Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexGalerijLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Inhaking Probs ??

Ga naar beneden 
3 plaatsers
AuteurBericht
Kris Vanmechelen

Kris Vanmechelen


Man Aantal berichten : 183
Leeftijd : 38
Woonplaats : Eernegem
Hobby’s : Karpervissen
Registration date : 31-03-08

Inhaking Probs ?? Empty
BerichtOnderwerp: Inhaking Probs ??   Inhaking Probs ?? Icon_minitimeza jun 21, 2008 6:17 pm

Hallo,

na wat tegenslag op het thuiswater ben ik vandaag even op een klein watertje wat visjes gaan vangen , echter er viel mij iets op waar ik niet gerust in ben, ik kreeg een aantal aanbeten waarna opeens alles stilviel, en ik dus naar een oplossing begon te zoeken , en ik een standaard onderlijn met iq van korda knoopte van zo'n 18 cm lang, een incizor haak erop ( longshank ) alsook eens de mugga geprobeerd.
nu heb ik op deze 11 vissen gevangen en bij zeker 8 stuks schepte en vooraleer de vis op de onthaakmat lag ik reeds opmerkte dat de haak reeds was losgekomen, op de onderlijn zaten eveneens ook twee loodhageltjes op voor het zaakje tegen de grond te houden eentje net voor het midden en eentje op zo'n paar cm achter de haak ook voor de inhaking wat te verstevigen ...

dus heeft er iemand soms een idee waarom die inhaking niet goed is ?? ik kan de oorzaak niet zo direct vinden ?

Alvast Bedankt , Mvg Kris
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Inhaking Probs ?? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Inhaking Probs ??   Inhaking Probs ?? Icon_minitimeza jun 21, 2008 6:42 pm

Welke IQ gebruik je?? de 25 of de andere??

Nu ik persoonlijk, bij het gebruik van de 25lb zal deze nooit langer zijn dan 10cm.
En dit materiaal heeft geen lood hagel nodig om tegen de bodem te houden.
De haken zijn goed (van mij gekregen) maar er kan vanalles de oorzaak zijn.
hair te kort, hair te lang. maar denk dat het vooral aan de lengte van je rig ligt.
Beter een korte effective rig (minder bewegings kans dan een lange rig).

Ik persoonlijk gebruik zelden rigs langer dan 10 a 11cm (heel veel, heel korte rigs).
En een vrij zwaar lood (nooit minder dan 3.5oz) om de haak nog extra te zetten.

Ge moet me niet geloven, maar kvis al jaren op deze manier, en het heeft me nog geen wind eieren gelegd ......
Terug naar boven Ga naar beneden
Kris Vanmechelen

Kris Vanmechelen


Man Aantal berichten : 183
Leeftijd : 38
Woonplaats : Eernegem
Hobby’s : Karpervissen
Registration date : 31-03-08

Inhaking Probs ?? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Inhaking Probs ??   Inhaking Probs ?? Icon_minitimeza jun 21, 2008 7:01 pm

ik geloof u maar al te graag en ben overgestapt naar een langere vanwege het diep inzakken van het lood in de bodem,
als ook aan die haken twijfel ik zeker niet. het is de 15 lbs die ik gebruik, en een lood van 110 gram dat ik gebruikte, normaal gezien vis ik voor het moment zelfs maar met een lengte van 8 a 9 cm . ik had eveneens zoals gebruikelijk handhaaf een spatie van 1,5 a 2 cm tussen de haak en de boilie .. trouwens heb je dan voor geen enkele Iq een loodhagel nodig om deze mooi plat te houden ?

Alvast bedankt, Mvg Kris
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Inhaking Probs ?? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Inhaking Probs ??   Inhaking Probs ?? Icon_minitimeza jun 21, 2008 7:38 pm

Kris schreef:
trouwens heb je dan voor geen enkele Iq een loodhagel nodig om deze mooi plat te houden ?

Alvast bedankt, Mvg Kris

Nee dat is niet nodig, en overbodige shit op je onderlijn!
Tja als je denkt dat je lood in de bodom gaat, en je daarvoor je rigs langer maakt, kun je altijd het lood uit de bodem treken na de inworp, en dan kun je wel kort vissen!!

Om brol op je haak te vermijden bij het uittreken, gebruik je dan de rig foam (pva).
En je probleem is opgelost .....
Tkan zo simpel zijn, je moet alleen je arsenaal bovenhalen Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
Kris Vanmechelen

Kris Vanmechelen


Man Aantal berichten : 183
Leeftijd : 38
Woonplaats : Eernegem
Hobby’s : Karpervissen
Registration date : 31-03-08

Inhaking Probs ?? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Inhaking Probs ??   Inhaking Probs ?? Icon_minitimezo jun 22, 2008 10:49 am

ik was idd met een rig foampje aan de slag gegaan, en bij een langere onderlijn ben ik geen voorstander van het lood uit de bodem te trekken... kan mss geen kwaad maar ik neem het risico gewoon liever ni bij een lange onderlijn omdat ik vind dat de kans op verwarring veel groter is dan bij een korte onderlijn, maar ik snap niet wat de lengte te maken heeft met het verliezen van de haak ... het zijn haken met weerhaak dus normaal lost dit niet gewoon om da de spanning op de lijn ff weg is ...

en op de korte onderlijn kreeg ik duidelijk beweging op de stok maar kreeg nooit een run eruit voort tegen bij de langere onderlijn volgde een run van zodra de stok nog maar bewoog... het rare vond ik ook dat dit zelfs bij de mugga het geval was ... en hier was het fox gravitron die het werk deed en deze was een 13 a 14 cm dus ik raak er toch ni echt 100 % uit ...

Thx, Mvg Kris
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Inhaking Probs ?? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Inhaking Probs ??   Inhaking Probs ?? Icon_minitimezo jun 22, 2008 10:54 am

Tja makker ik zou het ook niet weten hoe het komt, dit is een kolfje naar Co Korda´s hand!!
Hij zal wel kunnen helpen denk ik ......
Terug naar boven Ga naar beneden
de pauw david

de pauw david


Man Aantal berichten : 356
Leeftijd : 43
Woonplaats : merelbeke
Hobby’s : fitness en vissen uiteraard
Registration date : 13-10-08

Inhaking Probs ?? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Inhaking Probs ??   Inhaking Probs ?? Icon_minitimeza jan 17, 2009 12:18 pm

voor een stif rig gebruik ik altijd de IQ (15lb) dit is altijd ong 10-12 cm lang. Voor de haak gebruik ik een whide gape met rechte haaksteel en naar binnen staande haakpunt.
Maar wat het belangrijkst is en hier gaan veeeeeel mensen de mist in altijd een soepele hair gebruiken. Als je je hair gewoon doortrekt dus als dit ook IQ is dan heb je zo wie zo veel meer lossers dan als je een soepele hair neemt.
Ik neem ook altijd zeker minimum één cm tussen haakbocht en boilie

see ya

david,
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.dreambaits.be
Tom Van den Eynde

Tom Van den Eynde


Man Aantal berichten : 71
Leeftijd : 34
Woonplaats : Antwerp
Hobby’s : Karpervissen, fotografie, muziek
Registration date : 23-06-08

Inhaking Probs ?? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Inhaking Probs ??   Inhaking Probs ?? Icon_minitimeza jan 17, 2009 12:44 pm

Ik gebruik zowel de IQ 10lbs als 25lbs en nooit probs mee gehad.
Ik denk dat een stiff-hair toch ook z'n voordelen kan hebben volgens mijn ervaringen.

mvg
Terug naar boven Ga naar beneden
de pauw david

de pauw david


Man Aantal berichten : 356
Leeftijd : 43
Woonplaats : merelbeke
Hobby’s : fitness en vissen uiteraard
Registration date : 13-10-08

Inhaking Probs ?? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Inhaking Probs ??   Inhaking Probs ?? Icon_minitimeza jan 17, 2009 2:23 pm

Nature schreef:
Ik gebruik zowel de IQ 10lbs als 25lbs en nooit probs mee gehad.
Ik denk dat een stiff-hair toch ook z'n voordelen kan hebben volgens mijn ervaringen.

mvg

Ik heb eerst ook met stijve hair gevist en moet zeggen dat ik een pak meer lossers had dus voor mij geen stijve hair meer.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.dreambaits.be
Gesponsorde inhoud





Inhaking Probs ?? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Inhaking Probs ??   Inhaking Probs ?? Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Inhaking Probs ??
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» probs met fox mmxr.

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: Discussie Board :: Tips & Tricks-
Ga naar: