Aantal berichten : 317 Leeftijd : 44 Woonplaats : wervik Hobby’s : muziek Registration date : 27-03-08
Onderwerp: kikkererwten... zo aug 17, 2008 1:39 pm
hey,
voor mijn volgende france sessie wil ik gaan vissen met onder meer kikkererwten. Heb dit nog nooit gedaan en daarmee had ik graag van jullie eventuele reacties(pro - contra) verkregen,waarvoor dank!
De betere rig,hoe lang weken,...
als er nog zo van die boonachtige dingen zijn die kunnen "kraken" op een moeilijk water,just letme,us know!
Groeten!
greg
Gast Gast
Onderwerp: Re: kikkererwten... zo aug 17, 2008 2:17 pm
kikkererwten, zijn zowat de minste in de rij van particels vind ik persoonlijk!! veel te vlug zuur!! echt één van de particels die ik nooit zal gebruiken.
min 20uur weken en 30min koken. maar kzou het persoonlijk niet gebruiken.
Gregory Depoutre
Aantal berichten : 317 Leeftijd : 44 Woonplaats : wervik Hobby’s : muziek Registration date : 27-03-08
Onderwerp: Re: kikkererwten... zo aug 17, 2008 2:30 pm
ok thx!
kweet et van Frank,van fighting dream complex schijnt daar vre goe te scoren... aangezien ik er terug ga...
groet
Dario Beerten
Aantal berichten : 309 Leeftijd : 38 Woonplaats : Wilrijk Hobby’s : Karpervissen, Webdesign, Powertrainen... Registration date : 27-03-08
Onderwerp: Re: kikkererwten... zo aug 17, 2008 2:31 pm
Ben er ook niet echt een fan van eigelijk.
Grtz Dario
Antonie De Naeghel
Aantal berichten : 322 Leeftijd : 41 Woonplaats : Maldegem Hobby’s : karpervissen, voetbal, vriendin Registration date : 07-08-08
Onderwerp: Re: kikkererwten... zo aug 17, 2008 4:36 pm
Als je die info hebt gekregen, zeker meenemen. Ik heb er nog veel gebruik van gemaakt en vooral in de zomer konden kikkererwten soms de rest naar huis vissen. Afhankelijk van de situatie vallen er mooie vangsten mee te doen. Hopelijk voor jou zit er geen brasem anders heb je een probleem. Antonie
Jeffrey Benoot Admin
Aantal berichten : 1507 Leeftijd : 51 Woonplaats : Kortemark Hobby’s : Verse vis Registration date : 23-03-08
Onderwerp: Re: kikkererwten... zo aug 17, 2008 5:30 pm
Is idd een witvis-lokker bij uitstek! Das ook de reden waarom ik ze zelden tot nooit ga gebruiken... Ze zijn vreselijk zacht, en soms ben je niet zeker of ze wel nog aan de hair hangen of niet, zelfs als je de haak-erwten wat minder kookt blijven het behoorlijke zachte erwten. Wat dan wel een pluspunt is, is dat je er zeer makkelijk een smaak of geurtje kan inpompen, wat van andere particles niet altijd kan gezegd worden...
Grtzzzzzzzzzz
Gast Gast
Onderwerp: Re: kikkererwten... zo aug 17, 2008 6:05 pm
Citaat :
Wat dan wel een pluspunt is, is dat je er zeer makkelijk een smaak of geurtje kan inpompen, wat van andere particles niet altijd kan gezegd worden...
even off topic (en tip voor de particel gebruiker) bij het koken van particels voeg is liquid mollasse toe!! en wat ook enorm goed werkt zijn chilly lakes ......
Gregory Depoutre
Onderwerp: Re: kikkererwten... zo aug 17, 2008 6:16 pm
hey,
er zit gn witvis op dus das gn probleem! tgene da Zorske zei van da ze zacht zijn baart me ook zorgen... Ge zijt idd nooit zeker van uw stuk bij ingooien... Nja,met de voerboot ist dan ook al opgelost,alhoewel...als ze heel zacht zijn...
I'll give it a shot ...
greetz
Gast Gast
Onderwerp: Re: kikkererwten... zo aug 17, 2008 6:30 pm
Al eens aan Maples gedacht
Steve Maes
Aantal berichten : 297 Leeftijd : 48 Woonplaats : Antwerpen Hobby’s : vissen, voetbal, honden, aquarium Registration date : 16-08-08
Onderwerp: Re: kikkererwten... do aug 21, 2008 8:06 am
Kikkererwten zijn inderdaad witvisgevoelig en vrij zacht.... Ik doe ze wel al eens onder de particlemix. 'Red kidney Beans' zijn zeer zeker ook de moeite om te gebruiken, worden niet zo zacht en blijven eventueel op de haak zitten.
groet
Gast Gast
Onderwerp: Re: kikkererwten... do aug 21, 2008 4:51 pm
Mischien net omdat de meesten deze erwt links laten liggen deze gaan gebruiken hé ik heb het veel gebruikt vroeger en het kan soms een killer zijn. En als ik het zo hoor is het een vergeten ding hé !
vanderzanden wim
Aantal berichten : 384 Leeftijd : 43 Woonplaats : Geel Hobby’s : Vissen Registration date : 15-06-08
Onderwerp: Re: kikkererwten... do aug 21, 2008 7:42 pm
Het kan inderdaad op verschillende waters een killer zijn omdat het tegenwoordig weinig gebruikt wordt net zoals sweetcorn kan dit zacht aas dressuurdoorbrekent zijn. Alleen heeft het als nadeel dat het een grote aantrekkings kracht heeft op witvis. Als er niet te veel witvis aanwezig is zou ik het zeker is een kans geven.
Gast Gast
Onderwerp: Re: kikkererwten... vr aug 22, 2008 11:18 am
Ben ook van mening dat die kikkers snel zuur worden, en qwa vangsten op de wateren waar ik het geprobeerd heb, waren niet schitterend... (njet dus)... laatste plaats in mijn rij op gebied van particles