Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

IndexGalerijLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

canal de la sensée

Ga naar beneden 
2 plaatsers
AuteurBericht
Patrick Arteel

Patrick Arteel

Man Aantal berichten : 164
Leeftijd : 60
Hobby’s : karpervissen
Registration date : 19-06-09

canal de la sensée Empty
BerichtOnderwerp: canal de la sensée   canal de la sensée Icon_minitimema jul 25, 2011 3:11 pm

toen ik van frankrijk terug kwam dit weekend passeerde ik langs canal de la Senée, ik stopte er even toen ik twee jonge gasten zag vissen op de snoek.
Ik vroeg hen of er karper zat en die wisten mij te vertellen dat er laatst een 34kg is uitgekomen.
Weet nu natuurlijk niet of dit waar is of niet, want ik kon geen enkele karpervisser spodden.
Het is een prachtig kanaal met veel scheepvaart een beetje zoals hat Albert kanaal.
Is er iemand van jullie die er al heeft gevist? ZO ja welke streek? Kan er mij iemand meer informatie verschaffen over dit water qua bestanden en waar te vissen
en waar men mag nachtvissen enz....
Alle info welkom ook via pm
Alvast bedankt gasten.
Mvg patje

Laatst aangepast door patje op di jul 26, 2011 2:21 pm; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
Patrick Arteel

Patrick Arteel

canal de la sensée Empty
BerichtOnderwerp: Re: canal de la sensée   canal de la sensée Icon_minitimema jul 25, 2011 8:29 pm

Oei,
Kga hier blijkbaar weinig reactie krijgen zo te zien.
Echt niemand die daar info over heeft?
Filip Van Herreweghe

Filip Van Herreweghe

Man Aantal berichten : 138
Leeftijd : 48
Hobby’s : Vissen
Registration date : 14-09-08

canal de la sensée Empty
BerichtOnderwerp: Re: canal de la sensée   canal de la sensée Icon_minitimema jul 25, 2011 9:56 pm

Beetje geduld, hé Patje, ik was m'n 2lb'ers hoepeltjerond aan 't drillen. Very Happy

Je bedoelt waarschijnlijk canal de la Sensée?
Ik stond er al 's aan de oevers, tijdens een viswater-snuffeltocht. Viste er niet.
Een maatje van me wist te vertellen dat het er in elk geval goed snoekbaarsvissen was.
Dat er geen kat zat verwondert me niks, de Franse karpervissers kijken hun kanalen meestal met het achterhoofd aan.

Ik heb wel wat ervaring met kanalen in Noord-Frankrijk, en als het een beetje te vergelijken valt dan is zo'n dikke vis er best mogelijk.
Vergis je echter niet, de spoeling is er zéér dun. Toch op de kanalen waar ik actief was.
(Veel) meer blanken dan vangen, en nooit boven de 10kg geraakt.
Toch zaten ook daar "knuffels", echter nooit mogen verwelkomen.
I'll be back.

Nachtvissen in dept. Nord, pfff...
Je mag er nachtvissen in alle openbare bevaarbare waterwegen.
Behalve 2 uitzonderingen die in een wettekst staan: http://www.ville-bondues.fr/pdf/arretes/arrete_peche-carpe-nuit2011.pdf
En beperkt tot een aantal stroken die ook in die tekst staan.

Duidelijk?
Wel, voor mij ook niet. Als het zich beperkt tot die paar zones (voor Sensée: één stuk) waarom dan die eerste vermelding?
En ik zeg het je uit persoonlijke ervaring: de meeste visgardes kunnen er zelf niet aan uit.
Patrick Arteel

Patrick Arteel

canal de la sensée Empty
BerichtOnderwerp: Re: canal de la sensée   canal de la sensée Icon_minitimedi jul 26, 2011 12:55 pm

Merci voor je reactie fichinphil, zal wat meer info ter plaatste moeten verschaffen. Zal het wel uitpluizen.
Kan er iemend wat meer info geven over canal de La Somme, is best bekend he, maar wat info zou mij al een beetje op weg helpen.
Welke stukken enz.....
Kan iemend mij helpen?
Mvg
Patje
Gesponsorde inhoud

canal de la sensée Empty
BerichtOnderwerp: Re: canal de la sensée   canal de la sensée Icon_minitime

canal de la sensée
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1