Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexGalerijLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 wondes ontsmetten

Ga naar beneden 
+8
vanderzanden wim
bart polyn
Jeffrey Benoot
Steve Maes
Steven Deschrijver
Wesley Mast
jos
Tim Lomans
12 plaatsers
Ga naar pagina : 1, 2  Volgende
AuteurBericht
Gast
Gast




wondes ontsmetten Empty
BerichtOnderwerp: wondes ontsmetten   wondes ontsmetten Icon_minitimewo jul 23, 2008 8:31 pm

Bij deze een tip van mijn kant =>

Propolis procure

Spray met inhoud van 60 ml.
Procure bevat als belangrijkste ingrediënt propolis, een volledig natuurlijke door bijen geproduceerde substantie die bescherming biedt tegen schadelijke bacteriën., virussen & schimmels .
Verschillende tests hebben uitgewezen dat propolis een uitstekend heelmiddel is.
Procure bevat ook sylimarin (distelextract) dat de lever beschermt.
Een gezonde lever bij koi houdt het wit van de koi echt wit!
Procure wordt als verzorgingsmiddel gebruikt voor schrammen, open wonden en hikui.
Het kan tevens als voedingsadditief gebruikt worden.

wondes ontsmetten Propolis
Terug naar boven Ga naar beneden
Tim Lomans

Tim Lomans


Man Aantal berichten : 195
Leeftijd : 36
Woonplaats : Arnhem
Hobby’s : Karpervissen, drummen.
Registration date : 01-04-08

wondes ontsmetten Empty
BerichtOnderwerp: Re: wondes ontsmetten   wondes ontsmetten Icon_minitimedo jul 24, 2008 8:14 pm

WOnden ontsmetten. HEel belangrijk.
Ik heb Clinic en dat setje van Korda. (gebruik meestal dat van Korda, voor wonden in de bek en op de huid.

Gr Tim
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.skv-karpertrips.nl
Gast
Gast




wondes ontsmetten Empty
BerichtOnderwerp: Re: wondes ontsmetten   wondes ontsmetten Icon_minitimedo jul 24, 2008 9:36 pm

Ik heb ook het clnic setje van korda aangeschaft. Mooi aangeboden in een etuitje, dus steeds netjes opgeruimd
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




wondes ontsmetten Empty
BerichtOnderwerp: Re: wondes ontsmetten   wondes ontsmetten Icon_minitimedo jul 24, 2008 10:06 pm

Ik gebruik het ook wel eens, maar meestal is de wond van men haak (kleine haakjes) zo klein dat ik het nut er niet van inzie van het te gebruiken!!
En trouwens gezonde vissen genezen heel snel van zichzelf, zonder al da gedoe ......
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




wondes ontsmetten Empty
BerichtOnderwerp: Re: wondes ontsmetten   wondes ontsmetten Icon_minitimedo jul 24, 2008 10:15 pm

Idd. sinds m'n gebruik van weerhaakloze haken is de haakwonde behoorlijk beperkt. Maar niet altijd die van de voorgangers + gebruik ze wel vaker voor wondes aan de flanken of staarten.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




wondes ontsmetten Empty
BerichtOnderwerp: Re: wondes ontsmetten   wondes ontsmetten Icon_minitimedo jul 24, 2008 10:17 pm

Daar gebruik ik het ook het meest voor, maar gebruik wel nooit weerhaakloze haken!!

Deze verwonden een vis nog meer dan een normale haak (vind ik persoonlijk).
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




wondes ontsmetten Empty
BerichtOnderwerp: Re: wondes ontsmetten   wondes ontsmetten Icon_minitimedo jul 24, 2008 10:27 pm

Nja, daar heb ik al eens een heel artikel over getyped op 'n ander forum.
D'r zijn weerhaakloze haken die inderdaad een pak meer insnijden (en dus een grotere wond nalaten) en ook meer lossers veroorzaken dan haken met weerhaak. Absoluut mee eens. Ik heb er verschillende getest in m'n verleden.

De haak die de beste resultaten scoort weerhaakloos is de Fox SSC barbless maatje 6 of 8.

Maar tegenwoordig met de microbarbs zijn we ook een serieuze stap vooruit gegaan op gebied van haken met weerhaak. Noem maar ne fox, korda, ashima, etc.

Welke voorkeur van haak prefereer jij zoal?
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




wondes ontsmetten Empty
BerichtOnderwerp: Re: wondes ontsmetten   wondes ontsmetten Icon_minitimedo jul 24, 2008 10:33 pm

Ik gebruik niets anders dan de Fox arma point SSBP en SSSP size 8 en 7, never leave home without them ....
Terug naar boven Ga naar beneden
jos




Man Aantal berichten : 135
Leeftijd : 34
Woonplaats : Genk
Hobby’s : vissen
Registration date : 24-07-08

wondes ontsmetten Empty
BerichtOnderwerp: Re: wondes ontsmetten   wondes ontsmetten Icon_minitimevr jul 25, 2008 11:35 am

@ stefan : waar vindt je dat klinc setje van korda bij ons in de buurt ?
ik heb het bij rudy duck nog niet zien liggen ?
want dat flesje wat we krijgen op de pomperik staat mij niet egt aan
k heb er eens mee gemorst op men onthaakmat en ik kon dit dadelijk weg vegen met een beetje water
dus zal dit ook wel niet op de vis blijven hangen denk ik zo Rolling Eyes
Terug naar boven Ga naar beneden
Wesley Mast

Wesley Mast


Man Aantal berichten : 693
Leeftijd : 43
Woonplaats : Schelle (BE)
Hobby’s : Mijn gezin, films & karpervissen
Registration date : 03-04-08

wondes ontsmetten Empty
BerichtOnderwerp: Re: wondes ontsmetten   wondes ontsmetten Icon_minitimeza jul 26, 2008 8:58 am

Altijd in de tackle box...

wondes ontsmetten Klinikjw8
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.carpmovement.com
Gast
Gast




wondes ontsmetten Empty
BerichtOnderwerp: Re: wondes ontsmetten   wondes ontsmetten Icon_minitimeza jul 26, 2008 10:48 am

Ik gberuik nog steeds haken met weerhaak, het zij wel micro barb en de wondjes hiervan zie je puur niet.
Ik gebruik het voor alle mogelijke wonden die echt te fel zijn om zo te laten, zo ving ik ooit een kanaal schub )die me zeer dankbaar is waarschijnlijk) op een knap gewicht van 15 + kg die in een inpaklint gezwommen was (van wie waar je u ferm kan aan snijden) en dat lint was op de buikvinnen blijven hangen => dit lint was al een paar mm in het lijf rondom gesneden + in de vinnen.

Voorzichtig losgeknipt en ontsmet => de vis is recent terug gevangen op soortegelijk gewicht en ik heb de foto's gezien => is niets meer van te zien wat ik erg straf vind.

Heb ooit al een spiegel gevangen met eenferm kap in zijn kop (diep) voor zo'n dingen is dit ideaal !!!

En dat busje dat ik hier poste (weet prijs niet) zal wel iets goedkoper zijn dan vismerken.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




wondes ontsmetten Empty
BerichtOnderwerp: Re: wondes ontsmetten   wondes ontsmetten Icon_minitimema jul 28, 2008 9:05 am

kristof schreef:
@ stefan : waar vindt je dat klinc setje van korda bij ons in de buurt ?
ik heb het bij rudy duck nog niet zien liggen ?
want dat flesje wat we krijgen op de pomperik staat mij niet egt aan
k heb er eens mee gemorst op men onthaakmat en ik kon dit dadelijk weg vegen met een beetje water
dus zal dit ook wel niet op de vis blijven hangen denk ik zo Rolling Eyes

Uhm, niet vrees ik, aangezien ik enkel nog mijn inkopen doe bij de Megafish in gent...
Als je geluk hebt kan je dat misschien bestellen bij duck?

greetzzz
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




wondes ontsmetten Empty
BerichtOnderwerp: Re: wondes ontsmetten   wondes ontsmetten Icon_minitimedi jul 29, 2008 10:57 am

wondes ontsmetten Carp_Care_Kit
Terug naar boven Ga naar beneden
Steven Deschrijver

Steven Deschrijver


Man Aantal berichten : 309
Leeftijd : 37
Woonplaats : kluisbergen
Hobby’s : weekends aan een stuk karperen
Registration date : 20-04-08

wondes ontsmetten Empty
BerichtOnderwerp: Re: wondes ontsmetten   wondes ontsmetten Icon_minitimedi jul 29, 2008 11:37 am

ik heb ook deze set vann korda ik vind het persoonlijk beter dan kryston klinik waarom om dat het product beter blijft kleven aan de wonde
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




wondes ontsmetten Empty
BerichtOnderwerp: Re: wondes ontsmetten   wondes ontsmetten Icon_minitimedi jul 29, 2008 8:23 pm

Absoluut mee eens
Terug naar boven Ga naar beneden
Steve Maes

Steve Maes


Man Aantal berichten : 297
Leeftijd : 48
Woonplaats : Antwerpen
Hobby’s : vissen, voetbal, honden, aquarium
Registration date : 16-08-08

wondes ontsmetten Empty
BerichtOnderwerp: Re: wondes ontsmetten   wondes ontsmetten Icon_minitimedo aug 21, 2008 9:28 am

discovery schreef:
ik heb ook deze set vann korda ik vind het persoonlijk beter dan kryston klinik waarom om dat het product beter blijft kleven aan de wonde


Ik gebruik Klinik van Kryston, heeft altijd gedaan waarvoor ik het gekocht heb...

Aangezien het nu bijna op is, zal ik mij het setje van Korda eens aanschaffen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




wondes ontsmetten Empty
BerichtOnderwerp: Re: wondes ontsmetten   wondes ontsmetten Icon_minitimedo aug 21, 2008 8:31 pm

Ik gebruik andere "produkten" maar die ook dienen voor de koï's, ik moet daar ook is fotos van maaken.
Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
Jeffrey Benoot
Admin
Jeffrey Benoot


Man Aantal berichten : 1507
Leeftijd : 50
Woonplaats : Kortemark
Hobby’s : Verse vis
Registration date : 23-03-08

wondes ontsmetten Empty
BerichtOnderwerp: Re: wondes ontsmetten   wondes ontsmetten Icon_minitimevr aug 22, 2008 10:23 pm

Als ik dergelijke producten zou gebruiken, dan zou ik ook eerder iets gebruiken die wel degelijk werkt. Iets wat een welgemeende koi-dokter zou voorschrijven bv...
Ik ben er 100% van overtuigd dat de meeste wonder-potjes, die de bekende merken verkopen, niet meer is dan een kleine broer van de welgekende "ISOBETADINE"...het werkt wel hoor, maar het spoelt er zo weer af!

Dat sommige betaalputten het verplichten is ook weer zo een dubieuze zaak, ze weten precies niet waar ze mee bezig zijn! En ze vermelden zelfs de merken die je MOET gebruiken...pffff doe eens de ogen open mensen!

Alles die overdreven vloeibaar is spoelt er sneller af dan dat je het er aangebracht hebt! Daar is toch geen twijfel over mogelijk?
Veel middelen die koi-dokters gebruiken zijn meer een zalf-achtig iets, zoiets blijft langer kleven en zal dus mss wel wat meer nut hebben.

Wat ook kan zijn is dat de bekendere merken pas werken eens je de vloeistof minstens een half uur op de wond kan houden zonder in contact te komen met water...tja, de vele reclame-dvd's staan barstend vol van de uitgedroogde karpers(LEES: vetgemeste zoetwater-zwijnen die veels te lang op het droge zijn om er een reclame-shoot van te maken!)

Ach ik vind dat eigenlijk allemaal één hoop zever hoor, de stress die een karper meemaakt tijdens de dril, tijdens het fotograferen en wat nog allemaal...maar we gaan dan wel een wondermiddeltje op die haakwond smeren.
Is dat nu echt nuttig? En die losse schub wat insmeren met wat pasta of roodsel genaamd X of Y...die losse schub zwemt ie er zeker af tegen de volgende tak dat ie tegen komt...
Vissen lopen vaak zwaardere verwondingen op in hun normale doen, dan dat ze tegenkomen tijdens een vangst!! Waar helpen al die spulletjes dan voor?? Voor de commercie dus....

Sorry dat ik nu eventjes tegen tal van schenen geschopt heb, maar ik moest toch effe mijn ei kwijt...ogen zijn er om geopend te worden, wonden om te verzorgen... Wink

Welgemeende groeten,
Zors!
Grtzzzzzzzzzzzzzzzzzz
Terug naar boven Ga naar beneden
bart polyn

bart polyn


Man Aantal berichten : 806
Leeftijd : 42
Woonplaats : Heusden
Hobby’s : Karpertjes vangen natuurlijk en luipaargekko's
Registration date : 19-08-08

wondes ontsmetten Empty
BerichtOnderwerp: Re: wondes ontsmetten   wondes ontsmetten Icon_minitimeza aug 23, 2008 7:02 am

Als werk sta ik dus in de vijverafdeling.Dat houdt dus in filters verkopen,pompen,koi's,enz!iiWat het eveneens inhoud is waterontleding en vis onderzoeken naar parasieten,1celligen,huid en kieuwwormen,schimmelinfecties(wat meestal secundair is).Als ik eerlijk moet zijn,zijn al die dingetjes die korda verkoopt en kristin klinik,niets waard.Ten eerste zou je de wond volledig moeten ontsmetten,wat niet gebeurd,ten tweede de vis is 2 minuten in het water en vloeistof is er gegarandeerd af.Dus je kan beter je geld aan iets anders uitgeven.mijn bescheiden mening hé Cool !!
Hetgeen je nodig hebt is een zware ontsmetter en een zalf waarvan je zeker bent dat die er toch een aantal uren opzit.Als er een schub los zit,zou je die moeten uitrekken en dan zwaar ontsmetten en zalf inwrijven,anders infecteerd die wonde onder de schub toch en valt die schub er na een tijd toch af,met een geinfecteerde wonde,nog eens bij,dus heeft echt geen enkel nut die luttele dingetjes in mijn ogen dan alvast.........................

Vele grtjs Bart
Terug naar boven Ga naar beneden
vanderzanden wim

vanderzanden wim


Man Aantal berichten : 384
Leeftijd : 42
Woonplaats : Geel
Hobby’s : Vissen
Registration date : 15-06-08

wondes ontsmetten Empty
BerichtOnderwerp: Re: wondes ontsmetten   wondes ontsmetten Icon_minitimeza aug 23, 2008 8:31 am

Kan je ons misschien ook vertellen welke zalf we dan wel best gebruiken bart, en waar we deze eventueel kunnen verkrijgen?

Groeten Wim
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




wondes ontsmetten Empty
BerichtOnderwerp: ontsmetten   wondes ontsmetten Icon_minitimeza aug 23, 2008 8:35 am

Ik heb ook dat setje van korda eens in een vlaag van koopwoede meegepakt maar eerlijk gezegd nog nooit gebruikt en ik geloof er ook niet in.
Het is eerder gemaakt om de visser zich goed te laten voelen dan dat het goed doet voor de vis denk ik, een gezonde sterke vis geneest heel vlug van zichzelf zonder dat wij moeten tussenkomen!
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




wondes ontsmetten Empty
BerichtOnderwerp: Re: wondes ontsmetten   wondes ontsmetten Icon_minitimeza aug 23, 2008 10:26 am

Ik ben het met je bob toe te voegen, maar een beetje klinic zal nooit aan schade en bescherming van de vis uit een ziekte niet vergeten als we kijken wat we na de vangst theres er een kans voor iemand anders te hebben het genoegen Cool Cool
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




wondes ontsmetten Empty
BerichtOnderwerp: Re: wondes ontsmetten   wondes ontsmetten Icon_minitimeza aug 23, 2008 12:24 pm

Bart P => lees men eerste post => dat is speciaal product dat o.a bij Koi's gebruikt word en het is mij zelfs aangeraden door de koidokter => blijft wel degelijk op de wonde bij het terug zetten.

het werkt subliem goed moet ik zeggen !
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




wondes ontsmetten Empty
BerichtOnderwerp: Re: wondes ontsmetten   wondes ontsmetten Icon_minitimeza aug 23, 2008 12:33 pm

En waar kun je dat spul halen?

grtz
Terug naar boven Ga naar beneden
Pol Geens

Pol Geens


Man Aantal berichten : 332
Leeftijd : 61
Woonplaats : aan de Kempische Meren
Hobby’s : aan de waterkant
Registration date : 21-06-08

wondes ontsmetten Empty
BerichtOnderwerp: Re: wondes ontsmetten   wondes ontsmetten Icon_minitimezo aug 24, 2008 7:36 pm

Voor mijn paarden gebruik ik steeds Iso-betadine , zowel voor menselijk als dierlijk gebruik.
De gele bus voor ontsmetting en rode bus voor voetbad ( hoevenbad )
En in het geval ze nat worden , bv. aan de hoeven , een gel.
En zulk een gel-tube ligt in de auto , indien ik het nodig heb en ook voor de vissen.

http://www.zwitserseapotheek.be/webshop/geneesmiddelen-67/ontsmetting-77/isobetadine-derm-100-gel-1522010.html

En voor de geïntressseeerden , zeer effectief bij insektenbeten , Euceta zalf of gel, vooral het handige gel-rollertje heb ik altijd bij , en het blijft een jaartje bruikbaar alvorens het uitdroogd in het flesje.

http://www.zwitserseapotheek.be/webshop/insektebeten-198/insektebeten-behandelen-200/euceta-kamille-arnica-8-roll-1490275.html

Grtz , Sun.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





wondes ontsmetten Empty
BerichtOnderwerp: Re: wondes ontsmetten   wondes ontsmetten Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
wondes ontsmetten
Terug naar boven 
Pagina 1 van 2Ga naar pagina : 1, 2  Volgende

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: Discussie Board :: Tips & Tricks-
Ga naar: