Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexGalerijLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Sluis

Ga naar beneden 
3 plaatsers
AuteurBericht
Gast
Gast




Sluis Empty
BerichtOnderwerp: Sluis   Sluis Icon_minitimedo okt 16, 2008 1:31 pm

Dit najaar ga ik aan een sluis van ons grote AK de rest van men sessies doorbrengen. Heb daarnet al eens gekeken ivm het scheppen en naar boven brengen van de vis aan de hoge muur.. Men gedachtengang werd door Zors bevestigd.
Maar nu iets anders, hebben jullie nog 'tips or tricks' om zoveel mogelijk de ongewenste tuuten, door de stroming, te minimaliseren?
Ik hoor het wel..
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Sluis Empty
BerichtOnderwerp: Re: Sluis   Sluis Icon_minitimedo okt 16, 2008 6:52 pm

als je eventueel de gevoeligheid kunt regelen van je beetmelders, doe dit dan en zet ze op min.
met zwaar lood vissen zodat deze zeker blijft liggen, je hangers of swingers voorzien van extra gewicht,
niet tegen de stroom in vissen,...
Terug naar boven Ga naar beneden
Kurt Glorie

Kurt Glorie


Man Aantal berichten : 280
Leeftijd : 46
Woonplaats : Ieper
Hobby’s : vissen-vissen-vissen
Registration date : 24-03-08

Sluis Empty
BerichtOnderwerp: Re: Sluis   Sluis Icon_minitimedo okt 16, 2008 7:14 pm

Swingers of hangers voor de optonic hangen.
Door die extra 10cm ruimte (of meer) voor de optonic worden kleine trekjes op zakkertjes door de stroming niet gedetecteerd.
Methode die ook bij het boot vissen word toegepast.

Grtz
Terug naar boven Ga naar beneden
Guy Michiels

Guy Michiels


Man Aantal berichten : 199
Leeftijd : 43
Woonplaats : meerhout
Hobby’s : vissen, gitaar spelen
Registration date : 24-09-08

Sluis Empty
BerichtOnderwerp: Re: Sluis   Sluis Icon_minitimedo okt 16, 2008 8:24 pm

Zeker en vast met nylon vissen. De rek vangt veel tuuten op.
Terug naar boven Ga naar beneden
Guy Michiels

Guy Michiels


Man Aantal berichten : 199
Leeftijd : 43
Woonplaats : meerhout
Hobby’s : vissen, gitaar spelen
Registration date : 24-09-08

Sluis Empty
BerichtOnderwerp: Re: Sluis   Sluis Icon_minitimedi okt 21, 2008 7:17 am

Spijtig dat je ook geen zakkers van vis ziet dan he kurt.
Terug naar boven Ga naar beneden
Kurt Glorie

Kurt Glorie


Man Aantal berichten : 280
Leeftijd : 46
Woonplaats : Ieper
Hobby’s : vissen-vissen-vissen
Registration date : 24-03-08

Sluis Empty
BerichtOnderwerp: Re: Sluis   Sluis Icon_minitimedi okt 21, 2008 1:17 pm

Ja das waar, maar als je dan nog eens een hangertje bevestigd na de optonic?
Kweet wel , je mooie simpele opstelling is dan wel naar de kl...ten maar zou dit dan nie werken?

Grtz
Terug naar boven Ga naar beneden
Guy Michiels

Guy Michiels


Man Aantal berichten : 199
Leeftijd : 43
Woonplaats : meerhout
Hobby’s : vissen, gitaar spelen
Registration date : 24-09-08

Sluis Empty
BerichtOnderwerp: Re: Sluis   Sluis Icon_minitimedi okt 21, 2008 7:57 pm

Na eens nagekeken te hebben in oude notities van het albertkanaal kwam ik tot de vaststelling dat ik op ongeveer 25 beten geen ene zakker had. Allen knallers van runs! Niks zakkers. Mss poging waard.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Sluis Empty
BerichtOnderwerp: Re: Sluis   Sluis Icon_minitimewo okt 22, 2008 9:59 am

UIt mijn kanaal verleden weet ik dat ik strak tegen de middenste palen aanviste, en ik hooguit 3 tot 4 biepen kreeg. Hier ook geen zakkers, maar ook nooit een volle run gehad.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Sluis Empty
BerichtOnderwerp: Re: Sluis   Sluis Icon_minitimewo okt 22, 2008 6:53 pm

Verleden zaterdag heb ik er een nachtje gedaan. Er werd één boot versast, mijn draad wees prompt de andere richting uit, 160 gram blijkbaar niet genoeg No
Terug naar boven Ga naar beneden
vanderzanden wim

vanderzanden wim


Man Aantal berichten : 384
Leeftijd : 42
Woonplaats : Geel
Hobby’s : Vissen
Registration date : 15-06-08

Sluis Empty
BerichtOnderwerp: Re: Sluis   Sluis Icon_minitimedo okt 23, 2008 5:58 pm

Van zaterdag 22u tot zondag 22u worden op het AK normaal gezien toch geen schepen versast, tenzij op aanvraag soms. Dan moet het normaal perfect mogelijk zijn om tegen het sas te vissen met 160 gram ik heb het zelf ook al geprobeert.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Sluis Empty
BerichtOnderwerp: Re: Sluis   Sluis Icon_minitimevr okt 24, 2008 6:33 am

vanderzanden wim schreef:
Van zaterdag 22u tot zondag 22u worden op het AK normaal gezien toch geen schepen versast, tenzij op aanvraag soms. Dan moet het normaal perfect mogelijk zijn om tegen het sas te vissen met 160 gram ik heb het zelf ook al geprobeert.

Dacht ook dat er niets versast werd maar toen ik uit men tent kwam door aanhoudend getuut van men biepers, kwam er toch een groot gevaart uit de reuzedeuren langs men rechterkant. Dit leek toch op een boot die versast werd Rolling Eyes
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Sluis Empty
BerichtOnderwerp: Re: Sluis   Sluis Icon_minitimevr okt 24, 2008 8:35 am

Ze hebben daar toch wel wat last van ufo's lol! , voor de rest geen beetje gehad ?
Terug naar boven Ga naar beneden
vanderzanden wim

vanderzanden wim


Man Aantal berichten : 384
Leeftijd : 42
Woonplaats : Geel
Hobby’s : Vissen
Registration date : 15-06-08

Sluis Empty
BerichtOnderwerp: Re: Sluis   Sluis Icon_minitimevr okt 24, 2008 3:12 pm

Tja zal waarschijnlijk ene op aanvraag geweest zijn het gebeurt wel meer. Tegenwoordig zie je bijna wel elke zondag een schip varen op het AK.
Hier een link van de dienst van de scheepvaart waar de uren van de bediening van het sas opstaat.


http://www.descheepvaart.be/pages/content.php?hr=5&id=50&sid=12
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Sluis Empty
BerichtOnderwerp: Re: Sluis   Sluis Icon_minitimevr okt 24, 2008 4:46 pm

Merci Wim!

@benny: niks vis gezien, is ook wel gans nieuw voor mij, zal nog wat zoeken zijn..

Ik zou er graag eens met mijn boot en dieptemeter opgaan, maar is niet zo evident en misschien ook wel verboden..
Terug naar boven Ga naar beneden
Guy Michiels

Guy Michiels


Man Aantal berichten : 199
Leeftijd : 43
Woonplaats : meerhout
Hobby’s : vissen, gitaar spelen
Registration date : 24-09-08

Sluis Empty
BerichtOnderwerp: Re: Sluis   Sluis Icon_minitimevr okt 24, 2008 5:08 pm

Als ge nog eens bij ons in de geburen opt AK zit stuurde ma ne pm Wim.
Als ik tijd heb kom ik wel eens en e drinken.
Terug naar boven Ga naar beneden
vanderzanden wim

vanderzanden wim


Man Aantal berichten : 384
Leeftijd : 42
Woonplaats : Geel
Hobby’s : Vissen
Registration date : 15-06-08

Sluis Empty
BerichtOnderwerp: Re: Sluis   Sluis Icon_minitimezo okt 26, 2008 7:56 pm

Heb er juist nog ne nacht gedaan maar nada. Embarassed


@Berre: Om Half 9 smorgens waren er al 2 boten gepaseerd de sm**rl*ppen gunne die de mensen nu gene rust.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Sluis Empty
BerichtOnderwerp: Re: Sluis   Sluis Icon_minitimema okt 27, 2008 1:52 pm

Kan mij moeilijk voorstellen dat ge er niet op moogt met een voerboot die een dieptemeter heeft , AK is nu eenmaal een moeilijk water en ge zult zeker vele uren moeten kloppen om een visje te vangen . Volgens mij de handlijn uithalen en de diepte meten langs de kanten , in de meeste gevallen toch kantvisserij .
Tijd brengt raad zeggen ze , maar wie heeft er altijd zoveel tijd ?
Grtzz
Benny
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Sluis Empty
BerichtOnderwerp: Re: Sluis   Sluis Icon_minitimema okt 27, 2008 5:19 pm

Benny schreef:
Kan mij moeilijk voorstellen dat ge er niet op moogt met een voerboot die een dieptemeter heeft , AK is nu eenmaal een moeilijk water en ge zult zeker vele uren moeten kloppen om een visje te vangen . Volgens mij de handlijn uithalen en de diepte meten langs de kanten , in de meeste gevallen toch kantvisserij .
Tijd brengt raad zeggen ze , maar wie heeft er altijd zoveel tijd ?
Grtzz
Benny

Is inderdaad wel uren kloppen, maar tegen de winter aan zitten om en rond de betonnen zuilen normaal toch wat vissen.. Zal me waarschijnlijk ook niet lukken om al mijne kostbare vistijd in te steken, vangen moet er af en toe ook bij zijn e. tongue
Terug naar boven Ga naar beneden
vanderzanden wim

vanderzanden wim


Man Aantal berichten : 384
Leeftijd : 42
Woonplaats : Geel
Hobby’s : Vissen
Registration date : 15-06-08

Sluis Empty
BerichtOnderwerp: Re: Sluis   Sluis Icon_minitimema okt 27, 2008 7:14 pm

Ik denk niet echt dat er moeilijk zal gedaan worden over een voerboot met dieptemeter. Ik ken er die er met de zodiac op rond varen en bij mijn weten is er nog niks over gezegd. Maar ik zou dit wel alleen maar zondags doen met de scheepvaart is het door de week niet echt idiaal om het boeltje uit te peilen.

@benny: Het AK is niet alleen maar kant visserij hoor ik heb zondags al meerdere vissen tientallen meters uit de kant gevangen hoor. Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Sluis Empty
BerichtOnderwerp: Re: Sluis   Sluis Icon_minitimedi okt 28, 2008 6:40 am

Het zou voor mij ook met de rubberboot moeten gebeuren maar het geen zin om versast te worden.. Zal iets voor te zondag zijn denk ik ja.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Sluis Empty
BerichtOnderwerp: Re: Sluis   Sluis Icon_minitimedi okt 28, 2008 8:27 am

Je mag gewoon met voerboot (met of zonder dieptemeter) en zodiac op een openbaar kanaal varen zolang je maar in het bezit bent van een groot visverlof en er geen motor aan hebt hangen van .. (de exacte zwaarte weet ik nu voort moment niet). Ik ken jongens die op het AK, KK, KDS, ... gewoon met hun voerboot, zodiac vissen en geen enkel probleem hebben gehad met controleurs ofzo dus dit is gewoon toegestaan. Een voerboot is makkelijk om te peilen, maar mijn voorkeur gaat toch uit naar peilen met vaste stok langs de kant (liggen veel diepe gaten, auto's enzovoort waar de karpers azen) of verder uit de kant met de zodiac, dieptemeter en vaste stok om de hardheid en eventueel wat gaten verder te onderzoeken. Ook verder uit de kant zoals Wim zegt is het op zondag goed te doen. Dan gebruiken de karpers de geul precies als snelweg om zich naar een andere stek te verplaatsen.

Het is nu eenmaal geen makkelijk water, maar er een vis vangen gaat u veel voldoening geven. Niet opgeven is de boodschap.

grtz

Kristof
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Sluis Empty
BerichtOnderwerp: Re: Sluis   Sluis Icon_minitimedi okt 28, 2008 12:43 pm

Helemaal juist, kleine vergunning = kantvisserij. Grote vergunning = vissen vanuit de kant of vanuit de boot + nachtvissen waar toegestaan. Dus als je nu vanuit de boot vist of ermee gaat peilen, maakt niet uit. Het mag!

Inderdaad, op rustige sasmomenten dus zondagen is het vaak voorkomend dat in de verre geul verschillende karpers te vangen valt. Doordeweeks kan men best tegen de eerste geul of erin uitpakken. Na een passage van een boot in deze deul wordt alles goed omgewoeld. Ideaal dus voor onze vriend (karper) die net daar rondhangt.
Maar al te vaak enkele minuten na de passage een run mogen ontvangen, en m'n toenmalige vismaten ook...

Greetzzz
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Sluis Empty
BerichtOnderwerp: Re: Sluis   Sluis Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Sluis
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» sluis clo

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: Discussie Board :: Tips & Tricks-
Ga naar: