Aantal berichten : 1507 Leeftijd : 51 Woonplaats : Kortemark Hobby’s : Verse vis Registration date : 23-03-08
Onderwerp: Visolie... do apr 23, 2009 4:39 pm
Je hoort het wel regelmatig, vissers die visolie in hun boilies verwerken, of die er hun haakaas in dippen... Wat mag ik daar nu onder verstaan, bestaat er een visolie die zuiver uit echte vis is onttrokken en bestaan er dan ook verschillende soorten? Of is het weer een olie die op chemische basis is gemaakt...? En last but not least...waar kan ik die verkrijgen? Wil daar wel eens mee aan de slag gaan deze zomer...
Alvast bedankt voor de reactie's!
Grtzzzzzzzzzzzzz
Gregory Depoutre
Aantal berichten : 317 Leeftijd : 44 Woonplaats : wervik Hobby’s : muziek Registration date : 27-03-08
Onderwerp: Re: Visolie... do apr 23, 2009 5:53 pm
ge kunt de pure visolie krijgen via een vis rokerij.Aan de kust zult ge wel ene vinden.Der is ook een bekende maar kan nie meer op de naam komen.
De visolie is vooral goe in de periode van de paai...nu dus ongeveer...
grtn
Filip Van Herreweghe
Aantal berichten : 138 Leeftijd : 48 Woonplaats : Oostende Hobby’s : Vissen Registration date : 14-09-08
Onderwerp: Re: Visolie... do apr 23, 2009 7:11 pm
Ik herinner me een zeer zuivere visolie die mijn vader meebracht, en die ik in mijn vorig leven als specimen-palinghunter met redelijk veel succes gebruikte om aasvissen mee te injecteren.
Ik denk dat het om kabeljauwolie ging, en die kwam uit een (diepvries?)viswinkel nabij de Oostendse vismijn. Niet onbelangrijk ook: zeer goedkoop, met zijn €1/l. Ik spreek hier wel van zeker 10jaar terug. Maar ik vermoed dat je iets dergelijks daar in de buurt nog steeds moet kunnen op de kop tikken.
Veel succes in elk geval!
Steven Dekeyzer
Aantal berichten : 384 Leeftijd : 48 Woonplaats : Maldegem Hobby’s : Carp Fishing / music Registration date : 22-03-09
Onderwerp: Re: Visolie... do apr 23, 2009 7:40 pm
Ik doe het er soms bij, m'n bollen rollen er makkelijker door. Op etiket staat zuivere sardienolie, het is een dikke bruine stroop. Ik kocht het altijd bij Megafish in Ledeberg, stond destijds op de toonbank. Of ze het nu nog verkopen, weet ik niet.
Gast Gast
Onderwerp: Re: Visolie... vr apr 24, 2009 4:20 am
Levertraan, is dit ook geen visolie? Kun je kopen in elke apotheker.
Gast Gast
Onderwerp: Re: Visolie... vr apr 24, 2009 6:38 am
Jeffery denk dat ge dingske is moet contacteren van Basic Extract denk wel dat hij je kan helpen bij de juiste visolie ...
Jeffrey Benoot Admin
Aantal berichten : 1507 Leeftijd : 51 Woonplaats : Kortemark Hobby’s : Verse vis Registration date : 23-03-08
Onderwerp: Re: Visolie... zo apr 26, 2009 4:03 pm
Bedankt voor de reacties mannen...
Grtzzzzzzzzzz
bart polyn
Aantal berichten : 806 Leeftijd : 43 Woonplaats : Heusden Hobby’s : Karpertjes vangen natuurlijk en luipaargekko's Registration date : 19-08-08
Onderwerp: Re: Visolie... di apr 28, 2009 5:34 pm
Santa Cruz schreef:
Ik doe het er soms bij, m'n bollen rollen er makkelijker door. Op etiket staat zuivere sardienolie, het is een dikke bruine stroop. Ik kocht het altijd bij Megafish in Ledeberg, stond destijds op de toonbank. Of ze het nu nog verkopen, weet ik niet.