Aantal berichten : 611 Leeftijd : 60 Woonplaats : GERAARDBSERGEN Hobby’s : Karpervisken-Multicatch Registration date : 20-08-08
Onderwerp: grondvoer di aug 30, 2011 11:08 am
Hellooow the ladd's... awel.... weet iemand waar ik grondvoer(dus om voerballen mee te maken,met o.a.duivenvoer/enz)) in bulk-lees vanaf 25 kg ofzo kan kopen?want ik neem aan da grondvoer een samenstellink is van verscheidene grondstoffen doorheen...want het totaal moet tenslotte kunnen 'rolbaar' zijn om grote voerballen van te maken.... of.. heeft iemand tips/raad om eventueel zelf een grondvoer samen te stellen,want kem gien goestink om pakweg 5/10 euro aan een paksken sensas of whatever te geven om voerballen te maken. ..tis trouwens om regelmatig op de dender bij ons te bevoejeren ... i thank you all!!! grtzzzzzzzz
Pol Geens
Aantal berichten : 332 Leeftijd : 61 Woonplaats : aan de Kempische Meren Hobby’s : aan de waterkant Registration date : 21-06-08
Onderwerp: Re: grondvoer di aug 30, 2011 11:28 am
... Hoi Belly ,
Ik gebruik ook bulkproducten , Samenstelling =
-- Maïsbloem ( 25 kg ) -- Karperkorrels ( 25 kg ) -- Kemp gemalen en/of gekookt ( 25 kg ) -- Duivensnoepzaad ( = alle kleine zaadjes zonder maïs en zonnpitten en erwten ) ( 25 kg ) -- tonijn en/of zalm en/of krab ( aldi of makro ) en het sap eerst op de karperkorrels gieten om ze te laten weken.
Indien we zelf vis uit blik eten , gieten we steeds het sap in een potje en bewaren we het in de vriezer , is zeer goed bruikbaar als extra vocht in het grondvoer.
Veel plezier met de knoeiboel.
Grtz , Sun.
Beelens Pascal
Aantal berichten : 611 Leeftijd : 60 Woonplaats : GERAARDBSERGEN Hobby’s : Karpervisken-Multicatch Registration date : 20-08-08
Onderwerp: Re: grondvoer di aug 30, 2011 11:50 am
Ola!! das al goeien info zie... thanx Sun!! grtzzzzzz
david deman
Aantal berichten : 534 Leeftijd : 35 Woonplaats : Menen Hobby’s : Vissen / scheidsrechter KBVB Registration date : 31-01-09
Onderwerp: Re: grondvoer di aug 30, 2011 2:24 pm
Zeker snoep voor duiven toevoegen, is erg goed fijn zaad daarvoor
Pol Geens
Aantal berichten : 332 Leeftijd : 61 Woonplaats : aan de Kempische Meren Hobby’s : aan de waterkant Registration date : 21-06-08
Onderwerp: Re: grondvoer wo aug 31, 2011 10:50 am
... Hoi Mannen ,
De prijzen die ik momenteel betaal voor deze zakken :
Voor 100 kg , meel en zaden en korrel , betaal ik slechts 82,4 € + de vis in blik en daar kan je desnoods wat gieriger mee zijn om de prijs te drukken.
Als extra kan ook nog gepelde haver , maar dit zit ook al in het duivensnoepzaad. Alle zakken worden gekocht bij een veevoederhandelaar die tevens een echte watermolen uitbaat om bloem te malen , alles dus extra vers.
Grtz , Sun.
Beelens Pascal
Onderwerp: Re: grondvoer do sep 01, 2011 11:40 am
Amaai,beter info kon ik nie krijgen,Sun!
Beelens Pascal
Onderwerp: Re: grondvoer vr sep 02, 2011 12:27 pm
Hmmmm just nog a vraagsken i.v.met da duivensnoep...da zijn dus kleine,zaadjes,deze moet je ook koken dan? thanx grtzzzzzzzzz
Jimmy Mignolet
Aantal berichten : 108 Leeftijd : 50 Woonplaats : Bolderberg Hobby’s : Carp Fishing & PC Registration date : 19-08-08
Onderwerp: Re: grondvoer ma sep 05, 2011 8:06 am
Maar uw tijgers klaar zoals gewoonlijk en doe ze door een vleesmolen om te malen. Dit doe ik ook met mijn klaar gemaakte kemp. evt ook klaar gemaakte en gemalen boekweit erbij. Alles samen doen en ballen maken. Die zooi plakt en daar kunde goei plakballen van maken, en bij het uit elkaar vallen van die ballen op de bodem trekt er een melkachtige wolk over de bodem.
Pol Geens
Onderwerp: Re: grondvoer ma sep 05, 2011 9:09 am
... Het Duivensnoepgoed week ik eerst en voor alle zekerheid kook ik ze ook. Ik maak ze altijd samen met de kemp , Een 10 à 15-tal minuutjes koken.
Grtz , Sun.
Beelens Pascal