Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexGalerijLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 afstandsvraagske

Ga naar beneden 
2 plaatsers
AuteurBericht
peter himschoot




Man Aantal berichten : 327
Leeftijd : 59
Woonplaats : schelle
Hobby’s : karperen, mijne moto
Registration date : 23-06-08

afstandsvraagske Empty
BerichtOnderwerp: afstandsvraagske   afstandsvraagske Icon_minitimema apr 06, 2009 2:14 pm

ok, in sommige situaties zal het nodig zijn om verre tot zeer verre worpen te maken, maar ik wil niet te veel consessies doen en ook weer niet in (te grote) kosten vallen. Dus met mijn huidige hengels (keuze uit Sportex FBC 12ft 2 3/4lbs of Carat (naar mijn mening redelijk goede budgetstok) 13ft 3Lbs in beide gevallen voorzien van een Daiwa Emblem (de blauwe ;-) ) zou ik soms verre (lees 100 m +) moeten kunnen maken. Welke is volgens jullie dan de beste "gemiddelde keuze", ik bedoel, met eenzelfde stok moet ik dus zowel ver als kort vissen (zonder telkens vanalles te moeten veranderen, ik moet nl snel kunnen inspelen op sommige situaties ?

Dus, ik verneem graag welke lijn ed hier zoal voorgesteld wordt (mogelijk voorslag, type rig etc) Ik ben nu aan t leren om verdere worpen te maken en afgestapt kom ik op max 106 m, als alles meezit (wind ed), maar daar zou ik zeker 25m willen bijdoen met deze hengels.

Tips, tips, tips dus


muchas gracias

Pe
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




afstandsvraagske Empty
BerichtOnderwerp: Re: afstandsvraagske   afstandsvraagske Icon_minitimema apr 06, 2009 3:20 pm

https://decarpsaloon.actieforum.com/feedback-ideeen-en-acount-f4/casting-teach-inn-2009-t768-60.htm

Hoop dat je tijd hebt om te komen dan kunnen we zeker verder helpen, ook praat het wat makkelijker over lijnen ,lood en voorslagen.

Gerard
Terug naar boven Ga naar beneden
Guy Michiels

Guy Michiels


Man Aantal berichten : 199
Leeftijd : 43
Woonplaats : meerhout
Hobby’s : vissen, gitaar spelen
Registration date : 24-09-08

afstandsvraagske Empty
BerichtOnderwerp: Re: afstandsvraagske   afstandsvraagske Icon_minitimema apr 06, 2009 6:22 pm

Soort van lanceerbuis waar je je lood in legt.
Hoe het precies werkt weet ik niet, maar je gooit er
naar het schijnt wel verder mee. Stond ooit eens in een
karpermagazine. Mss kennen andere leden het? Heeft te maken
met gelijding en wrijving.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




afstandsvraagske Empty
BerichtOnderwerp: Re: afstandsvraagske   afstandsvraagske Icon_minitimema apr 06, 2009 7:07 pm

Het zou in een open gezaagde pvc buis kunnen daar de montage inleggen maar dat vergt een bepaalde techniek ook een plank od zou kunnen.
Maar ook met een normale aan te leren techniek moet het kunnen om de meters te maken.


Gerard
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




afstandsvraagske Empty
BerichtOnderwerp: Re: afstandsvraagske   afstandsvraagske Icon_minitimedi apr 07, 2009 4:23 pm

Als het mag voorslag en dunne gevlochten hoofdlijn,
ogen en draad eerst nat maken.
En je geschikte werpgewicht zoeken
Dit scheelt al zeer veel.

grtzzzzz
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





afstandsvraagske Empty
BerichtOnderwerp: Re: afstandsvraagske   afstandsvraagske Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
afstandsvraagske
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: Discussie Board :: Tips & Tricks-
Ga naar: