Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

IndexGalerijLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

mez savary

Ga naar beneden 
5 plaatsers
AuteurBericht
Gast
Gast

mez savary Empty
BerichtOnderwerp: mez savary   mez savary Icon_minitimeza aug 02, 2008 8:24 am

Dit betaalwater is gelegen in Luant een kleine gemeente 14km van Chateauroux! Van bij mij (Tielt) is dit een 550 tal km! Een mooi water in een zeer rustige omgeving en met zeer vriendelijk eigenaars (Eric en Mari). een water van 9 ha met 5 stekken is wel mogelijk om de stekken met 3 man te bevissen maar ben er reeds 2 maal geweest en toen zaten er telkens 7 vissers verdeeld over 4 stekken! zeer mooie en propere stekken om deze stekken te bekijken en de prijzen en reglementen kunt u terecht op hun website www.pechecarpe.net ! via deze weg kunt u ook reserven enkel een e-mail sturen er wordt ter plaatse betaald! de site wordt ook wekelijks (soms dagelijks) ge-update met de vangsten op het meer! het gemiddelde gewicht ligt zeker boven de 10kg getuige mijn sessie in mei 24 geland gemiddelde 11.3kg! in de 6 dagen die ik er zat zijn er 10 verschillende 15+ vissen gevangen! en volgens de eigenaar groeien ze elk jaar! echte beren zitten er dan voorlopig nog niet tussen!
vorig jaar is er een uitschieter van 22kg uitgekomen, dit jaar enkele 19kg vissen als zwaarsten! het meer is 6 a 7 maanden open (maart-oktober) dus is er van dressuur voorlopig nog geen sprake! vis krijgt er voldoende zijn rust!
verder weet ik van de eigenaar (staat trouwens op hun site ook) dat er elk jaar de kleinere vissen -8kg er worden afgehaald en overgezet naar hun kleinere meer die nog niet open is voor de visserij maar die binnenkort wel mogelijk word geopend!
verder kan ik zeggen dat boten en voorboten er niet zijn toegelaten!
een echte aanrader voor gasten zoals ik (vis nog maar 2jaar half) terug op karper, is gn moeilijk water en je maakt er zeer veel kans op een 15+!
Indien er gasten zijn die eens gaan mag je me altijd een pm sturen voor eventuele info heb reeds de stekken 3 en 4 bevist!

mez savary 135

mez savary 144

mez savary 155

mez savary 16

mez savary 162
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast

mez savary Empty
BerichtOnderwerp: Re: mez savary   mez savary Icon_minitimevr apr 17, 2009 9:51 pm

Zijn terug van een 7daagse sessie 52 karpers en 8 tinken! met als top een 18kg en nog 8 andere dertigers! In totaal een dikke 600kg aan karpers gevangen

grtz
Gast
Gast

mez savary Empty
BerichtOnderwerp: Re: mez savary   mez savary Icon_minitimeza apr 18, 2009 5:27 am

proficiat Benjamin (52 vissen in een week pfffff)
nu heb je nog een week verlof nodig om uit te rusten Wink
david deman

david deman

Man Aantal berichten : 534
Leeftijd : 35
Hobby’s : Vissen / scheidsrechter KBVB
Registration date : 31-01-09

mez savary Empty
BerichtOnderwerp: Re: mez savary   mez savary Icon_minitimeza apr 18, 2009 7:00 am

En 140€ voor een week is vandaag de dag ook geen geld meer é. Ik weet al waters waar het 350€ per week is om enkel je stek te hebben.
Jammer dat er geen voerboten mogen.
http://www.theboiliefactory.be
Gast
Gast

mez savary Empty
BerichtOnderwerp: Re: mez savary   mez savary Icon_minitimeza apr 18, 2009 11:48 am

Zal straks of vanavond de foto's van onze mooiste vissen online zetten.
grtz
Marc Dhaene

Marc Dhaene

Man Aantal berichten : 191
Leeftijd : 59
Hobby’s : as ze me missen dan ben ik ...........
Registration date : 30-10-08

mez savary Empty
BerichtOnderwerp: Re: mez savary   mez savary Icon_minitimeza apr 18, 2009 4:06 pm

goe gedaan jongens !!! maar ik wist wel da jullie vis gingen vangen met zo een ferm aas Very Happy Very Happy Very Happy
groetjes marco
team ccmoore cheers cheers
http://www.ccmoore.be
Gast
Gast

mez savary Empty
BerichtOnderwerp: Re: mez savary   mez savary Icon_minitimeza apr 18, 2009 4:48 pm

Hier ben ik dan met enkele van de mooiste van benjamin en ik.
Idd marco top aas! thanks btw Very Happy!
mez savary 135kg

mez savary 137kg

mez savary 13kg

mez savary 145kg

mez savary 146zce

mez savary 146kg

mez savary 62222929

mez savary 14kg

mez savary 152kg

mez savary 153kg

mez savary 15kgn

mez savary 162kg

mez savary 164kg

mez savary 168kg

mez savary 172kg

mez savary 18kgb

mez savary 135u

grtz
Gast
Gast

mez savary Empty
BerichtOnderwerp: Re: mez savary   mez savary Icon_minitimeza apr 18, 2009 4:57 pm

nice pics!!

die voorlaatste heeft ook een knipke in de staart gekregen, en dan die zweer op de kiewdeksel
ziet er niet fraai uit scratch

maar toch een welgemeende proficiat met jullie vangsten cheers cheers (niets voor mij zo een runs water) maar ieder zijn ding he ....
Gast
Gast

mez savary Empty
BerichtOnderwerp: Re: mez savary   mez savary Icon_minitimeza apr 18, 2009 5:02 pm

Blackwater schreef:
nice pics!!

die voorlaatste heeft ook een knipke in de staart gekregen, en dan die zweer op de kiewdeksel
ziet er niet fraai uit scratch

maar toch een welgemeende proficiat met jullie vangsten cheers cheers (niets voor mij zo een runs water) maar ieder zijn ding he ....

Die zweer op het kieuwdeksel was een brandwonde waarschijnlijk fransen die de vis gebrandmerkt hebben! Schandalig gewoon!!!
Is niet echt een runs water ook maar wij hadden gewoon het geluk er zoveel te mogen vangen. Ik ga wel niet beweren dat het een moeilijk water ofzo is je moet het gewoon juist aanpakken Wink.. Het record van dit jaar op het water stond op 17 vissen in een week. De andere engelsen die er al een nacht langer of ons zaten en op de topstek zaten hadden 15 vissen. Er zaten nog vissers die er op 3 dagen 6 vissen hadden.
grtz
Gast
Gast

mez savary Empty
BerichtOnderwerp: Re: mez savary   mez savary Icon_minitimeza apr 18, 2009 5:12 pm

het goede aas zal wel voor veel gezorgd hebben denk ik, en de aanpak ook natuurlijk (altijd belangrijk he) hoe heb je het dan aangepakt??

een brandmerk affraid affraid das idd schandaalig!!!
Gast
Gast

mez savary Empty
BerichtOnderwerp: Re: mez savary   mez savary Icon_minitimeza apr 18, 2009 5:24 pm

Blackwater schreef:
het goede aas zal wel voor veel gezorgd hebben denk ik, en de aanpak ook natuurlijk (altijd belangrijk he) hoe heb je het dan aangepakt??

een brandmerk affraid affraid das idd schandaalig!!!
Gewoon stek stelsel matig opgebouwd en gedaan alles goed bekeken enz.. Na 4 dagen en nachten hadden we nog maar 19 vissen. En we zijn nog jong dus we vangen liever veel vis dan die ene bak Wink!
grtz
Gast
Gast

mez savary Empty
BerichtOnderwerp: Re: mez savary   mez savary Icon_minitimeza apr 18, 2009 6:44 pm

Citaat :
En we zijn nog jong dus we vangen liever veel vis dan die ene bak

Begrijp ik voledig!!!
Heb in 1992 (toen was ik 22 jaar) op Du der, op 6 nachten 72 vissen gevangen!!
david deman

david deman

Man Aantal berichten : 534
Leeftijd : 35
Hobby’s : Vissen / scheidsrechter KBVB
Registration date : 31-01-09

mez savary Empty
BerichtOnderwerp: Re: mez savary   mez savary Icon_minitimeza apr 18, 2009 9:04 pm

Heel mooie resultaten, maar die spiegels zijn wel allemaal dezelfde hé. Typisch aan die betaalwaters, altijd jammer. BB is ook zo, bijna allemaal zelfde type vissen.
http://www.theboiliefactory.be
Gast
Gast

mez savary Empty
BerichtOnderwerp: Re: mez savary   mez savary Icon_minitimezo apr 19, 2009 5:47 am

Citaat :
maar die spiegels zijn wel allemaal dezelfde

das idd jammer, maar dat komt omdat ze meestal van dezelfde fish farm komen!!
en die kweken één soort van spiegels en dan krijg je zo waters met allemaal dezelfde vissen .....

maar toch geen afbreuk aan het resultaat van Sander & Benjamine!!!
Igor Van Waesberghe

Igor Van Waesberghe

Man Aantal berichten : 447
Leeftijd : 45
Hobby’s : karperen
Registration date : 15-05-08

mez savary Empty
BerichtOnderwerp: Re: mez savary   mez savary Icon_minitimezo apr 19, 2009 10:49 am

zoals david zegt, is wel jammer, maar inderdaad een hele mooie sessie ook!! goe gedaan gasten.
ben over een jaar of 6 eens naar lac de villedon gegaan en daar hadden we 82 vissen op 84 uur vissen, ook zo een sessie die je nierap vergeet, de zwaarste was toen ook "maar" 14kg, maar khad me rot geamuseerd.
Gregory Depoutre

Gregory Depoutre

Man Aantal berichten : 317
Leeftijd : 44
Hobby’s : muziek
Registration date : 27-03-08

mez savary Empty
BerichtOnderwerp: Re: mez savary   mez savary Icon_minitimezo apr 19, 2009 11:50 am

Smirny schreef:
zoals david zegt, is wel jammer, maar inderdaad een hele mooie sessie ook!! goe gedaan gasten.
ben over een jaar of 6 eens naar lac de villedon gegaan en daar hadden we 82 vissen op 84 uur vissen, ook zo een sessie die je nierap vergeet, de zwaarste was toen ook "maar" 14kg, maar khad me rot geamuseerd.

just etzelfde meegemaakt...
was zodanig kapot van de heenreis(heb er 8uur overgedaan wegens werken/file/...)
dak de stokken genoodzaakt uithaald heb...
Was 2 minuten bezig en de eerste lag al op de mat...
Reden voor 1e nacht stokken uitgehaald te hebben waren de fXXXXing catfish maar daar hebben ze blijkbaar ne kuis ingehouden...

nie veel gerust da weekend allesins...
had ook zo een 40 vissen op 3nachten en te veel kwijt gespeeld...vissen hebben daar enorm zachte bekken!

maar daar gaat het nu nie over zeker drunken
sorry!
back on track

grtn
Gast
Gast

mez savary Empty
BerichtOnderwerp: Re: mez savary   mez savary Icon_minitimezo apr 19, 2009 3:21 pm

Smirny schreef:

toen op du der (in 1992) was het anders (72) en 45 vissen boven de 15kg en 4 boven de 20kg,
de kleinste was toen 11kg+
Igor Van Waesberghe

Igor Van Waesberghe

Man Aantal berichten : 447
Leeftijd : 45
Hobby’s : karperen
Registration date : 15-05-08

mez savary Empty
BerichtOnderwerp: Re: mez savary   mez savary Icon_minitimema apr 20, 2009 12:16 am

verry nice tommy, zal wel demax geweest zijn amai
Gregory Depoutre

Gregory Depoutre

Man Aantal berichten : 317
Leeftijd : 44
Hobby’s : muziek
Registration date : 27-03-08

mez savary Empty
BerichtOnderwerp: Re: mez savary   mez savary Icon_minitimema apr 20, 2009 8:27 am

Blackwater schreef:
Smirny schreef:

toen op du der (in 1992) was het anders (72) en 45 vissen boven de 15kg en 4 boven de 20kg,

kweet nie of da ge nu nog zo een sessie zou knn meemaken daar...
Ivan De Ridder

Ivan De Ridder

Man Aantal berichten : 489
Leeftijd : 53
Hobby’s : Karpervissen / Genieten van ne goeien Duvel
Registration date : 23-12-08

mez savary Empty
BerichtOnderwerp: Re: mez savary   mez savary Icon_minitimema apr 20, 2009 9:47 am

kleen schreef:
Blackwater schreef:
Smirny schreef:

kweet nie of da ge nu nog zo een sessie zou knn meemaken daar...

Ik ben er vrij zeker van dat je daar (jammer genoeg) nu zo geen sessie's meer meemaakt. Qua stuks misschien nog wel, maar het gemiddelde gewicht ligt daar (na de sterfte) en de eropvolgende uitzetting pakken lager.

Grtz

Ivan
http://www.ccmoore.be
Gast
Gast

mez savary Empty
BerichtOnderwerp: Re: mez savary   mez savary Icon_minitimema apr 20, 2009 1:34 pm

was toen ook het eerste jaar dat je echt begon te horen van du Der, was een leuke ervaring!!
en iedereen daar maar op 250 en 300meter ver vissen scratch scratch
ik op werp afstand (rond de 90meter ver).
maar ook hier weer allemaal dezelfde soort van vissen.
kzou het er nu niet meer voor over hebben om tot aan men knieen in de bager te ploeteren, in Novemeber bij ijskoude temperatuur.

dat het er niet meer zo is, na al de druk (en ook de sterfte) is te begrijpen.
maar ik was erbij op het goede moment!

sorry dat we hier wa afdwalen Embarassed Embarassed
Gesponsorde inhoud

mez savary Empty
BerichtOnderwerp: Re: mez savary   mez savary Icon_minitime

mez savary
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: Waar Vissen? :: Frankrijk-