Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexGalerijLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Fort van merksem en VIII hoboken

Ga naar beneden 
+6
Tommy De Cleen
Steve Maes
David De Cleen
Jeff Van Dyck
filip de meulder
Tony van de merlen
10 plaatsers
AuteurBericht
Tony van de merlen

Tony van de merlen


Man Aantal berichten : 172
Leeftijd : 52
Woonplaats : zwijndrecht
Hobby’s : karpervissen
Registration date : 27-04-10

Fort van merksem en VIII hoboken Empty
BerichtOnderwerp: Fort van merksem en VIII hoboken   Fort van merksem en VIII hoboken Icon_minitimedo mei 13, 2010 3:20 pm

Weet iemand of het de moeite loont om op dit fort te gaan karperen???
Weet er soms iemand eventueel iets over het ford VIII van hoboken?
Smile
Terug naar boven Ga naar beneden
filip de meulder
Moderator
filip de meulder


Man Aantal berichten : 313
Leeftijd : 52
Woonplaats : ekeren
Hobby’s : vissen
Registration date : 12-10-08

Fort van merksem en VIII hoboken Empty
BerichtOnderwerp: Re: Fort van merksem en VIII hoboken   Fort van merksem en VIII hoboken Icon_minitimedo mei 13, 2010 6:23 pm

Fort van merksem men thuiswater geweest. Wegens vele vissterftes zoals op vele fortgrachten tegenwoordig (en niet alleen karpers) is de populatie flink afgenomen. Je kan er uw vis nog wel vangen maar is niet meer zoals weleer. Kheb gesproken met de bevoegde instanties om zuurstofpompen te plaatsen maar het gaat over budjetten die moeten aangevraagd worden daarvoor en zal nog eens poolshoogte nemen maar totdusver geen reactie op gekregen.

Grt fil

ps triestige zaak zoiets voor de vissers in kwestie... Sad
Terug naar boven Ga naar beneden
Jeff Van Dyck

Jeff Van Dyck


Man Aantal berichten : 57
Leeftijd : 40
Woonplaats : Antwerpen
Hobby’s : VIssen
Registration date : 14-09-08

Fort van merksem en VIII hoboken Empty
BerichtOnderwerp: Re: Fort van merksem en VIII hoboken   Fort van merksem en VIII hoboken Icon_minitimevr mei 14, 2010 3:46 pm

fort van merksem heb ik me al goed geamuseerd maar zoals al gezegd werd is er
een sterfte gewest en is er veel vis af maar is zeker nog de moeite om naartoe te gaan.
DAN... Fort 8 pfff echt miserabel nen hoop klein kinderen en nen hoop gepikte vis op het is
ook met ne lijst van 25 man die der nog maar mogen vissen ---> ze mogen het hebben.
Terug naar boven Ga naar beneden
filip de meulder
Moderator
filip de meulder


Man Aantal berichten : 313
Leeftijd : 52
Woonplaats : ekeren
Hobby’s : vissen
Registration date : 12-10-08

Fort van merksem en VIII hoboken Empty
BerichtOnderwerp: Re: Fort van merksem en VIII hoboken   Fort van merksem en VIII hoboken Icon_minitimema jul 05, 2010 6:24 pm

Fort van merksem gistren gaan wandelen en zo een 50 kleine karpers geteld, voornamelijk schubs tot 1 kg. Overige karpers 30 stuks geteld tot 5 kg. Betreft hier hoogstwaarschijnlijk eigen kweek. Geen grotere karpers gezien. Tot zover, grt fil.
Ps toch wel straf in de 25 jaar dat ik daar kom de eerste keer dat er kweek rondzemt...
Terug naar boven Ga naar beneden
David De Cleen

David De Cleen


Man Aantal berichten : 128
Leeftijd : 46
Woonplaats : Motsel
Hobby’s : vissen fitness snowborden
Registration date : 17-02-10

Fort van merksem en VIII hoboken Empty
BerichtOnderwerp: Re: Fort van merksem en VIII hoboken   Fort van merksem en VIII hoboken Icon_minitimema jul 05, 2010 7:50 pm

fort 8 is soort van syndicaat water, dus beperkt aantal kaarten en er is al een lijst wachtenden.
Heb ook al gehoord dat er veel vissen met een handvat hun rondjes zwemmen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Steve Maes

Steve Maes


Man Aantal berichten : 297
Leeftijd : 48
Woonplaats : Antwerpen
Hobby’s : vissen, voetbal, honden, aquarium
Registration date : 16-08-08

Fort van merksem en VIII hoboken Empty
BerichtOnderwerp: Re: Fort van merksem en VIII hoboken   Fort van merksem en VIII hoboken Icon_minitimedi jul 06, 2010 7:23 am

Sallon visser schreef:
Heb ook al gehoord dat er veel vissen met een handvat hun rondjes zwemmen.

Klopt als een bus !

Andere forten genoeg in Antwerpen, en ook met knappe vissen...
Terug naar boven Ga naar beneden
filip de meulder
Moderator
filip de meulder


Man Aantal berichten : 313
Leeftijd : 52
Woonplaats : ekeren
Hobby’s : vissen
Registration date : 12-10-08

Fort van merksem en VIII hoboken Empty
BerichtOnderwerp: Re: Fort van merksem en VIII hoboken   Fort van merksem en VIII hoboken Icon_minitimezo jan 02, 2011 1:06 pm

Vandaag gaan wandelen op fort van merksem en weeral (de zoveelste keer) massale vissterfte. Het water is nog voor 99% bevroren dus ziet er niet goed uit. Het wordt een eendjesvijver van mijn part maar mij zien ze daar de komende jaren niet meer. De vraag om zuurstofpompen te plaatsen wordt beantwoord met die kosten veel geld. Tja, als ik ze zou kunnen betalen, kzou niet twijfelen... Triestige zaak weeral Crying or Very sad
Terug naar boven Ga naar beneden
Tommy De Cleen
Admin
Tommy De Cleen


Man Aantal berichten : 1782
Leeftijd : 53
Woonplaats : Hoboken
Hobby’s : karpervissen
Registration date : 23-03-08

Fort van merksem en VIII hoboken Empty
BerichtOnderwerp: Re: Fort van merksem en VIII hoboken   Fort van merksem en VIII hoboken Icon_minitimezo jan 02, 2011 2:16 pm

jammer genoeg gaan het niet de enige zijn door ijs en vorst ...

Fort van merksem en VIII hoboken 163678_483022550748_642650748_6034469_5140351_n
Terug naar boven Ga naar beneden
https://www.facebook.com/pages/Baitcraft-Benelux/133215373406831
Jean-Pierre Ketelslegers

Jean-Pierre Ketelslegers


Man Aantal berichten : 351
Leeftijd : 71
Woonplaats : Diepenbeek
Hobby’s : vissen en fietsen
Registration date : 20-10-08

Fort van merksem en VIII hoboken Empty
BerichtOnderwerp: Re: Fort van merksem en VIII hoboken   Fort van merksem en VIII hoboken Icon_minitimezo jan 02, 2011 4:25 pm

Het ijs blijft wat te lang op het water door de trage dooi. De vissen zullen het geweten hebben. Er hoopt zich te veel gas op onder het ijs. De gevolgen kan je wel raden !!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.jempiescarpcorner.comoj.com
filip de meulder
Moderator
filip de meulder


Man Aantal berichten : 313
Leeftijd : 52
Woonplaats : ekeren
Hobby’s : vissen
Registration date : 12-10-08

Fort van merksem en VIII hoboken Empty
BerichtOnderwerp: Re: Fort van merksem en VIII hoboken   Fort van merksem en VIII hoboken Icon_minitimezo jan 02, 2011 7:25 pm

En dan te weten dat ze een grote zuurstofpomp hebben geplaatst jaartje terug op een klein binnenvijvertje op het binnenfort waar momenteel geen vis op zit ?! Begrijpen wie begrijpen kan. Maar ik kan dus niet meer volgen... Kgeraak er gefrustreerd van, je zou van minder. Verkeerd beleid of verkeerde/te weinig informatie kan dus zijn gevolgen hebben ! Damned !!! Kga zien wat ik kan doen maar kdenk dat ik op bureaucratie ga stuiten, dat is men grootste vrees. Kga me moeten inhouden en zet mssch beter eerst alles op papier en dan glimlachend afgeven op de dienst leefmilieu men men gegevens int vet gedrukt onderaan de tekst. Heb 2 maanden geleden al de problematiek aangekaard per mail bij de dienst leefmilieu. Dan krijg je vlug een mail terug : er wordt aan gewerkt, u mag spoedig een antwoord verwachten, niet dus ! Wie is de sukkel, ik zeker ? Gefrustreed geraak ik erdoor, maar kzal men moed bijeen rapen en de puntjes op de 'i' zetten, als het moet ! Tot zover...
Terug naar boven Ga naar beneden
Jeffrey Benoot
Admin
Jeffrey Benoot


Man Aantal berichten : 1507
Leeftijd : 50
Woonplaats : Kortemark
Hobby’s : Verse vis
Registration date : 23-03-08

Fort van merksem en VIII hoboken Empty
BerichtOnderwerp: Re: Fort van merksem en VIII hoboken   Fort van merksem en VIII hoboken Icon_minitimezo jan 02, 2011 7:47 pm

Ik begrijp de frustratie, maar wil toch effe reageren.

Zuurstofpompen in de winter hebben eigenlijk maar één nut, en dat is om een open plek in het water te creëren. Extra zuurstof in het water steken is larie, want met zo'n temperaturen heeft het water het maximum aan zuurstof opgenomen, meer kan er niet bij!

Een open plek is uiteraard belangrijk, om die kwalijke gassen weg te krijgen, maar open plekken maken kunnen we ook zelf hé, of moet ik een tekening maken?

Ook het aantal gassen kunnen we beperken, en dit door wat minder te voeren...vreemd dat daar niemand op komt... Rolling Eyes
Of dacht je echt dat het enkel rottende bladeren of takken waren...? Een mens kan versteld staan hé... Wink

Grtzzzzzz
Terug naar boven Ga naar beneden
filip de meulder
Moderator
filip de meulder


Man Aantal berichten : 313
Leeftijd : 52
Woonplaats : ekeren
Hobby’s : vissen
Registration date : 12-10-08

Fort van merksem en VIII hoboken Empty
BerichtOnderwerp: Re: Fort van merksem en VIII hoboken   Fort van merksem en VIII hoboken Icon_minitimezo jan 02, 2011 8:04 pm

Zors,

Er wordt daar bijna niet meer gevist. Het is een slecht beleid en rottende bladeren vormen daar echt wel een serieus probleem. Kbevis dat water al van half jaren tachtig. Vroeger, toen er meer gevist werd, heeft dat probleem zich nooit voorgedaan. Nu haal je prut boven als je inhaalt en de bollen stinken er ook naar.

Voor mij kan dat maar één ding betekenen, zuurstoftekort. Het is op de meeste forten hetzelfde probleem, rottende bladeren. Maar de bevoegde instanties steken hun kop int zand. Zo simpel is het voor mij althans.

Kheb inmiddels een mailtje gestuurd naar de betrokken dienst. Khoud u op de hoogte.

Grtzzz
Terug naar boven Ga naar beneden
bart polyn

bart polyn


Man Aantal berichten : 806
Leeftijd : 42
Woonplaats : Heusden
Hobby’s : Karpertjes vangen natuurlijk en luipaargekko's
Registration date : 19-08-08

Fort van merksem en VIII hoboken Empty
BerichtOnderwerp: Re: Fort van merksem en VIII hoboken   Fort van merksem en VIII hoboken Icon_minitimema jan 03, 2011 7:47 am

Het probleem bij deze sterfte is niet het zuurstofgehalte zoals Zors reeds eerder aanhaalde.Probleem is de (te)dikke sliblaag.Slib wordt omgezet naar ammoniak en nitriet.Normaal gezien vind da zijne weg naar het oppervlaktewater en kan ontsnappen.Probleem is da als er ijs op ligt deze 2 gehaltes zich opstapelen,waardoor het een giftige boel wordt,met de gekende dood als gevolg!!!Vissen scheiden dan ook nog eens ammonia uit langs kieuwen en ontlasting.
p.s.Zors achteraf een gat in het ijs maken is ook not done!!!!Vissen komen dan aan de ijslaag plakken!!!
Terug naar boven Ga naar beneden
Jeffrey Benoot
Admin
Jeffrey Benoot


Man Aantal berichten : 1507
Leeftijd : 50
Woonplaats : Kortemark
Hobby’s : Verse vis
Registration date : 23-03-08

Fort van merksem en VIII hoboken Empty
BerichtOnderwerp: Re: Fort van merksem en VIII hoboken   Fort van merksem en VIII hoboken Icon_minitimema jan 03, 2011 10:37 am

Je hebt het bij het rechte eind Bart. Je kan ook vooraf het water voorzien van plaatsen waar het niet zal dichtvriezen hé. Bossels stro, bossels takken etc etc in het water zetten...
Maar de beste oplossing blijft uiteraard het weg baggeren van het slib...iets waar we zelf niet kunnen voor instaan...


Grtzzzzzzz
Terug naar boven Ga naar beneden
bart polyn

bart polyn


Man Aantal berichten : 806
Leeftijd : 42
Woonplaats : Heusden
Hobby’s : Karpertjes vangen natuurlijk en luipaargekko's
Registration date : 19-08-08

Fort van merksem en VIII hoboken Empty
BerichtOnderwerp: Re: Fort van merksem en VIII hoboken   Fort van merksem en VIII hoboken Icon_minitimema jan 03, 2011 2:17 pm

Ah okies Zors,
dacht da ge bedoelde kapotslaan van het ijs!!!
ge kunt inderdaad niet beter doen dan maken dat het water,nog voor het dichtgevrozen is van een plaats voorzien waar het ijs geen vat op heeft!!!
ne grote isimoblok met een centraal gat erin en een pvc buisje erdoor is ook prima!!!
Terug naar boven Ga naar beneden
filip de meulder
Moderator
filip de meulder


Man Aantal berichten : 313
Leeftijd : 52
Woonplaats : ekeren
Hobby’s : vissen
Registration date : 12-10-08

Fort van merksem en VIII hoboken Empty
BerichtOnderwerp: Re: Fort van merksem en VIII hoboken   Fort van merksem en VIII hoboken Icon_minitimedo jan 06, 2011 8:24 pm

Een mail vandaag ontvangen van dienst leefmilieu en ze (de groendienst) scheppen de dode vissen elke dag vant water. Ik heb hun gesproken over de zuurstofpompen maar daar reppen ze geen woord over. Alst geld kost ! Ben al wel enigzins content dat ze de moeite doen om een mailtje terug te sturen. Wordt hopelijk vervolgd. Groeten Filip (fille).
Terug naar boven Ga naar beneden
Tony van de merlen

Tony van de merlen


Man Aantal berichten : 172
Leeftijd : 52
Woonplaats : zwijndrecht
Hobby’s : karpervissen
Registration date : 27-04-10

Fort van merksem en VIII hoboken Empty
BerichtOnderwerp: Re: Fort van merksem en VIII hoboken   Fort van merksem en VIII hoboken Icon_minitimema jan 10, 2011 2:28 pm

heb van ne maat wa fotokes gekregen vant fort van merksem nu ...pfff echt zielig al die dode karpers daar ... Sad
( wou deze hier op posten maar krijg dit niet klaar)
Terug naar boven Ga naar beneden
filip de meulder
Moderator
filip de meulder


Man Aantal berichten : 313
Leeftijd : 52
Woonplaats : ekeren
Hobby’s : vissen
Registration date : 12-10-08

Fort van merksem en VIII hoboken Empty
BerichtOnderwerp: Re: Fort van merksem en VIII hoboken   Fort van merksem en VIII hoboken Icon_minitimema maa 11, 2013 8:06 pm

Zuurstofpompen zijn inmiddels geplaatst. We zijn nu ruim 2 jaar later maar heeft toch effect gehad. Khad hier echt wel moeite voor gedaan. 4 zuurstofpompen voor zo een water is niet genoeg maar is beter dan niets. Uitbaggeren kan niet omwille van explosieven in het water. Als je geld op de tafel gooit zal het wel kunnen, das zeker maar zo rijk ben ik niet... Een kleine verbetering, het zal later blijken of het zijn effect heeft... Tot zover. Grtz
Terug naar boven Ga naar beneden
Jerry Van Opstal

Jerry Van Opstal


Man Aantal berichten : 437
Leeftijd : 49
Woonplaats : Vlaanderen - Antwerpen
Hobby’s : Vissen , ........
Registration date : 10-04-08

Fort van merksem en VIII hoboken Empty
BerichtOnderwerp: Re: Fort van merksem en VIII hoboken   Fort van merksem en VIII hoboken Icon_minitimedi apr 09, 2013 8:56 pm

Zou er nog iets deftigs opzitten ? Restjes van het oude bestand ofzo ?
Terug naar boven Ga naar beneden
filip de meulder
Moderator
filip de meulder


Man Aantal berichten : 313
Leeftijd : 52
Woonplaats : ekeren
Hobby’s : vissen
Registration date : 12-10-08

Fort van merksem en VIII hoboken Empty
BerichtOnderwerp: Re: Fort van merksem en VIII hoboken   Fort van merksem en VIII hoboken Icon_minitimevr apr 12, 2013 5:49 pm

Hey Jerry,

Ik kan alleen maar zeggen dat er paar jaar geleden een bestand van jonge karpers is uitgezet.
Het bestand van weleer is gewoon weg. Dus verwacht u aan kleine karpers.
Wat ik daar gezien heb de laatste jaren, man man, zelfs die kleine karpers zijn grotendeels weg omwille van zuurstoftekort. Kheb daar vele dode vissen gezien... Hopelijk beterd het met die zuurstofpompen.

Je ziet daar geen visser meer omwille van.. en toch herleggen ze de vissteigers.
Daar krijg ik het van... Bureaucratie ten top, mijn gedacht !

Brrr!
Terug naar boven Ga naar beneden
Jerry Van Opstal

Jerry Van Opstal


Man Aantal berichten : 437
Leeftijd : 49
Woonplaats : Vlaanderen - Antwerpen
Hobby’s : Vissen , ........
Registration date : 10-04-08

Fort van merksem en VIII hoboken Empty
BerichtOnderwerp: Re: Fort van merksem en VIII hoboken   Fort van merksem en VIII hoboken Icon_minitimevr apr 12, 2013 6:14 pm

Heb er nu een week gevoerd . Morgen een nachtje doen daar . Eens kijken of er iets zit .
Terug naar boven Ga naar beneden
Tony van de merlen

Tony van de merlen


Man Aantal berichten : 172
Leeftijd : 52
Woonplaats : zwijndrecht
Hobby’s : karpervissen
Registration date : 27-04-10

Fort van merksem en VIII hoboken Empty
BerichtOnderwerp: Re: Fort van merksem en VIII hoboken   Fort van merksem en VIII hoboken Icon_minitimevr apr 12, 2013 6:18 pm

heb daar in 2010 nog gevist, toch wel vis gevangen rond de 8 a 12kg en een uitschieter van 16,3 kg. Maar nu zijn er al 2 winters vele dode vissen geweest, dus geen idee wat er nog opzit, ben eens benieuwd?
Terug naar boven Ga naar beneden
Jerry Van Opstal

Jerry Van Opstal


Man Aantal berichten : 437
Leeftijd : 49
Woonplaats : Vlaanderen - Antwerpen
Hobby’s : Vissen , ........
Registration date : 10-04-08

Fort van merksem en VIII hoboken Empty
BerichtOnderwerp: Re: Fort van merksem en VIII hoboken   Fort van merksem en VIII hoboken Icon_minitimevr apr 12, 2013 6:31 pm

Ik hou jullie op de hoogte .
Terug naar boven Ga naar beneden
filip de meulder
Moderator
filip de meulder


Man Aantal berichten : 313
Leeftijd : 52
Woonplaats : ekeren
Hobby’s : vissen
Registration date : 12-10-08

Fort van merksem en VIII hoboken Empty
BerichtOnderwerp: Re: Fort van merksem en VIII hoboken   Fort van merksem en VIII hoboken Icon_minitimewo apr 17, 2013 9:22 pm

Vandaag op gemeentenhuis gaan informeren ivm visuitzettingen.
Het gaat voornamelijk over witvis, snoek en karper.
Ze nemen het op en zeiden me dat het nog wel enige tijd kan duren voor er daadwerkelijk een visuitzetting kan plaatsvinden. Ze gaan me op de hoogte houden via mail.
Tot zover.
Grtjs

Heb mailtje ontvangen van gemeente dat ze me op de hoogte zullen houden ivm nieuwe visuitzetting.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Fort van merksem en VIII hoboken Empty
BerichtOnderwerp: Re: Fort van merksem en VIII hoboken   Fort van merksem en VIII hoboken Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Fort van merksem en VIII hoboken
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Fort 8 hoboken
» fort 8 & 7
» fort van bornem
» Fort van oelegem
» Fort van lier

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: Waar Vissen? :: Belgié-
Ga naar: