Onderwerp: Re: Dynamite en Rod Hutchinson wo okt 07, 2009 9:36 am
Ah ne man van de wereld . Er is maar ENE choco en dat is die van Nutella
Jeffrey Benoot Admin
Aantal berichten : 1507 Leeftijd : 51 Woonplaats : Kortemark Hobby’s : Verse vis Registration date : 23-03-08
Onderwerp: Re: Dynamite en Rod Hutchinson wo okt 07, 2009 9:42 am
Ik denk ook dat de waarde van zo'n zakje bollen niet meer waard is dan 1 a 2 euro, veel hoogwaardige producten zal je er volgens mij niet in vinden. Wat ze ook beweren! Veel van die hoogstaande merken vragen massa's geld voor hun Freddy-mades, maar zijn het echt niet waard.
Enkele jaren terug had ik enkele kilo's Nash bollen over, Formula One boilies. Nam ik naar het buitenland altijd mee als reserve, zat ik door mijn eigen aas, had ik een goed alternatief, en had ik die Freddy's over, ze werden niet slecht hé. Ik had daar een kilo of 8 van staan, ideaal om op een plaatselijk water wat lichtjes te voeren, om er af en toe eens enkele uren op te gaan vissen...ik voerde een half kilootje per keer, gemengd met wat particles...
De eerste sessie's waren goed tot zeer goed, maar hoe langer ik voerde, hoe minder vis op de kant. Was niet erg moeilijk aan wat dat ligt, de voedingswaarde van dergelijke bollen is ver te zoeken!!
Instant kan je goed scoren met zo'n aas, maar op lange termijn... Is trouwens ook niet te betalen mijn gedacht! Geef mij maar een goeie freezer, daar kan niks tegenop...
Grtzzzzzzzzzz
Gast Gast
Onderwerp: Re: Dynamite en Rod Hutchinson wo okt 07, 2009 9:42 am
nee echt, ik begrijp best dat somige mensen het duur vinden, maar ooit al is aan gedacht ...
dat boillie boer X en Y voor eigen rekening werken (geen personeel!!) maar bedrijven als Solar, Dynamite, CC moore, Mainline om er maar een paar te noemen, met personeel werken (die moeten ook betaald worden die mensen) en dan die sjieke verpakingen waar da grief inzit kost ook meer, dan wat de modale boillie boer gebruikt.
kijk ik keur dit niet goed, maar mensen die daar voor werken mogen ook hun brood verdienen he. jou baas moet ook eerst winst maken voor hij je een maand loon kan betalen!!
je moet verder kijken, dan wat er op de verpaking als prijs staat en is goed nadenken ....
Robby Malfliet
Aantal berichten : 2753 Leeftijd : 48 Woonplaats : Haasdonk Hobby’s : Vissen, voetbal, Anglofiel... Registration date : 06-01-09
Onderwerp: Re: Dynamite en Rod Hutchinson wo okt 07, 2009 9:52 am
Awel dan vis ik liever met nen bol van een klein firmake voor 4eu de kilo en waar de kwaliteit even hoog is dan van de grote firma's.
Ik koop nen bol om vis mee te vangen, en nie om iemand zijnen auto of huis te helpen afbetalen. Kheb zelf kosten genoeg.
Gast Gast
Onderwerp: Re: Dynamite en Rod Hutchinson wo okt 07, 2009 9:57 am
das een heel kortzinige uitleg!! als morgen je baas geen tapijt meer verkoopt omdat de klant het te duur vind, zit gij ook zonder werk en wat dan??? kun je ook da bolleke van €4 vergeten.
man man man
Jeffrey Benoot Admin
Aantal berichten : 1507 Leeftijd : 51 Woonplaats : Kortemark Hobby’s : Verse vis Registration date : 23-03-08
Onderwerp: Re: Dynamite en Rod Hutchinson wo okt 07, 2009 10:01 am
Vind dat kwaliteit toch nog altijd moet betaald worden, en zeg nu zelf Tommy, er zijn betere ballen op de markt dan die Freddy-mades hé. Van grote merken betaal je gewoon de prijs, das een feit...
Grtzzzzzzzzz
Robby Malfliet
Aantal berichten : 2753 Leeftijd : 48 Woonplaats : Haasdonk Hobby’s : Vissen, voetbal, Anglofiel... Registration date : 06-01-09
Onderwerp: Re: Dynamite en Rod Hutchinson wo okt 07, 2009 10:02 am
Kortzinnig?
Da's mijn eigen opvatting hé Tommy. Niemand hoeft mijn portemonnee te maken. Als ik iets wa 12eu kost kan krijgen aan 4eu, met dezelfde kwaliteit, waarom zou ik da dan nie kopen? Ik doe per slot van rekening met mijn zuur verdient geld wa ik zelf wil.
En over tapijten gesproken, ik ken de winstmarges bij ons, en da is geen 400% zene.
Gast Gast
Onderwerp: Re: Dynamite en Rod Hutchinson wo okt 07, 2009 10:05 am
whatever ....
Robby Malfliet
Onderwerp: Re: Dynamite en Rod Hutchinson wo okt 07, 2009 10:07 am
Ik dacht dat we onze persoonlijke mening mochten geven... Sorry.
Gast Gast
Onderwerp: Re: Dynamite en Rod Hutchinson wo okt 07, 2009 10:11 am
natuurlijk mag je dat Robby
maar het komt altijd op het zelfde neer geld geld geld!! maar voor somige mensen is dat de eerste prioriteit, om gelukig te zijn. wel ik moet zeggen, ik heb niets maar ben heel rijk ze .....
Robby Malfliet
Onderwerp: Re: Dynamite en Rod Hutchinson wo okt 07, 2009 10:15 am
Da is bij mij ook zo Tommy. Ik ben ook rijk van geest.
Maar ge moet elke situatie afzonderlijk bekijken hé. Ik moet persoonlijk goe zien hoe ik mijn centen beheer. Door mijn gezinssituatie. Als ik wil kan ik ook 12eu per kilo betalen zene. Maar ik doe da nie omdat ik ook met lopende kosten zit, en ik de enige verdiener ben hier. En ik spaar graag wa ook. Met zo'n zaken moet ge ook rekening houden hé.
En ge hebt gelijk, geld maakt nie gelukkig... Maar geen geld hebben, of geld tekort hebben zeker nie zene!
Laatst aangepast door Robby Malfliet op wo okt 07, 2009 10:19 am; in totaal 2 keer bewerkt
Onderwerp: Re: Dynamite en Rod Hutchinson wo okt 07, 2009 10:17 am
Ergens kan ik u wel volgen ze Tommy , dat personeel moet idd betaald worden en hun gebouw betaald , .... Maar hun blitse verpakkingen en hun overdreven reclame campagnes die veel centen kosten vind ik echt overdreven . Heb ooit voor een Nederlandse firma een mix samengesteld voor commerciele doeleinden . Als ik achteraf zag wat voor winst ze er aan hadden , amaai . Maar zoals eerder al gezegd , hun aas is idd niet slecht . Grt
Gast Gast
Onderwerp: Re: Dynamite en Rod Hutchinson wo okt 07, 2009 10:21 am
dat weet ik maar al te goe Robby, heb zelf al heel wat zwarte sneeuw in men leven zijn vliegen!! maar heb geen schulden, heb een dak boven men hoofd en elke dag eten. luxe hoef ik niet maar ben een zeer gelukig mens, maar als ik rond me heen kijk zie ik veel dingen die alleen maar op geld aankomen (ik heb nen BMW, een luxe apartement etz etz) maar wat ge niet ziet achter de schone schijn bij veel mensen is de schulden berg die ze maken voor al de luxe!!
tis maar wat ne mens zelf wil he, rijk zij is meer dan geld alleen ....
Onderwerp: Re: Dynamite en Rod Hutchinson wo okt 07, 2009 10:30 am
Yep , rijkdom zit vanbinnen . Maar sommige mensen hebben schulden zonder er iets voor te moeten doen . En ik weet waarover ik spreek Daarom dat ik niet meer werk , allez int wit he Grt
Gast Gast
Onderwerp: Re: Dynamite en Rod Hutchinson wo okt 07, 2009 10:38 am
jerry1974 schreef:
Ergens kan ik u wel volgen ze Tommy , dat personeel moet idd betaald worden en hun gebouw betaald , .... Maar hun blitse verpakkingen en hun overdreven reclame campagnes die veel centen kosten vind ik echt overdreven . Heb ooit voor een Nederlandse firma een mix samengesteld voor commerciele doeleinden . Als ik achteraf zag wat voor winst ze er aan hadden , amaai . Maar zoals eerder al gezegd , hun aas is idd niet slecht . Grt
daar heb je gelijk in Jerry, maar das wat de consument wil he (ik niet, want van mij mag da in ne papiere zak ziten) wel leven nu eenmaal in een consumptie maatschapij!! waar bijna alles draaid om winst en geld (en daar speelt reclame een grote rol in) kijk op tv, je word er mee om de oren geslagen of ge het nu wil of niet!!
werken (moet) wel als ge opt einde van de rit je loon brief ziet word ge er slecht van!! afhouding zus afhouding zo, man man man, en daar moet ge fucking heel hard voor werken ge zou voor minder de pedalen verliezen ....
Dennis de Wilde
Aantal berichten : 121 Leeftijd : 49 Woonplaats : Schiedam Hobby’s : wat denk je?!?!? Registration date : 17-06-08
Onderwerp: Re: Dynamite en Rod Hutchinson wo okt 07, 2009 10:57 am
Robby, iets begrjp ik niet, jij vist toch met CC Moore? Dat kost toch ook rond of boven de E10,- / kg?
Davy Pissoort
Aantal berichten : 35 Leeftijd : 46 Woonplaats : Haaltert Hobby’s : Karpervissen Registration date : 10-06-08
Onderwerp: Re: Dynamite en Rod Hutchinson wo okt 07, 2009 1:11 pm
Ik weet niet of de redenering van Tommy volledig juist is. Vanuit de les economie dacht ik begrepen te hebben dat ik schaalvergroting (grotere fabriek e.d.) er net voor zorgt dat je kleintjes kan wegconcurreren, zeker qua prijs. Boilies zijn waard wat de gek ervoor betaalt. Wat mij bijvoorbeeld opvalt is dat Richworth tutti-frutti freezers in Engeland evenveel kosten als bijvoorbeeld Solar Club Boilies. In feite, als je eens kijkt naar de prijzen van bijvoorbeeld de Bait&Feed Company, dan kosten alle merkboilies daar ongeveer evenveel. De Engelsen zijn gewoon bereid om meer geld dan wij te geven voor boilies en dat vertaalt zich dan in de hoge prijzen hier voor boilies van Engelse firma's.
Robby Malfliet
Onderwerp: Re: Dynamite en Rod Hutchinson wo okt 07, 2009 1:44 pm
dutchdennis schreef:
Robby, iets begrjp ik niet, jij vist toch met CC Moore? Dat kost toch ook rond of boven de E10,- / kg?
Ik heb met CC Moore gevist Dennis (niet gesponsord!). Maar ik betaalde die geen 10eu/kg...
Maar sinds juni ben ik verbonden aan een andere aasfabrikant. Ik doe daar "field support" zoals ze het in Engeland noemen. En daar moet ik maar een fractie meer betalen van de doordeweekse prijzen...
Dennis de Wilde
Aantal berichten : 121 Leeftijd : 49 Woonplaats : Schiedam Hobby’s : wat denk je?!?!? Registration date : 17-06-08
Onderwerp: Re: Dynamite en Rod Hutchinson wo okt 07, 2009 4:46 pm
Robby Malfliet schreef:
dutchdennis schreef:
Ik heb met CC Moore gevist Dennis (niet gesponsord!). Maar ik betaalde die geen 10eu/kg...
Maar sinds juni ben ik verbonden aan een andere aasfabrikant. Ik doe daar "field support" zoals ze het in Engeland noemen. En daar moet ik maar een fractie meer betalen van de doordeweekse prijzen...
Maar dan gaat de hele vlieger toch niet op?!?!? We hebben het hier toch over consumentenprijzen, niet over zgn fieldtesters tarieven of gratis aas?!?! En ook oa CC Moore is op consumenten niveau dan toch in dezelfde prijscatagorie als Dynamite, Mainline of Solar? Zo kan ik er ook nog een paar, ik heb mijn aas gratis, dus die "fractie" die jij betaalt vindt ik dus ook veeel te veel Al met al betaal je voor kwaliteit en voor gemak. Als je je auto laat repareren, je huis laat verven, particels k&k koopt of dus bollen, betaal je daar voor. Je betaalt dus oa voor de arbeid/tijd die erin zit. Wil je maar E1,- of E2,-, dan zul je toch echt zelf een bol in moeten samenstellen en zelf draaien(en geen hoogwaardige producten kunnen gebruiken....) Je koopt nu eenmaal ook geen Mercedes voor de prjs van een Panda....
Robby Malfliet
Onderwerp: Re: Dynamite en Rod Hutchinson wo okt 07, 2009 4:54 pm
Dennis ik heb ooit ook 10eu per kilo moeten betalen zene. En dan gaat die vlieger wel op.
Ge kunt mij gewoon nie wijs maken dat ne zak boilies van 1kg 10 of meer euros waard is. Ook al zijn ze van hoge kwaliteit. Ik lees een paar posts terug ook de opmerking dat de Richworth Tutti Frutti freezers evenveel kosten dan Solar Club Mix boilies. Da zou eigenlijk ook helemaal nie mogen hé, want die Tuttis zijn gewoon een 50/50 mix met kleurstof, sweetner en ne flavour in. Terwijl die Solar bollen vismelen en aminozuren van hoge kwaliteit bevatten. Hoe rechtvaardigd men dan de prijs van die Tuttis? Toch nie op basis van de inhoud van die boilies zene...
En ik heb nie gezegd dat ik 4eu per kilo wel goedkoop vindt hé Dennis... Maar das toch 60% goedkoper dan 10eu per kilo hé. Met materiaal van even hoge kwaliteit in 't geval van de boilies die ik nu gebruik.
Beelens Pascal
Aantal berichten : 611 Leeftijd : 60 Woonplaats : GERAARDBSERGEN Hobby’s : Karpervisken-Multicatch Registration date : 20-08-08
Onderwerp: Re: Dynamite en Rod Hutchinson wo okt 07, 2009 4:58 pm
eeeuhhmmm...kga efkes back 2 topic.. thanx veu de foto's en info hierop te zetten.. en no thanx omda ik weer awa armer ga zijn i'm addicted 2 dipkes en pop-upkes elk zijn ding...en elk zijn goesting,he mannen grtzzzzzz
Robby Malfliet
Onderwerp: Re: Dynamite en Rod Hutchinson wo okt 07, 2009 4:59 pm
Den Belly schreef:
eeeuhhmmm...kga efkes back 2 topic.. thanx veu de foto's en info hierop te zetten.. en no thanx omda ik weer awa armer ga zijn i'm addicted 2 dipkes en pop-upkes elk zijn ding...en elk zijn goesting,he mannen grtzzzzzz