Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexGalerijLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Markeren

Ga naar beneden 
3 plaatsers
AuteurBericht
Filip Van Noten

Filip Van Noten


Man Aantal berichten : 61
Leeftijd : 49
Woonplaats : Mechelen - kanaal
Hobby’s : Vissen, voetbal, snowboarden..
Registration date : 31-03-08

Markeren Empty
BerichtOnderwerp: Markeren   Markeren Icon_minitimevr okt 03, 2008 8:39 am

Wat ik eens wou weten..
Wat is voor jullie de 'aller'beste methode om een lijn te markeren? Wink

Grts
Fille
Terug naar boven Ga naar beneden
Filip Van Herreweghe

Filip Van Herreweghe


Man Aantal berichten : 138
Leeftijd : 48
Woonplaats : Oostende
Hobby’s : Vissen
Registration date : 14-09-08

Markeren Empty
BerichtOnderwerp: Re: Markeren   Markeren Icon_minitimevr okt 03, 2008 10:21 am

Ik gebruik hiervoor de Fox Magic Marker braid.
Blijft prima op de lijn zitten, nog nooit meegemaakt dat die verschuift.
Vis je op 2 verschillende te markeren plekjes, kun je 2 verschillende kleuren gebruiken, bvb linkerstok geel en rechter oranje. Moet je bij een volgende visbeurt niet zitten twijfelen welke stok waar moet.

Vroeger heb ik eens een witte watervaste markeerstift gebruikt, maar zo watervast bleek die toch niet te zijn!
Zal ik nooit meer gebruiken.

Om in te gooien maak ik trouwens nooit gebruik van de lijnclip, de kans op lijnbeschadiging is namelijk heel groot, zelfs met topmolens en -lijn.
Klassieke lijnclip van shimano 4500b, of die ronde van ultegra 10000xt, bij alletwee heb ik na wat testen schade aan de lijn vastgesteld.
Dus gebruik ik gewoon twee stukjes fietsbinnenband. Twee, omdat bij het gebruik van één soms de lijn een metertje eruit kan schieten, bij precies hotspot-werpen toch wel van belang dacht ik!
Is misschien niet zo high-tech, maar uiterst effectief, en da's het belangrijkste!

Van de markerbraid van PB products hoorde ik ook al goede dingen, de precieze naam ervan ontsnapt me nu even.
Terug naar boven Ga naar beneden
Jeffrey Benoot
Admin
Jeffrey Benoot


Man Aantal berichten : 1507
Leeftijd : 50
Woonplaats : Kortemark
Hobby’s : Verse vis
Registration date : 23-03-08

Markeren Empty
BerichtOnderwerp: Re: Markeren   Markeren Icon_minitimevr okt 03, 2008 10:50 am

Ik gebruik de witte watervaste markeertsift van Sensas, en die is zeker watervast, je krijgt het amper van de lijn...
Om beschadiging van de lijn door de lijnclip te vermijden, kan je eerst een stukje dikke nylon achter de clip trekken en kort afknippen, die is nu een soort buffer als je de hoofdlijn er achter trekt, geen beschadiging mogelijk!
Grtzzzzzzzzzzz
Terug naar boven Ga naar beneden
Filip Van Herreweghe

Filip Van Herreweghe


Man Aantal berichten : 138
Leeftijd : 48
Woonplaats : Oostende
Hobby’s : Vissen
Registration date : 14-09-08

Markeren Empty
BerichtOnderwerp: Re: Markeren   Markeren Icon_minitimevr okt 03, 2008 11:55 am

Zors,

Heb je dan na verloop van tijd, en door verschillende stekken of waters te bevissen, geen verwarrend aantal markeringen op je lijn? Of is er toch een trucje om die inkt te verwijderen?

En wat is dik, als buffer voor de lijnclip? 50, 60, 70/00?
Bij die ronde lijnclip zoals ik die ken bij mijn ultegra's zou dat alleszins niet werken, bij mijn 4500b's waarschijnlijk wel.


Laatst aangepast door fishinphil op vr okt 03, 2008 1:11 pm; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
Jeffrey Benoot
Admin
Jeffrey Benoot


Man Aantal berichten : 1507
Leeftijd : 50
Woonplaats : Kortemark
Hobby’s : Verse vis
Registration date : 23-03-08

Markeren Empty
BerichtOnderwerp: Re: Markeren   Markeren Icon_minitimevr okt 03, 2008 12:15 pm

Het is idd een feit dat, als er meerdere markeringen op de lijn staan, er wat verwarring kan ontstaan. Daarom doe ik die er af als ik een ander water bevis. Als de afstanden veel van elkaar verschillen kan je die laten staan natuurlijk...en gaat het over hetzelfde water maar over verschillende stekken, markeer ik mijn hengel met een elastiekje of zo...

Je krijgt die er dus moeilijk af, maar als je er wat met uw duimnagel langs gaat, gaat het toch wel hoor...

Als "bufferdraad" gebruik ik bv 60/00, maar het kan idd wel zijn dat die niet achter alle lijnclips past...en ik gebruik die enkel als ik verre en dus wat zwaardere worpen moet doen!
Heb dat trukje ooit eens gelezen, was door Danny Fairbrass geschreven als ik me niet vergis, en waarschijnlijk in het magazine Karper, al ben ik dat wel niet zeker hoor... geek
Grtrzzzzzzzzzzzz
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Markeren Empty
BerichtOnderwerp: Re: Markeren   Markeren Icon_minitimevr okt 03, 2008 2:19 pm

Ik gebruik voor dit al jaren plakband, klein stukje tape en ik knip dat zo kort mogelijk af.
gebruik altijd de lijnclip op de spoel, en op die manier weet ik perfect (na een beet) waar ik de lijn moet klipen om op dezelvde spot te goeien.
ik gooi ook altijd vanop dezelfde plaats, en heb dan een punt aan de horizon (voor de richting).
Terug naar boven Ga naar beneden
Filip Van Noten

Filip Van Noten


Man Aantal berichten : 61
Leeftijd : 49
Woonplaats : Mechelen - kanaal
Hobby’s : Vissen, voetbal, snowboarden..
Registration date : 31-03-08

Markeren Empty
BerichtOnderwerp: Re: Markeren   Markeren Icon_minitimedi okt 07, 2008 7:45 am

Thanks voor de tips gasten.. (mijn tippex gaat de vuilbak in) Laughing
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Markeren Empty
BerichtOnderwerp: Re: Markeren   Markeren Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Markeren
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» lijn markeren

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: Discussie Board :: Tips & Tricks-
Ga naar: