Aantal berichten : 26 Leeftijd : 32 Woonplaats : Zomergem Hobby’s : Karpervissen Registration date : 08-12-11
Onderwerp: Karperwater in de streek van Bordeaux do dec 08, 2011 7:29 pm
Hallo,
Na de kerstvakantie vertrek ik voor 6maanden naar Bordeaux, er moet natuurlijk gewerkt worden. Maar in de weekend ben ik van plan om altijd te gaan vissen. Zijn er mensen onder ons die al in die buurte hebben gevist op openbaar water?
En voor een vergunning, kan je dat gewoon kopen in een viswinkel? Alle tips over waters, vergunning, nachtvissen, locals, ... zijn meer dan welkom.
Alvast bedankt. mvg
steven meirlaen
Aantal berichten : 258 Leeftijd : 47 Woonplaats : sint-martens-latem Hobby’s : karpervissen, bowlen, en vrouwtje... Registration date : 24-08-08
Onderwerp: Re: Karperwater in de streek van Bordeaux do dec 08, 2011 8:03 pm
vergunningen kan je in de meeste bar-tabacwinkels kopen. maw, overal waar ze sigaretten verkopen is er de kans dat ze je aan een vergunning kunnen helpen of meestal weten ze wel bij wie of wat.
greets en succes.
Jeffrey Benoot Admin
Aantal berichten : 1507 Leeftijd : 51 Woonplaats : Kortemark Hobby’s : Verse vis Registration date : 23-03-08
Onderwerp: Re: Karperwater in de streek van Bordeaux vr dec 09, 2011 8:52 am
Als je een vergunning aanschaft, en eventueel een om 's nachts te vissen ook, dan goed vermelden dat het wel degelijk gaat over een nachtvergunning! Het verschil zit hem louter in een extra zegeltje die op uw vergunning moet kleven...een misverstand kan u later zuur opbreken...want ze zijn niet mals in La France, als het gaat over de vissers-wetten overtreden...
Grtzz
gilles.vanovenberghe
Aantal berichten : 26 Leeftijd : 32 Woonplaats : Zomergem Hobby’s : Karpervissen Registration date : 08-12-11
Onderwerp: Re: Karperwater in de streek van Bordeaux zo dec 11, 2011 12:25 pm
Weet iemand wat de prijzen zijn voor een vergunning daar ? Voor nachtvissen + boot gebruiken...
mvg
Jeffrey Benoot Admin
Aantal berichten : 1507 Leeftijd : 51 Woonplaats : Kortemark Hobby’s : Verse vis Registration date : 23-03-08
Onderwerp: Re: Karperwater in de streek van Bordeaux zo dec 11, 2011 12:59 pm
Aantal berichten : 258 Leeftijd : 47 Woonplaats : sint-martens-latem Hobby’s : karpervissen, bowlen, en vrouwtje... Registration date : 24-08-08
Onderwerp: Re: Karperwater in de streek van Bordeaux zo dec 11, 2011 5:30 pm
ik dacht rond en 66 euro per streek en 84 nationaal waar je in heel frankrijk terecht kunt.
greets
Jeffrey Benoot Admin
Onderwerp: Re: Karperwater in de streek van Bordeaux zo dec 11, 2011 6:18 pm
En je hebt ook "vakantie-vergunningen" als ik me niet vergis. Gelden 14dagen dacht ik. Maar dit zal wss niet van toepassing zijn aangezien je voor 6 maanden in de streek zal zijn. En kan je wss enkel verkrijgen tijdens vakantieperiodes. Maar is wel goedkoper.
Grtzz
Tommy De Cleen Admin
Aantal berichten : 1782 Leeftijd : 54 Woonplaats : Hoboken Hobby’s : karpervissen Registration date : 23-03-08
Onderwerp: Re: Karperwater in de streek van Bordeaux zo dec 11, 2011 6:48 pm
al jaren hoor ik links en recht het één en ander over ... Andere natuurlijke meren zijn ook zeer productief en de grote meren aan de westkust, niet ver van Bordeaux zijn bekend voor het produceren van grote karper. Deze meren omvatten de meren bekend als Cazaux, Biscarosse, Mimizan en Leon.
er werden al vissen tot 33kg+ gevangen
steven meirlaen
Onderwerp: Re: Karperwater in de streek van Bordeaux ma dec 12, 2011 7:09 am
lac de leon zou bij mij al van het lijstje verdwijnen, wij hebben er deze zomer op een camping gezeten en het is er vrij druk wat betreft toerisme. daarnaast liggen de meest aantrekkelijke stukken in een natuurgebied. nachtvissen is er verboden en het is een geweldige ondiepe put. ik kon gemakkelijk 150 ver gaan in het water om dan uit te werpen. karper heb ik niet gehad wegens te weinig tijd om er te vissen en het slechte weer. ik had te weinig materiaal mee om hiervoor beschut te zitten. Wel heb ik enkel brasems gehad, oerlelijk!!!! ik moest twee keer kijken om zeker te zijn dat het brasem was. zeer donker van kleur en graatmager. letterlijk dan. daarnaast ligt leon toch al een 160km van bordeaux af.
greets
Gast Gast
Onderwerp: Re: Karperwater in de streek van Bordeaux zo dec 18, 2011 9:53 am
Er liggen daar behoorlijk wat mooie meren in de buurt, zoals mimizan, biscarosse,... Deze zijn wel de moeite .
gilles.vanovenberghe
Onderwerp: Re: Karperwater in de streek van Bordeaux wo jan 04, 2012 5:31 pm
Iemand nog tips? Zondag vertrek ik...
Robin Vercruyssen
Aantal berichten : 148 Leeftijd : 32 Woonplaats : Oordegem Hobby’s : Vissen wat anders? Registration date : 06-11-10
Onderwerp: Re: Karperwater in de streek van Bordeaux do jan 05, 2012 10:29 am
Kijk eens naar die meren van carp carp . Daar heb je u handen wel met vol denk ik. Er is ook een kanaal dat die putten verbind . In de spiegel is er daar eens een artikel over geschreven, canall au marne au rhin dacht ik .
Grtz
Arnaud Castel
Aantal berichten : 571 Leeftijd : 37 Woonplaats : Kortrijk Hobby’s : karpervissen, dj, uitgaan Registration date : 15-06-09
Onderwerp: Re: Karperwater in de streek van Bordeaux do jan 05, 2012 5:02 pm
Robin schreef:
Kijk eens naar die meren van carp carp . Daar heb je u handen wel met vol denk ik. Er is ook een kanaal dat die putten verbind . In de spiegel is er daar eens een artikel over geschreven, canall au marne au rhin dacht ik .
Grtz
Denk dat ge nog eens uw aardrijkskunde gaat mogen leren hoor
Robin Vercruyssen
Aantal berichten : 148 Leeftijd : 32 Woonplaats : Oordegem Hobby’s : Vissen wat anders? Registration date : 06-11-10
Onderwerp: Re: Karperwater in de streek van Bordeaux do jan 05, 2012 7:08 pm
Karparnaud schreef:
Robin schreef:
Grtz
Denk dat ge nog eens uw aardrijkskunde gaat mogen leren hoor
Ja idd heb het verkeerd voor.. Bij biscarosse heb je ook een kanaal dat de 2 wateren verbind.. Dacht dat da kanaal ook 2 wateren verbond maar heb het verkeerd voor
gilles.vanovenberghe
Onderwerp: Re: Karperwater in de streek van Bordeaux do jan 26, 2012 6:12 am
Eerste vis is binnen in Frankrijk een spiegel van 16.9kg.
mvg
Arnaud Castel
Aantal berichten : 571 Leeftijd : 37 Woonplaats : Kortrijk Hobby’s : karpervissen, dj, uitgaan Registration date : 15-06-09
Onderwerp: Re: Karperwater in de streek van Bordeaux do jan 26, 2012 6:40 am
Good job!
Gesponsorde inhoud
Onderwerp: Re: Karperwater in de streek van Bordeaux