Aantal berichten : 202 Leeftijd : 41 Woonplaats : wervik Hobby’s : vissen en vogelen Registration date : 13-05-08
Onderwerp: top loden wo mei 21, 2008 9:12 pm
. ik heb deze top loden gekocht van tnt . nu ben ik er niet echt van overtuigd of het goede keuze was want ze lijken zo lomp. ik heb dan de die bekeken van fox met dat klip systeem maar die zijn een stuk duurder. ze zullen dan wel beter zijn denk ik maar zijn ze dan hun geld waard ?
grts kevin
Steven Deschrijver
Aantal berichten : 309 Leeftijd : 37 Woonplaats : kluisbergen Hobby’s : weekends aan een stuk karperen Registration date : 20-04-08
Onderwerp: Re: top loden do mei 22, 2008 8:23 am
ik heb al veel soorten toploden gekocht ze vallen toch van de lijn na ne tijd mee vissen het beste is zelf wartelloodjes kopen van 20gr en ne kwik link aan van korda!!!
Kurt Glorie
Aantal berichten : 280 Leeftijd : 47 Woonplaats : Ieper Hobby’s : vissen-vissen-vissen Registration date : 24-03-08
Onderwerp: Re: top loden do mei 22, 2008 9:30 am
Ik heb dezelfde maar dan van ultimate en ben er zeer tevreden over. Niet duur en ze doen hun job, dus geen klagen.
Mvg Kurt
Kris Vanmechelen
Aantal berichten : 183 Leeftijd : 39 Woonplaats : Eernegem Hobby’s : Karpervissen Registration date : 31-03-08
Onderwerp: Re: top loden do mei 22, 2008 10:51 am
zolang je die van fox met de gele fluo lijn maar niet koopt want deze zijn echt niet te doen, je krijgt beet en moet echt wel tot zes a zeven keer prutsen om de link doen open te gaan , ik kan me gewoon niet inbeelden dat dit prettig is voor de vis en je hem zodoende ook veel meer schde berokkent.
ik heb geen ervaring met deze van tnt maar persoonlijk gebruik ik ze toch zo i zo minder en minder want een bodem is echt zelden echt vlak en dan komt je draad altijd toch wel ergens achter of omhoog enzo ...
Mvg Kris
Gast Gast
Onderwerp: Re: top loden do mei 22, 2008 11:57 am
Waarom gebruiken jullie niet gewoon flying back leads??? Zo simpel in gebruik, en het zaakje ligt perfect plat over de bodem. Ik gebruik ze nu al jaren, en vind het veel beter dan gewoon toplood (backleads).
Ik gebruik deze safe zone flying backleads van korda ......
Dario Beerten
Aantal berichten : 309 Leeftijd : 38 Woonplaats : Wilrijk Hobby’s : Karpervissen, Webdesign, Powertrainen... Registration date : 27-03-08
Onderwerp: Re: top loden do mei 22, 2008 1:46 pm
Ik gebruik deze ook , en ben er zeer content van.
Kevin Richez
Aantal berichten : 202 Leeftijd : 41 Woonplaats : wervik Hobby’s : vissen en vogelen Registration date : 13-05-08
Onderwerp: Re: top loden do mei 22, 2008 3:06 pm
Blackwater schreef:
Waarom gebruiken jullie niet gewoon flying back leads??? Zo simpel in gebruik, en het zaakje ligt perfect plat over de bodem. Ik gebruik ze nu al jaren, en vind het veel beter dan gewoon toplood (backleads).
ik heb deze ook gekocht van korda maar op korte afstand kun je deze niet echt gebruiken of wel soms.
grts.
Wesley Mast
Aantal berichten : 693 Leeftijd : 44 Woonplaats : Schelle (BE) Hobby’s : Mijn gezin, films & karpervissen Registration date : 03-04-08
Onderwerp: Re: top loden do mei 22, 2008 3:39 pm
Wat ik gebruik ...
Backleads van Fox
Fox Sliders
Alsook de Korda flying backleads (zie foto Blackwater )
greetz Wes (de lange)
Gast Gast
Onderwerp: Re: top loden do mei 22, 2008 4:02 pm
carpthriller schreef:
Blackwater schreef:
ik heb deze ook gekocht van korda maar op korte afstand kun je deze niet echt gebruiken of wel soms.
grts.
Wat bedoel je met korte afstand??
Joris Daelemans
Aantal berichten : 75 Leeftijd : 42 Woonplaats : Breendonk Hobby’s : Karpervissen Registration date : 20-05-08
Onderwerp: Re: top loden do mei 22, 2008 4:10 pm
Ik gebruik de sliders van fox en de flying back leads,de sliders van fox gebruik ik bijna in elke situatie.
grts
Kevin Richez
Onderwerp: Re: top loden do mei 22, 2008 4:36 pm
door tijds gebrek ga ik veel vissen op kleinere waters die ik ken dan hoef ik nniet eens 20 metr ver te smijten dat vindt ik toch kore afstanden. overlaast ben ik op een kanaal gaan vissen en heb ik maar een meter of 5 uit de kant gevist dan leg ik men aas int water en kheb wel 8 runs had ( zou je denken) maar gee ene vis aan de haak . dus allemaal lijn zwemmers.
en bedankt voor de reacties. grts kevin.
Laatst aangepast door carpthriller op do mei 22, 2008 4:46 pm; in totaal 2 keer bewerkt
Gast Gast
Onderwerp: Korte afstanden do mei 22, 2008 4:40 pm
Je hebt wel gelijk dat je toch een redelijke worp moet doen om ze een eind achteruit te laten schuiven.
In uw geval kun je de flying backlead met wat pva tape vastzetten een eindje achter uw leadcore of tube of leader (wat je ook gebruikt) zo kun je toch wat meer lijn tegen de grond pinnen.
Gast Gast
Onderwerp: Re: top loden do mei 22, 2008 4:43 pm
Ge kunt altijd flying backleads gebruiken ...... Ik gebruik zelden backleads, en als ik ze al gebruik zijn het deze.
Goed gezien Bart
Kurt Glorie
Aantal berichten : 280 Leeftijd : 47 Woonplaats : Ieper Hobby’s : vissen-vissen-vissen Registration date : 24-03-08
Onderwerp: Re: top loden do mei 22, 2008 4:47 pm
Die flying backleads van korda kun je ook na inworp op je lijn bevestigen als je maar bijv. maar 20meter uit de kant vist. Gebruiken als een toploodje maar dan mooi strak rond Uw lijn.
Mvg Kurt
Gast Gast
Onderwerp: Re: top loden do mei 22, 2008 5:01 pm
Gvd ik leer hier vandaag nieuwe dingen, awel Kurt das heel goe gezien (en enorm handig). Dit is echt een super tip!!!
Kevin Richez
Onderwerp: Re: top loden vr mei 23, 2008 9:08 pm
kurt schreef:
Die flying backleads van korda kun je ook na inworp op je lijn bevestigen als je maar bijv. maar 20meter uit de kant vist. Gebruiken als een toploodje maar dan mooi strak rond Uw lijn.
Mvg Kurt
ja ,zo simpel en je moet er maar op komen hé. bedankt kurt m'n probleem is opgelost.voila
grts kevin.
Gast Gast
Onderwerp: Re: top loden ma sep 01, 2008 8:10 pm
yip,
ik heb mij de toploden van fox aangeschaft met die gele fluolijn maar moet eerlijk zijn heb ze nog maar twee maal gebruikt gebruik ze alleen als ik niet anders kan ben er niet zo zot aan en ze zijn ook nog redelijk duur!! ga mij de flying backlaeds van korda aanschaffen ziet er mij beter uit.
Gast Gast
Onderwerp: Re: top loden di sep 02, 2008 3:33 am
heb ze ook die met gele fluo lijn en de keren die ik ze al heb gebruikt heb ik er nog gn enkel probleem mee gehaad ze, lijn komt direct los van het lood!! viste ook me die flying backleads maar op de verpakking staat niet geschikt voor gevlochten lijn en mijn lijn is er al redelijk door beschadigd geweest! met nylon zal ik ze altijd gebruiken! kvind wel dat toplood toch handig is om in het donker te drillen kwestie van nt in u andere lijnen te vernestelen...
grtz
De Poorter David
Aantal berichten : 69 Leeftijd : 47 Woonplaats : Niel Hobby’s : pc,vissen en kindjes Registration date : 28-03-08
Onderwerp: Re: top loden di sep 02, 2008 7:22 am
ik gebruik die van fox ook en om de vis aan de kant te drillen is het een pak makkelijker om niet in andere lijnen te gaan wat ik al wel voor heb gehad is dat ze laat lossen of soms zelfs niet en dan rond mijn draad draaien waardoor ik niet meer kon binnen halen en eerst het lood vanrond de draad doen en de vis had zich dan al in een lelie veld gezwommen
Gast Gast
Onderwerp: Re: top loden di sep 02, 2008 10:05 am
is inderdaad goed opgemerkt, kan inderdaad handig zijn bij korte afstanden