Aantal berichten : 56 Leeftijd : 47 Woonplaats : markegem Hobby’s : vissen Registration date : 07-01-09
Onderwerp: cassien / du der di mei 11, 2010 12:12 pm
Even een vraagje,
als je tijdens de maanden waarbij nachtvissen verboden is op cassien vist mag je dan aan het water blijven slapen of niet? en eigenlijk dezelfde vraag voor du der (tijdens dagvissen snachts aan het water blijven zonder te vissen)
dank
Gast Gast
Onderwerp: Re: cassien / du der di mei 11, 2010 1:11 pm
ik ben nie 100% zeker, maar denk niet dat het mag ....
steven meirlaen
Aantal berichten : 258 Leeftijd : 47 Woonplaats : sint-martens-latem Hobby’s : karpervissen, bowlen, en vrouwtje... Registration date : 24-08-08
Onderwerp: Re: cassien / du der di mei 11, 2010 4:11 pm
franse wetgeving hieromtrent ken ik niet, maar als je het hier doet bekijkt men dat als wild kamperen.
ik zou het durven doen, wel heel duidelijk de hengels opzij leggen dat men zeker is dat je niet aan het vissen bent.
volgens mij zal je hooguit een waarschuwing krijgen.
greets
Gast Gast
Onderwerp: Re: cassien / du der di mei 11, 2010 4:28 pm
denk niet dat je er op Cassien of du der met een waarschuwing vanaf komt ze Steven, daar zijn ze dat soort zaken gewoon, en hier ga je volgens mij direct op den bon (als het mee valt) ... ik zou me eerst grondig informeren, maar denk het niet (dat het mag)
hoor van vrienden die cassien bevissen in de zomer (en dat ze op de camping zitten snachts) en smorgens vroeg elke dag uit rukken om te gaan vissen ...
Ivan De Ridder
Aantal berichten : 489 Leeftijd : 53 Woonplaats : Beveren-Waas Hobby’s : Karpervissen / Genieten van ne goeien Duvel Registration date : 23-12-08
Onderwerp: Re: cassien / du der di mei 11, 2010 6:57 pm
Jurgen, Op du Der mag het al zeker niet, en wees er zeker van dat de controleurs over prima nachtkijkers beschikken, en weten waar ze moeten zoeken... In het geval van dagvissen is een stek dicht bij een van de campings een mogelijke oplossing.
steven meirlaen schreef:
franse wetgeving hieromtrent ken ik niet, maar als je het hier doet bekijkt men dat als wild kamperen. ik zou het durven doen, wel heel duidelijk de hengels opzij leggen dat men zeker is dat je niet aan het vissen bent. volgens mij zal je hooguit een waarschuwing krijgen. greets
Bingo, we have a winner! Ik hoor het ze zo zeggen (maar dan int frans)
Grtz Ivan
steven meirlaen
Aantal berichten : 258 Leeftijd : 47 Woonplaats : sint-martens-latem Hobby’s : karpervissen, bowlen, en vrouwtje... Registration date : 24-08-08
Onderwerp: Re: cassien / du der di mei 11, 2010 9:41 pm
Ik ben er nog nooit gaan vissen dus ik kan er niet van mee spreken.
zouden ze echt zo streng zijn ook al zijn je stokken niet te zien. ( bv opgetuigd naast je bedchair)
greets
pascal waltenier
Aantal berichten : 445 Leeftijd : 44 Woonplaats : welle Hobby’s : vissen Registration date : 16-12-08
Onderwerp: Re: cassien / du der di mei 11, 2010 10:07 pm
Steven man ge hebt de verkeerde plaat op uwe wagen in Frankrijk hoor
De garde de peche is zoals de keppie's in frankrijk , ze geilen op de geur van het boekje en dan schieten ze op de kerktoren , zeker bij buitenlanders en al zeer zeker als ze de taal niet machtig zijn
Heb nog maar 1 keer controle gehad en we stonden op 100 meter van het plak van "zone de nuit" op lac de gouerledon en maar afstrijden en zen boekske was al open
Toen ik hem aanmaande van 100 meter te stappen en ie dan zelf het bordje zag en niet anders kon dan het wegsteken kwamen er bijna donderbliksems uit zen gat
Doe het niet of ge hebt prijs , die waters zijn er voor bekend
Wij zijn ook bezig nu op een water dat enkel op een paar kleine nachtviszone's bevist mag worden , we vissen daar vanuit de boot omdat we dan dagelijks een groot gebied mogen afvissen
Een half uur voor zonsopgang mag je erop en een half uur erna moet je eraf zijn
Vismaat heeft controle gehad , het officieele zonsondergangtijdstip die dag stond in zen handpalm geschreven , dus 1 minuutje te laat..... Was prijs geweest
steven meirlaen
Onderwerp: Re: cassien / du der wo mei 12, 2010 5:57 am
Ik heb het geluk gehad van nog nooit de garde tegen te komen in Frankrijk, nu ja wanneer we naar Frankrijk gaan ben ik terug te vinden op de rivieren. Ik heb nog nooit een "echte" Franse lac bevist. Ik heb er een dubbel gevoel bij, eenderzijds spreken die slokken water mij wel aan maar anderzijds lees je overal van de drukte en dan haak ik af. De rust aan het water gaat voor alles bij mij. de enigste mensen die we dan tegenkomen zijn enkele locale vissers en op één of andere mannier slagen we er altijd in om enige sympatie op te wekken bij die mannen. zelfs eens een sessie meegemaakt dat we iedere avond vergezeld werden door dezelfde kliek. We zaten op hun stek zonder dat we het wisten. die mannen wisten ons perfect uit te leggen waar de hotspots lagen en hoe zij visten. Iedere keer als ze kwamen groeide de kliek en hun drank voorraad ook. Er was daar ene bij die een bakkerij had. Heerlijk, elke dag vers brood en gratis. De laatste dag dat we er visten waren er twee meerval vissers die ons wat gingen kloten door hun stokken vlakbij de onze te leggen. één van ons companie heeft de flikken gebeld en de meerval vissers mochten gaan terwijl ze ons met rust lieten. Heerlijk toch.
enfin, wat heb ik geleerd vandaag. De grote lac controle à volonté en voor de rust en gezelligheid moet je aan de rivieren zijn.
greets
Jean-Pierre Ketelslegers
Aantal berichten : 351 Leeftijd : 71 Woonplaats : Diepenbeek Hobby’s : vissen en fietsen Registration date : 20-10-08
Onderwerp: Re: cassien / du der wo mei 12, 2010 6:03 am
Harde controle ??? Dat is maar goed ook, voor het weer de spuigaten uitloopt !!