Kvind de qualiteit van den kemp er ook op achteruit aan het gaan....onlnags net hetzelfde tegengekomen!!na 24 uur weken en een goed half uur koken was er bijna niets open.gewoon blijven koken na een tijd beginnen ze allen te kiemen...daarna in een emmer zetten die afgsloten is!!!
Beelens Pascal
Aantal berichten : 611 Leeftijd : 60 Woonplaats : GERAARDBSERGEN Hobby’s : Karpervisken-Multicatch Registration date : 20-08-08
Hebben jullie tegenwoordig ook het probleem dat maar ongeveer 10% van jullie kempzaad kiemt na weken en koken?
hmmm...kem juist a paar dagen gelejen een 20 kg gekookt....eerst nen dag/2 laten weken,dan een half uurken gekookt...en dan nen dag laten'trekken'..en dan de vriezer in,kschat toch zeker de helft/75 percent da kiemt
Jeffrey Benoot Admin
Aantal berichten : 1507 Leeftijd : 51 Woonplaats : Kortemark Hobby’s : Verse vis Registration date : 23-03-08
Je moet het idd treffen met kemp, sommige beweren dat ze de zaadjes bewerken om het kiemen tegen te gaan, kemp is een familie van cannabis, en ze zijn blijkbaar bang dat ze kemp gaan kweken... Geloof er eerlijk gezegd geen reet van, want ik ken het verschil wel tussen kemp en wiet hoor...als ze denken dat ze daar munt gaan uit slaan...?
Zal gewoon aan de kwaliteit liggen vrees ik, vind het soms ook een vreselijke speurtocht om zeer goeie kemp te vinden! Maar het kan mss wel geen kwaad ook, het zal aan smaak wellicht niet moeten inboeten, en karper blijft ze dus wel vreten hé...
Grtzzzzzzzzzzzz
wesley Staelens
Aantal berichten : 65 Leeftijd : 43 Woonplaats : waregem Hobby’s : vissen Registration date : 28-08-08
Onderwerp: Re: Kemp kiemt amper zo sep 13, 2009 7:36 am
Het is zoals Zors zegt de kwaliteit van de kemp doet er veel aan. Ik maak geregeld gebruik van kemp en ik ben er mij vorige week nog omgeweest bij Matton en ik moet eerlijk zeggen de kemp dat Matton nu heeft is van hele goeie kwaliteit. Ik week mijn kemp 24uur en dan laat ik die 2min. goed koken en dan laat ik die afkoelen in z'n kookwater en normaal gezien komen de kiemen al schoon hunne kop uitsteken.
Greetz Wesley
Gast Gast
Onderwerp: Re: Kemp kiemt amper zo sep 13, 2009 10:51 am
heb al gemerkt bij de kemp van de laatste tijd hoe langer je hem weekt hoe minder hij kiemt. ik week mijn kemp nu zo een uur of 2 en dan een half uurtje koken ,laten staan in kookvocht en kiemt super greets fastietje
Davy Pissoort
Aantal berichten : 35 Leeftijd : 46 Woonplaats : Haaltert Hobby’s : Karpervissen Registration date : 10-06-08
Onderwerp: Re: Kemp kiemt amper zo sep 13, 2009 10:56 am
Thanks. Ik zal de suggesties eens proberen.
Rob willemse
Aantal berichten : 117 Leeftijd : 58 Woonplaats : barendrecht Hobby’s : darten Registration date : 15-01-09
Nou Fastietje, met jouw opmerking over korter weken ben ik zeer verheugd. Ik ervaar dat namelijk zelf ook, echter als je "de deskundigen" om advies vraagt, wordt er voornamelijk geadviseerd om langer te weken. Ik zal volgende keer ook eens 2 uur weken proberen...
Gr Rob
Robby Malfliet
Aantal berichten : 2753 Leeftijd : 48 Woonplaats : Haasdonk Hobby’s : Vissen, voetbal, Anglofiel... Registration date : 06-01-09
Kan ook gewoon aan de kwaliteit van de kemp liggen zene, want daar is véél verschil in!
De Poorter Kim
Aantal berichten : 144 Leeftijd : 39 Woonplaats : Gent Hobby’s : Vissen, poker, Dj Registration date : 22-03-09
Onderwerp: Re: Kemp kiemt amper ma sep 14, 2009 7:49 am
Wij hebben de laatste tijd ook veel problemen met kemp dat niet kiemt. Het wordt als maar slechter. En de leverancier vertelde ons dat de kemp alsmaar meer behandeld wordt tegen kiemen.
grtz
Kim
Jeffrey Benoot Admin
Aantal berichten : 1507 Leeftijd : 51 Woonplaats : Kortemark Hobby’s : Verse vis Registration date : 23-03-08
Onderwerp: Re: Kemp kiemt amper ma sep 14, 2009 8:02 am
Hoe meer wietplantages er opgedoekt worden, hoe meer ze kempzaad gaan behandelen tegen kiemen...je zou toch zo gaan denken hé hahaha...
Hoog tijd dat ze eens het verschil leren kennen!!
Grtzzzzzzzz
Bart Debosschere
Aantal berichten : 1018 Leeftijd : 47 Woonplaats : Vlaanderen Hobby’s : Carpfishing & dog-sport Registration date : 24-01-09
Onderwerp: Re: Kemp kiemt amper ma sep 14, 2009 8:27 am
Jip gasten,.... De zaden die wij gebruiken komen allen mannelijke platen uit dus daar ben je niets mee. Ik was bezig met werken in mijn huis en had mijn geweekte kemp al een week of 2 uit het oog verloren. Gevolg stinken gelijk zot toen ik de emmer open deed en super grote kiiemen eraan van ongeveer 3 cm. Heb deze uitgegoten op mijn land, na enige tijd stond er deftig wat plantjes, heb deze gekoesterd maar bij het bloeien allemaal mannelijke platen............ . greetz
david deman
Aantal berichten : 534 Leeftijd : 35 Woonplaats : Menen Hobby’s : Vissen / scheidsrechter KBVB Registration date : 31-01-09
Onderwerp: Re: Kemp kiemt amper ma sep 14, 2009 9:12 am
Héhé exos, ging je veranderen van hobby ja ?
Bart Debosschere
Aantal berichten : 1018 Leeftijd : 47 Woonplaats : Vlaanderen Hobby’s : Carpfishing & dog-sport Registration date : 24-01-09
Onderwerp: Re: Kemp kiemt amper ma sep 14, 2009 9:27 am
Ja David,........ Je kan zo het nuttige aan het aangename koppelen........... Greetz
Robby Malfliet
Aantal berichten : 2753 Leeftijd : 48 Woonplaats : Haasdonk Hobby’s : Vissen, voetbal, Anglofiel... Registration date : 06-01-09
Onderwerp: Re: Kemp kiemt amper ma sep 14, 2009 10:13 am
Ik laat mijne kemp altijd meebrengen uit Engeland (van op een animal farm), of breng zelf een paar zakken mee als ik ginder ben. En ik heb altijd grote kemp die mooi kiemt.
Igor Van Waesberghe
Aantal berichten : 447 Leeftijd : 45 Woonplaats : assenede Hobby’s : karperen Registration date : 15-05-08
Onderwerp: Re: Kemp kiemt amper ma sep 14, 2009 11:24 am
tis zoals altijd, tzijn de vrouwkes die ge moet hebben lol, als ge topkes wil zien verschijnen
Beelens Pascal
Aantal berichten : 611 Leeftijd : 60 Woonplaats : GERAARDBSERGEN Hobby’s : Karpervisken-Multicatch Registration date : 20-08-08
tis zoals altijd, tzijn de vrouwkes die ge moet hebben lol, als ge topkes wil zien verschijnen
Jeffrey Benoot Admin
Onderwerp: Re: Kemp kiemt amper di sep 15, 2009 8:16 am
exos schreef:
Jip gasten,.... De zaden die wij gebruiken komen allen mannelijke platen uit dus daar ben je niets mee. Ik was bezig met werken in mijn huis en had mijn geweekte kemp al een week of 2 uit het oog verloren. Gevolg stinken gelijk zot toen ik de emmer open deed en super grote kiiemen eraan van ongeveer 3 cm. Heb deze uitgegoten op mijn land, na enige tijd stond er deftig wat plantjes, heb deze gekoesterd maar bij het bloeien allemaal mannelijke platen............ . greetz
Eigenlijk komen er het meest hermafrodieten uit, tweeslachtige dus. Maar zelfs al kwamen er vrouwtjes uit, wat best wel voorkomt ook, dan nog ben je daar geen kl**en mee! Barstende koppijn krijg je er van...geloof me, ik kan het weten...
Grtzzzzzzzzzzzz
Robby Malfliet
Onderwerp: Re: Kemp kiemt amper di sep 15, 2009 8:22 am
Wat doen jullie daarmee eigelijk? Soep maken?
Jeffrey Benoot Admin
Onderwerp: Re: Kemp kiemt amper di sep 15, 2009 8:26 am
En de soep gieten we dan in een frietzak makker....
Grtzzzzzzzz
Robby Malfliet
Onderwerp: Re: Kemp kiemt amper di sep 15, 2009 8:30 am
Hahaha mega blow!!!
Steven Deschrijver
Aantal berichten : 309 Leeftijd : 37 Woonplaats : kluisbergen Hobby’s : weekends aan een stuk karperen Registration date : 20-04-08