Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

IndexGalerijLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

galgenweel

Ga naar beneden 
+3
Tony Bollen
Steve Maes
christoph segers
7 plaatsers
AuteurBericht
christoph segers

christoph segers

Man Aantal berichten : 514
Leeftijd : 44
Hobby’s : karper en meervalvissen
Registration date : 02-05-08

galgenweel Empty
BerichtOnderwerp: galgenweel   galgenweel Icon_minitimezo dec 19, 2010 9:21 pm

kan er mij iemand helpen met wat meer info over dit water , alles is welkom Very Happy
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.thecompleatebroangler.com
Steve Maes

Steve Maes

Man Aantal berichten : 297
Leeftijd : 48
Hobby’s : vissen, voetbal, honden, aquarium
Registration date : 16-08-08

galgenweel Empty
BerichtOnderwerp: Re: galgenweel   galgenweel Icon_minitimema dec 20, 2010 10:07 am

Knap groot water met grote karperbezetting. Helaas, zo goed als allemaal wippertjes. Er zit grote vis, maar is zeer dun gespoeld. De topper is een 27 kg, heb laatst nog foto's gezien van deze vis van iemand op Muisbroek. Of je moet heel veel geluk hebben of eerst een rits vissen van 3 kilo vangen om kans te maken op een goede vis.
Stekken genoeg, het meeste wordt er gevist langs de kant van de schelde (bereikbaar met auto), daar ligt een groot plateau uit de kant.
Bij goed (zomer)weer heel veel recreaten, veel vuilnis, louche praktijken (asielcentrum)... In het voorjaar zit je er alleen.
Heb er paar keer gevist en gevangen, aan de kant van het oude zwembad. Valt altijd wel een visje op de kant te krijgen, maar meestal klein.
Een goeie kar is noodzakelijk als je op een andere plaats wil gaan zitten dan aan de kant van de zeilclub. In het weekend veel zeilbootjes... Op de site van de zeilclub (imalso) circuleert er een dieptekaart. Nachten kan wel, maar af en toe is er controle wanneer er klachten geweest zijn over vuilnis, overlast e.d. In de zomer hebben er twee Nederlanders een hele week zonder problemen gezeten. Heb ook al gehoord dat er materiaal in beslag werd genomen bij nachtvissers.
Er wordt meer op paling en snoekbaars gevist dan op karper.
De baai naast de pier van de zeilclub en aan het begin van de arm aan de overzijde heb ik bevist met succes. Heb toch al even geleden besloten het water links te laten liggen en me op intersantere waters te richten Smile

steve
Tony Bollen

Tony Bollen

Man Aantal berichten : 69
Leeftijd : 50
Hobby’s : carpfishing
Registration date : 23-04-11

galgenweel Empty
BerichtOnderwerp: Re: galgenweel   galgenweel Icon_minitimezo apr 24, 2011 9:10 pm

eerst 300 viskes vangen voor ge iets deftig vangt
dan nog maar te zwijgen over het krapul dat der rond hangt
polen,roemenen,coke snuivers,spuiters, dieven enz
plus locaale vissers die bellen voor nachtvisserij
echt een waterke om te doen hi hi hi lol
grts bolle
Bart Raats

Bart Raats

Man Aantal berichten : 105
Leeftijd : 45
Hobby’s : vissen
Registration date : 08-08-09

galgenweel Empty
BerichtOnderwerp: Re: galgenweel   galgenweel Icon_minitimedi apr 26, 2011 6:11 pm

Heb idd ook al geruchten gehoord over fanatieke bellers. Zeker ni leuk, ma die gasten doen ook nachten... Dus zelf effe bellen kan wonderen doen. Twisted Evil
mattijs celie

mattijs celie

Man Aantal berichten : 48
Leeftijd : 40
Registration date : 15-01-12

galgenweel Empty
BerichtOnderwerp: Re: galgenweel   galgenweel Icon_minitimevr mei 17, 2013 6:45 am

Iemand nog recente info over het galgenweel, en dan vooral ivm criminaliteit,.
..
Greets
Steve Maes

Steve Maes

galgenweel Empty
BerichtOnderwerp: Re: galgenweel   galgenweel Icon_minitimevr mei 17, 2013 11:21 am

Heb gisteren met voorzitter van een vd zeilclubs geklapt, die wist me te vertellen dat men er actief op gaat toezien dat er max 20 meter uit de kant gevist wordt. De parking naast de boothangars mag ook niet meer gebruikt worden door vissers. Er zijn blijkbaar enorm veel klachten vd zeilers (vaak kinderen) tov vissers... De man had het over bedreigingen, baldadigheden, zuiperij, beschadigingen, vreemdelingen, inbraken, drugs, bbq cheers
mattijs celie

mattijs celie

Man Aantal berichten : 48
Leeftijd : 40
Registration date : 15-01-12

galgenweel Empty
BerichtOnderwerp: Re: galgenweel   galgenweel Icon_minitimeza mei 18, 2013 8:09 am

Allé tis daar kermis.
Spijtig, zeker nu je er legaal mag nachtvissen...
Jerry Van Opstal

Jerry Van Opstal

Man Aantal berichten : 437
Hobby’s : Vissen , ........
Registration date : 10-04-08

galgenweel Empty
BerichtOnderwerp: Re: galgenweel   galgenweel Icon_minitimeza mei 18, 2013 1:04 pm

Nu je er legaal mag nachtvissen is het "camping Galgenweel" geworden . Sommige overdrijven graag . Heb er nooit zever gehad met de zeilers e.d . Nu begint de miserie door toedoen van sommige met gigatenten , stokken recht omhoog , 500m ver vissen , precies of ze zitten op lac du der .
Ff wegblijven tot de rotte appels het verziekt hebben , weggejaagd zijn en het terug rustiger wordt .
Jerry Van Opstal

Jerry Van Opstal

galgenweel Empty
BerichtOnderwerp: Re: galgenweel   galgenweel Icon_minitimeza mei 18, 2013 1:05 pm

Rest van criminaliteit valt er goed mee . Gewoon kort op de bal spelen als je begrijpt wat ik wil zeggen Laughing
Steve Maes

Steve Maes

galgenweel Empty
BerichtOnderwerp: Re: galgenweel   galgenweel Icon_minitimeza mei 18, 2013 6:30 pm

Camping galgenweel Very Happy Maar je hebt gelijk, partytenten, huishoudens schorem, het hoort er ni thuis. Men verziekt de boel voor degenen die het wel goe menen, klassiek...

De plassen in antwerpen zijn allemaal verziekt, leeggerat en verkloot.
Noch muisbroek noch galgenweel hebben mij ooit kunnen boeien. Het eerste wegens de hopeloze mentaliteit ondereen, het andere door alle ongewenste nevenactiviteiten.

Recente info heb ik niet Mattijs, maar als je het er ni kent, ga dan met twee nachtvissen op het galgenweel...

Jerry Van Opstal

Jerry Van Opstal

galgenweel Empty
BerichtOnderwerp: Re: galgenweel   galgenweel Icon_minitimezo mei 19, 2013 10:43 am

Of , andere waters opzoeken . Stekken genoeg in Antwerpen waar geen mens komt . Bv , de haven van Antwerpen , Albertkanaal regio sportpaleis en zo verder de haven in . Zit er altijd alleen . En vis zit er zeker .
Steve Maes

Steve Maes

galgenweel Empty
BerichtOnderwerp: Re: galgenweel   galgenweel Icon_minitimema mei 20, 2013 8:01 am

Yep de haven, daar brandt de lamp... Ben al jaren van plan om het er te proberen op karper, verder dan een grote voerplek en twee keer blanken is het nog niet gekomen.
Kempisch dok bv, zwemt een massa vis waaronder 100% zeker karper. Beren van brasems heb ik er gevangen met de matchstok vroeger, (echt)grote voorn, giebels, kroeskarper, zelfs harder.
Kan niet anders dan dat er een hoofdprijs karper tussenzwemt !
Alleen die verrekte hoge kaaimuren...
Robby Malfliet

Robby Malfliet

Man Aantal berichten : 2753
Hobby’s : Vissen, voetbal, Anglofiel...
Registration date : 06-01-09

galgenweel Empty
BerichtOnderwerp: Re: galgenweel   galgenweel Icon_minitimema mei 20, 2013 10:34 am

Ik woon zelf maar 10min van de Galgenweel en het water heeft mij nooit aangesproken.

Net zoals Jerry zie ik ook het potentieel van de haven in!
Zelf ben ik momenteel op onderzoek in de Waaslandhaven.
Ik heb er al met de feeder gevist en brasems tot goe 5kg gevangen!
Dus ben ik er zeker van dat de karper er ook goed moet gedijen. Wink
Jerry Van Opstal

Jerry Van Opstal

galgenweel Empty
BerichtOnderwerp: Re: galgenweel   galgenweel Icon_minitimema mei 20, 2013 11:20 am

Karper zit er zeker . In het houtdok heb ik van de zomer ook gefeederd . Massa's vis gevangen . En karper zit er ook :-)
Heb er eens een koi gezien van zeker 15kg+ .
Voor die hoge kaaimuren moet je een extra lange schepnetsteel hebben . Ikzelf heb het Chris Brown net met verlengdeel .
De haven is zeer voedselrijk , mosselen , garnaaltjes , .... . vorig jaar geen enkele paling gevangen dunner dan mijn duim en dikste was een pols . Brasems waar je echt sport aan hebt en die gemakkelijk 4kg halen . Voorns om u tegen te zeggen .
Snoekbaarzen van 1m en natuurlijk de irritante zwartbekgrondels Very Happy
Probeer wat vangstgegevens bij te houden van de dokken maar je ziet er zelden iemand .
Gesponsorde inhoud

galgenweel Empty
BerichtOnderwerp: Re: galgenweel   galgenweel Icon_minitime

galgenweel
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: Waar Vissen? :: Belgié-
Ga naar: