Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexGalerijLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Koeten

Ga naar beneden 
+3
Ivan De Ridder
Bart Debosschere
Pol Geens
7 plaatsers
AuteurBericht
Gast
Gast




Koeten Empty
BerichtOnderwerp: Koeten   Koeten Icon_minitimeza feb 28, 2009 6:44 pm

Vandaag had ik erg veel last van koeten.

Zijn er tricks om die van uw bollen af te houden?

Ik merkte wel dat mijn donkerder gekleurde boilies minder rap opgedaken werden maar eens ze ze op het spoor waren begonnen ze er toch ook aan.

Ik hoor het graag.
Terug naar boven Ga naar beneden
Pol Geens

Pol Geens


Man Aantal berichten : 332
Leeftijd : 61
Woonplaats : aan de Kempische Meren
Hobby’s : aan de waterkant
Registration date : 21-06-08

Koeten Empty
BerichtOnderwerp: Re: Koeten   Koeten Icon_minitimeza feb 28, 2009 7:42 pm

...
Misschien te gek voor woorden : op een groot , ondiep natuurreservaat met héél véél watervogels hadden we op den duur een trukje ontdekt , om ze op afstand te houden .

Vissen met zo goed mogelijk bodemkleurige boilies , ook anti-meeuw , en wat verderop een hoopje voeren met een opvallende kleur om de meerkoeten en andere weg te lokken.
Een tweede vervelende soort waren de meeuwen , die vanuit de hoogte letterlijk duikvluchten maakten om onze boilies en de haakboilie en het lood op te rapen. ( verhakkeld lood )
Er hingen bij momenten 30 en meer meeuwen boven je stek , één voor één plonsend in het water.
Dit was nog niet alles , de zwanen moesten zelfs hun gat niet te heffen om met de snavel aan de bodem te kunnen.

De oplossing was uiteindelijk : pas voeren als het duister werd , bijna donker , en dan gingen alle watervogels slapen.

Grtz , Sun.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Koeten Empty
BerichtOnderwerp: Re: Koeten   Koeten Icon_minitimeza feb 28, 2009 10:37 pm

Niya,

Sunshine schreef:
...
Misschien te gek voor woorden : op een groot , ondiep natuurreservaat met héél véél watervogels hadden we op den duur een trukje ontdekt . . .De oplossing was uiteindelijk : pas voeren als het duister werd , bijna donker , en dan gingen alle watervogels slapen.

Grtz , Sun.

Laughing Twisted Evil Laughing Twisted Evil Laughing

Niet altijd, niet altijd Twisted Evil . . . want ik heb zelf het volgende ooit meegemaakt:

Vanwege een teveel aan ratten-met-pluimen-aan begon ik lang geleden (Fort van Oelegem)
ook enkel in den (bijna-)donkere bollen te schieten; gene vogel te zien dus . . . eindelijk een
afdoende oplossing. . . dacht ik . . .
Na enkele dagen (waren toen gewone dagsessies) kreeg ik d'r toch een wreed voos gevoel over;
Ik kreeg veel te weinig beet op een goedlopende boily ("the going bait" was toen een garnalen/vismeel mengeling, en ze had tot dan toe zo ongeveer gelopen als een trein, ook bij het pluimvee, vandaar . . . ) en bovendien gedroeg het pluimvee zich raar overdag:
kruisend over de stek leken ze wat naar beneden te kijken door het (niet echt heldere)
water om het dan gewoon af te bollen, net alsof ze wisten . . . scratch
Afijn, een zwembroek is handig spul in zulke situaties,
en ik kwam snel aan de weet dat op m'n stek zo ongeveer alleen nog mijn haakbollen lagen;

Slechte rig ? ? ? Zou kunnen, maar ze konden niet allemaal ineens tegelijk afgestudeerd zijn . . .
Die avond weer in de donkere (bij)gevoerd, en dan "gewoon voor d' aardigheid"
(ik had er toch zo'n raar voorgevoel over . . . ) nog even blijven zitten en inderdaad . . .
('k had moeten wedden ! ! ! ) . . . daar kwamen ze aangezwommen, straf in formatie en met
een hele klad tegelijk: waterpluimvee, dat ik eerder op gehoor dan op gezicht herkende in het
intussen bijna pikkedonker ! ! ! Plonzen, duiken, . . . allemaal zonder nachtkijker of infrarood,
dus hoe ze het deden weet ik niet maar aan het resultaat te oordelen, hadden ze die
hulpmidddelen ook niet bepaald nodig !

Het gevoel dat ik toen kreeg, was zo ontiegelijk van het "Jan-Lul" type,
dat . . . kortom, ik ben toen 3 weken niet meer gaan vissen.

Om het met Baetske te zeggen (ik was blij later ergens te lezen dat ik niet de enige was,
en dat hij op de Gavers blijkbaar met eenzelfde variant van diepduikend pluimvee-met-nightvision vandoen had gehad):

" . . . dat je door op andere tijdstippen te voeren de aasperiode kan verleggen,
was bij deze ook meteen perfekt bewezen ! ! !"

Puur de Darwin-theorie in praktijk omgezet door die beesten:
"Het leven heeft de keuze tussen evolueren en zich aanpassen,
of niet, maar wie zich aanpast en mee met z'n omgeving verandert
heeft de beste kaarten voor de toekomst."

Dus... moeten wij ons maar weer eens aanpassen,
en maar weer eens iets anders gaan uitvinden, zekers ? ? ?

Zelf voerde ik een tijdje (grotere gele) bollen voor het pluimvee OP DE ZELFDE PLAATS
waar ik ook m'n kleinere donkere karperboilies voerde;
Eerst zoveel mogelijk die kleinere donkere karperbolletjes voeren en van zodra
d'r vogels opdoken, meteen overschakelen op minstens 50/50 schieten
met de grotere gele erbij;
Ze waren dan zo gefocust op die gele knikkers dat het hun door de bank genomen
niet opviel dat er ook af en toe andere kleinere bolletjes tussenzaten.


Cheers
Cool Cool Cool
Michel
Terug naar boven Ga naar beneden
Pol Geens

Pol Geens


Man Aantal berichten : 332
Leeftijd : 61
Woonplaats : aan de Kempische Meren
Hobby’s : aan de waterkant
Registration date : 21-06-08

Koeten Empty
BerichtOnderwerp: Re: Koeten   Koeten Icon_minitimeza feb 28, 2009 11:12 pm

...
Hoi Michel ,

Wij hadden daar in het donker wel geluk nog verder te kunnen vissen zonder de kiekens of anderen.

Het enige dat er af en toe in het maanlicht door het water kliefde waren ratten , maar die hoorden natuurlijk ook bij het beschermde fauna.
Wel heel indrukwekkend als je dan zo een gigantische uil er eentje van het wateroppervlak ziet plukken.

Grtz , Sun.
Terug naar boven Ga naar beneden
Bart Debosschere

Bart Debosschere


Man Aantal berichten : 1018
Leeftijd : 46
Woonplaats : Vlaanderen
Hobby’s : Carpfishing & dog-sport
Registration date : 24-01-09

Koeten Empty
BerichtOnderwerp: Re: Koeten   Koeten Icon_minitimezo maa 01, 2009 4:58 pm

Jip,....
De enigste oplossing afknallen die handel....
Als ze met nest zitten moet je de eieren schudden,niet kopot doen .
Want dan beginnen ze opnieuw aan een ronde, bij schudden blijven ze op de slechte eieren zitten tegen dat ze het doorhebben is het te laat om aan een ronde te starten.
Greetz
Terug naar boven Ga naar beneden
Ivan De Ridder

Ivan De Ridder


Man Aantal berichten : 489
Leeftijd : 52
Woonplaats : Beveren-Waas
Hobby’s : Karpervissen / Genieten van ne goeien Duvel
Registration date : 23-12-08

Koeten Empty
BerichtOnderwerp: Re: Koeten   Koeten Icon_minitimezo maa 01, 2009 5:06 pm

exos schreef:
Jip,....
De enigste oplossing afknallen die handel....
Als ze met nest zitten moet je de eieren schudden,niet kopot doen .
Want dan beginnen ze opnieuw aan een ronde, bij schudden blijven ze op de slechte eieren zitten tegen dat ze het doorhebben is het te laat om aan een ronde te starten.
Greetz

Ben ik het niet mee eens, die beesten hebben meer recht op het water dan wij! En geloof me vrij, ik vloek ook als ze weer maar eens op de stek aant duiken zijn. Bedenk ook dat er wel eens mensen met sterk ontwikkelde 'ornitholgische' voorkeuren rondkijken op fora als deze.
Ze zullen het met plezier lezen, hebben ze nog een stok om ons te slaan... Neutral

Grtz

Ivan
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.ccmoore.be
Robby Malfliet

Robby Malfliet


Man Aantal berichten : 2753
Leeftijd : 48
Woonplaats : Haasdonk
Hobby’s : Vissen, voetbal, Anglofiel...
Registration date : 06-01-09

Koeten Empty
BerichtOnderwerp: Re: Koeten   Koeten Icon_minitimezo maa 01, 2009 5:15 pm

Simpelste oplossing. Formaat van aas aanpassen.

Op Breeven in Bornem heb ik zelf mogen ondervinden dat de koeten zaten te wachten tot ik kwam voeren, om nadien mijn voerplek leeg te vreten! Evil or Very Mad

Tot ik het formaat van mijn boilies aanpaste tot 26mm, en dan was 't plezier voor de beestjes héél wa minder! Very Happy
Terug naar boven Ga naar beneden
Steve Maes

Steve Maes


Man Aantal berichten : 297
Leeftijd : 48
Woonplaats : Antwerpen
Hobby’s : vissen, voetbal, honden, aquarium
Registration date : 16-08-08

Koeten Empty
BerichtOnderwerp: Re: Koeten   Koeten Icon_minitimezo maa 01, 2009 5:29 pm

Tja meerkoeten...ze kunnen ons het vissen serieus zuur maken.
In het donker voeren, donkere bollies gebruiken is blijkbaar geen sleutel tot succes. De tactiek van Robby lijkt me nog het beste dan. Heel verspreid voeren kan ook helpen om de eerste kamikaze-aanvallen van koeten te doorstaan.
Zo zijn we (Michel en ik) met een voercampagne bezig en het krioelt er ook van de meerkoeten en waterkiekens. We zijn wel met bruine 16mm bezig , het lijkt nogal mee te vallen tot nu toe.
Zo ging ik gisterochtend vroeg ook voeren...
Plots werd ik belaagd door een troep grote witte en Canadese ganzen, mensen die beesten geven ni af. Ze zagen mijn bolliezak hoogstwaarschijnlijk aan voor een broodzak en kwamen op me afgestormd. Best wel indrukwekkend, 25 van die beesten van meer dan 1 meter hoog, zij aan zij, gespeide vleugels, borstkas vooruit en uitgestoken sissende tong. Het was toch ff wa paniek hier...
Over die eieren van Exos, ik zou niet graag betrapt worden al graaiend in een vogelnest (al ist dan alleen maar om met de eieren te schudden Very Happy ).
Nog over eieren. Zo zocht ik een visplek en stootte ik op een ganzennest, met eieren en broedende moeder Gans. Gasten, ik verzeker jullie daar blijf je niet staan kijken om die eikes te tellen !!! Nee, ganzen en ook zwanen, daar heb ik het nu echt ni mee.....doe me dan maar meerkoeten !!!
Steve
Terug naar boven Ga naar beneden
david deman

david deman


Man Aantal berichten : 534
Leeftijd : 35
Woonplaats : Menen
Hobby’s : Vissen / scheidsrechter KBVB
Registration date : 31-01-09

Koeten Empty
BerichtOnderwerp: Re: Koeten   Koeten Icon_minitimezo maa 01, 2009 5:36 pm

Ik heb ook al veel miserie met koeten gehad (wie niet die een beetje voert).
Ik maakte dat ik altijd ging voeren als het begon te duisteren, ze zien duidelijk veel minder als de zon bijna onder is. (zeker meeuwen)
Ik maakte veel een afleidings-voerplekje om dan ze naar daar te doen gaan en dan op mijn echte stek te voeren. 3 bollen schieten naar plekje B om dan direct naar plek A te voeren, het duurt vele langer het voeren, maar dan liggen ze er toch.
Ook je bollen bruin, zwart maken en dan scheelt het ook echt. Dan duiken ze de bollen maar voor een klein deel op. Want het is toch direct donker en als de bollen al donker gekleurd zijn, dan duiken ze misschien nog 10% op maximaal.

Zo vind ik het te doen, maar nesten, dan schud ik ook de eieren hoor. Cool
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.theboiliefactory.be
Bart Debosschere

Bart Debosschere


Man Aantal berichten : 1018
Leeftijd : 46
Woonplaats : Vlaanderen
Hobby’s : Carpfishing & dog-sport
Registration date : 24-01-09

Koeten Empty
BerichtOnderwerp: Re: Koeten   Koeten Icon_minitimezo maa 01, 2009 6:39 pm

Denk je echt ivan dat ze al geen stok hebben om ons te slaan?????????????
Jongen toch we komen als visser altijd op de laatste plaats. Shocked
Kan je enkele straffe verhalen vertellen hoor.
Natuurlijk moet je die beesten niet afknallen,dit was bijwijze van spreken,maar de eieren schudden da is niet erg.
Het is zoals een natuurlijk proces daar komen ook slechte eieren voor. cheers
Die beesten behoren toe aan het water en dit moeten we er bij nemen, maar je moet niet de moraal-ridder uithangen.
Natuur-ventjes(de groene) laat ze maar afkomen,kan ze met 1 enkel argument het zwijgen opleggen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Ivan De Ridder

Ivan De Ridder


Man Aantal berichten : 489
Leeftijd : 52
Woonplaats : Beveren-Waas
Hobby’s : Karpervissen / Genieten van ne goeien Duvel
Registration date : 23-12-08

Koeten Empty
BerichtOnderwerp: Re: Koeten   Koeten Icon_minitimezo maa 01, 2009 7:16 pm

exos schreef:
Denk je echt ivan dat ze al geen stok hebben om ons te slaan?????????????
Jongen toch we komen als visser altijd op de laatste plaats. Shocked

maar je moet niet de moraal-ridder uithangen.
.

Wat ik al dan niet moet doen zal ik zelf wel bepalen, weet je wat ik ga doen? Ik ga slapen, dat ga ik doen! Sleep

Shake it baby, Smile

Grtz

Ivan
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.ccmoore.be
Bart Debosschere

Bart Debosschere


Man Aantal berichten : 1018
Leeftijd : 46
Woonplaats : Vlaanderen
Hobby’s : Carpfishing & dog-sport
Registration date : 24-01-09

Koeten Empty
BerichtOnderwerp: Re: Koeten   Koeten Icon_minitimezo maa 01, 2009 8:06 pm

Ja , als je moe bent begint een mens al eens te z...., lol!
Begrijp je wel, er zijn ook nog andere mensen met andere bedoelingen die zulke sites afzoeken om zo een reacties.
Nooit vergeten maat, in die mannen hun ogen zijn wij alleen maar en nog altijd het loze visserke.
Greetz
PS: schudden die eieren mannen.........
Terug naar boven Ga naar beneden
Robby Malfliet

Robby Malfliet


Man Aantal berichten : 2753
Leeftijd : 48
Woonplaats : Haasdonk
Hobby’s : Vissen, voetbal, Anglofiel...
Registration date : 06-01-09

Koeten Empty
BerichtOnderwerp: Re: Koeten   Koeten Icon_minitimezo maa 01, 2009 8:55 pm

exos schreef:
Die beesten behoren toe aan het water en dit moeten we er bij nemen, maar je moet niet de moraal-ridder uithangen.

Een forum dient om meningen te geven en te delen hé. Heeft niks te maken met al dan niet de moraalridder uit te hangen.
Ik weet persoonlijk hoe Ivan over deze kwestie denkt, en kan zijn standpunt begrijpen, zonder het daarmee persé eens over te moeten zijn met hem.

Iedereen mag hier zijn mening geven, punt.
Terug naar boven Ga naar beneden
bart polyn

bart polyn


Man Aantal berichten : 806
Leeftijd : 42
Woonplaats : Heusden
Hobby’s : Karpertjes vangen natuurlijk en luipaargekko's
Registration date : 19-08-08

Koeten Empty
BerichtOnderwerp: Re: Koeten   Koeten Icon_minitimezo maa 01, 2009 10:33 pm

Ik ben het eigenlijk volledig eens met Ivan!!ik vind gewoon niet dat wij wat eitjes moeten schudden omdat wij voor onze hobby wat boilies in het water willen!!Je zegt in de natuur zijn er ook veel slechte eitjes,daar heb je gelijk in,maar het schudden van eitjes door ons is totaal niet natuurlijk!!!Ik ben er echt tegen,mijn mening!!!
grtzzzzzzzzz
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Koeten Empty
BerichtOnderwerp: klopt   Koeten Icon_minitimezo maa 01, 2009 10:38 pm

bart polyn schreef:
Ik ben het eigenlijk volledig eens met Ivan!!ik vind gewoon niet dat wij wat eitjes moeten schudden omdat wij voor onze hobby wat boilies in het water willen!!Je zegt in de natuur zijn er ook veel slechte eitjes,daar heb je gelijk in,maar het schudden van eitjes door ons is totaal niet natuurlijk!!!Ik ben er echt tegen,mijn mening!!!
grtzzzzzzzzz

Inderdaad ik ben dus op zoek naar diervriendelijke ideetjes, tips ik wil geen koeten of aanstaande koeten om zeep helpen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Bart Debosschere

Bart Debosschere


Man Aantal berichten : 1018
Leeftijd : 46
Woonplaats : Vlaanderen
Hobby’s : Carpfishing & dog-sport
Registration date : 24-01-09

Koeten Empty
BerichtOnderwerp: Re: Koeten   Koeten Icon_minitimema maa 02, 2009 8:21 am

Veel kan je er dan ook niet aan doen het is de natuur en die beesten zoeken ook hun gemak kwa voedsel.
Dus donkere of grote bollen , in de donker gaan voeren of niet denk niet dat het veel gaat veranderen.
Wij moeten ook eten ,voordeel is da wij niet moeten zoeken.
Die beesten hebben maar dat te doen ook e?
Denk nu niet da ik gans het water afstap, en al de nesten ga schudden hou me daar niet mee bezig!!!!!
Hetgeen ik heb medegedeeld is gewoon een voorbeeld van hoe je een overvloedig koeten bestand kan in toom houden.
Nogmaals die beesten hebben meer recht op het water dan ons en kan je daar niet meeleven dan moet je niet aan vissen, ofwel een ander water zoeken waar ze maar weinig voorkomen.
Greetz...........
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Koeten Empty
BerichtOnderwerp: Re: Koeten   Koeten Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Koeten
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: Discussie Board :: Tips & Tricks-
Ga naar: