solar unleaded, piet vogel freefall of beter gezegd de laatste meters...
+3
David De Cleen
davy bettens
Gunther Carton
7 plaatsers
Auteur
Bericht
Gunther Carton
Aantal berichten : 54 Leeftijd : 42 Woonplaats : Olsene Hobby’s : Vissen & Fietsen Registration date : 17-01-12
Onderwerp: solar unleaded, piet vogel freefall of beter gezegd de laatste meters... zo feb 05, 2012 9:19 pm
Yep,
zijn er mensen die ervaring hebben met bovenstaande?
Tot op heden vandaag ben ik een tevreden gebruiker van ESP leadcore en red ant van Pb als het er iets ruwer aan toe zou kunnen gaan, maar zoals zovelen sta ik ook open voor vernieuwing in mijn visserij.
Alle ervaringen hieromtrent zijn welkom, mag zelfs uitgebreider zijn.
Hoe zijn jullie laatste meters?
Ik had gehoopt om in Zwolle de nieuwe fluorcarbon leader van PB te kunnen zien, maar blijkt dat die pas in mei zou op de markt komen
Enfin,
ik hoor het graag.
mvg
Gunther
Greetings Gunther
Gunther Carton
Aantal berichten : 54 Leeftijd : 42 Woonplaats : Olsene Hobby’s : Vissen & Fietsen Registration date : 17-01-12
Onderwerp: Re: solar unleaded, piet vogel freefall of beter gezegd de laatste meters... do feb 09, 2012 5:48 pm
Blijkbaar niemand met ervaring betreffende deze producten.
Gunther
davy bettens
Aantal berichten : 107 Leeftijd : 36 Woonplaats : vlaanderen Hobby’s : karpervissen- En naar de vrouwen loeren ;) Registration date : 22-01-12
Onderwerp: Re: solar unleaded, piet vogel freefall of beter gezegd de laatste meters... do feb 09, 2012 6:33 pm
ik gebruik namelijk geen leadcore ik vis altijd met tungsten tube van korda.
David De Cleen
Aantal berichten : 128 Leeftijd : 46 Woonplaats : Motsel Hobby’s : vissen fitness snowborden Registration date : 17-02-10
Onderwerp: Re: solar unleaded, piet vogel freefall of beter gezegd de laatste meters... do feb 09, 2012 6:42 pm
Sinds het uitkomen van de freefall leader materiaal vis ik ermee. Het is moeilijker vind ik om de lusjes te maken maar eens je de pak er van weg hebt lukt dit wel, de diameter is ook dunner dan de leadcore van ESP en dit vind ik positief.Is heel soepel materiaal dat zich goed legd op de bodem, het is vrij schuurbestendig .Als ik iets stevigs nodig heb dan gebruik ik meestal Qiucksilver van Kriston maar gebruik dit echt zelden,vis liever niet tegen obstakels, beter een beet minder dan een vis te lossen. Ik gebruik ook het freefall onderlijn materiaal, PB Jelly Wire, Double I.D Removable Skinline en ben best tevreden van elk product.
grts,
David
Kristof Matthys
Aantal berichten : 21 Leeftijd : 42 Woonplaats : Denderleeuw Hobby’s : Vissen Registration date : 19-02-12
Onderwerp: Re: solar unleaded, piet vogel freefall of beter gezegd de laatste meters... di feb 21, 2012 1:59 pm
Ik gebruik sinds begin vorig jaar de free fall leader van Piet Vogel. Het is zoals David zegt in het begin wat moeilijker om de lusjes te maken, maar met enige oefening lukt dit wel vrij vlot. Die lusjes maak ikzelf met de splicing needle van pb-products. Ik vind dit veel beter dan leadcore omdat het ook veel soepeler is, en zo ook beter de contouren van de bodem volgt.
Steve Maes
Aantal berichten : 297 Leeftijd : 48 Woonplaats : Antwerpen Hobby’s : vissen, voetbal, honden, aquarium Registration date : 16-08-08
Onderwerp: Re: solar unleaded, piet vogel freefall of beter gezegd de laatste meters... vr apr 13, 2012 1:24 pm
Juist een rolleke Solar Unleaded opgruikt aan leaders. Knoopt zeer goed, het is altijd wa prutswerk... Ik gebruikte hiervoor Fox Leadcore. Heb beide op de bodem van een visbak gelegd, groot verschil, de Solar volgt de bodem veel beter dan de Fox.
Marc Paulus
Aantal berichten : 80 Leeftijd : 61 Woonplaats : Gent Hobby’s : Vissen Registration date : 16-12-09
Onderwerp: Re: solar unleaded, piet vogel freefall of beter gezegd de laatste meters... vr apr 13, 2012 4:28 pm
Allebei super gerief, worden in dezelfde fabriek gemaakt wat prutsen om leaders te maken, maar als je het eenmaal onder de knie hebt knoopt het vlot. Volgt mooie het relief van de bodem, ben er zeer tevreden van.
grtz Marc
Robby Malfliet
Aantal berichten : 2753 Leeftijd : 48 Woonplaats : Haasdonk Hobby’s : Vissen, voetbal, Anglofiel... Registration date : 06-01-09
Onderwerp: Re: solar unleaded, piet vogel freefall of beter gezegd de laatste meters... zo apr 15, 2012 5:36 pm
Als ik nog eens leadcore gebruik (wat niet veel meer is) dan gebruik ik het spul van Thinking Anglers.
Gunther Carton
Onderwerp: Re: solar unleaded, piet vogel freefall of beter gezegd de laatste meters... zo apr 15, 2012 8:22 pm
Wat gebruik je dan wel als je geen leadcore gebruikt?
mvg
Gunther
Robby Malfliet
Aantal berichten : 2753 Leeftijd : 48 Woonplaats : Haasdonk Hobby’s : Vissen, voetbal, Anglofiel... Registration date : 06-01-09
Onderwerp: Re: solar unleaded, piet vogel freefall of beter gezegd de laatste meters... zo apr 15, 2012 9:19 pm
Momenteel 16lbs TigerLine fluorocarbon los door. Daarvoor 20lbs Paralellium, ook los door. En neen, nooit vissen beschadigd op deze manier.
Gesponsorde inhoud
Onderwerp: Re: solar unleaded, piet vogel freefall of beter gezegd de laatste meters...
solar unleaded, piet vogel freefall of beter gezegd de laatste meters...