk toch dat sommige 'viskwekers' daar hele grote 'kweekvijvers' hebben ook.(du Der / Oriént enz...) Om van de kanalen/rivieren in de buurt maar te zwijgen.
Grtz I
jurgen lievens
Aantal berichten : 56 Leeftijd : 47 Woonplaats : markegem Hobby’s : vissen Registration date : 07-01-09
Onderwerp: Re: Les Teillats wo jan 27, 2010 3:19 pm
ik ken een van die viskwekers daar in de streek, maar zo een grootte vissen heb ik er nog niet gezien hoor. Nuja, kwil hier zeker geen discussie in gang steken ze. iedereen doet wat hij wilt.
ben vermoesen
Aantal berichten : 266 Leeftijd : 47 Woonplaats : liedekerke Hobby’s : karpervissen natuurlijk Registration date : 14-11-08
Onderwerp: Re: Les Teillats wo jan 27, 2010 3:32 pm
amaai, zeer schoon vissen,maar de prijs, das ni voor mij zene grtzz
Robby Malfliet
Onderwerp: Re: Les Teillats wo jan 27, 2010 3:44 pm
jurgen lievens schreef:
ik ken een van die viskwekers daar in de streek, maar zo een grootte vissen heb ik er nog niet gezien hoor. Nuja, kwil hier zeker geen discussie in gang steken ze. iedereen doet wat hij wilt.
Inderdaad. Ieder doet wat hij wil.
En ik zou eerlijk gezegd mijn hand voor geen enkel frans water in 't vuur steken of de vissen allemaal origineel zijn. Nie voor Gravieres, La Horre, Rainbow, Sky, Vigne Feuilette, Les Halbrans noem maar op.
En wat zijn originele vissen... Zelfs de net overleden legendarische vis "Shoulders" in Engeland was geen originele Horton vis. Die kwam van Longfield, en is overgezet op Horton. En dan is er nog een verschil tussen een vis bij ne gecertificeerde kweker kopen of hem gewoon ergens gaan wegvangen en op ne put zetten (zoals vele vissen op Labyrinth, het water van KM).
Nogmaals, elkeen vist waar hij wil. Ik heb in 't verleden vele mensen horen zeggen "ik vis nooit op betaalwater"... maar vele van hen zijn al op hun woord teruggekomen zene...
Giovanni Vanhooren
Aantal berichten : 248 Leeftijd : 43 Woonplaats : Oudenburg Hobby’s : Ja Registration date : 08-05-08
Onderwerp: Re: Les Teillats wo jan 27, 2010 4:03 pm
Ikke niet en niet zinnens ook
Gast Gast
Onderwerp: Re: Les Teillats wo jan 27, 2010 4:28 pm
gio schreef:
Ikke niet en niet zinnens ook
ik zij da ook een 10 jaar geleden!! nu denk ik daar anders over, omdat ik er niet altijd tijd voor heb en omdat ik soms de drive onbreek op hier in belgié of elders te gaan vissen en dus kies voor een btw waar ik ook men viske kan vangen. maar ieder zen gedacht daarover, maar het kan wel is veranderen (dat gedacht) ...
Gast Gast
Onderwerp: Re: Les Teillats wo jan 27, 2010 5:14 pm
Aan de echtscheidingen alleen al kunt ge zien hoe rap een mens van gedacht kan veranderen.
Jeffrey Benoot Admin
Aantal berichten : 1507 Leeftijd : 51 Woonplaats : Kortemark Hobby’s : Verse vis Registration date : 23-03-08
Onderwerp: Re: Les Teillats wo jan 27, 2010 6:05 pm
[quote="Ivan De Ridder"]
Robby Malfliet schreef:
jurgen lievens schreef:
zo'n gewichten op zogezegd 15ha, tzal ook wel een origineel bestand zijn.
In de champagne streek zitten de betaalwaters allemaal vol met vis van één van de bekende viskwekers daar, om maar een voorbeeld te geven.
Dat zal best zo zijn, maar ik denk toch dat sommige 'viskwekers' daar hele grote 'kweekvijvers' hebben ook.(du Der / Oriént enz...) Om van de kanalen/rivieren in de buurt maar te zwijgen.
Grtz I
De Seine ligt daar dichtbij hé.... Nu, ik ga (nog) geen stenen smijten hoor...
Iemand een idee welk water het precies is, vanuit de lucht gezien dan...? Heb vroeger nog in Bray-Sur-Seine gevist, zeer mooie streek met enorm veel watertjes...
Grtzzzzzzzz
Robby Malfliet
Onderwerp: Re: Les Teillats wo jan 27, 2010 6:39 pm
Ik weet zelf nie welk water het is Zors. Heb met da water ook helemaal niks te maken. Ben daar alleen wa opzoekwerk naar gaan doen nadat ik heb voorbije jaar foto's zag van verschillende 30kg+ vissen van da water.
Jeffrey Benoot Admin
Aantal berichten : 1507 Leeftijd : 51 Woonplaats : Kortemark Hobby’s : Verse vis Registration date : 23-03-08
Onderwerp: Re: Les Teillats wo jan 27, 2010 6:46 pm
Is echt niet te doen wat er van watertjes er daar in die streek liggen...en de meeste staan (of hebben gestaan) in verbinding met de Seine. Zijn allemaal zandafgravingen, is makkelijk transport hé, de boten vol met zand en hop, de rivier op...
Grtzzzz
Arnaud Castel
Aantal berichten : 571 Leeftijd : 37 Woonplaats : Kortrijk Hobby’s : karpervissen, dj, uitgaan Registration date : 15-06-09
Onderwerp: Re: Les Teillats wo jan 27, 2010 7:01 pm
Zors schreef:
Is echt niet te doen wat er van watertjes er daar in die streek liggen...en de meeste staan (of hebben gestaan) in verbinding met de Seine. Zijn allemaal zandafgravingen, is makkelijk transport hé, de boten vol met zand en hop, de rivier op...
Grtzzzz
En voor 2 weken betaal je 30euro aan vakantiepermi
Jeffrey Benoot Admin
Onderwerp: Re: Les Teillats wo jan 27, 2010 7:31 pm
Ge moogt gerust zijn...
Grtzzzzzz
Robby Malfliet
Onderwerp: Re: Les Teillats wo jan 27, 2010 7:53 pm
Ik vind alleen dat de mensen nie mogen overdrijven. 't Is precies alsof elk betaalwater in de buurt van een groot openbaar water vol zit met gestolen vissen afkomstig van die openbare waters.
Ok, 't is geen geheim dat die praktijken vroeger nog gebeurd zijn, maar ik denk nie dat het nu nog veel gebeurd. Wat gebeurd is is gebeurd en daar kunt ge niks meer aan veranderen.
Ivan De Ridder
Aantal berichten : 489 Leeftijd : 53 Woonplaats : Beveren-Waas Hobby’s : Karpervissen / Genieten van ne goeien Duvel Registration date : 23-12-08
Onderwerp: Re: Les Teillats wo jan 27, 2010 8:43 pm
[quote="Robby Malfliet"]Ik vind alleen dat de mensen nie mogen overdrijven. Ok, 't is geen geheim dat die praktijken vroeger nog gebeurd zijn, maar ik denk nie dat het nu nog veel gebeurd. quote]
Wel, ik vindt persoonlijk dat hier nog niemand heeft overdreven...
Ik vrees echter dat het meer en meer gebeurd, is teveel belang (lees geldgewin) mee gemoeid. Pas op, k wil hier zeker niet alle btw's veralgemenen, en nog minder stellen dat ik er af en toe niet meer zelf op vis.
Een ding is zeker hé, goedkoper worden veel btw's er niet op...
Ja lap, ben hier weeral aant afwijken op deze topic, sry.
Grtz I.
Robby Malfliet
Onderwerp: Re: Les Teillats wo jan 27, 2010 9:07 pm
Ik heb het nie over overdrijven in deze topic nu, maar gewoon in 't algemeen.
Ge hoort genoeg van "ik ga nie op betaalwaters met al die gestolen vissen", alsof het overal zo het geval is. De veralgemening is overdreven, da bedoel ik.
Laatst aangepast door Robby Malfliet op wo jan 27, 2010 9:22 pm; in totaal 1 keer bewerkt
Tino Musschoot
Aantal berichten : 288 Leeftijd : 45 Woonplaats : Zwijnaarde Hobby’s : vissen en honden Registration date : 22-09-08
Onderwerp: Re: Les Teillats wo jan 27, 2010 9:16 pm
Catteeuw Geert schreef:
Aan de echtscheidingen alleen al kunt ge zien hoe rap een mens van gedacht kan veranderen.