Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

IndexGalerijLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

eigen dips ...

Ga naar beneden 
+5
pascal waltenier
joris peelman
Arnaud Castel
Jeffrey Benoot
Tommy De Cleen
9 plaatsers
AuteurBericht
Tommy De Cleen
Admin
Tommy De Cleen

Man Aantal berichten : 1782
Leeftijd : 54
Hobby’s : karpervissen
Registration date : 23-03-08

eigen dips ... Empty
BerichtOnderwerp: eigen dips ...   eigen dips ... Icon_minitimezo jan 22, 2012 11:28 am

nog een tip voor de zelf rollers
eigen dips maken, kan perfect en deze zijn uniek (ik noem ze mijn custom made boilie dips)
voorbeeld van een super dip: voeg balti curry paste, agava nectar, flovour van je bol en glycerol/glycerine
l toe en mix in een blender ... ik maak liters van dat spul ...

zo experimenteer ik veel hier thuis en heb al enkele heel unieke dips gemaakt Wink Wink

Laatst aangepast door Tommy De Cleen op zo jan 22, 2012 3:45 pm; in totaal 3 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
https://www.facebook.com/pages/Baitcraft-Benelux/133215373406831
Jeffrey Benoot
Admin
Jeffrey Benoot

Man Aantal berichten : 1507
Leeftijd : 51
Hobby’s : Verse vis

eigen dips ... Empty
BerichtOnderwerp: Re: eigen dips ...   eigen dips ... Icon_minitimezo jan 22, 2012 11:45 am

Das mijne tand zie....ben ik ook voorstander van. Maak al jaren mijn eigen soaks en dips aan. En in de warme maanden aan de slag met oliën, dan zijn we pas echt vertrokken... Razz

Ook de Fish-sauces die je in toko's kan vinden. Kan je ook eindeloos mee experimenteren. Mengen met trassie tot je een dikke soak hebt. Laat daar uw ballen(boilies) maar eens in trekken, zijn vangertjes!

Grtzz
Arnaud Castel

Arnaud Castel

Man Aantal berichten : 571
Leeftijd : 37
Hobby’s : karpervissen, dj, uitgaan
Registration date : 15-06-09

eigen dips ... Empty
BerichtOnderwerp: Re: eigen dips ...   eigen dips ... Icon_minitimezo jan 22, 2012 11:46 am

Oerdegelijke goede olijfolie met geperste lookteentjes in Wink Of de kruidenmengeling van in je bollen erdoor doen. Super en megakwaliteit!
Jeffrey Benoot
Admin
Jeffrey Benoot

Man Aantal berichten : 1507
Leeftijd : 51
Hobby’s : Verse vis

eigen dips ... Empty
BerichtOnderwerp: Re: eigen dips ...   eigen dips ... Icon_minitimezo jan 22, 2012 11:47 am

Eens zonnebloemolie gebruiken...is milder/zachter van smaak. Al is olijfolie ook niet slecht. Is keuzes maken hé.

Grtzz
Tommy De Cleen
Admin
Tommy De Cleen

eigen dips ... Empty
BerichtOnderwerp: Re: eigen dips ...   eigen dips ... Icon_minitimezo jan 22, 2012 11:56 am

kheb hier enkele liters in de ijskast staan ...
ik haal men shit in the Uk makker, de toko´s daar valt uwe mond van open (wat ze daar allemaal niet hebben pfff) ben als een kind in een snoep winkel dan ....
bij de pakkie´s man niet te doen .... enorme supermarkten vol met die stuff ...

in maart gaan we nog is shoppen daar Wink
joris peelman

joris peelman

Man Aantal berichten : 116
Leeftijd : 40
Hobby’s : vissen en ballooning
Registration date : 11-08-08

eigen dips ... Empty
BerichtOnderwerp: Re: eigen dips ...   eigen dips ... Icon_minitimezo jan 22, 2012 3:19 pm

jullie spreken hier over glycerol, welke gebruiken jullie dan?
Ik heb op mijn werk techische glyserol staan in vaten van 25l, en da is redelijk goedkoop, en dan heb je glycerol voor de voedings industrie, maar dat is vele keren kosteliker.
Ik denk dat de aasfirma's die technische gebruiken, want anders kunnen ze geen dips verkopen voor die prijs.
Iemand die hier meer info over heeft?
pascal waltenier

pascal waltenier

Man Aantal berichten : 445
Leeftijd : 44
Hobby’s : vissen
Registration date : 16-12-08

eigen dips ... Empty
BerichtOnderwerp: Re: eigen dips ...   eigen dips ... Icon_minitimezo jan 22, 2012 3:26 pm

De werkzame stof van dit is uw glycerol die uw vermenging met water vervult en uw toevoegingen verder weg brengt

Voor de winter zou ik alcohol toevoegen aan deze dip

Je kan het ook doen met allerhande oliën , zelfs in de winter maar dan moet je er wel op letten dat je een olie neemt die niet stolt bij koude(re) watertemperaturen zoals bvb zalm olie

Alsook aminol en salminol zijn hiervoor uitermate geschikt

Combinaties met toevoegingen zijn oneindig te noemen zolang het karpertje het maar lust
Tommy De Cleen
Admin
Tommy De Cleen

eigen dips ... Empty
BerichtOnderwerp: Re: eigen dips ...   eigen dips ... Icon_minitimezo jan 22, 2012 3:41 pm

joris peelman schreef:
Ik heb op mijn werk techische glyserol staan in vaten van 25l, en da is redelijk goedkoop, en dan heb je glycerol voor de voedings industrie, maar dat is vele keren kosteliker.
Ik denk dat de aasfirma's die technische gebruiken, want anders kunnen ze geen dips verkopen voor die prijs.

additief: Liquid glycerine
Een dikke heldere vloeistof die voornamelijk dienst doet als 'bulk' product bij het fabriceren van 'Dips' en 'Soaks'. Het zorgt ervoor dat 'dips' e.d. aan het aas blijven 'plakken'.
Tip: Om zelf uw favoriete Soak te creeren, meng 50% glycerine met 50% van gelijk welk vloeibaar
ik koop deze via CC moore ...

eigen dips ... Liquid_glycerine_300w

Laatst aangepast door Tommy De Cleen op zo jan 22, 2012 4:28 pm; in totaal 1 keer bewerkt
pascal waltenier

pascal waltenier

Man Aantal berichten : 445
Leeftijd : 44
Hobby’s : vissen
Registration date : 16-12-08

eigen dips ... Empty
BerichtOnderwerp: Re: eigen dips ...   eigen dips ... Icon_minitimezo jan 22, 2012 3:47 pm

joris peelman schreef:

Als je hem inderdaad via de apotheek gaat aankopen ga je minstens een 12€ per liter betalen

Bij een bedrijf dat produceerd valt de prijs wel mee hoor

Onze apthekeres rijd met een dikke bmw , vandaar ook weer verklaard
David Baeten

David Baeten

Man Aantal berichten : 44
Leeftijd : 41
Hobby’s : karpervissen,muziek,psychologie,bewustmaken nieuws
Registration date : 21-10-11

eigen dips ... Empty
BerichtOnderwerp: Re: eigen dips ...   eigen dips ... Icon_minitimema jan 23, 2012 3:03 pm

ik meng altijd met alchol en gewone mais olie (maiskiemolie)
Jurgen De Vos

Jurgen De Vos

Man Aantal berichten : 47
Leeftijd : 48
Hobby’s : vissen, voetballen
Registration date : 15-03-10

eigen dips ... Empty
BerichtOnderwerp: Re: eigen dips ...   eigen dips ... Icon_minitimema jan 30, 2012 9:07 am

ik meng maisolie met wat oxo en nog wa kruiden is echt ni slecht.
Tommy De Cleen
Admin
Tommy De Cleen

eigen dips ... Empty
BerichtOnderwerp: Re: eigen dips ...   eigen dips ... Icon_minitimema jan 30, 2012 9:22 am

ben sinds ik dit topic ben gestart, wat aan het experimenteren (basis is altijd de glycerol/glycerine)
met dingen als salmon oil, black pepper essential oil, cranberry flavour en een amino achtige (twee verschillende dips) maar op het moment geweldig resultaat qua geur/smaak ...

nu nog testen bij het vissen ... (twee verschillende fish mix combo´s dus)
kijk er eigenlijk al naar uit om ze te gaan proberen ...
Tony van de merlen

Tony van de merlen

Man Aantal berichten : 172
Leeftijd : 53
Registration date : 27-04-10

eigen dips ... Empty
BerichtOnderwerp: Re: eigen dips ...   eigen dips ... Icon_minitimema jan 30, 2012 10:18 am

Gebruik zelden of nooit dips, en vangen doe ik ze ook !!! Jihaa nen goeien bol deraan en bingo lol!
Tommy De Cleen
Admin
Tommy De Cleen

eigen dips ... Empty
BerichtOnderwerp: Re: eigen dips ...   eigen dips ... Icon_minitimema jan 30, 2012 10:58 am

Tony van de merlen schreef:
Gebruik zelden of nooit dips, en vangen doe ik ze ook !!! Jihaa nen goeien bol deraan en bingo lol!
ok heel goed, maar heb je het ooit langdurig gebruikt (of zo maar is af en toe)
misschien zoude nog beter vangen!!

er nooit vanuit gaan, dat wat je doet beter of slechter is .. ge kunt altijd die extra bonus vis vangen, die ge misschien anders nooit vangt .. dus dat klein beetje extra kan nooit kwaad Wink Wink Wink
Tony van de merlen

Tony van de merlen

Man Aantal berichten : 172
Leeftijd : 53
Registration date : 27-04-10

eigen dips ... Empty
BerichtOnderwerp: Re: eigen dips ...   eigen dips ... Icon_minitimema jan 30, 2012 11:09 am

vrouwke zegt dat ik al genoeg vanggggg lol!

nee tommy das waar af en toe is geprobeerd...

Maar als je zoiets gebruikt dan toch je boillies er langere tijd laten in soaken toch , zo eens even in een potje dippen mmm men bedenkingen toch bij ze...
Tommy De Cleen
Admin
Tommy De Cleen

eigen dips ... Empty
BerichtOnderwerp: Re: eigen dips ...   eigen dips ... Icon_minitimema jan 30, 2012 11:17 am

Tony ... ik pak een potje en doe daar een 20 tal bollen in en voeg daar wat dip aan toe
en schud het potje regelmatig, tot alle dip in de bollen is getrokken en herhaal het proces ... enkele keren ... of zoals je zegt niet zomaar even dippen!!
ik heb hier potjes staan waar al 2 jaar bollen in dip staan ... en dat zijn vangers dat verzeker ik je (500% vertrouw in) ...
Beelens Pascal

Beelens Pascal

Man Aantal berichten : 611
Leeftijd : 60
Hobby’s : Karpervisken-Multicatch
Registration date : 20-08-08

eigen dips ... Empty
BerichtOnderwerp: Re: eigen dips ...   eigen dips ... Icon_minitimema jan 30, 2012 11:45 am

Tommy De Cleen schreef:
Tony ... ik pak een potje en doe daar een 20 tal bollen in en voeg daar wat dip aan toe
en schud het potje regelmatig, tot alle dip in de bollen is getrokken en herhaal het proces ... enkele keren ... of zoals je zegt niet zomaar even dippen!!
ik heb hier potjes staan waar al 2 jaar bollen in dip staan ... en dat zijn vangers dat verzeker ik je (500% vertrouw in) ...

kan ik aleen maar beamen!!
een klein tipken: bollekes /haakaas eerst goe 'doorboren'....omdat,na enige tyd zijn ze keihard en/of zeer breekbaar bij het doorboren,enzo vermijd je problems,alsook...dringt de soak goe in uw bollekes/ik spreek hier wel over haakaas in dips )
grtzzzz
http://www.multicatch
Tommy De Cleen
Admin
Tommy De Cleen

eigen dips ... Empty
BerichtOnderwerp: Re: eigen dips ...   eigen dips ... Icon_minitimema jan 30, 2012 12:47 pm

Beelens Pascal schreef:
Tommy De Cleen schreef:

kan ik aleen maar beamen!!
een klein tipken: bollekes /haakaas eerst goe 'doorboren'....omdat,na enige tyd zijn ze keihard en/of zeer breekbaar bij het doorboren,enzo vermijd je problems,alsook...dringt de soak goe in uw bollekes/ik spreek hier wel over haakaas in dips )
grtzzzz
inderdaad Pascal ... custom made hookbaits (zoals ik ze noem)
Gesponsorde inhoud

eigen dips ... Empty
BerichtOnderwerp: Re: eigen dips ...   eigen dips ... Icon_minitime

eigen dips ...
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Cipro Fluo Dips
» Triggerbaits freezers af te halen in Belgie!

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: Discussie Board :: The Candy Store-
Ga naar: