Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

IndexGalerijLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

Boekrecensie Savay - John Harry (1992)

Ga naar beneden 
3 plaatsers
AuteurBericht
Giovanni Vanhooren

Giovanni Vanhooren

Man Aantal berichten : 248
Leeftijd : 43
Hobby’s : Ja
Registration date : 08-05-08

Boekrecensie Savay - John Harry (1992) Empty
BerichtOnderwerp: Boekrecensie Savay - John Harry (1992)   Boekrecensie Savay - John Harry (1992) Icon_minitimeza jul 05, 2008 3:00 pm

Boekrecensie Savay - John Harry (1992) 1000291

Savay was destijds - jaren '80 - '90 - een heel vermaard, zoniet hét syndicaatwater van de UK. Het eerste dat zoveel verschillende Engelse thirties bevatte en een vis van 45lb+ produceerde.
Albert Romp ving er destijds zijn memorable brace van 45lb en 39lb in één enkele sessie. Ook Bruce Ashby, Max Cottis, Martin Locke,... visten er hard op door.
Dat dit water tot de verbeelding van menig karpervisser sprak, wordt bewezen door het feit dat heel wat aasfirma's producten op de markt brachten die verwezen naar Savay (o.a. Rod Hutchinson's Savay Cream, Solar's Savay Birfdfood mix,...).

Dit boek behandelt de 12 jaar die John Harry op het water vertoefde. Oudgediende VBK-leden zullen John Harry ongetwijfeld kennen uit het kliekje van Bruce Ashby en de Belg François Weemaes en vrienden, die destijds vaker samen in onze contreien visten (KK, Congovaart, Oude Schelde,...). Naast de verhalende hoofdstukken bevat dit boek een technisch en aasgedeelte, alsook gasthoofstukken van o.a. Bruce Ashby. Geïllustreerd met meer dan 100 prachtige kleurfoto's en pentekeningen van John Harry himself. Kortom, onmisbaar voor wie de sfeer aan een Engels syndicaatwater wil opsnuiven.

Zo dat was het voor deze eerste keer. Bij vragen, stel ze gerust.

Groeten,

Gio
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Boekrecensie Savay - John Harry (1992)   Boekrecensie Savay - John Harry (1992) Icon_minitimeza jul 05, 2008 3:31 pm

Dit is idd een pracht boek (en voor iemand, die de engelse visserij al heel lang volgd) één van de super waters in the colne Valley (nu nog altijd)

Boekrecensie Savay - John Harry (1992) Savay
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: wegdoen   Boekrecensie Savay - John Harry (1992) Icon_minitimeza jul 05, 2008 3:41 pm

Gio,

Jij lijkt een superboekencollectie te hebben maar waarom doe je die dan regelmatig weg, ik heb er ook al redelijk veel nu maar ik krijg da precies niet over mijn hart om er weg te doen.

Allé is maar vragen hé als da om een persoonlijke reden ofzo is moet je helemaal niet antwoorden hoor. Misscien dat je dubbels ofzo hebt dan wil ik uw lijst wel es zien Smile
Dario Beerten

Dario Beerten

Man Aantal berichten : 309
Leeftijd : 38
Hobby’s : Karpervissen, Webdesign, Powertrainen...
Registration date : 27-03-08

BerichtOnderwerp: Re: Boekrecensie Savay - John Harry (1992)   Boekrecensie Savay - John Harry (1992) Icon_minitimeza jul 05, 2008 8:15 pm

Ziet er mij wel en goe boekje uit Smile
Giovanni Vanhooren

Giovanni Vanhooren

Man Aantal berichten : 248
Leeftijd : 43
Hobby’s : Ja
Registration date : 08-05-08

BerichtOnderwerp: Re: Boekrecensie Savay - John Harry (1992)   Boekrecensie Savay - John Harry (1992) Icon_minitimezo jul 06, 2008 1:03 pm

Bart B schreef:
Jij lijkt een superboekencollectie te hebben maar waarom doe je die dan regelmatig weg, ik heb er ook al redelijk veel nu maar ik krijg da precies niet over mijn hart om er weg te doen.

Allé is maar vragen hé als da om een persoonlijke reden ofzo is moet je helemaal niet antwoorden hoor. Misscien dat je dubbels ofzo hebt dan wil ik uw lijst wel es zien Smile

Beste Bart,

Vroeger was ik zo gek om de verschillende drukken van boeken te verzamelen, alsook had ik veel dubbels uit verzamelingen die ik opkocht voor dat ene boek wat ik dan nog niet had.
Ik heb dit altijd bijgehouden om te ruilen, maar in de praktijk lukt dat praktisch niet meer. Dit boek, Savay, is zo'n voorbeeld van een boek dat ik al jaaaaren in mijn kas staan heb.

In het begin van het jaar heb ik van die boeken enkele weggedaan om een eigen zaak in bijberoep te financieren. Nu doe ik er opnieuw een aantal weg omdat ik op het punt sta een collectie te kopen waar een boek onder zit dat ik al lang zoek, nl. Rod Hutchinson's Carp Book... Uiterst zeldzaam en denk tussen de 600 en 800 Engelse ponden waard.

Mocht je naar iets speciaal op zoek zijn, let me know.

Groeten,

Gio
Jerry Van Opstal

Jerry Van Opstal

Man Aantal berichten : 437
Leeftijd : 50
Hobby’s : Vissen , ........
Registration date : 10-04-08

BerichtOnderwerp: Re: Boekrecensie Savay - John Harry (1992)   Boekrecensie Savay - John Harry (1992) Icon_minitimevr jul 11, 2008 1:16 pm

Idd een zeer goed boek . Leest vlot en is niet te technisch . Trouwens John is een sympathieke gast waarvan ik al het een en het ander geleerd heb . Lang geleden dat ik hem nog is gezien heb :-(
Grt
Gesponsorde inhoud

BerichtOnderwerp: Re: Boekrecensie Savay - John Harry (1992)   Boekrecensie Savay - John Harry (1992) Icon_minitime

Boekrecensie Savay - John Harry (1992)
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Engeland: Lake Savay bedrijgd
» Boekrecensie In pursuit of the largest - Terry Hearn (1999)
» Boekrecensie Beekay Carp Fishing Guide - Julian Cundiff (1995)

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: Discussie Board :: DeCarpSaloon Screamer-
Ga naar: