Aantal berichten : 121 Leeftijd : 49 Woonplaats : Schiedam Hobby’s : wat denk je?!?!? Registration date : 17-06-08
Onderwerp: The Black Mirror RIP zo aug 22, 2010 6:38 pm
Zojuist bericht ontvangen dat de beroemde en mooiste karper in de UK dood is gevonden, tesamen met de gehele stock... De vis is gevangen door vele bereomde karpervissers, oa Terry Hearn, Dave Lane, Jim Shelley en recent nog door Steve Briggs. De vis zwom om een natuurreservaat en er moest door worden gestroopt om de vis te kunnen vangen....Er schijnt zelfs een nog nooit gevangen en grotere schub te zijn gevonden....Wat een jaar voor de UK; Heather, Shoulders, Two Tone en nu the BM......
Tommy De Cleen Admin
Aantal berichten : 1782 Leeftijd : 54 Woonplaats : Hoboken Hobby’s : karpervissen Registration date : 23-03-08
Onderwerp: Re: The Black Mirror RIP zo aug 22, 2010 7:36 pm
heb dat vandaag ook gehoord van de BM, maar tis dit jaar al erg geweest ivm grote vissen in de Uk die die je hebt opgenoemd, en nog veel meer zijn gevallen!!
RIP black mirror en alle andere by the way zaterday heb ik op bbc radio nog iets gehoord over Two Tone (lee jackson zelfs aan het woord gehoord) we waren op weg in de Uk toe we het hoorde!! zondag is er een begrafenis plechtigheid gehouden voor two tone
en two tone zelf zal worden opgezet, en word overgedragen aan the Natural History Museum in Londen (het eigenlijk geweldig) de de beleving daar in engeland wel anders is (het karper vissen) we kunnen daar nog veel van leren ....
Robby Malfliet
Aantal berichten : 2753 Leeftijd : 48 Woonplaats : Haasdonk Hobby’s : Vissen, voetbal, Anglofiel... Registration date : 06-01-09
Onderwerp: Re: The Black Mirror RIP zo aug 22, 2010 7:49 pm
Vorige week zaterdag naar Engeland geweest Tommy?
Kzal blij zijn dat ik ook nog eens kan gaan trouwens.
Tja Two Tone was daar HET monument hé. Heb de topic op Carpforum ivm Two Tone en Lee ook gelezen.
Tommy De Cleen Admin
Aantal berichten : 1782 Leeftijd : 54 Woonplaats : Hoboken Hobby’s : karpervissen Registration date : 23-03-08
Onderwerp: Re: The Black Mirror RIP zo aug 22, 2010 7:53 pm
yes ik zat gisteren in the Uk (colne valley, waar savay is) vond het echt wel knap dat het daar op de radio werd uit gezonden!! das pas toewijding, maar er zijn dan ook meer dan een million karper vissers daar ... ik ga zeker nog een paar keer gaan dit jaar ...
Robby Malfliet
Aantal berichten : 2753 Leeftijd : 48 Woonplaats : Haasdonk Hobby’s : Vissen, voetbal, Anglofiel... Registration date : 06-01-09
Onderwerp: Re: The Black Mirror RIP zo aug 22, 2010 7:57 pm
't Is daar gewoonweg een andere beleving hé Tommy.
Tommy De Cleen Admin
Onderwerp: Re: The Black Mirror RIP zo aug 22, 2010 8:15 pm
idd Robby, heb het int weekend nog gezegt!! dat ik in het verkerde land ben geboren, die water daar zijn zo enorm mooi ntd da vind ge hier niet ...
Davy Pissoort
Aantal berichten : 35 Leeftijd : 46 Woonplaats : Haaltert Hobby’s : Karpervissen Registration date : 10-06-08
Onderwerp: Re: The Black Mirror RIP zo aug 22, 2010 8:35 pm
Alle vissen dood op "The mere"... Een zwarte dag voor de karpervisserij. Intussen blijft het gokken naar de oorzaak (vergiftiging om geen vissers meer op die plek te hebben??)
Tommy De Cleen Admin
Onderwerp: Re: The Black Mirror RIP zo aug 22, 2010 9:08 pm
DoctorDave schreef:
Intussen blijft het gokken naar de oorzaak (vergiftiging om geen vissers meer op die plek te hebben??)
dat zou wel straf zijn, maar het zou kunnen (natuur reservaat) als het dan al vergiftiging zou zijn, is het te hopen dat alles daar gewoon doodval en niet alleen de karpers daar ...
mag er niet aan denken dat er mensen bij betroken zouden zijn bij de dood van zulke mooie vissen!!!
Geert De Vooght
Aantal berichten : 61 Leeftijd : 50 Woonplaats : torhout Hobby’s : vissen Registration date : 21-10-09
Onderwerp: Re: The Black Mirror RIP ma aug 23, 2010 8:06 am
Een begrafenis dat vind ik er vet over! terwijl er mensen begraven worden als honden. En waren alle prominenten van het land aanwezig?
Tommy De Cleen Admin
Onderwerp: Re: The Black Mirror RIP ma aug 23, 2010 8:22 am
dit antwoord, is nu het verschil met u, en veel engelse karper vissers respect voor een vis, die zoveel mensen gelukig maakte!!
iets dat wij (ik) hier zelden tonen of zie ... maar bon, ieder zen ding ... ik vind een mooi gebaar en toont veel respect!!
er zijn veel mensen die verdienen als een hond begraven te worden!! wat heeft die vis ooit iemand misdaan he???
Tino Musschoot
Aantal berichten : 288 Leeftijd : 45 Woonplaats : Zwijnaarde Hobby’s : vissen en honden Registration date : 22-09-08
Onderwerp: Re: The Black Mirror RIP ma aug 23, 2010 8:59 am
Triest om dit allemaal te horen en er zijn dit jaar al veel monumenten gesneuveld daar... Allen vissen waar ik zoveel leuke verhalen over gelezen heb en pure magie die zomaar verdwijnt.. Je mag er niet teveel bij stilstaan maar dit is de natuur en niks blijft eeuwig leven maar toch echte zonde voor de vissers daar! En ja het respect dat ze daar tonen voor vissen kunnen wij nog een voorbeeld aan nemen want die vissen hebben tal van mensen heel gelukkig gemaakt en vind ik het maar normaal dat ze er zo begaan mee zijn... grtz
Marc Dhaene
Aantal berichten : 191 Leeftijd : 59 Woonplaats : lebbeke Hobby’s : as ze me missen dan ben ik ........... Registration date : 30-10-08
Onderwerp: Re: The Black Mirror RIP ma aug 23, 2010 9:01 am
respect voor de vis idd,vissen waar men jarenlang het plezier van gehad heeft om ze te vangen dienen idd op een waardige manier begraven te worden ipv ze te laten wegrotten voor de ratten ed,maar om nu een echte begrafenis te organiseren voor deze dieren....... vindt ik er net iets over en da heeft nu ni te maken met de beleving of het respect voor dieren in het algemeen maar ieder zijn ding natuurlijk.langs de andere kant;ik verschiet ni echt meer van zaken die van de andere kant van de plas komen,ze doen daar toch alles anders dan wij he mss een gat in de markt voor sommigen zie,wordt karperbegrafenisondernemer maar soit,spijtig voor de dieren maar dit is nu eenmaal het leven he,komen en gaan..... grtz marco
Jean-Pierre Ketelslegers
Aantal berichten : 351 Leeftijd : 71 Woonplaats : Diepenbeek Hobby’s : vissen en fietsen Registration date : 20-10-08
Onderwerp: Re: The Black Mirror RIP ma aug 23, 2010 5:30 pm
geert schreef:
Een begrafenis dat vind ik er vet over! terwijl er mensen begraven worden als honden. En waren alle prominenten van het land aanwezig?
Inderdaad !! En dan te bedenken dat er op dit ogenblik honderden mensen in Pakistan sterven, zonder begrafenis achteraf. !!
Tommy De Cleen Admin
Onderwerp: Re: The Black Mirror RIP ma aug 23, 2010 6:08 pm
allee allee ze!!
twas niet echt een begrafenis, maar meer een klein herdenking (ne keer samen komen) om deze vis te herdenken, door mensen die hem in het verleden haden gevangen.
trouwens hij zal opgezet worden en in het nature history museum te london gezet worden.
Jean-Pierre Ketelslegers
Aantal berichten : 351 Leeftijd : 71 Woonplaats : Diepenbeek Hobby’s : vissen en fietsen Registration date : 20-10-08
Onderwerp: Re: The Black Mirror RIP ma aug 23, 2010 6:26 pm
Dat is al een andere invalshoek !!
Gast Gast
Onderwerp: Re: The Black Mirror RIP ma aug 23, 2010 6:30 pm
Zo zie je maar eens wat respect is van de bovenste plank. Ik zie ze dat hier in belgie niet doen.
Jean-Pierre Ketelslegers
Onderwerp: Re: The Black Mirror RIP ma aug 23, 2010 8:02 pm
angelo schreef:
Zo zie je maar eens wat respect is van de bovenste plank. Ik zie ze dat hier in belgie niet doen.
Vissers mochten dat wat meer tegenover mekaar hebben !!
Ivan De Ridder
Aantal berichten : 489 Leeftijd : 53 Woonplaats : Beveren-Waas Hobby’s : Karpervissen / Genieten van ne goeien Duvel Registration date : 23-12-08
Onderwerp: Re: The Black Mirror RIP ma aug 23, 2010 8:05 pm
angelo schreef:
Die treurende mannen niet gezien in 'het leven zoals het is' op onze 'staatszender'? Ze stonden bij het graf van een KK krijger.
Wij Belgen, en dan meerbepaald Vlamingen cijferen onszelf nogal eens weg. Een beetje meer 'gezond' (ja gezond!) chauvinisme zou velen goed doen!
Just my point lads...
Grtz I.
pascal waltenier
Aantal berichten : 445 Leeftijd : 44 Woonplaats : welle Hobby’s : vissen Registration date : 16-12-08
Onderwerp: Re: The Black Mirror RIP ma aug 23, 2010 8:32 pm
Een schoon voorbeeld zeg ik dat het gras op de andere wei groener is dan die op eigen weide
Zoveel mensen denken dat alles wat vanover dat kanaal komt beter is dan hier
Ze hebben er een handvol mooie watertjes die belegerd worden , het bijna vechten is voor een plaatsje en je bijna kapitalist moet zijn om er te vissen , ze mogen het van mij hebben hoor die Engelsen , mij zien ze daar niet , toch niet om er te vissen
Waarom komen ze dan alle jaren massaal met die boot het kanaal over voor op het continent te vissen
Vissterfte is nooit leuk , zeker niet als het een populatie is of de grotere exemplaren
Maar een herdenking... stel ik me toch ook vragen bij
Uiteraard moet dode vis zo snel mogelijk uit het water gehaald worden en begraven , dit om de andere vissen te beschermen
Tommy De Cleen Admin
Onderwerp: Re: The Black Mirror RIP ma aug 23, 2010 8:40 pm
Jean-Pierre Ketelslegers schreef:
angelo schreef:
Vissers mochten dat wat meer tegenover mekaar hebben !!
amen!!!
Marc Dhaene
Aantal berichten : 191 Leeftijd : 59 Woonplaats : lebbeke Hobby’s : as ze me missen dan ben ik ........... Registration date : 30-10-08
Onderwerp: Re: The Black Mirror RIP ma aug 23, 2010 9:02 pm
just Pascal,ge slaagt nu is de nagel op de kop zie,ni alles wat van ginder komt overwaaien is heilig,al denken er sommigen van wel (wat hun goed recht is natuurlijk ) trouwens,hier sterven ook jaarlijks mooie vissen,al dan niet gekend,maar er wordt minder over geschreven en gepraat wat niet wegneemt dat deze ook op een waardige manier begraven worden.op de wateren waar ik meestal vis zijn er de laatste jaren ook een paar monumenten gestorven en enkel de locale vissers hebben daar weet van maar hetgeen van over het zee'tje komt is precies altijd het evangelie....het zijn meestal de personen die op het betreffende water vissen die er het hart van in zijn want ik denk niet dat de modale engelse karpervisser die er niet viste echt wakker zal liggen van de dood van een vis waarvan hij wist dat hij deze toch nooit of te nimmer kon vangen !!het kan natuurlijk zijn dat men in de UK daar geheel anders over denkt he ze doen daar toch alles anders dan wij grt marco
Robby Malfliet
Onderwerp: Re: The Black Mirror RIP ma aug 23, 2010 9:17 pm
Tja 't wordt daar gewoon anders beleefd. Ge kunt Engeland nie met Belgie vergelijken vind ik. Ze zijn daar in alles veel conservatiever en chauvinistischer.
En niet alles wat van over het kanaal komt is beter dan wat hier is zene, maar toch veel! Zijt gij zelf nie iet of wa verbonden aan een engelse aasfirma Marco, ook al staat er Benelux achter die naam? Er zijn er hier toch ook genoeg? En zijn uw biepers en veel van uw ander materiaal ook nie van engelse makelij?
Marc Dhaene
Onderwerp: Re: The Black Mirror RIP di aug 24, 2010 7:24 am
jaja robby,ge hebt idd gelijk op een punt,maar waar ik naartoe is het volgende;men moet nu ook ni alles verheerlijken wat van de UK komt vindt ik dat de beleving ginder gans anders is heb ik geen probleem mee maar zoals sommigen hier dan altijd maar die engelse mentaliteit de hemel inprijzen!!! als het daar allemaal echt zo super is......ga erheen en blijf er wonen maar ik denk;eens ge er vast woont zouden sommigen toch hun piepers opentrekken hoor.dat neemt echter niet weg dat vele zaken die van ginder komen overgewaaid ook wel echt goed zijn hoor,maar laat ze aub ginder zelf maar links rijden zenne grt marco
Robby Malfliet
Onderwerp: Re: The Black Mirror RIP di aug 24, 2010 7:45 am
Ik begrijp echt wel wa ge bedoelde hoor Marco. Iedereen zijn mening daarover hé. 't Is een forum en ge moogt uw mening geven, en daar moet iedereen respect voor hebben. Wat niet wil zeggen dat iedereen het daar mee eens moet zijn natuurlijk. Maar langs de andere kant moet ge ook respect hebben voor de opvatting(en) van anderen hé.
Allé, on topic terug.
'k Heb het al een paar keer meegemaakt de laatste jaren (in april nog met Michel v) dat we een grote vis moeten begraven. Leuk is da helemaal nie, maar ge kunt er niks meer aan veranderen. Voor die vissen werd dan telkens een put gegraven en de vis werd er in gedeponeerd. Maar een kruisteken heb ik er mij nie bij gemaakt zene. De vis is dood, ge denkt "miljaarde da's zonde, 't was zo ne mooie vis"... Maar da is het dan hé. Meer kunt ge nie doen ook.
Beelens Pascal
Aantal berichten : 611 Leeftijd : 60 Woonplaats : GERAARDBSERGEN Hobby’s : Karpervisken-Multicatch Registration date : 20-08-08
Onderwerp: Re: The Black Mirror RIP di aug 24, 2010 10:55 am
Ivan De Ridder schreef:
angelo schreef:
Die treurende mannen niet gezien in 'het leven zoals het is' op onze 'staatszender'? Ze stonden bij het graf van een KK krijger.
Wij Belgen, en dan meerbepaald Vlamingen cijferen onszelf nogal eens weg. Een beetje meer 'gezond' (ja gezond!) chauvinisme zou velen goed doen!
Just my point lads...
Grtz I.
zie,hiermee ga ik volledig dakoord... krijg er op den duur tschijt van,hoe sommigen ons eigen(HUN eigen land/vissers )op visgebied minder vinden dan bv engeland ofzo ..... voor diegenen dat denken dat het elders zoveel beter is:ga dan ginder wonen is ook een reden waarom ik hier minder en nog veel minder op dit forum ga komen.. een beetje meer chauvinisme is meer dan welkom... en neje,mijn reactie is zekers nie om 'ambras' te veroorzakzn,integendeel,wie mij echt kent weet beter,maar soms,is teveel..to much op zijn engels gezegd: grtz 2 all belgiumminded