Binnekort vertrekken we naar Ribiere. Iemand wat nuttige info over het water? Je vindt er niet super veel over terug op het internet. Alvast bedankt
Gast Gast
Onderwerp: Re: Ribière zo apr 18, 2010 6:25 pm
zie vorig vbk mag ...
Gast Gast
Onderwerp: Re: Ribière zo apr 18, 2010 6:34 pm
thx m8 zal da boekske es zoeke thuis
Robby Malfliet
Aantal berichten : 2753 Leeftijd : 48 Woonplaats : Haasdonk Hobby’s : Vissen, voetbal, Anglofiel... Registration date : 06-01-09
Onderwerp: Re: Ribière zo apr 18, 2010 6:48 pm
Is het normaal gezien nie zo dat ge eerst info over een bepaald water zoekt en dan al dan niet boekt, in nie andersom?
Allé ja, zo doe ik het toch zene...
Gast Gast
Onderwerp: Re: Ribière zo apr 18, 2010 7:43 pm
Robby Malfliet schreef:
Is het normaal gezien nie zo dat ge eerst info over een bepaald water zoekt en dan al dan niet boekt, in nie andersom?
Allé ja, zo doe ik het toch zene...
Hmmm da stond toch niet in mijn vraag dacht ik, ma soit sluit de topic maar met de gezever altijd!
Robby Malfliet
Aantal berichten : 2753 Leeftijd : 48 Woonplaats : Haasdonk Hobby’s : Vissen, voetbal, Anglofiel... Registration date : 06-01-09
Onderwerp: Re: Ribière ma apr 19, 2010 4:08 pm
Oooops kheb blijkbaar op lange tenen getrapt, maar da was zeker mijn bedoeling niet!
Ik vind het gewoon raar dat ge eerst een water boekt en dan pas om info vraagt. Ik doe da andersom. Maar schiet mij nie dood als ge het daar nie mee eens zijt hé.
pascal waltenier
Aantal berichten : 445 Leeftijd : 44 Woonplaats : welle Hobby’s : vissen Registration date : 16-12-08
Onderwerp: Re: Ribière ma apr 19, 2010 4:23 pm
Welke stekken heb je geboekt?
Gast Gast
Onderwerp: Re: Ribière ma apr 19, 2010 4:36 pm
Ik heb geen langen tenen :p ma wou mss wat detailkes over wat me zou kunnen helpen daar aangezien het een dressuurwater is. @pascal, stek 8 en 9
Gast Gast
Onderwerp: Re: Ribière ma apr 19, 2010 5:08 pm
vbk mag nr 56 (ben er zeker van dat er iets in stont over Ribiere) ... of lees hier even ...
Ed van Os
Aantal berichten : 89 Leeftijd : 62 Woonplaats : Nijmegen Hobby’s : Vissen,fotografie Registration date : 22-03-09
Onderwerp: Re: Ribière ma apr 19, 2010 6:10 pm
Hoi,
Jerome, de bailiff werkt er helaas niet meer. Maar als je de eigenaar belt of mailt zal hij al je vragen beantwoorden. Als je het frans niet machtig bent, doet hij dat in het engels. Een kennis van me heeft er halverwege maart gevist maar niks gevangen. In een week kwammen er toen geloof ik vier vissen uit. Maar dat was wel erg vroeg in het seizoen. De vissen werden toen op het diepere stuk vooraan gevangen. Hoe verder je naar achter gaat hoe ondieper het wordt. Jullie stekken zouden, als het wat warmer wordt, zeker vis moeten opleveren. Je hebt er niet of weinig last van poisson chat. Kunt dus rustig met vlees of visboilies vissen. Ook tijgernoten doen het er goed. Veel vissers varen hun aas uit met voerboten tot vlak onder de overkant. Behalve op plek vier waar de oude romeinse brug halverwege de overkant onder water ligt. Vis is er erg gedresseerd, verwacht dus niet alleen volle runs en controleer je hengel ook als je maar een piep hebt gehad.Eigenaar adviseert dan ook altijd rigs van maximaal 15cm. Dril ook rustig en ga niet in de hengels hangen, anders verspeel je de vis gegarandeerd. Vissen zien er trouwens goed uit. Rekord 73 engelse ponden, in oktober 2008 door een nederlander gevangen.
Succes,Ed.
Ps.Mocht het je goed bevallen en heb je nog wat zwart geld, het domein staat te koop voor 1,8 miljoen.
Gast Gast
Onderwerp: Re: Ribière ma apr 19, 2010 6:51 pm
Edje schreef:
Hoi,
Jerome, de bailiff werkt er helaas niet meer. Maar als je de eigenaar belt of mailt zal hij al je vragen beantwoorden. Als je het frans niet machtig bent, doet hij dat in het engels. Een kennis van me heeft er halverwege maart gevist maar niks gevangen. In een week kwammen er toen geloof ik vier vissen uit. Maar dat was wel erg vroeg in het seizoen. De vissen werden toen op het diepere stuk vooraan gevangen. Hoe verder je naar achter gaat hoe ondieper het wordt. Jullie stekken zouden, als het wat warmer wordt, zeker vis moeten opleveren. Je hebt er niet of weinig last van poisson chat. Kunt dus rustig met vlees of visboilies vissen. Ook tijgernoten doen het er goed. Veel vissers varen hun aas uit met voerboten tot vlak onder de overkant. Behalve op plek vier waar de oude romeinse brug halverwege de overkant onder water ligt. Vis is er erg gedresseerd, verwacht dus niet alleen volle runs en controleer je hengel ook als je maar een piep hebt gehad.Eigenaar adviseert dan ook altijd rigs van maximaal 15cm. Dril ook rustig en ga niet in de hengels hangen, anders verspeel je de vis gegarandeerd. Vissen zien er trouwens goed uit. Rekord 73 engelse ponden, in oktober 2008 door een nederlander gevangen.
Succes,Ed.
Ps.Mocht het je goed bevallen en heb je nog wat zwart geld, het domein staat te koop voor 1,8 miljoen.
Moest ik zoveel geld hebben had ik al zoiets denk ik , merci voor de uitleg maat. groeten
@ Tommy die site had ik azl gezien, toch bedankt
Tino Musschoot
Aantal berichten : 288 Leeftijd : 45 Woonplaats : Zwijnaarde Hobby’s : vissen en honden Registration date : 22-09-08
Onderwerp: Re: Ribière ma apr 19, 2010 9:02 pm
Ik kan ja adviseren om zeker maden mee te nemen,als de vissen er niet los zijn is dit het enige aasje waar je toch nog beet op kan verwachten! Regelmatig opnieuw uitvaren en de maden die je voert eerst in warm water leggen zodat ze dood zijn en niet wegkruipen in de bodem en hierdoor zwellen ze ook op wat ook een voordeel is... Op dressurwateren heb ik zo toch al aardig enkele bonusvissen gevangen! En zeker niet zuinig zijn en kleine pelletjes erbij werkt ook zeer goed.. Reken toch maar 10liter maden de man voor een weekje... grtz
pascal waltenier
Aantal berichten : 445 Leeftijd : 44 Woonplaats : welle Hobby’s : vissen Registration date : 16-12-08
Onderwerp: Re: Ribière di apr 20, 2010 10:23 pm
Uitleg dat edje geeft is vrij compleet , de periode van opwarmen zou ikzelf ook zeker opteren voor de stekken achteraan
Naar de overkant varen , ook idd. tijgernoten
Je moet er eigenlijk beetje het geluk hebben op het deel te zitten waar de vissen wat groeperen , dan maakt het niet veel uit met wat je vist
Rigs moeten scherp en piekfijn in orde zijn , de grotere vissen zijn het meestal hooguit een paar piepen
Ik heb er 2 x gevist toen Eric nog Bailif was , kan me inderdaad voorstellen dat er ondertussen al wat veranderd is
Uiteraard weet ik niet hoe het daar nu draait , maar als ze goed weer opgeven voor de aankomende week die je tegemoet gaat moet je echt op je strepen staan voor je gereserverende stekken , vroeger durfden ze je nogal is naar eigen dunken ergens te plaatsen
Nu moet ik edje wel wat tegenspreken , destijds had die eigenaar (mr Bonneau) geen flauw benul wat karpervissen is , alles wat ie zei was van horen zeggen aan het water , ie ziet liever euro's dan karpers