Aantal berichten : 148 Leeftijd : 32 Woonplaats : Oordegem Hobby’s : Vissen wat anders? Registration date : 06-11-10
Onderwerp: Att alarms do feb 16, 2012 8:41 pm
Heeft hier iemand ervaring met de att biepers? Is dit gemakkelijk gewoon te worden dat er geen geluid uit de biepers komt? Zit er geen vertraging op de ontvanger als de bieper een signaal geeft? Wat ik me ook afvroeg, de lijn loopt in zo een fijn "speeltje" op de roller. Loopt de lijn er gemakkelijk doorheen? Ook bij dikkere diameters(0,40mm). Alvast bedankt.
Grtz Robin
davy bettens
Aantal berichten : 107 Leeftijd : 36 Woonplaats : vlaanderen Hobby’s : karpervissen- En naar de vrouwen loeren ;) Registration date : 22-01-12
Onderwerp: Re: Att alarms do feb 16, 2012 8:49 pm
Robin Vercruyssen schreef:
Heeft hier iemand ervaring met de att biepers? Is dit gemakkelijk gewoon te worden dat er geen geluid uit de biepers komt? Zit er geen vertraging op de ontvanger als de bieper een signaal geeft? Wat ik me ook afvroeg, de lijn loopt in zo een fijn "speeltje" op de roller. Loopt de lijn er gemakkelijk doorheen? Ook bij dikkere diameters(0,40mm). Alvast bedankt.
Grtz Robin
robbin een informeren bij tommy decleen en bart (exos) zij vissen al en tijdje met deze tuters ik heb ze ook aangeschaft maar ben nog niet aan het water geraakt door het weer maar ik kan je wel al zeggen dat het super easy is om alles in te stellen er is geen tralala aan en die ontvanger gaat super luid. ik vis zelf met 36.00 van draad en ik heb het al een getest en die past perfeckt in het gleufje van de roller. maar meer info kan ik je tot nu toe nog niet geven. maar voor die prijs kan je niks beters vinden denk ik. mvg bettens
Tommy De Cleen Admin
Aantal berichten : 1782 Leeftijd : 54 Woonplaats : Hoboken Hobby’s : karpervissen Registration date : 23-03-08
Onderwerp: Re: Att alarms do feb 16, 2012 9:37 pm
the best ... meer kan ik er niet over zeggen!! ik zou geen ander meer willen ... en dat er geen geluid uit de piepper zelf komt is de max!!
Steven Dekeyzer
Aantal berichten : 384 Leeftijd : 48 Woonplaats : Maldegem Hobby’s : Carp Fishing / music Registration date : 22-03-09
Onderwerp: Re: Att alarms do feb 16, 2012 10:54 pm
En toch... ben geen voorstander van die rollers waar je draad doorloopt. 's Winters is het toch een risico deze te gebruiken...
Tommy De Cleen Admin
Aantal berichten : 1782 Leeftijd : 54 Woonplaats : Hoboken Hobby’s : karpervissen Registration date : 23-03-08
Onderwerp: Re: Att alarms vr feb 17, 2012 8:25 am
nog geen last van gehad ... en ook nog nooit gehoord van andere gebruikers!! en ik ken er wel wat die bij deze alarms zweren (die ook nooit nog iets anders willen) eenvoudig en simpel in gebruik (geen toeters, bellen en flashy shit!!)
Steven Dekeyzer
Aantal berichten : 384 Leeftijd : 48 Woonplaats : Maldegem Hobby’s : Carp Fishing / music Registration date : 22-03-09
Onderwerp: Re: Att alarms vr feb 17, 2012 9:29 am
Tommy De Cleen schreef:
nog geen last van gehad ... en ook nog nooit gehoord van andere gebruikers!! en ik ken er wel wat die bij deze alarms zweren (die ook nooit nog iets anders willen) eenvoudig en simpel in gebruik (geen toeters, bellen en flashy shit!!)
Bij regen blijft er water rondom rollers zitten, die kan bevriezen bij koude temperaturen. Al had ik daar in het veleden een middel voor, nl. een spray tegen bevroren autoruiten.
En volgens mij zijn die met rollers qua gevoeligheid minder dan deze met sensoren.
Tommy De Cleen Admin
Onderwerp: Re: Att alarms vr feb 17, 2012 12:17 pm
ach ieder zen ding he!! voor mij zijn ze perfect dus de beste ... ik heb FOX en Delkim gehad (dus ook vibratie) maar heb in het verleden met men delkim zender zo enorm veel shit gehad dat ik die ooit is tegen de muur heb kapot heb gegooid ... dus nee voor mij een simpel ding dat doet wat hij moet doen en een roller met 4 magneten is kei gevoelig trust me, ik gebruik ze al een jaar of 4 nu dus!!
en mijn rollers zijn nog nooit bevroren geweest!!!!! (en ja ik vis ook wel eens als het wat kouder is) mensen stellen een vraag, en ik geef een eerlijk antwoord ... ik heb er nog geen problemen mee gehad!!
Bart Debosschere
Aantal berichten : 1018 Leeftijd : 47 Woonplaats : Vlaanderen Hobby’s : Carpfishing & dog-sport Registration date : 24-01-09
Onderwerp: Re: Att alarms vr feb 17, 2012 1:01 pm
Robin Vercruyssen schreef:
Grtz Robin
Kijk voor mij zijn ze perfect , er moet daar niet aan geregeld kunnen worden . Run is run ........Zaker is zakker ........ Al het onnodige zit er niet op , dus er kan weinig aan misgaan . Het rollersysteem heeft zijn voor en nadelen , ik vind ze te gevoelig om met 4 magneten op een kanaal te vissen . Dus vis ik nu met rollers met 2 magneten Wat dan voor mij stukken beter is . Dat er geen geluid uitkomt , ja dan moet je altijd u cetrale bijhouden . Weinig baterijverbruik, en weinig bat die er in moeten. Kapje af = Aan , Kapje op = Uit Heb al met verschillende lijnen erop gevist geen probleem.
Ik heb al met een duurder merk andere stoten tegen gekomen , maar daar draaid deze topic niet over ...
Indien je u deze aanschaft is dit naar mijn gevoel kwa prijs kwaliteit een goeie aankoop, en als je een beetje zoekt kan je ze al voor een prijsje vinden.
Greetz
Robby Malfliet
Aantal berichten : 2753 Leeftijd : 48 Woonplaats : Haasdonk Hobby’s : Vissen, voetbal, Anglofiel... Registration date : 06-01-09
Onderwerp: Re: Att alarms vr feb 17, 2012 6:29 pm
Goeie biepers, maar zeker nie de beste. De biepers op zich zijn goed, maar het probleem zit hem in de ontvanger. De batterijen van de ontvanger gaan simpelweg nie lang genoeg mee om op lange termijn met een gerust hart een oogje dicht te doen (ik spreek uit ervaring). En aangezien de biepers ALTIJD verbonden zijn aan de ontvanger hebt ge dus wel een probleem. De ontvanger zal maar eens uitvallen in het midden van de nacht...
Ikzelf gebruik de mega betrouwbare Steve Neville biepers. De batterijen gaan superlang mee, en ze zijn luid en duidelijk hoorbaar. Ja ik gebruik deze ook in combinatie met de ATT V2 ontvanger, maar als deze toch moest uitvallen dan maken de buzzers zelf nog altijd een heel scherp geluid.
Btw, vastvriezen van rollers is dezer dagen dikke zever, en bijgevolg vooral forumpraat "van horen zeggen". Voor dat probleem zijn er genoeg oplossingen. Mijn ATT en Neville buzzers zijn nog NOOIT vastgevroren, en ik heb al veel in vriestemperaturen gezeten zene.
Tommy De Cleen Admin
Onderwerp: Re: Att alarms vr feb 17, 2012 6:45 pm
I rest my case .... pffff
Robby Malfliet
Aantal berichten : 2753 Leeftijd : 48 Woonplaats : Haasdonk Hobby’s : Vissen, voetbal, Anglofiel... Registration date : 06-01-09
Onderwerp: Re: Att alarms vr feb 17, 2012 9:44 pm
Ge hoeft gij geen "case te resten" Tommy. Gij hebt uw mening en ik de mijne.
Kwalitatief is het een héél goed produkt hé, daar geen twijfel over! Maar de zender uitvallen wilt zeggen dat ge uw beten niet gaat horen, zo simpel is 't en daar valt nie over te discussieren. En daardoor kunt ge de vis ook in gevaar brengen omdat ze makkelijk met meters draad in obstakels kunnen zwemmen zonder dat ge het zelf weet. En aangezien alles om "safety" draait tegenwoordig kunt ge het ATT systeem moeilijk veilig noemen. Ik heb ze ook gehad hoor, da weet gij goe genoeg want heb ze via u van ne maat gekocht. En qua werking waren ze super! Maar ik heb het eens meegemaakt dat de zender 's nachts was uitgevallen zonder dat ik het gemerkt had, gelukkig zonder aanbeet gekregen te hebben (zoals meestal ) ! Het had wel gekunt natuurlijk.
Ik weet het hoor, als ge elke maand een nieuw batterijtje in de ontvanger steekt zult ge nooit problemen hebben, maar ge zult het maar eens vergeten hé. En we zijn allemaal mensen zene. Had de batterijduur van de ATT ontvanger even lang geweest dan die van Delkim, dan was het een 100% topprodukt geweest!
Tommy De Cleen Admin
Onderwerp: Re: Att alarms vr feb 17, 2012 9:56 pm
nog één keer Robby ... uitvallen wel bij mij nog nooit gebeurd!! omdat ik er regelmatig ook nieuwe volle batterijen insteek ... geen probleem dan he. ik vervang (als ik veel ga vissen) om de 4 maand de batterij en de zender heeft nog nooit dienst geweigerd ...
de batterijen in de heads zelf gaan heel lang mee (meer dan een jaar) maar bon (Robby heeft er slechte ervaring mee!!) ik niet en ken nog wel enkele mensen die er enorm tevreden over zijn dus, er zijn voor en tegenstanders he ...
Robby Malfliet
Onderwerp: Re: Att alarms vr feb 17, 2012 10:08 pm
Ik geef toe dak ne lakse visser ben als het aankomt op batterijkes vervangen en zo Tommy. Dus voor mij persoonlijk is het geen veilig systeem. Waarmee ik nie wil zeggen dat het voor iemand anders ook nie goe is hé. Ik heb alleen mijn ervaring meegegeven. En meningen/ervaringen geven/delen is waar fora voor dienen.
Tommy De Cleen Admin
Onderwerp: Re: Att alarms vr feb 17, 2012 10:24 pm
inderdaad Robby zo is dat en ben het er 100% mee eens!! maar het werkte niet omdat jij laks was/ben en niet omdat het product niet deugt he??
Robby Malfliet
Onderwerp: Re: Att alarms vr feb 17, 2012 10:47 pm
Idd, heb ook nie gezegd dat het nie deugt. Ik ben te laks, das waar, maar er zullen nog wel mensen zijn als ik hé. Dus voor die mensen maak ik duidelijk dat het misschien nie de biepers voor hun zijn.
Al vind ik wel dat het nie moeilijk kan zijn om de battery-life van de zender te verlengen. Als Delkim en Fox da kunnen, dan kan Tom da zeker ook! Misschien bij de ge-update versie die binnekort uitkomt, who knows...
Jeffrey Benoot Admin
Aantal berichten : 1507 Leeftijd : 51 Woonplaats : Kortemark Hobby’s : Verse vis Registration date : 23-03-08
Onderwerp: Re: Att alarms za feb 18, 2012 7:25 am
Krijg je op de ontvanger geen melding dat de batt bijna plat is mss? Zoiets ingebouwd en het probleem is van de baan...
Grtzz
Robby Malfliet
Onderwerp: Re: Att alarms za feb 18, 2012 8:54 am
Da zou er al in moeten zitten Jeffrey, maar mij is 't alleszins ontgaan. Mogelijks nie gehoord om één of andere reden...
Tommy De Cleen Admin
Onderwerp: Re: Att alarms za feb 18, 2012 9:35 am
zit er inderdaad op Jeffrey ... daarom dat ik er geen probleem mee heb!! maar zover komt het nooit bij mij ...
tis gewoon een goed product (voor bijna den helft goedkoper als die bling bling andere)
jos
Aantal berichten : 135 Leeftijd : 35 Woonplaats : Genk Hobby’s : vissen Registration date : 24-07-08
Onderwerp: Re: Att alarms di apr 10, 2012 2:23 pm
heeft er iemand een idee rond welke prijs deze alarms tegenwoordig zitten ?
Tommy De Cleen Admin
Onderwerp: Re: Att alarms di apr 10, 2012 4:41 pm
denk dat ze bij de poorter rond de 390 zitten voor 3 + ontvanger (als ik het mis heb sorry dan)
davy bettens
Aantal berichten : 107 Leeftijd : 36 Woonplaats : vlaanderen Hobby’s : karpervissen- En naar de vrouwen loeren ;) Registration date : 22-01-12
Onderwerp: Re: Att alarms di apr 10, 2012 5:27 pm
ze kosten bij poortere normaal 89 per beeper en 125 voor de ontvanger.
jos
Aantal berichten : 135 Leeftijd : 35 Woonplaats : Genk Hobby’s : vissen Registration date : 24-07-08