Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexGalerijLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

  Stalking

Ga naar beneden 
5 plaatsers
AuteurBericht
jean-claude francois

jean-claude francois


Man Aantal berichten : 293
Leeftijd : 44
Woonplaats : melle
Hobby’s : karpervissen
Registration date : 01-06-08

 Stalking  Empty
BerichtOnderwerp: Stalking     Stalking  Icon_minitimema sep 13, 2010 6:14 pm

Wegens ik maar weinig tijd heb om te vissen.6 op 7 werken en 4 keer peer week voetbal zoontje.
zou ik deze visserij eens willen toepassen op een watertje waar mooie vissen zitten Very Happy
daar ik nog veel kan leren over deze visserij vraag ik wat info.
kwa matriaal vooral. welke lijn,haken enz
lijkt mij echt een toffe uitdaging,eens iets anders dan op uw lui gat te zitten wachten op die één vis.
kijk maar eens naar dit filmpje van Gilles !!!!!
https://www.youtube.com/watch?v=85t-x21IcxI

groeten.
Terug naar boven Ga naar beneden
Robby Malfliet

Robby Malfliet


Man Aantal berichten : 2753
Leeftijd : 48
Woonplaats : Haasdonk
Hobby’s : Vissen, voetbal, Anglofiel...
Registration date : 06-01-09

 Stalking  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Stalking     Stalking  Icon_minitimedi sep 14, 2010 7:47 am

Ik ben mij de voorbije 3-4 jaar ook meer gaan bezig houden met het vissen op deze manier.
Natuurlijk moet het water wel geschikt zijn om op deze manier te vissen natuurlijk.
Waters met veel onbereikbare of verboden zones zijn nie ideaal voor stalking, want in veel gevallen zal de vis juist daar zitten waar ge niet aan kunt.

Qua materiaal beperk ik mij tot het hoognodige, om zo mobiel mogelijk te blijven.
Ook probeer ik op alle mogelijke manieren het gewicht van mijn materiaal te reduceren, om zo nog comfortabeler te bewegen.
Ik gebruik bijvoorbeeld kleinere molens (tis toch kantvisserij) en carbon steunen ipv inox.
Een onthaakmat met weegfunctie spaart ook al het gewicht van een weegzak uit. Plus dat ge dit soort matten meestal kunt dichtvouwen, wat gemakkelijk is om de steunen en net in te steken tijdens het rondwandelen.

Qua systeem vis ik altijd met running rigs en slappe lijnen, omdat op deze manier de beetindicatie optimaal is omdat er toch kortbij wordt gevist.
Op gebied van aas gebruik ik zaken die ik nie zou gebruiken indien ik met een batterij hengels voor mijn tent zou staan.
Pieren, casters, frolic enz... De mogelijkheden zijn oneindig.
Maar mijn favoriet blijven pinda's!

Het laatste wat een onmisbaar item is voor het stalken is een goeie Polaroid bril!
Ik heb er eentje van Shimano, en ik meen het, soms is het net alsof er geen water in de put staat! Zo duidelijk kan ik de bodem zien!

't Is mijn engelse maat die mij de kunsten van het stalken aangeleerd heeft.
In 't begin moest ik het wel wa gewoon worden, maar na een tijdje begint het zelfs heel plezant te worden!
Op de kleine vijver van de Ster (toch ook nie echt het simpelste putteke de laatste jaren) heb ik die mobiele manier al meermaals meerdere vissen op een dag gevangen, terwijl de andere vissers vruchteloos achter de hengels zaten. Laughing
Terug naar boven Ga naar beneden
David De Cleen

David De Cleen


Man Aantal berichten : 128
Leeftijd : 46
Woonplaats : Motsel
Hobby’s : vissen fitness snowborden
Registration date : 17-02-10

 Stalking  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Stalking     Stalking  Icon_minitimedi sep 14, 2010 8:53 am

Hoi,

Als lijn zou ik voor een soepele lijn opteren die goed zinkt om de vissen niet te laten schrikken,
ook een beetje rek is handig want je vist meestal heel dicht dus goed om de eerste klappen op te vangen mede het gebruik van een niet te zware hengel, natuurlijk als je tegen obstakels gaat vissen heb je wat steviger materiaal nodig. Voor de rest hou het simpel en met de pen vissen kan ook heel succes vol zijn, het moment dat die schuin weg trekt en dan eerste kontakt, gewoon zalig gevoel Very Happy Als haak gebruik is meestal een type zoals een korda wide gape.

Grts,

David
Terug naar boven Ga naar beneden
bart polyn

bart polyn


Man Aantal berichten : 806
Leeftijd : 42
Woonplaats : Heusden
Hobby’s : Karpertjes vangen natuurlijk en luipaargekko's
Registration date : 19-08-08

 Stalking  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Stalking     Stalking  Icon_minitimedi sep 14, 2010 10:12 am

hey Jc,waterken te Zevergem leent zich er uitermate toe!!Als ge keer wilt gaan..... Cool
Terug naar boven Ga naar beneden
pascal waltenier

pascal waltenier


Man Aantal berichten : 445
Leeftijd : 43
Woonplaats : welle
Hobby’s : vissen
Registration date : 16-12-08

 Stalking  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Stalking     Stalking  Icon_minitimedi sep 14, 2010 11:37 am

Waar haal jij je pinda's by the way Robby?
Terug naar boven Ga naar beneden
Robby Malfliet

Robby Malfliet


Man Aantal berichten : 2753
Leeftijd : 48
Woonplaats : Haasdonk
Hobby’s : Vissen, voetbal, Anglofiel...
Registration date : 06-01-09

 Stalking  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Stalking     Stalking  Icon_minitimedi sep 14, 2010 12:26 pm

pascal waltenier schreef:
Waar haal jij je pinda's by the way Robby?

Geen idee eerlijk gezegd Pascal.
Elk jaar brengt mijnen engelse maat mij ne zak mee, en daar doe ik een gans jaar mee.
Maar geen idee van waar die komen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





 Stalking  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Stalking     Stalking  Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Stalking
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» 2 Stalking pen filmpjes
» Stalking tas met zitje

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: Discussie Board :: Tips & Tricks-
Ga naar: