Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

IndexGalerijLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

Lac du vassiviére

Ga naar beneden 
AuteurBericht
Gast
Gast

Lac du vassiviére Empty
BerichtOnderwerp: Lac du vassiviére   Lac du vassiviére Icon_minitimedo dec 04, 2008 4:12 pm

Deze zomer had ik graag nog eens m'n ouders vergezeld naar frankrijk.
Ze gaan naar de streek van de limousin dichtbij het grote meer van vassiviére.
Mijn vraag is of iemand al ervaringen of dergelijke heeft met dit water of met een ander groot openbaar water dicht in de buurt?
Alles is welkom..
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast

Lac du vassiviére Empty
BerichtOnderwerp: Re: Lac du vassiviére   Lac du vassiviére Icon_minitimema dec 15, 2008 10:34 am

Niemand.. ?
Gast
Gast

Lac du vassiviére Empty
BerichtOnderwerp: Re: Lac du vassiviére   Lac du vassiviére Icon_minitimema dec 15, 2008 4:17 pm

ik heb er in iedergeval geen info over sorry.
kweet wel waar het is, maar heb er nog nooit iets over gehoord scratch
Gast
Gast

Lac du vassiviére Empty
BerichtOnderwerp: Re: Lac du vassiviére   Lac du vassiviére Icon_minitimedi dec 16, 2008 3:06 pm

Ik kan altijd info hebben .. maar ja, Vassiviere is niet super bevist, en is geen makelijk water. Wat zou je zo willen weten ? Ga je met of zonder boot, want zonder boot is het wat gek hé zo'n meer ...

Goed te weten ...

-Hoogte, ongeveer 700m , dus het kan er wel koud zijn … zelfs in de zomer (snachts)

-Groote, 1100h

-Vispopulatie,

Heel klein, het meer is niet zo oud (1950), is in 98 leeg gemaakt. Het schijnt dat ze toen al de vissen hebben verkast op een ander water in de buurt (welk, weet ik niet) en dan hebben ze het meer terug is leeg gemaakt in 2005 (bijna heel het water …) Na onderzoek schijnt dat er in 2005 echt heel weinig vissen waaren (1kg/h) en dat is geen grap … Het is er nu ‘dood’ spijitig genoeg … En ze hebben geen vissen meer toegevoegd (meschien wat snoek …) echt een ramp voor zo’n water van 1100 h.

-Geen nachtvissen (maar snachts vissen is te doen, zoals overal maar, liever wat verstopt …)

-In de zomer kan er wel veel actie zijn (pedalos, booten, …) dus niet gemakelijk …

-Vissen met boot is beter (om de vis te zoeken), maar zonder is mogelijk (niet te veel obstakels dus dat is geen probleem), gewoon chance hebben om te vissen waar dat de laatste vissen zwemmen … Moeilijk zijn ze dan niet. De bodem gaat heel zachtjes naar beneden … Dus gewoon op verschillende afstanden vissen om de diepte te vinden waar de vissen aazen. Ik heb zo’n meer al gevist … Ik zou gewoon zeggen, overdag niet vissen of heel ver uit de kant met backleads (!) en snachts gewoon vissen op de stranden waar dat overdag de mensen hebben zitten zwemmen en doen … Echt in de kant gewoon, tot de limiet van de strand gewoon. Neem een goede Spod en wat particles en dan wat kleine bollen hé ... maar droom niet te veel, dikke vissen zwijmen er niet meer ...

Lac du vassiviére 9584751

Lac du vassiviére 3179532

Lac du vassiviére 2139004

Lac du vassiviére 4342423

Is niet echt de beste regio voor karpers in de "Massif Central" maar de regio is wel prachtig ...
Beelens Pascal

Beelens Pascal

Man Aantal berichten : 611
Leeftijd : 60
Hobby’s : Karpervisken-Multicatch
Registration date : 20-08-08

Lac du vassiviére Empty
BerichtOnderwerp: Re: Lac du vassiviére   Lac du vassiviére Icon_minitimedi dec 16, 2008 6:47 pm

goeien info&nice pictures,Gilles cheers
http://www.multicatch
Gast
Gast

Lac du vassiviére Empty
BerichtOnderwerp: Re: Lac du vassiviére   Lac du vassiviére Icon_minitimedi dec 16, 2008 9:33 pm

Hoeveel km's zou je anders kunnen doen om te vissen op een ander water ? Want ik ken er anders nog 2 die wat lager zijn, zijn wel meer bekent, en zitten ook meer vissers op, maar dat is relatief hé ... niks te maaken met wat er hier gebeurt op sommige waters van amper 50-100h en als je weet dat ze ginder zoiezo grooter zijn voor de meeste dan 300-500h is het nog cool. Zonder boot ken ik echt maar twee waters die echt zaalig zijn, echt dikke en mooie vissen ... ! Met boot ken ik er waarschijnlijk een pak meer, hou mij op de hoogte van wat je zoekt ... zonder boot, km's of niet, sessie of gewoon is één of twee keer testen overdag .. allemaal verschillend!
Gast
Gast

Lac du vassiviére Empty
BerichtOnderwerp: Re: Lac du vassiviére   Lac du vassiviére Icon_minitimewo dec 31, 2008 1:29 pm

Gilles: thx voor de nuttige info..

aangezien vassiviére de moeite niet echt is zal ik de hengels in de auto laten wanneer ik het passeer.
Wel jammer want het is een heel mooi water.
ja er liggen nog een paar grote meren rond vassiviere ( lac de la Vaud-Gelade, lac de Peyrat, lac du chammet en wat noord oostelijker een paar meren die bij elkaar horen :Lac d'auriat ) Op (karper)sites vind ik bijna niets over deze wateren, wat misschien niet slecht is.
Maar welke wateren bedoel jij?

Een boot heb ik niet maar die zal ik huren of kopen samen met een dieptemeter.

Heb inmiddels het boekje "nachtvissen in frankrijk" besteld. ( beter laat dan nooit) .
Misschien ga ik in het voorjaar de meren die me aanstaan gaan verkennen en eventueel een sessie doen als voorbereiding.
Alles is welkom.

kijk niet op een paar kilometers hoor.
Maar wel de bedoeling dat we met de auto tot redelijk dicht bij de stek kunnen met de boot een stek zoeken is uitgesloten.
thx
Gesponsorde inhoud

Lac du vassiviére Empty
BerichtOnderwerp: Re: Lac du vassiviére   Lac du vassiviére Icon_minitime

Lac du vassiviére
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: Waar Vissen? :: Frankrijk-
Ga naar: