Ik kan altijd info hebben .. maar ja, Vassiviere is niet super bevist, en is geen makelijk water. Wat zou je zo willen weten ? Ga je met of zonder boot, want zonder boot is het wat gek hé zo'n meer ...
Goed te weten ...
-Hoogte, ongeveer 700m , dus het kan er wel koud zijn … zelfs in de zomer (snachts)
-Groote, 1100h
-Vispopulatie,
Heel klein, het meer is niet zo oud (1950), is in 98 leeg gemaakt. Het schijnt dat ze toen al de vissen hebben verkast op een ander water in de buurt (welk, weet ik niet) en dan hebben ze het meer terug is leeg gemaakt in 2005 (bijna heel het water …) Na onderzoek schijnt dat er in 2005 echt heel weinig vissen waaren (1kg/h) en dat is geen grap … Het is er nu ‘dood’ spijitig genoeg … En ze hebben geen vissen meer toegevoegd (meschien wat snoek …) echt een ramp voor zo’n water van 1100 h.
-Geen nachtvissen (maar snachts vissen is te doen, zoals overal maar, liever wat verstopt …)
-In de zomer kan er wel veel actie zijn (pedalos, booten, …) dus niet gemakelijk …
-Vissen met boot is beter (om de vis te zoeken), maar zonder is mogelijk (niet te veel obstakels dus dat is geen probleem), gewoon chance hebben om te vissen waar dat de laatste vissen zwemmen … Moeilijk zijn ze dan niet. De bodem gaat heel zachtjes naar beneden … Dus gewoon op verschillende afstanden vissen om de diepte te vinden waar de vissen aazen. Ik heb zo’n meer al gevist … Ik zou gewoon zeggen, overdag niet vissen of heel ver uit de kant met backleads (!) en snachts gewoon vissen op de stranden waar dat overdag de mensen hebben zitten zwemmen en doen … Echt in de kant gewoon, tot de limiet van de strand gewoon. Neem een goede Spod en wat particles en dan wat kleine bollen hé ... maar droom niet te veel, dikke vissen zwijmen er niet meer ...
Is niet echt de beste regio voor karpers in de "Massif Central" maar de regio is wel prachtig ...