Aantal berichten : 693 Leeftijd : 44 Woonplaats : Schelle (BE) Hobby’s : Mijn gezin, films & karpervissen Registration date : 03-04-08
Onderwerp: Aas diameters/periodes ... di feb 24, 2009 4:51 pm
Waarde collega's,
Was benwd met welke diameters jullie het jaar doorkomen..per jaargetijde. (enkel bollen!)
greetz Wesley (De Lange)
Jimmy Mignolet
Aantal berichten : 108 Leeftijd : 50 Woonplaats : Bolderberg Hobby’s : Carp Fishing & PC Registration date : 19-08-08
Onderwerp: Re: Aas diameters/periodes ... di feb 24, 2009 6:22 pm
nu op dit moment zet ik liever klein bollen in, vis nu met 10mm tot 14mm. als het warmer wordt zet ik terug 18mm tot 22mm in. mss moet het niet echt, maar het vangt bij mij, dus heb ik er vertrouwen in.
Greetz! Jim
Igor Van Waesberghe
Aantal berichten : 447 Leeftijd : 45 Woonplaats : assenede Hobby’s : karperen Registration date : 15-05-08
Onderwerp: Re: Aas diameters/periodes ... di feb 24, 2009 6:50 pm
kleintjes is ook iets dat ik gebruik in het begin van het jaar, doe da meestal ook op dressuur water, heb er al meer voordeel dan nadeel mee gehad vind ik persoonlijk.
Kurt Glorie
Aantal berichten : 280 Leeftijd : 47 Woonplaats : Ieper Hobby’s : vissen-vissen-vissen Registration date : 24-03-08
Onderwerp: Re: Aas diameters/periodes ... di feb 24, 2009 7:47 pm
Ik maak gebruik van gewone ballen maar maak er dan kleinere vormen mee, kubus ,rechthoekje,...
Grtz
Bart Debosschere
Aantal berichten : 1018 Leeftijd : 47 Woonplaats : Vlaanderen Hobby’s : Carpfishing & dog-sport Registration date : 24-01-09
Onderwerp: Re: Aas diameters/periodes ... di feb 24, 2009 7:56 pm
Jip gasten,.... Op het kanaal waar ik nu al de afgelopen jaren vis , ga ik niet kleiner dan 20mm. Een dubbel 20-er snowman of gewone bollen zijn geen uitzondering bij mij. In de zomer ga ik tot 32mm,geen probleem mee. : Je moet wel je water bekijken waar je op vist: grote witvis Er zijn nog tal van factoren die meetellen, maar het blijft ook een persoonlijke keuze,dit is ook een kwestie van vertrouwen, en gewoontes die je naleeft in u visserij. Greetz
Robby Malfliet
Aantal berichten : 2753 Leeftijd : 48 Woonplaats : Haasdonk Hobby’s : Vissen, voetbal, Anglofiel... Registration date : 06-01-09
Onderwerp: Re: Aas diameters/periodes ... di feb 24, 2009 8:27 pm
Winter (november-eind februari, afhankelijk van de temperaturen) 10-12-14mm en gebroken boilies. Rest van het jaar alle formaten van 10 tot 26mm door elkaar.
Deze zomer nog een 17kg schub gevangen op een single 10mm. Ook mijn grootste Engelse vis (36lbs) werd op een single 10mm gevangen enkele jaren geleden. Mijn grootste Belgische vis op een single tiger nut. Groot aas vangt nie persé grote vis (het tegendeel is zelfs waar vind ik persoonlijk), maar groot aas helpt wel om ongewenste vissoorten grotendeels uit te sluiten, zoals eerder al vermeld.
Ivan De Ridder
Aantal berichten : 489 Leeftijd : 53 Woonplaats : Beveren-Waas Hobby’s : Karpervissen / Genieten van ne goeien Duvel Registration date : 23-12-08
Onderwerp: Re: Aas diameters/periodes ... di feb 24, 2009 10:05 pm
Deze periode vis ik met 10mm's tot de watertemp. van +/- 10°c daarna schakel ik al vlug over op 18 - 20mm, en naar mei/juni toe gaat er al eens gewillig een 24 tot 30mm boilie aan de hair tot het najaar , zeg maar oktober, waarna de diameters weer verkleinen. Qua vorm vis ik (behalve de 10mm's) heel veel met dumbells, als er niet met de throwingstick moet bijgevoerd worden.
Grtz
Ivan
Gast Gast
Onderwerp: Re: Aas diameters/periodes ... wo feb 25, 2009 8:57 am
vis gewoon alles door elkaar van 14 tot 24 mm en dat werk ook prima. ook durf ik wel eens 10 mm pop-up in zetten in de winter.
grts
jakke
Guy Michiels
Aantal berichten : 199 Leeftijd : 44 Woonplaats : meerhout Hobby’s : vissen, gitaar spelen Registration date : 24-09-08
Onderwerp: Re: Aas diameters/periodes ... wo feb 25, 2009 1:23 pm
Als je verschillende diameters vist dan vis ik liefst met de kleinste maat aan de haak. Klein aas word altijd rapper gepakt. Zeker ook door grote vissen. S'zomers durf ik ook 10mm bollen vissen.
Gast Gast
Onderwerp: Re: Aas diameters/periodes ... wo feb 25, 2009 2:53 pm
Ik ga resolut voor 10mm bollen dit jaar, lijkt mij het meest natuurlijke!! en omdat ik ook met particel mix voer (en met nep mais vis) komt die 10mm bollen in de buurt van de kleine particels.
kheb altijd al van klein aas gehouden (heb ook nog nooit met groter dan 18mm gevist) en nu ik aan 10mm geraak, kies ik daar voor .....
Gast Gast
Onderwerp: Re: Aas diameters/periodes ... wo feb 25, 2009 5:39 pm
bij mij altijd 18 of 20 mm. met 10 mm hoef ik niet af te komen. Het vangt misschien wel, maar die rotkrabben hebben al zoweinig moeite met een snowman, dus die 10 mm zijn er zo af.
Grtz
david deman
Aantal berichten : 534 Leeftijd : 35 Woonplaats : Menen Hobby’s : Vissen / scheidsrechter KBVB Registration date : 31-01-09
Onderwerp: Re: Aas diameters/periodes ... wo feb 25, 2009 5:53 pm
Blackwater schreef:
Ik ga resolut voor 10mm bollen dit jaar, lijkt mij het meest natuurlijke!! en omdat ik ook met particel mix voer (en met nep mais vis) komt die 10mm bollen in de buurt van de kleine particels.
kheb altijd al van klein aas gehouden (heb ook nog nooit met groter dan 18mm gevist) en nu ik aan 10mm geraak, kies ik daar voor .....
Kan je daarmee uit de voeten op Belgische waters ? Waar een beetje brasem zit kan je toch nooit met 10mm afkomen.
Ivan De Ridder
Aantal berichten : 489 Leeftijd : 53 Woonplaats : Beveren-Waas Hobby’s : Karpervissen / Genieten van ne goeien Duvel Registration date : 23-12-08
Onderwerp: Re: Aas diameters/periodes ... wo feb 25, 2009 6:23 pm
david_deman schreef:
Blackwater schreef:
Kan je daarmee uit de voeten op Belgische waters ? Waar een beetje brasem zit kan je toch nooit met 10mm afkomen.
Maar met grotere diameters sluit je brasem ook niet uit hoor, vorig jaar een middelmaatje brasem gevangen aan een 30mil boilie. Hij zat nog perfect in de onderlip gehaakt ook!
Grtz
Ivan
Gast Gast
Onderwerp: Re: Aas diameters/periodes ... wo feb 25, 2009 6:45 pm
david_deman schreef:
Blackwater schreef:
kheb niet gezegt dat ik ze in belgié ga gebruiken he Maar kheb int verleden toch enorm goed gevangen op 12 en 14mm (in belgié)
Wesley Mast
Aantal berichten : 693 Leeftijd : 44 Woonplaats : Schelle (BE) Hobby’s : Mijn gezin, films & karpervissen Registration date : 03-04-08
Onderwerp: Re: Aas diameters/periodes ... wo feb 25, 2009 7:27 pm
Alvast allemaal bedankt voor de reply's gasten ! Zéér intressant allemaal...
Jorit Houpline
Aantal berichten : 173 Leeftijd : 40 Woonplaats : kluisbergen (ruien) Hobby’s : vissen, feesies doen,... Registration date : 19-05-08
Onderwerp: Re: Aas diameters/periodes ... do feb 26, 2009 4:22 pm
in de koudere maanden dec, jan , feb, mrt vis ik met kleine diameter tot 16 mm
de rest van het jaar tot 24 mm !! heb al vissen gevangen op dubbel 22!! en twaren geen grote !