Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

IndexGalerijLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

Hypocriten

Ga naar beneden 
+6
Jerry Van Opstal
De Poorter David
Tim Lomans
Dario Beerten
Peter Bleyaert
Jeffrey Benoot
10 plaatsers
Ga naar pagina : 1, 2  Volgende
AuteurBericht
Gast
Gast

Hypocriten Empty
BerichtOnderwerp: Hypocriten   Hypocriten Icon_minitimema maa 24, 2008 2:21 pm

Dit is zeker geen aanval op gelijk wie, maar ik zie en lees tegenwoordig toch wel verondruste dingen over karpervissers (hun gedrag tegenover mede vissers)
Het is niet normaal niemeer, als je je mond open doet en je praat/schrijft over een water dan zou je zowaar een linchmob op bezoek krijgen, om je de les te spellen!
Ik begrijp het niet goed, we zijn allemaal karpervissers en zitten aant water voor hetzelfde (niet soms).
Dat gedoe, van mijn stek, mijn water etz etz laat dat toch gewoon, waar is dat allemaal goed voor?
Ik begrijp dat je rust wil aan een water, maar in deze tijd kun je niet rustig aant water meer zitten, toch niet waar een paar beren rondzwemen!!
Maar das normaal iedereen wil een kans op diene beer en terecht, en als da nu juist op het water is waar jij vist dan is dat voor jou die daar niet mee omkan brutte pech vind ik persoonlijk.
Maar meestal zijn het die, die het hoogst van den toren blazen die konstant zelf achter informatie jagen (over andere waters waar, soms ook biggen zitten).
Hoe hypocriet is dat nie he??
En meestal zijn het die gasten die elk jaar een paar maal naar france gaan vissen, waar ook locals (franse karpervissers) zitten.
Maar ja das frankrijk he, das niet in hun eigen tuin!
Ik persoonlijk word van zulke mensen gewoon enorm misselijk, waarom omdat op de staadswaters in belgié iedereen mag vissen die een vergunning heeft van bij de post.
Dus het recht om daar ook te vissen, ook al hebben er een paar flippers last van.
Lees goed het RECHT om daar ook te vissen!!!
Wat privé waters betreft spreek ik me niet over uit, maar een stek/water claimen vind ik den dag van vandaag absolut belachelijk en niet kunnen in het huidige klimaat met zoveel karpervissers.
Ik zie het mss verkeert, maar zou denk ik erover en vind het heel egoistisch!!
Terug naar boven Ga naar beneden
Jeffrey Benoot
Admin
Jeffrey Benoot

Man Aantal berichten : 1507
Leeftijd : 51
Hobby’s : Verse vis
Registration date : 23-03-08

Hypocriten Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hypocriten   Hypocriten Icon_minitimedi maa 25, 2008 8:29 pm

Tja Tommy, das waarheid als een koe! Ik krijg het daar ook van op mijn heupen, en zeker van die personen die zonder schaamte info vragen, niet rechstreeks in het gezicht hé, nee nee, via via achter de rug, maar als je dan zelf iets vraagt sturen ze je met een kluitje in het riet!!
Van die gasten die enkel vissen als ze voldoende info hebben gekregen, zelf nog iets zoeken en werken voor de vis zit er niet meer in, ze vissen zuiver op tips, maar oh wee als je dan op hun stek bezig bent...smijten ze dan de boel toe of iets dergelijks....das de triestige kant binnen onze hobby hé, weinig aan te veranderen!!!

Ikzelf haal enorm veel voldoening uit mijn visserij door zelf er voor te werken, zelf waters zoeken en zelf stekken uitpluizen, ik steek het niet onder stoelen of banken dat ik ook wel eens een tip krijg, maar ik jaag niet om tips, en met de tips die ik krijg doe ik veel meer dan de doorsnee tip-jagers....

Jaloezie zal er altijd zijn en zal altijd de zwarte kant van onze visserij zijn, we kunnen er enkel leren mee leven....
Grtzzzzzzzzzzzzzzzz
Gast
Gast

Hypocriten Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hypocriten   Hypocriten Icon_minitimedi maa 25, 2008 8:39 pm

Idd makker, maar zijn wij alleen die er zo over denken?
Of mss hebben de ander er een andere mening over?
Peter Bleyaert

Peter Bleyaert

Man Aantal berichten : 262
Leeftijd : 55
Hobby’s : Darts, Koi en .......tja
Registration date : 24-03-08

Hypocriten Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hypocriten   Hypocriten Icon_minitimedi maa 25, 2008 10:26 pm

Idd mannen, ik kan jullie volledig volgen in wat jullie hier neerpennen.
Krijg ook het schijt van mannen die bepaalde waters gaan opeisen, pffff.
Heb mij daar persoonlijk nog nooit iets van aangetrokken.
Zal mij zeker niet moedwillig ergens neerploffen waar ik weet dat er iemand aan het voeren is, maar je kunt natuurlijk niet van ieder water weten waar iedereen bezig is hé.
Ach er is al veel miserie te vermijden door gewoon een leuke babbel met iemand te slaan, dat gebeurt jammer genoeg veel te weinig.
De meeste kijken je al raar aan als je nog maar aanstalten maakt om eens bij hen te stoppen om een goeiedag te zeggen.
Tja veel kunnen we daar niet aan veranderen, maar is niet mijn manier van omgaan met de mensen.
Das hier gewoon mijn mening, ik ben zoals ik ben en geen enkel persoon of karper zal mij doen veranderen!!!
Grtz en hou het gezellig.

Peter.
Dario Beerten

Dario Beerten

Man Aantal berichten : 309
Leeftijd : 38
Hobby’s : Karpervissen, Webdesign, Powertrainen...
Registration date : 27-03-08

Hypocriten Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hypocriten   Hypocriten Icon_minitimedo maa 27, 2008 3:22 pm

Ik ben het er ook volledig mee eens!
Ik mis vooral de babbel onder mekaar aan het water, veel karpervissers vormen precies en cirekeltje rond hun.
Heb het van de zomer nog meegamaakt, ik zie en andere visser aan het water zitten en wil er en babbeltje me slaan.
Krijg weinig reactie terug silent dus ik ging dan maar terug naar men tent. Dan plots begon ik goed te vangen en kreeg ik de ene vis na de andere beet, en ge kunt het al raden hoe rap hij bij mij stond erna.
Hij kwam eraan en zei kei serieus ' mja precies goed aan het vangen e, mewa vist gij....' Very Happy
Vind het en spijtige zaak, maar algoe is niet iedereen zo e...
Gewoon en babeltje slaan kan precies nimeer Neutral Question
Gast
Gast

Hypocriten Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hypocriten   Hypocriten Icon_minitimedo maa 27, 2008 6:17 pm

Ik snap het wel dat mensen niet alles zeggen of gelukkig zijn als ze andere collega's zien.
Maar zoals tommy al zei in den tegewoordigen tijd kun je daar nu eenmaal niet meer onderuit.
Dus het is alles behalve aangenaam dat een percentage zwaar gefrustreerd geraken en
de oorzaak van hun prestaties bij andere gaan legge.
Iedereen heeft het recht om te vissen, we zijn geen eliteclubje maar normale mensen.
Syndicaten zullen hoogstwaarschijnlijk in de toekomst ook meer en meer voorkomen.
Voorstanders en tegenstanders zullen er altijd in eender welke kwestie, zet tnieuws maar is op.

Mijn mening is relatief simpel.
Komter ene zevere en zeike, vraagek gewoon vriendelijk om te verdwijne.
En al de rest, zet u derbij en pakt e pintje ma ni tlaatste e lol!
Jeffrey Benoot
Admin
Jeffrey Benoot

Hypocriten Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hypocriten   Hypocriten Icon_minitimevr maa 28, 2008 2:41 pm

En hebt ge geen Duvelkes bij u Solareke? geek geek
Grtzzzzzzzzzzz
Peter Bleyaert

Peter Bleyaert

Man Aantal berichten : 262
Leeftijd : 55
Hobby’s : Darts, Koi en .......tja
Registration date : 24-03-08

Hypocriten Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hypocriten   Hypocriten Icon_minitimevr maa 28, 2008 2:47 pm

Jeffie,

waarom moet er daar toch altijd drank van jou bij zijn, hahaha. lol!
Grtz.

Peter.
Jeffrey Benoot
Admin
Jeffrey Benoot

Hypocriten Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hypocriten   Hypocriten Icon_minitimevr maa 28, 2008 4:52 pm

Tja Piere, dat zal waarschijnlijk komen doordat ik dikwijls met u samen ben zeker? Als ik bij zo'n drankorgel ben.....als je bij de hond slaapt krijg je zijn vlooien zeggen ze dan whoehahahaha jocolor
Grtzzzzzzzz
Gast
Gast

Hypocriten Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hypocriten   Hypocriten Icon_minitimezo maa 30, 2008 1:03 pm

Zors schreef:
En hebt ge geen Duvelkes bij u Solareke? geek geek
Grtzzzzzzzzzzz

9 vande 10 hebbek duvel bij en een bordje vo mijn tent
" Shhhhhhht... hier rust den duvel" king
Tim Lomans

Tim Lomans

Man Aantal berichten : 195
Leeftijd : 36
Hobby’s : Karpervissen, drummen.
Registration date : 01-04-08

Hypocriten Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hypocriten   Hypocriten Icon_minitimewo apr 02, 2008 4:57 pm

Doe mij maar een Bavaria:P

Maar ff on topic.

Het is inderdaad wel triest hoe het gaat. Op het water waar ik nu vis is het ook. Zitten 2 oudere karpervissers en dan ga je daar zitten (niet wetend dat het hun stek is) en komen ze aan zetten en dan krijg je het te horen...... en hoe.. dreigementen en vanalles!

Maarja, met de rest van de karpervissers hebben we een te breken regel. Iederen weet ieders favoriete stek, maar als je er wil zitten. DOen dan. We hebben van de meeste elkaars mail, even mailen of ie gaat vissen als je er wilt vissen. Zonee dan kan jij. Werkt prima.

Maarja dit is behoorlijk lux. En er komen steeds meer mensen vissen, dusja stek bezet.. is gewoon kut.
Heel kut, vooral als je er de afgelopen X-aantal dagen een hoop voer in hebt gegooid. Goede hoop hebt, het weer is perfect. Maar stek bezet. Tja helaas, hoe kut het ook is.

Helaas denken hier te veel vissers anders over.

En dan nog iets.. over Hyporcriten.. Ik weet niet of het hier alleen in Nederland is, maar er zijn hier veel van die net startende karpervissertjes van een jaar of 13/14. Die hebben de duurste spullen, en die denken meteen dat ze kunnen vissen. En die hebben pas een grote bek als je iets doet wat ze niet zint.. verschrikkelijk. En het erge van alles is.. dan hebben ze er een en dan zie je drillen........... en onthaken.. en dan zie je tijdens het onthaken snel de onderlijn, met een haakmaatje 1 eraan... dan schrik ik toch even. dat vind ik ook behooorlijk hypocriet!

Gr Tim
http://www.skv-karpertrips.nl
Gast
Gast

Hypocriten Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hypocriten   Hypocriten Icon_minitimedi apr 08, 2008 7:43 am

Het is triestig van die mannen die zeggen :dit is mijn stek en die dan dreigen dat ze je in het water gaan smijten of op je gezicht slaan ! Zo een mannen maken onze hobby kapot !
Ik wil al jaren eens vissen op het Kanaal Kortrijk-Bossuyt , maar dat is daar ook zo een zever !
Iedereen heeft daar een vaste stek ! Ook op de watersportbaan in Gent is het van dadde ! Als jij daar eens wil vissen , heb je op een, twee, drie ambras !
Daarom blijf ik daar weg . Heb geen goeste om zinloze discussies te voeren met die gasten of op mijn muile te krijgen ! Ik vrees dat we er altijd zullen mee geconfronteerd worden .

Mvg waldo
Gast
Gast

Hypocriten Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hypocriten   Hypocriten Icon_minitimedo apr 10, 2008 5:42 am

ik kan begrijpen dat er over waters geschreven word maar indien daar nog eens uitgebreid foto's en het potentieel aan vissen word kenbaar gemaakt heb ik het er toch soms moeielijk mee .
Ik ga dit aan de hand van een voorbeeld proberen uit te leggen.
Ik viste al jaren in een natuurgebied in alle rust(dit is wel al ettelijke jaren geleden he) met soms nog andere karpervissers maar meestal dezelfde vissers.
Dan word er over deze waters uitgebreid geschreven met veel foto's en al wat je wilt en je raad het al gedaan met de rust voor een paar jaar,ze kwamen van ver hoor.
RESULTAAT- Nookie dood ,den hangbuik van hetzelfde water dood nog een paar vissen nooit meer teruggezien en toen , toen werd het rustig.
Er zullen wel vele zijn die weten over welke waters ik het heb en ja ik wist al jaren van het bestaan van deze vissen maar ik heb bedankt voor de vergankelijke roem die je hebt als je in het "boekske" komt te staan met je zogezegde megavangsten.
Bedankt mijnheer de schrijver voor je gouden bijdrage in het "boekske"maar wij zijn onze karpers kwijt en jij hebt je roem gehad
PS dit ei moest ik al lang kwijt
Gast
Gast

Hypocriten Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hypocriten   Hypocriten Icon_minitimedo apr 10, 2008 7:46 am

In een zekere zin kan ik erin komen, en geef ik je 100% gelijk!
Maar langs den andere kan wil iedereen een viske vangen, dus vind ik opneheid nogaltijd het beste.
Als je ergens vist en het loopt goed, moet ge het daarvoor niet aan de wereld vertellen.
Maar kvind persoonlijk wel de ge het je vrienden kunt vertellen, en hen zo ook kunt mee laten delen in het vangen van mss enkele unieke vissen zoals toen op het Broek.

Ik heb daar zelf ook nog gevist, voor er sprake was van nookie.
vissen vangen mag niet om ego gaan, maar er zijn nu éénmaal vakbladen waar mensen voorschrijven.
dit hou je niet tegen, door stil in een hoekje te gaan zitten.

en zoals ik al zijn de waters in belgié, openbare waters zijn voor iedereen, iedereen heeft recht om daar te vissen.
Deze toestanden hou je nu eenmaal niet tegen ........
De Poorter David

De Poorter David

Man Aantal berichten : 69
Leeftijd : 46
Hobby’s : pc,vissen en kindjes
Registration date : 28-03-08

Hypocriten Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hypocriten   Hypocriten Icon_minitimedo apr 10, 2008 11:15 am

Hier in Niel hebben ze die mentaliteit ook
ik heb ooit op een ander forum eens een platte grond gezet met de namen van al die vijvers
wel ik moet zeggen ik heb nog nooit zoveer pm's gekregen met dreigementen
ik snap die gasten toch ni hier zijn verschillende putten en nog doen die zo onozel

ik heb altijd al zoiets gehad van
als ik op een bepaalde plaats wil zitten , dan zal ik zien dat ik er vroeg genoeg ben voor op die plaats te zitten
is ze bezet dan heb ik brutte PECH

Twisted Evil
http://www.karpersessie.be
Gast
Gast

Hypocriten Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hypocriten   Hypocriten Icon_minitimedo apr 10, 2008 5:11 pm

in een "boekske" zetten vind ik nog altijd niet hetzelfde als aan je vrienden te vertellen he blackwater en je hebt gelijk dat iedereen op alle openbare wateren mag vissen maar zijn er niet genoeg voorbeelden van vissen die bekend raken via de vakbladen die een paar jaar later ofwel dood zijn ofwel hun baantjes zwemmen in een ander water maar ik respecteer ook jou standpunt hoor
Blackwater schreef:
In een zekere zin kan ik erin komen, en geef ik je 100% gelijk!
Maar langs den andere kan wil iedereen een viske vangen, dus vind ik opneheid nogaltijd het beste.
Als je ergens vist en het loopt goed, moet ge het daarvoor niet aan de wereld vertellen.
Maar kvind persoonlijk wel de ge het je vrienden kunt vertellen, en hen zo ook kunt mee laten delen in het vangen van mss enkele unieke vissen zoals toen op het Broek.

Ik heb daar zelf ook nog gevist, voor er sprake was van nookie.
vissen vangen mag niet om ego gaan, maar er zijn nu éénmaal vakbladen waar mensen voorschrijven.
dit hou je niet tegen, door stil in een hoekje te gaan zitten.

en zoals ik al zijn de waters in belgié, openbare waters zijn voor iedereen, iedereen heeft recht om daar te vissen.
Deze toestanden hou je nu eenmaal niet tegen ........
Gast
Gast

Hypocriten Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hypocriten   Hypocriten Icon_minitimedo apr 10, 2008 5:19 pm

nee ge hebt gelijk op het gebiet van de vissen, en keur dat voledig af.
maar ge doet er niet veel aan, das het jammere aan de zaak!!

met de dood als gevolg kan nooit de bedoeling zijn, maar niet iedereen heeft even veel skils om grote vissen te behandelen (maar zeg da nekeer tegen iemand) dan krijg je je bek vol ....
Eerst respect voor de vis zelf en de locals (die er al jaren vissen) maar dat respect is soms ver te zoeken, in deze tijd.
Ego kan niet de dreefveer zijn waarom iemand op karper gaat vissen.
Jerry Van Opstal

Jerry Van Opstal

Man Aantal berichten : 437
Leeftijd : 50
Hobby’s : Vissen , ........
Registration date : 10-04-08

Hypocriten Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hypocriten   Hypocriten Icon_minitimevr apr 11, 2008 2:18 pm

Op een ander forum vroeg ik wat info over een bepaald water . Ik kreeg gelijk een pm van iemand om het zachtjes uit te drukken " je bent er niet gewensd want wij vissen er al jaren en er is geen plek voor nieuwkomers " . Nu , ik ben dat bewuste water al 4maanden aan het observeren en heb er nog nooit een visser gezien . Maar op het forum zelf is het al peace en vree dat ge diezelfde jongens hoort verkondigen .
Ik ben 5j gestopt met karperen vanwege het gedrag en de mentaliteit van sommige medevissers . Hopelijk betert dit in de toekomst . Gewoon samenwerken en een beetje rekening houden met elkaar moet toch lukken denk ik .
De tijd dat ge een water voor u alleen hebt is allang voorbij . Tenzij ge op de maan woont natuurlijk Laughing
En die jonge ventjes met hun peperduur materiaal die denken dat ze dan alles mogen , wel , ze leren met de tijd wel wat blanken is .
Ben altijd blij als ik een oud gediende tegenkom . Die kennen tenminste nog hoffelijkheid .
Grt en bij mij staat de koffie altijd klaar en de jupiller en de whiskey altijd koud .
Gast
Gast

Hypocriten Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hypocriten   Hypocriten Icon_minitimevr apr 11, 2008 2:31 pm

we zijn dit forum gestart (ik samen met Zors) om die shit te vermijden!
ik persoonlijk heb niets tegen dat er iemand anders op het water komt vissen waar ik zit te vissen.
ik hou wel van een beetje concurensie, dat houd je scherp.
en als je daar niet teggen opgewassen bent, ist mss beter om een andere hobby te zoeken.
want karpervissen is nu eenmaal hype (iedereen start ermee) er haken er wel veel af na een tijdje.
tzijn alleen de echte die het volhouden, wat blanken hoord er ook bij.

ik zou vooral zeggen geef iedereen een kans op een vis, en is dit nu net op het water waar jij vist
wens iedereen welcome.
zo zou het moeten vind ik persoonlijk, en geen gezeik aub
er is al genoeg shit in the real world!!!!
christoph segers

christoph segers

Man Aantal berichten : 514
Leeftijd : 44
Hobby’s : karper en meervalvissen
Registration date : 02-05-08

Hypocriten Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hypocriten   Hypocriten Icon_minitimema mei 05, 2008 8:49 pm

Mijn mening is /de naam zegt het al Openbaar water is dus openbaar voor mij geen gezeik van dit is mijn stek en dat de jouwe man man
DAs wachten dus tot er eens een vis bij jou op bezoek komt , terwijl ze bij wijze van spreken op een andere stek op een hoop liggen maar en nu komt het je kan er niet visssen want bv visser x zit bv voor drie weken in frankrijk of erger nog op een ander water aan het vissen tot de goede peroide er is en dan de stek komen claimen
scratch
Voor mij is het dus zo e zit er iemand heb ik pech en anders niet , minste zever en simpel maar niet iedereen redeneert zo spijtig genoeg
goede daaraan is dat de meeste betreffende vissers ook rap ,opbranden enmet de duiven gaan spelen geek geek
http://www.thecompleatebroangler.com
Gast
Gast

Hypocriten Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hypocriten   Hypocriten Icon_minitimema mei 05, 2008 8:59 pm

hoe meer er (zoals die gasten) met de duiven gaan spelen hoe beter voor ons die het groter beeld van het vissen bekijken, ik vind dat ge moet vissen waar de vis zit, en niet op een stek die je de jouwe claimt omdat het gras er groener is!!
Steven Deschrijver

Steven Deschrijver

Man Aantal berichten : 309
Leeftijd : 37
Hobby’s : weekends aan een stuk karperen
Registration date : 20-04-08

Hypocriten Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hypocriten   Hypocriten Icon_minitimedi mei 06, 2008 7:52 am

Citaat :
En die jonge ventjes met hun peperduur materiaal die denken dat ze dan alles mogen , wel , ze leren met de tijd wel wat blanken is .
Ben altijd blij als ik een oud gediende tegenkom . Die kennen tenminste nog hoffelijkheid .
Grt en bij mij staat de koffie altijd klaar en de jupiller en de whiskey altijd koud .

ik ben jonge gast maar ken wel mijn hoffelijkheid ,ze zijn nu ook nie allemaal slecht maar ik merk dat in mijn eigen vriendenkring ik kom met meer karpervisser overeen dat ouder zijn dan mij in plaats van de zelfde leeftijd of jonger ik denk dat ik juste jaar ben begonnen dan was het nog nie zo erg da was het jaar 2000 want dan zag je ook nog niemand aan het water maar de laatste 4 jaar is da wa anders!!!!!!
peter himschoot

Man Aantal berichten : 327
Leeftijd : 59
Hobby’s : karperen, mijne moto
Registration date : 23-06-08

Hypocriten Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hypocriten   Hypocriten Icon_minitimema jun 23, 2008 8:48 pm

gvd, das direct een moeilijke om mee te starten maar allee, ik doe ook een poging Wink

Ik ben altijd al een "flapuit" geweest, omdat ook ik van mening was dat iedereen viste voor zijn plezier. Helaas ben ik hierdoor al dikwijls bedrogen uitgekomen Sad Het voorbeeld niel is hier al aangehaald. Misschien heb ik daar rechtstreeks op gereageerd, miss via een karpercollega dat weet ik niet meer. Nu viste ik al jaren met veel plezier in Niel en met mij nog een 10tal anderen, de rust was er dus idd gegarandeerd. Alleen ,het karperlegioen groeide en vele nieuwkomers zijn gezegend met een andere mentaliteit. Sommigen willen wel vangen, maar geen moeite doen. Sommigen willen wel s nachts buitenzitten, maar ni om te vissen. Sommigen willen wel de fotos met de vis in de handen, maar vinden het vissen zelf maar vies en lastig. Tja, na meer dan 15 jaar ongestoord vissen (en vangen) is het even slikken als "jouw" water compleet naar de kl..... geholpen wordt. In niel vis ik ondertussen niet meer, de fut was er uit, het plezier had plaatsgemaakt voor gezeik en verdriet. Mensen die ik ken van vroeger zoals peter bastanie zullen na een sabbatjaar (of nog veel langer hé) serieus moeten slikken hebben als ze hun eens zo rustige waterkes opnieuw onder de ogen kregen Crying or Very sad . Nu vis ik op andere wateren. 1 dat superbekend is en waar ik gewoon één van de gasten ben die er probeert een vis te vangen (nog steeds zonder succes trouwens, maar das een deel van het plezier) en een ander water dat gelukkig totaal geen last heeft van grote vissen Exclamation Zodra ook daar een 40er of Godbetert een 50 er uit zal komen , zal het wsl ook daar om zeep zijn. Das eigenlijk het grootste probleem, de nieuwe lichting (en daarmee bedoel ik zeker niet alleen jongeren hoor) wil louter grote (lees 40ers) vangen en wordt liever niet "gestoord" door "beekforellen" van amper 12 of 13 kg. Het claimen van stekken, tja daar ben ik altijd al tegen geweest. Nu, vroeger (jaja toen was alles idd beter) moest er ook niet geclaimd worden hé, er was meer water en karper dan er vissers waren. Door het net en de media is het karpervissen nu eenmaal toegankelijker en gemakkelijker geworden voor iedereen. Het is een tendens waar vooral de oude lichting niet zo content mee zal zijn, maar het is niet anders. Het verklaart wel ten dele de terughoudendheid en argwaan van ons oude rukkers Razz

Maar hey, live and let live hé, vang ze en behandel ze met respect, ze verdienen het
Gast
Gast

Hypocriten Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hypocriten   Hypocriten Icon_minitimema jun 23, 2008 9:36 pm

Wel als ouwe kukker (want als ge bijna 38 bent) zien de jongeren je ook al als oud.
Heb ik niet echt veel last van het groeien van het karper legioen.
Iedereen heeft het recht om te gaan vissen, waar hij wil.
Ik begrijp wel dat er zijn die dit niet zo leuk vinden dat ze neerstrijken op hun waters (tzijn hun waters niet) maar van de gemeenschap (dus weer hetzelfde iedereen heeft da recht om daar te vissen, ze betalen ervoor).
Ik denk dat we als belgen nog mogen blij zijn, je zou maar engelsman zijn (en daar in de Uk moeten vissen) wel dan stopt 60% van de hudige belgishe karpervissers direct!!
Ik vind dat wij hier nog vrij rustig zitten, 5, 10 of 15 man op een water (en tis al druk) ginder over het water, zitten er 7 op 7, 24 op 24 jaar in jaar uit veel meer volk, voor veel kleinere vissen.
Ik hoor die gasten nooit klagen, en gaan met enorm veel plezier elk weekend tussen de mutte zitten om hun viske te proberen vangen.
Wij als belgen zijn bevoorrecht, dat we zulke vissen hebben 10, 15, 20, 25, 30 en zelfs 35kg.
Maar dat mag de dreefveer niet zijn om te vissen op karper (maar dit is wel zo, voor vele).
Ik vang ook graag die grote beer, maar ik vang even graag de kleintjes (tis een karper) die als hij met respect behandeld word, ooit ook een beer zal worden.
Prestatie drang en ego das het probleem tegenwoordig!!
En das zowel bij oude als bij jonge mensen (niet iedereen natuurlijk).

Maar kga stoppen nu, want ik kan hier nog wel even verder doen.
Als ge al meer dan 25 jaar op karper vist, kun je de dingen mss wat beter relativeren!!
Maar dat er frustratie is, is algemeen geweten the green eyed monster kijkt altijd om de hoek ......

één ding nog, voor je met de vinger wijst, kijk eerst naar jezelf (en oordeel niet te snel, we zijn allemaal maar mensen, met gebreken).
Pol Geens

Pol Geens

Man Aantal berichten : 332
Leeftijd : 61
Hobby’s : aan de waterkant
Registration date : 21-06-08

Hypocriten Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hypocriten   Hypocriten Icon_minitimema jun 23, 2008 10:19 pm

Een tijdje geleden heb ik op een ander forum op een vraagje van een beginnend jonge visser geantwoord .

Zijn vraag destijds : " Ik ben nieuw in de omgeving van Temse en wil graag meer info over het karpervissen ."

Nu kreeg ik , na die jongen de raad te geven eens op het Waesmeer te gaan buurten met de locals daar , een heel mooie repliek van Tommy , echt chappeau , en zo denk ik er ook over .

Wij hebben het toch ook van anderen moeten leren , waarom die jongens niet verder helpen.

Het vergt met de huidige , iets mondigere jeugd , wel wat meer inspanningen van jezelf , maar dat is het toch waard.

Een jonge visser meer , is weer een ziel gered die anders toch maar wegkwijnt achter de playstation of in het cafe.

Ze mogen me altijd komen lastig vallen , door de rigs die ik al aan andere getoond en met hen samen geknoopt heb , heb al vissen verspeeld , maar die mensen voort helpen geeft me zeker zoveel voldoening en in de meeste gevallen ( eigenlijk altijd ) ben ik een deel van mijn rig-materiaal kwijt , omdat ik altijd starters materiaal meegeef.

Grtz , Sun.
Gesponsorde inhoud

Hypocriten Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hypocriten   Hypocriten Icon_minitime

Hypocriten
Terug naar boven 
Pagina 1 van 2Ga naar pagina : 1, 2  Volgende

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: Discussie Board :: DeCarpSaloon Screamer-
Ga naar: