Aantal berichten : 489 Leeftijd : 53 Woonplaats : Beveren-Waas Hobby’s : Karpervissen / Genieten van ne goeien Duvel Registration date : 23-12-08
Onderwerp: Re: pinda's !! vr feb 27, 2009 6:22 pm
Robby Malfliet schreef:
they form TOXIC transfatty acids when exposed to heat, air or light..."
.
En das dan meteen ook die donkergrijze kleur die je in het schuim op je kookwater ziet!
Grtz
Ivan
Gast Gast
Onderwerp: Re: pinda's !! vr feb 27, 2009 7:30 pm
Aflatoxinen is het gif , maar hoe ontstaat deze ? Nadat de pinda geoogst is uit de aarde, liggen deze in het ontginingsgebied te drogen . Als deze pinda's geteeld worden in vochtige landen ontwikkeld zich steevast een schimmelresistent , een krachtige kankerverwekkende toxine . Pinda's geteeld in droge gebieden zoals Oost-New Mexico zijn veel minder gevoelig voor schimmel vanwege de lage luchtvochtigheid . Het is de schimmel wat giftig is en niet de pinda . Grtzz Benny
Robby Malfliet
Aantal berichten : 2753 Leeftijd : 48 Woonplaats : Haasdonk Hobby’s : Vissen, voetbal, Anglofiel... Registration date : 06-01-09
Onderwerp: Re: pinda's !! vr feb 27, 2009 8:36 pm
Ivan De Ridder schreef:
Robby Malfliet schreef:
they form TOXIC transfatty acids when exposed to heat, air or light..."
.
En das dan meteen ook die donkergrijze kleur die je in het schuim op je kookwater ziet!
Grtz
Ivan
Da zou ik nie weten, ik ben geen alchemist.
Da grijs schuim schep ik wel altijd van het water. De rest van het kookvocht gaat mee de emmer in.
Marc Dhaene
Aantal berichten : 191 Leeftijd : 59 Woonplaats : lebbeke Hobby’s : as ze me missen dan ben ik ........... Registration date : 30-10-08
Onderwerp: Re: pinda's !! vr feb 27, 2009 9:25 pm
tja ;als ge het dan ni echt weet ververs ik liever het water om zeker te zijn zenne
Jorit Houpline
Aantal berichten : 173 Leeftijd : 40 Woonplaats : kluisbergen (ruien) Hobby’s : vissen, feesies doen,... Registration date : 19-05-08
Onderwerp: Re: pinda's !! za feb 28, 2009 10:05 am
ik ken mensen die het water verversen na het weken en na het koken....
Robby Malfliet
Aantal berichten : 2753 Leeftijd : 48 Woonplaats : Haasdonk Hobby’s : Vissen, voetbal, Anglofiel... Registration date : 06-01-09
Onderwerp: Re: pinda's !! za feb 28, 2009 10:30 am
En al de gasten die ik ken die pinda's gebruiken doen da nie.
Denkt ge dat al die chemische flavours die in de rekken staan en alom gebruikt worden nie schadelijk zijn...
Gast Gast
Onderwerp: Re: pinda's !! zo maa 22, 2009 10:48 am
Heb me ook 25 kg aangeschaft vorige week in zakken van 3 kg, waren zeer grote pindas, kwam van bij de opendeurdag bij karpercenter te Aalst. Ook 25 kg Mini-tigers aangeschaft.
Vraagke, kun je beide noten samen weken en koken, of liever appart ?
steven meirlaen
Aantal berichten : 258 Leeftijd : 47 Woonplaats : sint-martens-latem Hobby’s : karpervissen, bowlen, en vrouwtje... Registration date : 24-08-08
Onderwerp: Re: pinda's !! zo maa 22, 2009 10:56 am
apart he gino, een pinda noot is heel rap zacht in vergelijking met een tijgernoot.
greets
Robby Malfliet
Onderwerp: Re: pinda's !! zo maa 22, 2009 2:37 pm
steven meirlaen schreef:
apart he gino, een pinda noot is heel rap zacht in vergelijking met een tijgernoot.
greets
Inderdaad Steven.
Steve Maes
Aantal berichten : 297 Leeftijd : 48 Woonplaats : Antwerpen Hobby’s : vissen, voetbal, honden, aquarium Registration date : 16-08-08
Onderwerp: Re: pinda's !! zo maa 22, 2009 3:30 pm
Ik betaal ze rond de 45 euro voor 20 kilookes, gepeld, in 't bruin velleke. steve
Gast Gast
Onderwerp: Re: pinda's !! ma maa 23, 2009 11:19 am
juist zak van 20kg pinda's gaan halen 30€
grts
jakke
Steve Maes
Aantal berichten : 297 Leeftijd : 48 Woonplaats : Antwerpen Hobby’s : vissen, voetbal, honden, aquarium Registration date : 16-08-08
Onderwerp: Re: pinda's !! ma maa 23, 2009 11:53 am
@ jakke :
In boechout betaalt ge wel minder....dan in wilrijk precies.
Hebben ze daar maples bij Van Camp ?
steve
Gast Gast
Onderwerp: Re: pinda's !! ma maa 23, 2009 1:11 pm
ja hebben ze daar maar heb der wel geen prijs van
grts
jakke
Steve Maes
Onderwerp: Re: pinda's !! ma maa 23, 2009 1:29 pm
Zal er eens naar bellen, wist niet dat daar zaden/melen e.d. te krijgen waren. merci voor den info steve
Gast Gast
Onderwerp: Re: pinda's !! di jul 28, 2009 2:32 pm
Vandaag ook eens om pinda's gegaan.. Maar toen ik ze in water zette om te weken bleven ook redelijk wat pinda's boven drijven.. Is dat net zoals bij tijgernoten dat deze pinda's dan slecht zijn of heeft dit gewoon met het luchtbelletje te maken waarover robby het had??
grtz
bart polyn
Aantal berichten : 806 Leeftijd : 43 Woonplaats : Heusden Hobby’s : Karpertjes vangen natuurlijk en luipaargekko's Registration date : 19-08-08
Onderwerp: Re: pinda's !! wo jul 29, 2009 1:27 am
Hey Sander,ik zou ze zeker laten zitten!!Heb me over een maand ook aangeschhaft en sommige bleven ook drijven!!Na het weken en koken was dit probleem bijna voor de 100 procent opgelost!! Kmoet zeggen kben er al op twee waters mee bezig geweest en ze willen echt niet lopen.
Gast Gast
Onderwerp: Re: pinda's !! wo jul 29, 2009 12:33 pm
Bedankt! Ga ze straks koken en dan eens gaan testen ! Hopelijk lusten ze ze op dit watertje wel.. Er is volgens mij wel nog nooit mee gevist op dit water dus ik zie wel ! grtz
Patrick Arteel
Aantal berichten : 164 Leeftijd : 60 Woonplaats : Zanbergen Hobby’s : karpervissen Registration date : 19-06-09
Onderwerp: Re: pinda's !! wo jul 29, 2009 7:11 pm
Hey Sander, Ik heb daar vroeger mee gevist nu gebruik ik die enkel om te voeren maar juist in de zomer, niet in de winter want pinda's bevatten veel olie en in de winter zijn ze snel verzadigd daarvan. Ik kook ze een twintigtal minuten en doe er maple cream bij. Ze smaken dan zeer lekker, normaal moet je ermee vangen. als je ene vangt op een boilie, zak hem dan eens, er zullen zeker pindaresten in de zak zitten. Veel succes,groetjes Patje
Bedankt voor de info! Ben juist terug van de sessie en heb ze getest maar geen tik op gekregen (buiten dan van de meerkoeten).. Alle vis kwam van op tijgers.. Volgende keer nog eens proberen.. grtz
Robby Malfliet
Ik schat pinda's minstens even hoog in als tijgers. Ik heb met alletwee al enorm goede resultaten behaald in 't verleden.
Zeker nie beginnen twifelen aan de pindas Sander, daar is helemaal geen reden voor! Maar ik zou ze wel uitbalanceren met kurk of een nep pinda bijvoorbeeld als ik van u was.
steven meirlaen
Aantal berichten : 258 Leeftijd : 47 Woonplaats : sint-martens-latem Hobby’s : karpervissen, bowlen, en vrouwtje... Registration date : 24-08-08
Onderwerp: Re: pinda's !! vr jul 31, 2009 2:50 pm
het bruin velletje afdoen helpt ook al veel.
greets
Gast Gast
Onderwerp: Re: pinda's !! vr jul 31, 2009 6:56 pm
Bedankt voor de tip robby! Zou dit uitbalanceren ook gaan met een popup maisje ofzo? We krijgen daar namelijk redelijk wat runs op een tijgernootje met popupmaisje boven.. Maar zal voor na de herexamens zijn.. Die moet ik jammer genoeg voorrang geven ! grtz sander
Robby Malfliet
Onderwerp: Re: pinda's !! vr jul 31, 2009 7:10 pm
Tuurlijk gaat dat ook. Ik gebruik zowel kurk als nep pinda en nep mais.