Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

IndexGalerijLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

gedragscode

Ga naar beneden 
+5
Ivan De Ridder
Mark Hoedemakers
david deman
steven meirlaen
Bart Debosschere
9 plaatsers
AuteurBericht
Gast
Gast

gedragscode Empty
BerichtOnderwerp: gedragscode   gedragscode Icon_minitimeza jun 20, 2009 10:25 am

na wat ik hier weer heb gelezen (in het blankers forum)
kom ik weer tot de vaststelling dat er mss wel is werk moet gemaakt worden van een gedragscode
onder de karper vissers!!

Een gedragscode is een reeks regels schetsend de verantwoordelijkheden van of de juiste praktijken voor een individu of een organisatie. De verwante concepten omvatten ethische codes en eercodes!!
Terug naar boven Ga naar beneden
Bart Debosschere

Bart Debosschere

Man Aantal berichten : 1018
Leeftijd : 47
Hobby’s : Carpfishing & dog-sport
Registration date : 24-01-09

gedragscode Empty
BerichtOnderwerp: Re: gedragscode   gedragscode Icon_minitimeza jun 20, 2009 10:46 am

Jip Tommy....
Je hebt gelijk, maar de rotte appels blijven er altijd inzitten.
Respect en eerlijkheid is soms ver te zoeken bij sommige.
Maar wa doe je eraan????????????
greetz
Gast
Gast

gedragscode Empty
BerichtOnderwerp: Re: gedragscode   gedragscode Icon_minitimeza jun 20, 2009 10:49 am

tja tis moeilijk, maar als wij ons nu al is gedragen en een zekere code volgen (doe ik toch al)
om iedereen die het verdiend met respect te behandelen en te helpen indien nodig ...
Bart Debosschere

Bart Debosschere

gedragscode Empty
BerichtOnderwerp: Re: gedragscode   gedragscode Icon_minitimeza jun 20, 2009 10:53 am

Jip, ....
Je hebt gelijk , maar zulke personen liggen niet dik gezaait man....
Ik probeer ik overal sociaal en vriendelijk te zijn, en soms ben ik TE braaf....
Maar heb daar al veel uitgeleerd.
Greetz
Gast
Gast

gedragscode Empty
BerichtOnderwerp: Re: gedragscode   gedragscode Icon_minitimeza jun 20, 2009 10:57 am

ik ben soms ook te braaf ze, en dat is niet altijd goe!!
maar zo ben ik (al zijn er die denken dat ik een grote bek heb) maar das niet zo, mensen die me beter kennen weten wel beter.

respect moet ge verdiennen ...
steven meirlaen

steven meirlaen

Man Aantal berichten : 258
Hobby’s : karpervissen, bowlen, en vrouwtje...
Registration date : 24-08-08

gedragscode Empty
BerichtOnderwerp: Re: gedragscode   gedragscode Icon_minitimeza jun 20, 2009 11:25 am

er zijn er altijd die denken dat ze meer mogen of " kunnen" dan een ander, spijtig genoeg is dit een fenomeen die al jaren bestaat en die er volgens mij nooit zal uitgaan. ego is de grootste vijand in de maatschappij en steekt meer en meer de kop op de laatste jaren. de mensen durven niet meer praten met vreemden zelfs een simpele goeiendag is voor velen al een enorme opgave. ikke ikke ikke en de rest die kan stikke! spijtig genoeg al veel meegemaakt en ik maak er dan ook geen woorden aan vuil. liefst vanal kruip ik dan bij zo mensen in de buurt en hoop ik dat ik hen van antwoord kan dienen met een mooie vis, dan ben je plots wel interresant genoeg om eens mee te praten. als me dat lukt begin ik een gesprek over de mentaliteit zonder dat ze het door hebben dat ik over hen bezig ben.
heel tof als dat lukt, zeker als je de zaken die je met hen hebt voor gehad mee op tafel kan smijten, je moet eens zien hoe ze daar mee in op gaan. zonder dat ze het beseffen dat ze zelf zo bezig zijn.
best vanal negeren en je er zeker niet druk in maken, geniet van je hobby en laat anderen je rust niet verkloten.

greets

Steven
Bart Debosschere

Bart Debosschere

gedragscode Empty
BerichtOnderwerp: Re: gedragscode   gedragscode Icon_minitimeza jun 20, 2009 11:32 am

steven meirlaen schreef:
er zijn er altijd die denken dat ze meer mogen of " kunnen" dan een ander, spijtig genoeg is dit een fenomeen die al jaren bestaat en die er volgens mij nooit zal uitgaan. ego is de grootste vijand in de maatschappij en steekt meer en meer de kop op de laatste jaren. de mensen durven niet meer praten met vreemden zelfs een simpele goeiendag is voor velen al een enorme opgave. ikke ikke ikke en de rest die kan stikke! spijtig genoeg al veel meegemaakt en ik maak er dan ook geen woorden aan vuil. liefst vanal kruip ik dan bij zo mensen in de buurt en hoop ik dat ik hen van antwoord kan dienen met een mooie vis, dan ben je plots wel interresant genoeg om eens mee te praten. als me dat lukt begin ik een gesprek over de mentaliteit zonder dat ze het door hebben dat ik over hen bezig ben.
heel tof als dat lukt, zeker als je de zaken die je met hen hebt voor gehad mee op tafel kan smijten, je moet eens zien hoe ze daar mee in op gaan. zonder dat ze het beseffen dat ze zelf zo bezig zijn.
best vanal negeren en je er zeker niet druk in maken, geniet van je hobby en laat anderen je rust niet verkloten.

greets

Steven

Bij sommige oudere mensen zie je ze raar kijken indien je nog een goeiedag zegt of ene knikt.
Dan bekijken ze u ofdat er net een vogel uit u gat geeft gevlogen, ....
Zo van heb je dat gezien , een jonge gast die ons een goeie dag zegt?????
Een knikje of "dag" zeggen kost geen geld he ???
Greetz
david deman

david deman

Man Aantal berichten : 534
Leeftijd : 35
Hobby’s : Vissen / scheidsrechter KBVB
Registration date : 31-01-09

gedragscode Empty
BerichtOnderwerp: Re: gedragscode   gedragscode Icon_minitimeza jun 20, 2009 12:32 pm

Idd spijtig dat er sommige zo den aap uithangen. Het is al moeilijk genoeg allemaal.
Het is eens zo leuk als je af en toe een praatje kan maken aan de waterkant toch ?!
Triestige boel als ze al banden enzo platsteken !
http://www.theboiliefactory.be
Mark Hoedemakers

Mark Hoedemakers

Man Aantal berichten : 337
Leeftijd : 44
Hobby’s : Karpervissen
Registration date : 25-05-08

gedragscode Empty
BerichtOnderwerp: Re: gedragscode   gedragscode Icon_minitimeza jun 20, 2009 7:02 pm

Enkele jaren geleden is de folder "De Code voor de Karpervisser" uitgegeven. Dit was een samenwerking van VBK, ANB en Aminal.
In navolging hiervan kwam de code voor de roofvisser en de code voor de witvisser uit. De karpervissers waren dus de eersten met zo'n initiatief. Ik denk trouwens dat deze folder nog verkrijgbaar is aan de VBK stand op beurzen ed.

Grts
Gast
Gast

gedragscode Empty
BerichtOnderwerp: Re: gedragscode   gedragscode Icon_minitimeza jun 20, 2009 8:22 pm

mark kun je is navraag doen, voor die folder aub
en mss kun je mij die is bezorgen??
Mark Hoedemakers

Mark Hoedemakers

gedragscode Empty
BerichtOnderwerp: Re: gedragscode   gedragscode Icon_minitimezo jun 21, 2009 1:01 pm

Ik heb net een mail gestuurd met de vraag of het nog in voorraad is.
Je hoort er van!

Grts
Gast
Gast

gedragscode Empty
BerichtOnderwerp: Re: gedragscode   gedragscode Icon_minitimezo jun 21, 2009 1:47 pm

thanks Mark!!

mss een idee om het online te zeten??
Ivan De Ridder

Ivan De Ridder

Man Aantal berichten : 489
Leeftijd : 53
Hobby’s : Karpervissen / Genieten van ne goeien Duvel
Registration date : 23-12-08

gedragscode Empty
BerichtOnderwerp: Re: gedragscode   gedragscode Icon_minitimezo jun 21, 2009 1:53 pm

Blackwater schreef:
thanks Mark!!

mss een idee om het online te zeten??

Ik vindt dit alvast een heel goed idee!

Grtz

I.
http://www.ccmoore.be
Mark Hoedemakers

Mark Hoedemakers

gedragscode Empty
BerichtOnderwerp: Re: gedragscode   gedragscode Icon_minitimezo jun 21, 2009 8:06 pm

@ Tommy: De Code voor de Karpervisser wordt in augustus meegestuurd met je VBK-magazine.

@ anderen: de verschillende Provinciale Visserijcommissies hebben deze folders nog volop in voorraad. Op alle beurzen waar het VBK aanwezig is zijn ze ook bij ons verkrijgbaar.

Grts
Mark
filip de meulder
Moderator
filip de meulder

Man Aantal berichten : 313
Leeftijd : 52
Hobby’s : vissen
Registration date : 12-10-08

gedragscode Empty
BerichtOnderwerp: Re: gedragscode   gedragscode Icon_minitimewo apr 07, 2010 9:55 pm

Eens kijken of ik die gedragscode kan te pakken krijgen... Ben benieuwd. Grt fil
Steve Maes

Steve Maes

Man Aantal berichten : 297
Leeftijd : 48
Hobby’s : vissen, voetbal, honden, aquarium
Registration date : 16-08-08

gedragscode Empty
BerichtOnderwerp: Re: gedragscode   gedragscode Icon_minitimedo apr 08, 2010 7:02 am

Gisteren tijdens het voeren zag ik twee jonge kerels takken van overhangende bomen afbreken om toch maar uit te kunnen gooien.

Nu hadden ze wel een interessante centrale plek uitgekozen, maar omwille van die laaghangende takken laten wij (michelC en ik) die stek linksliggen.

Ik ga vervolgens eens polshoogte nemen of ze iets gevangen hebben en maak hen er meteen vriendelijk op attent dat het not done is om bomen te vernielen.
Ik krijg daar onmiddellijk mijnen bak vol van die gasten (16-17 jaar). Ik spreek hier van takken, een paar meter lang hé... geen twijgskes ofzo..
Laatst hebben wij het centrale telefoonnummer van de parkwachters daar gekregen, dus een belleke in die richting gedaan. Wij vissen daar op Provinciaal domein, heb de indruk dat sommige parkwachters hun job eindelijk serieus nemen, sommige van hen vissen blijkbaar ook...

Toen ik richting auto ging zag ik de twee al voorbij fietsen, gepakt en gezakt naar huis !

Ik voelde me achteraf zelfs geen verklikker !
HEB RESPECT VOOR DE NATUUR EN HOU U AAN DE REGELS, ZO BLIJFT HET VOOR IEDEREEN DUREN
Gast
Gast

gedragscode Empty
BerichtOnderwerp: Re: gedragscode   gedragscode Icon_minitimedo apr 08, 2010 8:10 am

Amen cheers cheers cheers
filip de meulder
Moderator
filip de meulder

gedragscode Empty
BerichtOnderwerp: Re: gedragscode   gedragscode Icon_minitimezo okt 10, 2010 5:07 pm

Vandaag gaan wandelen bij ons in de buurt. Zat een goed uitgeruste karpervisser met 3 lijnen te vissen waar je normaal maar met 2 mag vissen. Nu is mijn vraag, waarom mag je, als je alle regels respecteerd en de vissen gewoon terugzet nog altijd niet met 3 lijnen vissen hier in belgie op openbare wateren. We zetten ons toch in voor de vissen en zetten ze gewoon terug. Op sommige waters is het hard en dan kan een extra hengel wel hoopvol zijn, bv. in de kant als extra stok dan.
Wie deelt mijn mening ?

Groetjes, Fille
Ludovic Hollevoet

Ludovic Hollevoet

Man Aantal berichten : 124
Leeftijd : 38
Hobby’s : goalkeeper, carpfishing
Registration date : 07-10-09

gedragscode Empty
BerichtOnderwerp: Re: gedragscode   gedragscode Icon_minitimezo okt 10, 2010 5:49 pm

sjah,

en als er met drie hengels gevist mag worden zullen er nog zijn die dan een vierde willen inleggen...

niet mis opvatten é, maar als het met twee niet lukt zal het met drie ook niet lukken.

grtn

filip de meulder
Moderator
filip de meulder

gedragscode Empty
BerichtOnderwerp: Re: gedragscode   gedragscode Icon_minitimezo okt 10, 2010 6:00 pm

Kbegrijp wat je bedoeld. Maar we betalen toch genoeg om te nachtvissen, kunnen ze toch gewoon 3de stok bijvoegen bv. En als je de plaats hebt, waarom niet dan.
steven meirlaen

steven meirlaen

Man Aantal berichten : 258
Hobby’s : karpervissen, bowlen, en vrouwtje...
Registration date : 24-08-08

gedragscode Empty
BerichtOnderwerp: Re: gedragscode   gedragscode Icon_minitimezo okt 10, 2010 7:28 pm

ik ben er ook wel voor te vinden hoor, stel je bevist een rivier.
ééntje in eigen kant, de vaargeul en de overkant.

dit is een opstelling die ik het liefste hanteer wanneer ik eens bij de franse buren raak.

dus ja, waarom niet?

greets
Tommy De Cleen
Admin
Tommy De Cleen

Man Aantal berichten : 1782
Leeftijd : 54
Hobby’s : karpervissen
Registration date : 23-03-08

gedragscode Empty
BerichtOnderwerp: Re: gedragscode   gedragscode Icon_minitimema okt 11, 2010 7:08 am

ludo_vic schreef:
sjah,

en als er met drie hengels gevist mag worden zullen er nog zijn die dan een vierde willen inleggen...

niet mis opvatten é, maar als het met twee niet lukt zal het met drie ook niet lukken.

grtn

dat vind ik nu ook ze, waarom 3 hengels (somige vangen nog niets met 2)
en soms is 3 te veel ....

en €50 is genoeg!! ik persoonlijk vind een staadsvergunning belagelijk goedkoop!!
als ge in andere landen kijkt kost het daar veel meer, maar mss doen ze daar wel iets voor de visserij ...
https://www.facebook.com/pages/Baitcraft-Benelux/133215373406831
Gesponsorde inhoud

gedragscode Empty
BerichtOnderwerp: Re: gedragscode   gedragscode Icon_minitime

gedragscode
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: Discussie Board :: DeCarpSaloon Screamer-
Ga naar: