Onderwerp: Re: trouvitmeel zo jan 08, 2012 9:56 am
De pootviskruimel is bijna hetzelfde maar ze hebben ook een rubriek " lokaas " waar forelmeel bijstaat . Je kan bij hen vragen waar je het op bestelling kan verkrijgen . Ik haal het bij maalderij de watermolen in Grobbendonk . Is echt goed spul .
Jeffrey Benoot Admin
Aantal berichten : 1507 Leeftijd : 51 Woonplaats : Kortemark Hobby’s : Verse vis Registration date : 23-03-08
Onderwerp: Re: trouvitmeel zo jan 08, 2012 11:09 am
jerry1974 schreef:
Het originele is niet meer te koop . De firma Trouw is met de productie ervan gestopt . Maar een goed alternatief vind je mss hier www.aquabio.be .
Ah ik wist niet dat die niet meer bestond.
Zelf ben ik niet echt voorstander van trouvit. De korrels op zich gebruiken als pellet bv, daar zag ik nog iets in. Maar het gemalen spul in uw bollen verwerken, ter vervanging voor vismeel, was ik minder content van.
Vooral het bederven van het aas was het probleem hoor. Heb de indruk dat de bollen soms vlug "ranzig" worden, en zeer snel beginnen te beschimmelen met trouvit er in. Als het over de lokkende werking gaat, dan staat trouvit al jaren z'n mannetje...
Onderwerp: Re: trouvitmeel zo jan 08, 2012 11:15 am
Zors , ze worden al een tijdje niet meer gemaakt ivm dioxine ofzo . Deze van aquabio is wel veel beter vind ik . Ze hebben veel verschillende soorten . Pellets , .... Grt
Geert De Vooght
Aantal berichten : 61 Leeftijd : 50 Woonplaats : torhout Hobby’s : vissen Registration date : 21-10-09
Onderwerp: Re: trouvitmeel zo jan 08, 2012 11:17 am
Trouvit is in handen van Skretting... dat is een wereldspeler op gebied van aquavoeding. Trouvit 000 of zalmbroed is dus nog te verkrijgen.Vangen doet het zeker nog!
Jean-Pierre Ketelslegers
Aantal berichten : 351 Leeftijd : 71 Woonplaats : Diepenbeek Hobby’s : vissen en fietsen Registration date : 20-10-08
Onderwerp: Re: trouvitmeel zo jan 08, 2012 6:00 pm
Zijn die dingen ook in poedervorm verkrijgbaar? Zoniet hoe krijg ik die fijn gemalen, in grote hoevelheden ?
Onderwerp: Re: trouvitmeel zo jan 08, 2012 6:03 pm
Jp , bij Aquabio de pootviskruimel 000 kopen , is gewoon meel dan .
David Baeten
Aantal berichten : 44 Leeftijd : 41 Woonplaats : genk Hobby’s : karpervissen,muziek,psychologie,bewustmaken nieuws Registration date : 21-10-11
Onderwerp: Re: trouvitmeel zo jan 08, 2012 10:59 pm
hier in limburg kun je trouvit het normaal gezien nog krijgen in diepenbeek bij veevoeder handelaar lambrichts tzijn korrels dan moet je ze alleen nog malen