Ik kan het niet laten een topic over te beginnen misschien voor veel mensen te ver en te moeilijk maar heb er toch mijn ziel verloren.Ik ga er elk jaar 2maal naartoe voor 2weken.In het najaar ga ik terug in oktober voor men 16de keer ik weet het het is veel maar heb er iets verloren.Dus moesten er mensen die gaan wil wel altijd iets prijsgeven maar sta nooit garant voor vangst.Het is een prachtig water waar ik al veel mensen heb leren kennen en nog steeds met sommige contact heb.Zijn er hier mensen die ook al geweest zijn.greets
Gast Gast
Onderwerp: Re: cassein zo aug 03, 2008 10:27 am
Ik ben er persoonlijk ook al 3 keer geweest, één keer als klein ventje op vankantie met mijn ouders (kwas toen 7 jaar) en ben er 2 maar gaan zien (toen ik nog met de moto rijde, zo een paar dagen naar het zuiden). Heb er nog nooit gevist, en zal er nooit van komen, nu de oude garde van vissen bijna allemaal dood zijn. Ik heb er al veel over gehoord, een engelse vriend van mij Steve Briggs heeft er jaren gevist!! en die heeft me er veel over verteld. Maar ik persoonlijk, zal nooit op dit toch wel tot de verbeelding sprekende water vissen. Mijn hart ligt ergens anders in frankrijk
Gast Gast
Onderwerp: Re: cassein zo aug 03, 2008 10:45 am
Tja tommy zo heeft iedereen ergens zijn hart verloren hé en tenslotte we willen ook niet allemaal dezelfde vrouw hé
Gast Gast
Onderwerp: Re: cassein zo aug 03, 2008 10:52 am
Idd zo is dat en trouwens ze zou vlug afgeleeft zijn he was ook niet negatief bedoeld ze .....
Gast Gast
Onderwerp: Re: cassein zo aug 03, 2008 5:19 pm
Helemaal mee eens en zeker niet verkeerd opgevat jongen.gr
Tom Daelemans
Aantal berichten : 670 Leeftijd : 44 Woonplaats : In Tisselt aant water Hobby’s : Karpervissen/Voetbal/Kickeren/... Registration date : 14-04-08
Onderwerp: Re: cassein zo aug 03, 2008 7:41 pm
Tja Cassien, mekka der karpervissers of eerder nachtmerrie voor karpervissers
Volgens mij heeft Cassien meer nadelen als voordelen en daarom zal ik er waarschijnlijk nooit naartoe gaan. Ik heb trouwens veeeeeel te weinig ervaring om aan zo'n meer te gaan zitten! Salagou en du Der zijn nog zo'n meren. Een streling voor het oog maar o zo moeilijk als je niet de juiste info hebt.
Grt
Gast Gast
Onderwerp: Re: cassein zo aug 03, 2008 8:17 pm
Nu kan ik je gelijk geven over deze waters, en dat ze bol staan van de drukte en dressuur!! Maar dat je geen ervaring hebt, is zever je kunt vis vangen op de LV dan kun je daar ook vis vangen. De visserij is gewoon anders maar zeker niet onmogelijk om er vis te vangen
Je gaat op BB vissen das ook groot (niet zo graat natuurlijk) dat ook bol staat van het dressuur
Tom Daelemans
Aantal berichten : 670 Leeftijd : 44 Woonplaats : In Tisselt aant water Hobby’s : Karpervissen/Voetbal/Kickeren/... Registration date : 14-04-08
Onderwerp: Re: cassein zo aug 03, 2008 8:49 pm
Blackwater schreef:
Nu kan ik je gelijk geven over deze waters, en dat ze bol staan van de drukte en dressuur!! Maar dat je geen ervaring hebt, is zever je kunt vis vangen op de LV dan kun je daar ook vis vangen. De visserij is gewoon anders maar zeker niet onmogelijk om er vis te vangen
Je gaat op BB vissen das ook groot (niet zo graat natuurlijk) dat ook bol staat van het dressuur
Tja Tommy je hebt waarschijnlijk wel gelijk maar ik heb het persoonlijk over...
* De afstand naar daar * Diepteverschillen en trekroutes die je moet kennen (Cassien en Salagou) * Cassienspecifiek het niet mogen nachtvissen in de zomer * ...
Bellebouche is volgens mij veel makkelijker, het is wel groot maar om te beginnen zeer weinig diepteverschillen en als je op de goede stek zit vis je bij wijze van spreken op de vissen hunne kop Natuurlijk als ik met een ervaren rot ofzo naar daar zou kunnen dan zal het al veel simpelder zijn maar alleen zou ik het nooit doen.
1 ding is wel zeker, het zijn droombestemmingen, het ruikt gewoon naar karper!
Grt
Gast Gast
Onderwerp: Re: cassein zo aug 03, 2008 8:55 pm
Ik moet eerlijk zeggen dat ik er dolgraag eens zou naar toe gaan , maar ik heb er het materiaal niet voor ! Je moet al een boot hebben + visvinder om daar kans te maken ! Moest ik de kans krijgen om met iemand die het materiaal bezit en de kennis daar te vissen , dat zou voor mij persoonlijk toch een beetje van een droom zijn !!! Ik heb cassien leren kennen via het boek van Rini Groothuis en dat was gewoon puur genieten he !
Mvg waldo
Gast Gast
Onderwerp: Re: cassein zo aug 03, 2008 8:58 pm
Ja Tom 1200km+ is een eind rijden!! idd. en alleen kun je daar niets gaan doen, nergens in frankrijk eigenlijk (altijd best met 2 vind ik persoonlijk).
Gast Gast
Onderwerp: Re: cassein zo aug 03, 2008 9:17 pm
Het is een eind rijden maar daarvoor heb ik het er voor over en dat het moeilijk is waar is het niet moeilijk dag van vandaag.Ik heb nog altijd de intensie om 1250km te rijden en ginder toe te komen in oktober in volle zon 28gr en bij ons kutweer wat moet een mens meer hebben.Ik denk dat er veel mensen zijn die ginder willen vissen maar het gewoon niet doen om dat het ver is, en bang om te blanken.Hoeveel mensen zitten niet te blanken op bv.rainbow of du der of tal van wateren gewoon je lessen uit trekken en volgende keer beter zeg ik altijd.Als je er eenmaal geweest bent wil je zeker terug en ik denk veel karpervissers in belgie met hun kennis dat ze ginder zeker potten kunnen breken maar er is een drempel en die moet je over.Ik vind het eigenlijk heel spijtig dat niet meer belgen ginder gaan vissen.gr
Tino Musschoot
Aantal berichten : 288 Leeftijd : 45 Woonplaats : Zwijnaarde Hobby’s : vissen en honden Registration date : 22-09-08
Onderwerp: Re: cassein wo sep 24, 2008 9:32 pm
Ik ben er al tweemaal geweest eens in 2000 en eens in 2003.beide keren met twee zo een veertigtal vissen gevangen en een prachtige tijd beleefd!Die drils in de boot s'nachts met zo een diepte zijn magisch,vechten dat het geen naam had en half uur ronddobberen was de norm!
filip de meulder Moderator
Aantal berichten : 313 Leeftijd : 52 Woonplaats : ekeren Hobby’s : vissen Registration date : 12-10-08
Onderwerp: Re: cassein wo okt 29, 2008 9:09 pm
Als je op de vis 'zit' vang je uw vis mits voeren en nog eens voeren met tijgers en bollen. Lieft hele landtongen die in het water zich verder zetten (vooral in de zuid) en wel als de vis er zit. Voeren en vissen tegen de taluds van die landtongen. Dat zijn ervaringen van vissers die ter plaatse zo bezig waren en goe hun vis vingen. Was wel overdag voeren en 's nachts erop vissen. Ikzelf ben er 5 keer geweest op 10 jaar en heb men vissen altijd gevangen in de west arm en het centraal gedeelte. Dit tegen de stijle taluds of in de bedding van de rivier die daar loopt (9 tot 12 meter diep). Op de steile taluds op 8 meter diep. En, als de vis half april het paaigebied (westarm) binnentrekt kan je op 24 uur je vissessie goedmaken met een 50 ponder ! Zwanger vrouwke dan met dikken buik en met wat geluk haak je dan de bronstige 'hengst' die erachter zwemt ook nog wel...
Aantal berichten : 313 Leeftijd : 52 Woonplaats : ekeren Hobby’s : vissen Registration date : 12-10-08
Onderwerp: Re: cassein za jul 25, 2009 9:19 pm
Recent vangstbericht van een collega visser : 16 vissen op 14 dagen. Grootste net over 40 pond maar enkelen ook van 38 en 37 pond. 60 vissers en blijkbaar weinig verandert qua wetten. Hij heeft gewoon doorgevist in de verboden nachtvisperiode. En afstandvissen is blijkbaar ook geen probleem (was wel 1 nacht controle maar was vooraf geweten blijkbaar). Let wel, uw afval opruimen en niet voor overlast zorgen zoals eenieder hier wel weet. Grts, fil
Antonie De Naeghel
Aantal berichten : 322 Leeftijd : 41 Woonplaats : Maldegem Hobby’s : karpervissen, voetbal, vriendin Registration date : 07-08-08
Onderwerp: Re: cassein zo jul 26, 2009 8:46 am
Ik ben er éénmaal geweest toen ik een jaar of twaalf was,samen met men ouders en men broer. Totaal niet uitgerust voor dergelijk water maar onze ouders zagen het zitten dus waarom niet he. Er werd s nachts gevist en overdag verbleven we op de camping. Tot op heden heeft cassien nog steeds een diepe indruk nagelaten op me, het was echt indrukwekkend aan de oevers te staan van het karpermekka op dat moment en er enkele gekende namen aan het werk te zien. Met enkele tips van een belg die aan de brugstek zat, konden we enkele kleinere exemplaren vangen in de Westarm en verspeelde er één die me een eindje mee nam in de rivierbedding en ik eigenlijk niet kon houden met men 2.5lb hengel. Het was dan ook ineens de hengel die tot aan de molen in het water werd getrokken vanuit de boot en vervolgens lijnbreuk. Van alle gemiste vissen in de jaren dat ik vis blijft deze nog steeds in het geheugen. Ooit hoop ik er eens terug te gaan. Vergelijkingen met andere waters kan je gewoon niet maken.
Bart Debosschere
Aantal berichten : 1018 Leeftijd : 47 Woonplaats : Vlaanderen Hobby’s : Carpfishing & dog-sport Registration date : 24-01-09
Onderwerp: Re: cassein zo jul 26, 2009 9:00 am
Antonie......... was die belg een grote blonde struise kerel vanuit het Antwerpse ????????????????
Gast Gast
Onderwerp: Re: cassein zo jul 26, 2009 11:00 am
ik ga mijn geluk nog eens beproefen op het karpermekka van 8 tot 20 september. heb voor het laatst gevist daar in 98' had toen samen met mijn vismakker 18 vissen met ieder een 20+ bij. hopen dat we der nu ook nog eens paar mogen vange.
grts
jakke
Antonie De Naeghel
Aantal berichten : 322 Leeftijd : 41 Woonplaats : Maldegem Hobby’s : karpervissen, voetbal, vriendin Registration date : 07-08-08
Onderwerp: Re: cassein ma jul 27, 2009 1:40 pm
exos schreef:
Antonie......... was die belg een grote blonde struise kerel vanuit het Antwerpse ????????????????
Zal niet die kerel zijn maar zijn naam schiet me nu niet te binnen. Hij heeft heel wat jaren op het KK gevist ten tijde van Luc De Baets en staat ook in zijn boek vermeld, zal eens zien als ik het terug vind...
Gast Gast
Onderwerp: Re: cassein wo jul 29, 2009 1:40 pm
de planning is om in Oktober te gaan. Ik ga gewoon en zie wel wat er van komt. Vang ik niets dan ben ik een ervaring rijker. De planning is wel om nu wat verkenning te doen en zeker nog een aantal keer terug te gaan. De input van Fille is alvast handig mocht iemand nog meer ervaringen willen delen met goedlopende sessies, alle hulp is welkom. Heeft iemand ervaring met vissen op extreme dieptes?
christoph segers
Aantal berichten : 514 Leeftijd : 44 Woonplaats : liedekerke Hobby’s : karper en meervalvissen Registration date : 02-05-08
Onderwerp: Re: cassein zo dec 20, 2009 3:26 pm
kan er mij iemand nog wat meer info geven bv voor vergunning etc aangezien ik van plan ben om er een sessie te gaan vissen van een 7 tot 10 dagen en daarna door te rijden naaar mequinenza is het te doen ook alleen vissen op cassien alle tips zijn welkom ....
Gast Gast
Onderwerp: Re: cassein zo dec 20, 2009 4:03 pm
Antonie , is het Jaap de Bliek niet op wie je het hebt ? Of Luc Coppens misschien ?
Grtz waldo
Onderwerp: Re: cassein vr jan 01, 2010 7:23 pm
Je rijdt gewoon naar daar, koop uw vergunning ter plaatste bij de bootverhuurders en plaats u ergens waar er nog plaats is (is daar soms wel een probleem). Maar vissen kan je wel en mits veel klein aas, tijgers en kemp en wat katvisbestendige bollen, goe hard en desnoods een nylonkousje eraan, kan je u wel aan een verrassing verwachten.
Neem uw tijd om met enkele vissers te praten, dat kan in uw voordeel zijn. Zit de karper er en kan je op de juiste plaats vissen ga er dan voor en voer veel. Maar alles berust op een goede voorbereiding en goeie info. 10 dagen vissen op een jaar daar, is een beetje gokje wagen, dan ben je best goed voorbereid.
Grt fil
ps ik heb men meeste vissen daar in de kant gevangen, het gaat daar snel diep... Verder uit de kant zoek dan plateaus, geulen en langs de plateaus in het diepe is wel ok. (max 12m heb ik men vissen daar gevangen) Pop-up rechtstreeks op het lood van 20cm is pakken en prikken ! Nu heb ik genoeg gezegd, khaal hier men trukkendoos al boven
christoph segers
Aantal berichten : 514 Leeftijd : 44 Woonplaats : liedekerke Hobby’s : karper en meervalvissen Registration date : 02-05-08
Onderwerp: Re: cassein vr jan 01, 2010 9:00 pm
Thanks fille for the respons
Gast Gast
Onderwerp: Re: cassein za jan 02, 2010 11:12 am
wat verguning betreft kunje bij pierre verkrijgen maar die is buiten het seizoen maar open van 10 tot 12h. als die niet open is kunje nog altijd tot bij leclerc rijden daar heb je rechts op de parking klein winkel centrumke. binne in is press shop (krantewinkel) daar kunje ook verguning bekomen. wij hebben geen controle gezien die 10 dagen dat we der waren, hebben dus gewoon ons ding kunne doen wat afstand vissen, rig's en boot betreft. hebben ons vissen gevange tussen de 6 en 12 meter, harde bolle is zekers een moest en vergeet zekers geen tijger's. hebben die sessie 100 kg bolle en 50 kg tijger's verbruikt.
grts
jakke
christoph segers
Onderwerp: Re: cassein zo jan 03, 2010 9:16 pm
bedankt jakke voor de info , zou er graag eens vissen zal wel zien dit jaar als ik het kan combineren met Mequinenza ga ik ervoor eerst cassien dan Meq .... als den baas verlof goekeurd natuurlijk