Aantal berichten : 611 Leeftijd : 60 Woonplaats : GERAARDBSERGEN Hobby’s : Karpervisken-Multicatch Registration date : 20-08-08
Onderwerp: Manier om 'zonder' lijn in water,te visken zo maa 03, 2013 8:56 pm
Halloooow salooners... ik weet het,wa isdana weer voor iets awel,ik explain.....: ik heb me laten wijsmaken,op een dresuurwater was er eens een franse visker,die viste aan de overkant(toch wel een 80 meter ver!) onder de takken van overhangende bomen,met een soort van systeem(banckstick ofzo ) en met de hengel rechtop,zodoende dat de lijn uit het water kwam...,en zijn montage onder de takken(natuurlijk aleen alsge kunt uitvaren met de boot),nu vraag ik mij af,kan dit?en hoe gaat dat dan? iemand ervaring hiermee? tips r very welcome!!....ook met een zware dobber ofzo, heb ik ook al eens gehoord(zoals denk ik op rainbow) kent hier iemand iets over? alvast many than!grtzzz
christoph segers
Aantal berichten : 514 Leeftijd : 44 Woonplaats : liedekerke Hobby’s : karper en meervalvissen Registration date : 02-05-08
Onderwerp: Re: Manier om 'zonder' lijn in water,te visken zo maa 03, 2013 9:42 pm
Lijnen over bankstick met v kop . Ook bv elastiek strak gespannen rond bankstick en daar u draad tussensteken bij een aanbeet zal de karper deze lostrekken
Guy Michiels
Aantal berichten : 199 Leeftijd : 44 Woonplaats : meerhout Hobby’s : vissen, gitaar spelen Registration date : 24-09-08
Onderwerp: Re: Manier om 'zonder' lijn in water,te visken ma maa 04, 2013 8:03 am
Grote piepschuimen bal waar de lijn doorloopt en dan stokken recht omhoog. Werkt ook goed tussen lelie's. Dan zou je wel moeten uitvaren, smijten is niet zo handig.
Jeff Van Dyck
Aantal berichten : 57 Leeftijd : 40 Woonplaats : Antwerpen Hobby’s : VIssen Registration date : 14-09-08
Onderwerp: Re: Manier om 'zonder' lijn in water,te visken ma maa 04, 2013 7:07 pm
gaat op deze manier de laatste meters draad dan niet in een rechte lijn naar de bodem met toch wel wat spanning? of heb ik het verkeerd voor?
grts
joris peelman
Aantal berichten : 116 Leeftijd : 40 Woonplaats : Uitbergen Hobby’s : vissen en ballooning Registration date : 11-08-08
Onderwerp: Re: Manier om 'zonder' lijn in water,te visken di maa 05, 2013 7:35 am
tgeen wa je ook kan doen is een deftige hanger in de takken hangen, en daar uw lijn in klippen. Als ge beet krijgt springt hij er automatisch uit en heb je van niets last... Als ge ne goeie klip hebt kan je zo zelf met slappe lijnen vissen...
Beelens Pascal
Aantal berichten : 611 Leeftijd : 60 Woonplaats : GERAARDBSERGEN Hobby’s : Karpervisken-Multicatch Registration date : 20-08-08
Onderwerp: Re: Manier om 'zonder' lijn in water,te visken di maa 05, 2013 1:03 pm
Hmmmm....thanx mannen,zitten hier al goeie tips bij!! grtzzzzzzzzzzz
bocken roel
Aantal berichten : 60 Leeftijd : 42 Woonplaats : limburg Hobby’s : vissen vissen en vissen Registration date : 29-11-09
Onderwerp: Re: Manier om 'zonder' lijn in water,te visken di maa 05, 2013 2:22 pm
Je kan die verticaal lopende lijn perfect camoufleren met nepwier zodat het meer natuurlijker lijkt.
Gregory Depoutre
Aantal berichten : 317 Leeftijd : 44 Woonplaats : wervik Hobby’s : muziek Registration date : 27-03-08
Onderwerp: Re: Manier om 'zonder' lijn in water,te visken wo maa 06, 2013 6:41 am
ik heb ooit nog gevist met de lijn in een wasknijper,die hing in de takken. Komt ook makkelijk los bij een aanbeet
Guy Michiels
Aantal berichten : 199 Leeftijd : 44 Woonplaats : meerhout Hobby’s : vissen, gitaar spelen Registration date : 24-09-08
Onderwerp: Re: Manier om 'zonder' lijn in water,te visken wo maa 06, 2013 11:52 am
Het grote voordeel van een piepschuimen bal is, als je tussen obstakels vist, bij een dril bijna al de lijn uit het water getild wordt. De lijn loopt veel minder schuin door het water. En je ziet waar de vis zich ongeveer ophoudt. Ik haalde mijn ballen vroeger bij een decoratie-winkel. Die waren wel 20 cm in doorsnee!
Gesponsorde inhoud
Onderwerp: Re: Manier om 'zonder' lijn in water,te visken