Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

IndexGalerijLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

KRUIDENSOAK

Ga naar beneden 
+7
bart polyn
Robby Malfliet
Tom Van den Eynde
Pol Geens
Wesley Mast
Jeffrey Benoot
Beelens Pascal
11 plaatsers
Ga naar pagina : 1, 2  Volgende
AuteurBericht
Beelens Pascal

Beelens Pascal

Man Aantal berichten : 611
Leeftijd : 60
Hobby’s : Karpervisken-Multicatch
Registration date : 20-08-08

KRUIDENSOAK Empty
BerichtOnderwerp: KRUIDENSOAK   KRUIDENSOAK Icon_minitimewo jan 21, 2009 10:19 am

Hallo Salooners........is there anybody out there? Suspect
ik ben van plan mij eens ne goeie kruidensoak te maken. Twisted Evil .....en om nie van alles(er bestaat zoveel Rolling Eyes )dooreen te 'poefen' (kheb al een paar ideen,zoals oxo,vloeibare curry,awa kruiden)vraag ik het liever,in plaats van te overdrijven.........ben immers van plan om al mijn bollekes(kruidenbollekes) in een soak te droppen,laten drogen ,en dan de freezer in...
dit doe ik,om 2 redenen...is altijd awa meer atractief(hoe zijje zelf,we hebben uk geiren mayonnaise op ons frietekes Laughing ). en vooral, ze gaan laters niet of minder vlug nog 'schimmelen'.(in vochtige omstandigheden).....
goe,alsook,wa ik me afvraag wat is de basis ,van in dit geval een kruidensoak?want kga rap(denk ik)ne liter ofzo nodig,hebben...
en ben nie van plan om nog dure soaks van bepaalde merken te kopen,dus zelf maken....
wie advice heeft,many thanx 4 that!!! cheers
grtzzzz
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.multicatch
Jeffrey Benoot
Admin
Jeffrey Benoot

Man Aantal berichten : 1507
Leeftijd : 51
Hobby’s : Verse vis
Registration date : 23-03-08

KRUIDENSOAK Empty
BerichtOnderwerp: Re: KRUIDENSOAK   KRUIDENSOAK Icon_minitimewo jan 21, 2009 7:39 pm

Als het bollen zijn om in de warmere maanden te gebruiken, kan ik olie aanraden, ik gebruik zelf het liefst zonnebloemolie, wat look uitpersen, wat currie erbij, en dat wat laten "trekken"...die olie zal goed in de bol dringen, en zal onder water voor een verticaal geur-smaak-spoor zorgen! Gegarandeerd succes! Je kan daar gerust nog Oxo of andere kruiden bij doen, maar daar moet je eerder zelf wat mee experimenteren makker...maar overdrijf ook niet met teveel kruiden door elkaar te mengen hé...

Enkele goeie combinaties? Look met currie, Look met Oxo, Look met kippekruiden en currie, currie en Oxo, cayenne en Oxo...ga zo maar verder... Wink

Grtzzzzzzzzz
Beelens Pascal

Beelens Pascal

KRUIDENSOAK Empty
BerichtOnderwerp: Re: KRUIDENSOAK   KRUIDENSOAK Icon_minitimedo jan 22, 2009 7:33 am

Zors schreef:
Als het bollen zijn om in de warmere maanden te gebruiken, kan ik olie aanraden, ik gebruik zelf het liefst zonnebloemolie, wat look uitpersen, wat currie erbij, en dat wat laten "trekken"...die olie zal goed in de bol dringen, en zal onder water voor een verticaal geur-smaak-spoor zorgen! Gegarandeerd succes! Je kan daar gerust nog Oxo of andere kruiden bij doen, maar daar moet je eerder zelf wat mee experimenteren makker...maar overdrijf ook niet met teveel kruiden door elkaar te mengen hé...

Enkele goeie combinaties? Look met currie, Look met Oxo, Look met kippekruiden en currie, currie en Oxo, cayenne en Oxo...ga zo maar verder... Wink

Grtzzzzzzzzz
Aha!!welbedankt Zors!! cheers
da is wree goeien info.....en gelijk dagge zegt voor in de warmere maanden,op oliebasis....nu,ge hoort mij al afkomen Rolling Eyes voor in de koudere perioden,iets op suikerbasis?melasse?of toch nog iet anders,want kneem aan,in koudere periodes 'lost' de olie nie op zeker?
grtzzzzz Smile
Gast
Gast

KRUIDENSOAK Empty
BerichtOnderwerp: Re: KRUIDENSOAK   KRUIDENSOAK Icon_minitimedo jan 22, 2009 8:39 am

Dit zijn geen selfmade dips, maar oh zo effective dat ik het de moeite vind het hier even te vermelden!

CSL of Corn Steep Liqour

KRUIDENSOAK Cslfood

word al jaren gebruikt, maar je kunt er niet om heen (dit is één van de beste carp attractors)
Nutrabaits, Mainline, Sticky baits, Cotsworld Baits of CC Moore, maakt niet uit deze bedrijven gebruiken een high graded/hoogwaardige CSL (is een killer als soak, maar ook in je mix).

en dan deze nog, van Sticky Baits

KRUIDENSOAK Triplesfood

Triple S food is een vloeibaar voedsel van slaken, garnalen & spirulina deze mix bevat 20 verschillende aminozuren, een product dat natuurlijke attractors afscheidt aan de karper.
Kan perfect gebruikt worden als soak/dip, één enkel boillie dat in triple S wordt gedipt word zal het natuurlijke leven in het water naar uw aas aantrekken, aangezien zij op en rond het aas zitten geeft dit een dubbe effect aan uw aas!!
Beelens Pascal

Beelens Pascal

KRUIDENSOAK Empty
BerichtOnderwerp: Re: KRUIDENSOAK   KRUIDENSOAK Icon_minitimedo jan 22, 2009 9:27 am

Blackwater schreef:
Dit zijn geen selfmade dips, maar oh zo effective dat ik het de moeite vind het hier even te vermelden!

CSL of Corn Steep Liqour

KRUIDENSOAK Cslfood

word al jaren gebruikt, maar je kunt er niet om heen (dit is één van de beste carp attractors)
Nutrabaits, Mainline, Sticky baits, Cotsworld Baits of CC Moore, maakt niet uit deze bedrijven gebruiken een high graded/hoogwaardige CSL (is een killer als soak, maar ook in je mix).

en dan deze nog, van Sticky Baits

KRUIDENSOAK Triplesfood

Triple S food is een vloeibaar voedsel van slaken, garnalen & spirulina deze mix bevat 20 verschillende aminozuren, een product dat natuurlijke attractors afscheidt aan de karper.
Kan perfect gebruikt worden als soak/dip, één enkel boillie dat in triple S wordt gedipt word zal het natuurlijke leven in het water naar uw aas aantrekken, aangezien zij op en rond het aas zitten geeft dit een dubbe effect aan uw aas!!

Gracias T....
Wink
Wesley Mast

Wesley Mast

Man Aantal berichten : 693
Leeftijd : 44
Hobby’s : Mijn gezin, films & karpervissen
Registration date : 03-04-08

KRUIDENSOAK Empty
BerichtOnderwerp: Re: KRUIDENSOAK   KRUIDENSOAK Icon_minitimedo jan 22, 2009 2:29 pm

http://www.carpmovement.com
Jeffrey Benoot
Admin
Jeffrey Benoot

KRUIDENSOAK Empty
BerichtOnderwerp: Re: KRUIDENSOAK   KRUIDENSOAK Icon_minitimedo jan 22, 2009 6:27 pm

Olie zal idd in de koudere perodes minder snel uit de bol lekken, en werkt zeer verzadigend ook hé...

Je kan iets op suikerbasis nemen, rietsuiker-siroop is daarvoor een leuke aanrader, lekker zoet, doch niet overdreven, en zal zich wel makkelijk mengen met andere vloeistoffen...
Rietsuiker-siroop kan je kopen in bv de Colruyt... Wink

Grtzzzzzzzzzzz
Beelens Pascal

Beelens Pascal

KRUIDENSOAK Empty
BerichtOnderwerp: Re: KRUIDENSOAK   KRUIDENSOAK Icon_minitimedo jan 22, 2009 6:39 pm

meurcie boookoe,Zors & Wes cheers
Pol Geens

Pol Geens

Man Aantal berichten : 332
Leeftijd : 61
Hobby’s : aan de waterkant
Registration date : 21-06-08

KRUIDENSOAK Empty
BerichtOnderwerp: Re: KRUIDENSOAK   KRUIDENSOAK Icon_minitimevr jan 23, 2009 1:06 pm

...
Hoi Belly ,

Je kan tal van producten vinden die zonder toevoeging direct als dip kunnen gebruikt worden : bv. melasse ; Hemp oil , Kemp een echte killer in de warmere maanden ; CSL zoals Tommy aangaf , oh zo effectief ( ik gebruik verse die je in de ijskast moet bewaren , als hij warm staat blijft hij verder gisten en schuimen ) ; en ook dip-soaks die kant en klaar verkocht worden.

Voor de Die-Hards , je kan je dip ook zelf samenstellen : bv. vloeibare mossel ; aminol ; solminal ; lever ( zie vuile bruine fles achteraan rechts op de foto ) ; vissaus ( zéér goedkoop , 1.3 euro per liter in chinese winkel ) en die kan je oppeppen met specerijen en/of boterzuur , ...

Je kan ook een blik krab , tonijn , zalm meenemen en het visvlees droogdeppen , zo in een pva-bag en het vocht gebruiken als instant dip of in een stikmix gebruiken als vochtbinder.

Voor de zelf-rollers : de "coco - vite " brikfles is ei-wit gekocht bij de groothandel bakkerijbenodigdheden , 40 eiwitten in een liter-fles goed voor 4 kg mix , géén eigeel , gezonder voor de karper .

[img]KRUIDENSOAK P1000527-1[/img]

Grtz , Sun
Beelens Pascal

Beelens Pascal

KRUIDENSOAK Empty
BerichtOnderwerp: Re: KRUIDENSOAK   KRUIDENSOAK Icon_minitimevr jan 23, 2009 1:47 pm

Sunshine schreef:
...
Hoi Belly ,

Je kan tal van producten vinden die zonder toevoeging direct als dip kunnen gebruikt worden : bv. melasse ; Hemp oil , Kemp een echte killer in de warmere maanden ; CSL zoals Tommy aangaf , oh zo effectief ( ik gebruik verse die je in de ijskast moet bewaren , als hij warm staat blijft hij verder gisten en schuimen ) ; en ook dip-soaks die kant en klaar verkocht worden.

Voor de Die-Hards , je kan je dip ook zelf samenstellen : bv. vloeibare mossel ; aminol ; solminal ; lever ( zie vuile bruine fles achteraan rechts op de foto ) ; vissaus ( zéér goedkoop , 1.3 euro per liter in chinese winkel ) en die kan je oppeppen met specerijen en/of boterzuur , ...

Je kan ook een blik krab , tonijn , zalm meenemen en het visvlees droogdeppen , zo in een pva-bag en het vocht gebruiken als instant dip of in een stikmix gebruiken als vochtbinder.

Voor de zelf-rollers : de "coco - vite " brikfles is ei-wit gekocht bij de groothandel bakkerijbenodigdheden , 40 eiwitten in een liter-fles goed voor 4 kg mix , géén eigeel , gezonder voor de karper .

[img]KRUIDENSOAK P1000527-1[/img]

Grtz , Sun

Thanx,Sun!! sunny

kga eens zoeken na een toko of iets in die aard....daarga ik mij gerief wel vinden,aleen bestaat zoiets niet bij ons scratch
kwerk in evere(bij brussel) en daar eens nazien of ik zoiets vindt,....
grtzzzzzzz
Tom Van den Eynde

Tom Van den Eynde

Man Aantal berichten : 71
Leeftijd : 34
Hobby’s : Karpervissen, fotografie, muziek
Registration date : 23-06-08

KRUIDENSOAK Empty
BerichtOnderwerp: Re: KRUIDENSOAK   KRUIDENSOAK Icon_minitimeza jan 24, 2009 12:54 pm

Geweldige info die je telkens geeft Sun cheers

Maar hoe kom je aan vloeibare mussel en vloeibaren lever enz..? Trek je dat vocht zelf af of is dit ook ergens verkrijgbaar?

mvg
Jeffrey Benoot
Admin
Jeffrey Benoot

KRUIDENSOAK Empty
BerichtOnderwerp: Re: KRUIDENSOAK   KRUIDENSOAK Icon_minitimeza jan 24, 2009 4:06 pm

Je kan dergelijke vloeistoffen vinden bij CCMoore....heel goe spul!!

Grtzzzzzzzzzz
Pol Geens

Pol Geens

KRUIDENSOAK Empty
BerichtOnderwerp: Re: KRUIDENSOAK   KRUIDENSOAK Icon_minitimeza jan 24, 2009 11:54 pm

...
Dank je Zors ,

Nature , als je zoekt vindt je wel de leveranciers , mijn leverancier laat het overkomen uit the UK .

De mussel liquid kan je ook zelf winnen , ik moet mijn eigen gewonnen sap voor bewaring wel invriezen . ( zie topic Flavour : Hoe kan ik de kosten drukken ? )

Grtz , Sun.
Tom Van den Eynde

Tom Van den Eynde

Man Aantal berichten : 71
Leeftijd : 34
Hobby’s : Karpervissen, fotografie, muziek
Registration date : 23-06-08

KRUIDENSOAK Empty
BerichtOnderwerp: Re: KRUIDENSOAK   KRUIDENSOAK Icon_minitimezo jan 25, 2009 8:46 am

Sunshine schreef:
...
Dank je Zors ,

Nature , als je zoekt vindt je wel de leveranciers , mijn leverancier laat het overkomen uit the UK .

De mussel liquid kan je ook zelf winnen , ik moet mijn eigen gewonnen sap voor bewaring wel invriezen . ( zie topic Flavour : Hoe kan ik de kosten drukken ? )

Grtz , Sun.

Thnx Sun!
Pol Geens

Pol Geens

KRUIDENSOAK Empty
BerichtOnderwerp: Re: KRUIDENSOAK   KRUIDENSOAK Icon_minitimema jan 26, 2009 7:35 pm

...
Hoi mannen ,

Heb een detail foto voor je soak-basis product.
Als je zulke flessen gaat kopen , kijk vooral naar de concentratie van het visextract , dit variëert enorm van merk tot merk ( soms slechts 50 % ):

----> de Squid Brand heeft 77 % anchovis-extract , kost 1.30€ ( fles met squid foto )
----> de Fish Sauce heeft 70 % anchovis-extract , kost 1.50 € ( fles met shrimp foto )

KRUIDENSOAK P1020169

KRUIDENSOAK P1020177

Grtz , Sun.
Beelens Pascal

Beelens Pascal

KRUIDENSOAK Empty
BerichtOnderwerp: Re: KRUIDENSOAK   KRUIDENSOAK Icon_minitimedi jan 27, 2009 8:09 am

Sunshine schreef:
...
Hoi mannen ,

Heb een detail foto voor je soak-basis product.
Als je zulke flessen gaat kopen , kijk vooral naar de concentratie van het visextract , dit variëert enorm van merk tot merk ( soms slechts 50 % ):

----> de Squid Brand heeft 77 % anchovis-extract , kost 1.30€ ( fles met squid foto )
----> de Fish Sauce heeft 70 % anchovis-extract , kost 1.50 € ( fles met shrimp foto )

KRUIDENSOAK P1020169

KRUIDENSOAK P1020177

Grtz , Sun.

Gratefull thanx,Sun!!!
wederom goeien info!! cheers
zallek zeker opletten zie..
vandeweek ga ik in zo/n winkel isj binnen,er zou enen zijn rond de beurs plein,in fucking brussel....
thanx again!!
Gast
Gast

KRUIDENSOAK Empty
BerichtOnderwerp: Re: KRUIDENSOAK   KRUIDENSOAK Icon_minitimedi jan 27, 2009 10:17 am

Da ziet er inderdaad ni slecht uit.

@ Sun, waar haal jij zo'n flessen?

grtz
Pol Geens

Pol Geens

KRUIDENSOAK Empty
BerichtOnderwerp: Re: KRUIDENSOAK   KRUIDENSOAK Icon_minitimedi jan 27, 2009 11:44 am

...
Deze Fish Sauce produkten worden in de Oosterse keuken gebruikt voor het marineren en/of wokken , ..... etc.
Zowel in de Chinese , Indische , Thaise , ... , keuken , dus er bestaat veel kans dat je ze zelfs in de grotere nachtwinkels kan vinden.

Ik ga meestal naar een groothandel/kleinhandel in Tilburg , haal daar ook mijn rijst in 20 kg zak , eerste keus , spotgoedkoop en vers .

Nog zo'n goedkoop en zeer bruikbaar goedje is rijstmeel , in zakken van 5-10-20 kg ---- zeer goede boilie uitharder.

Garnalenpasta ( trassi ), een killer als je het rond je boilie of lood smeert , en dit smelt langzaam weg en heeft een aantrekkingskracht van jewelste .
Trassi is een verzamelnaam voor allerlei puree-achtige pastas op basis van gedroogde garnalen. Trassi bakar is bv. geroosterde gedroogde garnalenpasta. dus deze is niet zo geschikt voor ons

Google even -- Toko België -- , bijna eentje in elke buurt .
Tilburg of elke andere grotere Nederlandse stad heeft er meer dan 10.

Grtz , Sun.
Robby Malfliet

Robby Malfliet

Man Aantal berichten : 2753
Leeftijd : 48
Hobby’s : Vissen, voetbal, Anglofiel...
Registration date : 06-01-09

KRUIDENSOAK Empty
BerichtOnderwerp: Re: KRUIDENSOAK   KRUIDENSOAK Icon_minitimedi jan 27, 2009 11:57 am

Ik heb die flessen ook nog gebruikt.
Ik liet ze meebrengen door Paul Lenglez (toen nog traiteur).
Gast
Gast

KRUIDENSOAK Empty
BerichtOnderwerp: Re: KRUIDENSOAK   KRUIDENSOAK Icon_minitimedi jan 27, 2009 12:43 pm

Thx Sun. Binnenkort in Breda eens eentje gaan zoeken. cheers
Robby Malfliet

Robby Malfliet

Man Aantal berichten : 2753
Leeftijd : 48
Hobby’s : Vissen, voetbal, Anglofiel...
Registration date : 06-01-09

KRUIDENSOAK Empty
BerichtOnderwerp: Re: KRUIDENSOAK   KRUIDENSOAK Icon_minitimedi jan 27, 2009 12:49 pm

In Antwerpen kunt ge die spullen ook vinden in de Chinese supermarkt in de Van Wesenbekestraat.
Gast
Gast

KRUIDENSOAK Empty
BerichtOnderwerp: Re: KRUIDENSOAK   KRUIDENSOAK Icon_minitimedi jan 27, 2009 2:10 pm

Sunshine schreef:
...
Deze Fish Sauce produkten worden in de Oosterse keuken gebruikt voor het marineren en/of wokken , ..... etc.
Zowel in de Chinese , Indische , Thaise , ... , keuken , dus er bestaat veel kans dat je ze zelfs in de grotere nachtwinkels kan vinden.

Ik ga meestal naar een groothandel/kleinhandel in Tilburg , haal daar ook mijn rijst in 20 kg zak , eerste keus , spotgoedkoop en vers .

Nog zo'n goedkoop en zeer bruikbaar goedje is rijstmeel , in zakken van 5-10-20 kg ---- zeer goede boilie uitharder.

Garnalenpasta ( trassi ), een killer als je het rond je boilie of lood smeert , en dit smelt langzaam weg en heeft een aantrekkingskracht van jewelste .
Trassi is een verzamelnaam voor allerlei puree-achtige pastas op basis van gedroogde garnalen. Trassi bakar is bv. geroosterde gedroogde garnalenpasta. dus deze is niet zo geschikt voor ons

Google even -- Toko België -- , bijna eentje in elke buurt .
Tilburg of elke andere grotere Nederlandse stad heeft er meer dan 10.

Grtz , Sun.

flower Nice info sun!! flower
bart polyn

bart polyn

Man Aantal berichten : 806
Leeftijd : 43
Hobby’s : Karpertjes vangen natuurlijk en luipaargekko's
Registration date : 19-08-08

KRUIDENSOAK Empty
BerichtOnderwerp: Re: KRUIDENSOAK   KRUIDENSOAK Icon_minitimedi jan 27, 2009 2:33 pm

Hey sun prima info hier allemaal!!!in principe kan je dan die mossel liqiud dan ook gebruiken om bij je eitjes te doen in plaats van die dure flavours...!!!ik ga binnenkort ke naar de vrijdagsmarkt gaan............thanks vo de tips hé!!! cheers grtzzzzzzzzzzz
Pol Geens

Pol Geens

KRUIDENSOAK Empty
BerichtOnderwerp: Re: KRUIDENSOAK   KRUIDENSOAK Icon_minitimedi jan 27, 2009 6:37 pm

...
Juist Bart .

Ik voeg het gedroogde mossel + gamba + zeevruchten poeder en hun sap , vrijgekomen bij het drogingsproces , bij mijn eiwit.
Als extra soms CLS en amino's of ipv mossel-poeder neem ik lever-liquid.

Hierbij komt de mix : griesmeel + polentameel + soya vet + gemalen karper of forrel opkweekkorrels -----( er zijn vele varianten en aanpassingen mogelijk ).

Als je al deze grondstoffen in het groot aankoopt heb je een zeer goedkope en toch rijk gevulde bol.

Grtz , Sun.
Kris Vanmechelen

Kris Vanmechelen

Man Aantal berichten : 183
Leeftijd : 39
Hobby’s : Karpervissen
Registration date : 31-03-08

KRUIDENSOAK Empty
BerichtOnderwerp: Re: KRUIDENSOAK   KRUIDENSOAK Icon_minitimedi jan 27, 2009 7:36 pm

Mooie info sun !

mss ook het vermelden waard, Bouiilonblokjes smelten in een beetje water om een extraatje in een soak te geven, alsook rechtstreeks bij de eieren in de boilie, vind ik persoonlijk toch zeer lekker, waar ik regelmatig gebruik van maak.

Grt Kris
Gesponsorde inhoud

KRUIDENSOAK Empty
BerichtOnderwerp: Re: KRUIDENSOAK   KRUIDENSOAK Icon_minitime

KRUIDENSOAK
Terug naar boven 
Pagina 1 van 2Ga naar pagina : 1, 2  Volgende

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: Discussie Board :: The Candy Store-
Ga naar: