Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexGalerijLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 critically balanced/kritisch balanceren

Ga naar beneden 
+9
Marc Paulus
Bart Raats
Guy Michiels
Antonie De Naeghel
Arnaud Castel
Steven Dekeyzer
Robby Malfliet
Igor Van Waesberghe
bart polyn
13 plaatsers
Ga naar pagina : 1, 2  Volgende
AuteurBericht
Gast
Gast




critically balanced/kritisch balanceren Empty
BerichtOnderwerp: critically balanced/kritisch balanceren   critically balanced/kritisch balanceren Icon_minitimezo jun 21, 2009 2:12 pm

critically balanced/kritisch balanceren

ik gebruik de laatste tijd, heel veel fake sweet corn/nep mais!
Zowel zinkend als pop-up, maar de voorkeur gaat naar een kritisch uitgebalancerde combo
Gebruik hiervoor de interprise stuff (wat enorm goed is) en de zig rig foam (geel) van Gardner.

critically balanced/kritisch balanceren DSC_0013

Om het zaakje perfect uit te balanceren, dit wil zeggen dat bij in het water komen de haak (staande/recht) net op de bodem zit, en het aas net zo boven de haak/bodem zweeft.
Dit is voor mijn visserij, van heel groot belang dat men aas op een perfecte manier gepesenteerd word
Dit is echt het verschil tussen succes of geen succes.

gebruik enkel een paar verschilende modelen haken om mss nog meer verschil te maken
maar dit is echt, het proberen waard!!

critically balanced/kritisch balanceren DSC_0015

critically balanced/kritisch balanceren DSC_0017

critically balanced/kritisch balanceren DSC_0023

p.s. foto´s genomen met de nieuwe D60 Nikon
Terug naar boven Ga naar beneden
bart polyn

bart polyn


Man Aantal berichten : 806
Leeftijd : 42
Woonplaats : Heusden
Hobby’s : Karpertjes vangen natuurlijk en luipaargekko's
Registration date : 19-08-08

critically balanced/kritisch balanceren Empty
BerichtOnderwerp: Re: critically balanced/kritisch balanceren   critically balanced/kritisch balanceren Icon_minitimema jun 22, 2009 10:23 am

Nice pics Tommy Cool .Kmoe zeggen gebruik sinds dit jaar ook die nepmais.Stond er in het begin wat wantrouwig tegenover,maar ben nu wel van mening veranderd!! Cool
Terug naar boven Ga naar beneden
Igor Van Waesberghe

Igor Van Waesberghe


Man Aantal berichten : 447
Leeftijd : 45
Woonplaats : assenede
Hobby’s : karperen
Registration date : 15-05-08

critically balanced/kritisch balanceren Empty
BerichtOnderwerp: Re: critically balanced/kritisch balanceren   critically balanced/kritisch balanceren Icon_minitimema jun 22, 2009 11:13 am

als je maiskes je haakje iets teveel omhoog houd dan je wil, kan je altijd ook een klein stukje van de loodkabel in je leadcore gebruiken om het mooi uit te ballanceren


greets
Terug naar boven Ga naar beneden
Robby Malfliet

Robby Malfliet


Man Aantal berichten : 2753
Leeftijd : 48
Woonplaats : Haasdonk
Hobby’s : Vissen, voetbal, Anglofiel...
Registration date : 06-01-09

critically balanced/kritisch balanceren Empty
BerichtOnderwerp: Re: critically balanced/kritisch balanceren   critically balanced/kritisch balanceren Icon_minitimema jun 22, 2009 11:58 am

Ik vis al jaren nie anders meer dan gebalanceerd.

Tegenwoordig vis ik met 14mm pop-ups (Vision Baits en CCM, en geen fluo's maar foodbaits) met daarbvoven een nep pop-up maiske van Enterprise Tackle (in alle kleuren).
Als ge dan net boven het oog van de haak een miniscuul loodhageltje op de onderlijn knijpt dan zinkt da tergend traag naar de bodem, en blijft mooi bovenop alle rommel op de bodem zitten, plus dat die set-up bij de minste zuig-actie ( Laughing ) van de vis direct nar binnen vliegt!

Hetzelfde doe ik met tijgers en pinda's, maar dan gebruik een een stukske kurk om alles te balanceren.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




critically balanced/kritisch balanceren Empty
BerichtOnderwerp: Re: critically balanced/kritisch balanceren   critically balanced/kritisch balanceren Icon_minitimema jun 22, 2009 2:02 pm

Smirny schreef:
als je maiskes je haakje iets teveel omhoog houd dan je wil, kan je altijd ook een klein stukje van de loodkabel in je leadcore gebruiken om het mooi uit te ballanceren


greets

kun je doen smirny, maar ik gebruik hiervoor gewoon een stukje sinking nep mais (zie foto)

critically balanced/kritisch balanceren Myrig-2

op deze manier (met klein stukjes af te knipen) balanceer je het ook perfect uit
en op deze manier, is er weer meer camouflage van de haak, twerk echt goe zo ...
Terug naar boven Ga naar beneden
Robby Malfliet

Robby Malfliet


Man Aantal berichten : 2753
Leeftijd : 48
Woonplaats : Haasdonk
Hobby’s : Vissen, voetbal, Anglofiel...
Registration date : 06-01-09

critically balanced/kritisch balanceren Empty
BerichtOnderwerp: Re: critically balanced/kritisch balanceren   critically balanced/kritisch balanceren Icon_minitimema jun 22, 2009 2:08 pm

Waar hebt ge da "Realtree" tafelke gehaald Tommy? Heel proper! lol!
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




critically balanced/kritisch balanceren Empty
BerichtOnderwerp: Re: critically balanced/kritisch balanceren   critically balanced/kritisch balanceren Icon_minitimema jun 22, 2009 2:11 pm

lol! lol! stuk boom stam (kleintje) dat hier in de tuin staat Wink Wink
perfect om rig pics op te maken ...
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




critically balanced/kritisch balanceren Empty
BerichtOnderwerp: Re: critically balanced/kritisch balanceren   critically balanced/kritisch balanceren Icon_minitimezo dec 06, 2009 9:47 am

yips gasten wat gebruiken jullie zoal om goed te kunnen uitbalanceren zoals tommy al zei: zigrig foam
gebruiken jullie nog andere? en da andere kleuren of wel kijk ik erover in de winkel of wel vind ik het gewoon niet...

grtz
Terug naar boven Ga naar beneden
Robby Malfliet

Robby Malfliet


Man Aantal berichten : 2753
Leeftijd : 48
Woonplaats : Haasdonk
Hobby’s : Vissen, voetbal, Anglofiel...
Registration date : 06-01-09

critically balanced/kritisch balanceren Empty
BerichtOnderwerp: Re: critically balanced/kritisch balanceren   critically balanced/kritisch balanceren Icon_minitimezo dec 06, 2009 10:10 am

Diene foam vindt ge toch in alle serieuze winkels spiegeltje?

In Kessel en Willebroek heb ik het al zien liggen.

Ik persoonlijk gebruik nep mais of kleine pop-ups om het gewicht van de liggende boilie te compenseren.
Ik vis dus heel veel met een snowman.
Deze tijd van 't jaar vis ik meestal met 12 of 14mm boilies met daar een 10mm pop-up erboven.
Als ik die rig test in 't water en alles zinkt vlot, dan snij ik stukjes van de bodemboilie weg tot de rig heel traag zinkt.
Als de rig bij het testen al drijft, dan snij ik stukjes pop-up weg.
Altijd testen is de boodschap!
Terug naar boven Ga naar beneden
Steven Dekeyzer

Steven Dekeyzer


Man Aantal berichten : 384
Leeftijd : 48
Woonplaats : Maldegem
Hobby’s : Carp Fishing / music
Registration date : 22-03-09

critically balanced/kritisch balanceren Empty
BerichtOnderwerp: Re: critically balanced/kritisch balanceren   critically balanced/kritisch balanceren Icon_minitimezo dec 06, 2009 10:10 am

Meeste winkels verkopen momenteel de producten van enterprise tackle, imitatie en kleur genoeg

http://www.enterprisetackle.co.uk/imitation.htm

Met die imitation 10mm boilies is t ook mogelijk om goed je aas te balanceren
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




critically balanced/kritisch balanceren Empty
BerichtOnderwerp: Re: critically balanced/kritisch balanceren   critically balanced/kritisch balanceren Icon_minitimezo dec 06, 2009 10:23 am

ja ok bedankt santa deze hebben ze idd overal maar ik ben op zoek naar foam achtige stuff dat ik kan bij knippen zoals ik wil die fake dingen
hebben niet het gewenste drijfvermogen voor mij...
zeker niet als je echt en fake wil combineren...

grtz
Terug naar boven Ga naar beneden
Robby Malfliet

Robby Malfliet


Man Aantal berichten : 2753
Leeftijd : 48
Woonplaats : Haasdonk
Hobby’s : Vissen, voetbal, Anglofiel...
Registration date : 06-01-09

critically balanced/kritisch balanceren Empty
BerichtOnderwerp: Re: critically balanced/kritisch balanceren   critically balanced/kritisch balanceren Icon_minitimezo dec 06, 2009 10:47 am

Hou er rekening mee dat da foam ook een beetje vocht opneemt hé. Wink

Da heb ik zelf al ondervonden.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




critically balanced/kritisch balanceren Empty
BerichtOnderwerp: Re: critically balanced/kritisch balanceren   critically balanced/kritisch balanceren Icon_minitimezo dec 06, 2009 10:50 am

idd robby thanks voor de tip
ik wou eigenlijk dus mijn presentatie die ik zou willen gebruiken uitbalanceren en dit dan in mijn aquarium plaatsen
en dan zien hoelang dit boeltje perfect blijft en vanaf welk punt dit verzwakt...
maar ja welk foam gebruiken jullie?

grtz
Terug naar boven Ga naar beneden
Robby Malfliet

Robby Malfliet


Man Aantal berichten : 2753
Leeftijd : 48
Woonplaats : Haasdonk
Hobby’s : Vissen, voetbal, Anglofiel...
Registration date : 06-01-09

critically balanced/kritisch balanceren Empty
BerichtOnderwerp: Re: critically balanced/kritisch balanceren   critically balanced/kritisch balanceren Icon_minitimezo dec 06, 2009 11:25 am

Gewoon pop-up rig foam hé.
Bijna alle grotere merken hebben dit in hun gamma.
Fox en Nash al zeker.
Ge hebt het in verschillende uitvoeringen. Als worstjes (zoals op de foto van Tommy in post 1) of recthoekig.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




critically balanced/kritisch balanceren Empty
BerichtOnderwerp: Re: critically balanced/kritisch balanceren   critically balanced/kritisch balanceren Icon_minitimezo dec 06, 2009 12:42 pm

de foam verlist na wat tijd int water ook wel wa drijfvermoge!!
de fake stuff van interprise, kun je ook aan knipen, tot het perfect is hoor (doe ik trouwens ook) ...
Terug naar boven Ga naar beneden
Arnaud Castel

Arnaud Castel


Man Aantal berichten : 571
Leeftijd : 36
Woonplaats : Kortrijk
Hobby’s : karpervissen, dj, uitgaan
Registration date : 15-06-09

critically balanced/kritisch balanceren Empty
BerichtOnderwerp: Re: critically balanced/kritisch balanceren   critically balanced/kritisch balanceren Icon_minitimezo dec 06, 2009 12:47 pm

Stond ook sceptisch tov de fake mais, zeker zonder iets van natuurlijk aas erbij. Ook van gedacht veranderd dus Laughing Het is zelfs zeer makkelijk, je moet nooit het aas vervangen Laughing 2 maiskes in combinatie met een 8 longshank van korda en het zinkt mooi op gewicht van haak naar beneden, ideaal dus Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




critically balanced/kritisch balanceren Empty
BerichtOnderwerp: Re: critically balanced/kritisch balanceren   critically balanced/kritisch balanceren Icon_minitimezo dec 06, 2009 12:51 pm

zoals je zegt Arnout

je kunt met veel vertrouwe, je aas heel de week (als je wil) laten liggen op een spot!!
in mijn visserj werkt het perfect (42 vissen dit jaar) liegen er niet om.
Terug naar boven Ga naar beneden
Antonie De Naeghel

Antonie De Naeghel


Man Aantal berichten : 322
Leeftijd : 41
Woonplaats : Maldegem
Hobby’s : karpervissen, voetbal, vriendin
Registration date : 07-08-08

critically balanced/kritisch balanceren Empty
BerichtOnderwerp: Re: critically balanced/kritisch balanceren   critically balanced/kritisch balanceren Icon_minitimezo dec 06, 2009 1:17 pm

spiegel schreef:
idd robby thanks voor de tip
ik wou eigenlijk dus mijn presentatie die ik zou willen gebruiken uitbalanceren en dit dan in mijn aquarium plaatsen
en dan zien hoelang dit boeltje perfect blijft en vanaf welk punt dit verzwakt...
maar ja welk foam gebruiken jullie?

grtz

Ik gebruik die van nash, aangekocht bij de siervogel.
Grtz
http://www.nashtackle.co.uk/product.php?id=144
Terug naar boven Ga naar beneden
Guy Michiels

Guy Michiels


Man Aantal berichten : 199
Leeftijd : 43
Woonplaats : meerhout
Hobby’s : vissen, gitaar spelen
Registration date : 24-09-08

critically balanced/kritisch balanceren Empty
BerichtOnderwerp: Re: critically balanced/kritisch balanceren   critically balanced/kritisch balanceren Icon_minitimezo dec 06, 2009 1:51 pm

Tegenwoordig zitten er kunststoffen kurkenstoppen
in wijnflessen. Die kun je ook heel goed gebruiken.
Ideaal om een neptijgernoot uit te snijden. Het is wel
geen opvallende kleur maar mss met een watervaste stift?
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




critically balanced/kritisch balanceren Empty
BerichtOnderwerp: Re: critically balanced/kritisch balanceren   critically balanced/kritisch balanceren Icon_minitimedi dec 08, 2009 12:30 pm

wel wil nu niet afbrekend zijn, maar die Nash plastic of andere zijn belange zo goe niet als de stuff van interprise ....
Terug naar boven Ga naar beneden
Antonie De Naeghel

Antonie De Naeghel


Man Aantal berichten : 322
Leeftijd : 41
Woonplaats : Maldegem
Hobby’s : karpervissen, voetbal, vriendin
Registration date : 07-08-08

critically balanced/kritisch balanceren Empty
BerichtOnderwerp: Re: critically balanced/kritisch balanceren   critically balanced/kritisch balanceren Icon_minitimedi dec 08, 2009 6:10 pm

Blackwater schreef:
wel wil nu niet afbrekend zijn, maar die Nash plastic of andere zijn belange zo goe niet als de stuff van interprise ....

Idd dat is zeker zo. Met mijn antwoord en link had ik het enkel op de "critical balancing foam" die ik heb van nash.
Alle imitatie aas is hier ook enterprise.
Terug naar boven Ga naar beneden
Robby Malfliet

Robby Malfliet


Man Aantal berichten : 2753
Leeftijd : 48
Woonplaats : Haasdonk
Hobby’s : Vissen, voetbal, Anglofiel...
Registration date : 06-01-09

critically balanced/kritisch balanceren Empty
BerichtOnderwerp: Re: critically balanced/kritisch balanceren   critically balanced/kritisch balanceren Icon_minitimedi dec 08, 2009 6:20 pm

Het meeste bij mij is ook van Enterprise.
Ik heb ook plastic pop-up mais van Partridge, en ik zie daar geen verschil in tegenover Enterprise.

Maar ik heb da spul van Nash al eens in mijn handen gehad, en da spreekt mij inderdaad ook nie echt aan zene.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




critically balanced/kritisch balanceren Empty
BerichtOnderwerp: Re: critically balanced/kritisch balanceren   critically balanced/kritisch balanceren Icon_minitimevr dec 25, 2009 11:35 am

Robby Malfliet schreef:
Het meeste bij mij is ook van Enterprise.
Ik heb ook plastic pop-up mais van Partridge, en ik zie daar geen verschil in tegenover Enterprise.

Maar ik heb da spul van Nash al eens in mijn handen gehad, en da spreekt mij inderdaad ook nie echt aan zene.

Idem hier, als ik het gebruik, is het vooral Enterprise tackle wat mij het meeste vertrouwen geeft. Alleen terug hier niet veel meer mee kunnen scoren... Regelmatig nog getest, dat wel!
Terug naar boven Ga naar beneden
Igor Van Waesberghe

Igor Van Waesberghe


Man Aantal berichten : 447
Leeftijd : 45
Woonplaats : assenede
Hobby’s : karperen
Registration date : 15-05-08

critically balanced/kritisch balanceren Empty
BerichtOnderwerp: Re: critically balanced/kritisch balanceren   critically balanced/kritisch balanceren Icon_minitimeza dec 26, 2009 4:50 pm

gebruik ook de maiskes van enterprise, goe geriefke met vele variaties
Terug naar boven Ga naar beneden
Bart Raats

Bart Raats


Man Aantal berichten : 105
Leeftijd : 45
Woonplaats : antwerpen
Hobby’s : vissen
Registration date : 08-08-09

critically balanced/kritisch balanceren Empty
BerichtOnderwerp: Re: critically balanced/kritisch balanceren   critically balanced/kritisch balanceren Icon_minitimeza dec 26, 2009 10:42 pm

Heeft er iemand van jullie al eens met nep brood of nep pellets gevist? Heb mij laten verleiden om een pakje nep brood te kopen van enterprise. Heb er toch wel hoge verwachtingen van. Ik ben er nog over aant nadenken hoe ik da best ga presenteren want het heeft een heel hoog drijfvermogen en had het graag net boven de bodem aangeboden.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





critically balanced/kritisch balanceren Empty
BerichtOnderwerp: Re: critically balanced/kritisch balanceren   critically balanced/kritisch balanceren Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
critically balanced/kritisch balanceren
Terug naar boven 
Pagina 1 van 2Ga naar pagina : 1, 2  Volgende

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: Discussie Board :: Tips & Tricks-
Ga naar: