Aantal berichten : 286 Leeftijd : 56 Woonplaats : temst Hobby’s : karpervissen en fietsen Registration date : 22-03-09
Onderwerp: lac du stock!!! di apr 13, 2010 6:29 pm
hallo gasten aangezien wij zouden willen gaan vissen op lac du stock had ik graag wa meer info gewild.over nachtvissen of niet ,boot met motor of niet, camping, groote stock of kleine stock alle info welkom ook via pm .
geen lid meer
Aantal berichten : 159 Leeftijd : 44 Woonplaats : f Hobby’s : f Registration date : 27-08-09
Onderwerp: Re: lac du stock!!! di apr 13, 2010 6:50 pm
probeer eens te googlen op "etang du stock" ipv lac du stock. staat al veel over geschreven door nederlanders dus veel info in NL.
Grtz
filip de meulder Moderator
Aantal berichten : 313 Leeftijd : 52 Woonplaats : ekeren Hobby’s : vissen Registration date : 12-10-08
Onderwerp: Re: lac du stock!!! di apr 13, 2010 7:40 pm
ik weet dat je daar een bootzegel op voorhand moet aanvragen anders kom je er met een boot niet op. nachtvissen verboden. Kheb er gevist in den goeie tijd voor de rotte appels het hebben vergald. is typisch daar als karpervisser ben je daar niet echt welkom meer. maar wie niet waagt niet wint. Je kan u op de grote stock wel wegsteken en met wat geluk en omzichtigheid kan je mssch toch nog een leuke sessie hebben (illegaal dan) maar ja vissen is een avontuur hé. Let erop dat de locals u niet zien want ze kunnen u verraden. Best in het donker uw lijnen uitvaren en u goed verstoppen. Tis wel spannend dan maar het heeft wel iets. Voor die bootzegel moet je u maar eens goed informeren... Verder veel riet, veel riet en weinig stekken...
Gast Gast
Onderwerp: Re: lac du stock!!! di apr 13, 2010 8:43 pm
Staan verschillende artikels in enkele spiegelmagazine,s.Mannen die zogezegd enkel dagvissen maar als je goed leest vangen ze de meeste van hun grote bakken s,nachts.Later hebben ze ook nog geschreven over Biscarosse waar ze ook het dagvissen aanpakten ,maar ook hier kwamen de echt dikzakken tijdens de nachtelijke uurtjes die ze draaiden.Veel dubbelvangsten van die grootste biggen .Ik las onlangs een artikel over stock en zijn drie grote biggen en de herhaaldelijke terugvangsten ervan maar dat artikel is ondertussen en waarschijnlijk onder druk van sommigen weer verwijderd.Naar ik begreep ging het hier over een karper of 3 van om en bij de 25 kg die over een periode van 4 jaar geregeld werden teruggevangen wat ook aantoonde dat de echt dikke daar elkaar geen builen zwemmen.
peter himschoot
Aantal berichten : 327 Leeftijd : 59 Woonplaats : schelle Hobby’s : karperen, mijne moto Registration date : 23-06-08
Onderwerp: Re: lac du stock!!! wo apr 14, 2010 5:53 am
Ah, de mooiste wateren ter wereld en wat een schone tijden beleefd daar. Nachtvissen zal wsl kunnen als je lef genoeg hebt, maar ik zou het niet aanraden. Het toch blijven doorvissen s nachts is de reden waarom karpervissers er absoluut niet geliefd meer zijn he. Controle is er zeker en als ge gesnapt wordt vrees ik voor uw gerief. Een bootzegel is idd nodig want daar zijn ze nogal strikt in.
Verder, vang ze en amuseer u
filip de meulder Moderator
Aantal berichten : 313 Leeftijd : 52 Woonplaats : ekeren Hobby’s : vissen Registration date : 12-10-08
Onderwerp: Re: lac du stock!!! zo jun 20, 2010 7:44 pm
Voor die bootzegel moet je een formulier aanvragen bij :
SERVICE DE LA NAVIGATION 35 ROUTE DE DIEUZE 57930 MITTERSHEIM
Nodig op al die wateren daar in de buurt.
Zij zenden u een formulier op en moet je ingevuld terug sturen en dan sturen ze een bootzegel op. Houd er rekening mee dat hier enige tijd kan overgaan dus op tijd zijn is de boodschap.
Graag gedaan. Grt fil.
peter himschoot
Aantal berichten : 327 Leeftijd : 59 Woonplaats : schelle Hobby’s : karperen, mijne moto Registration date : 23-06-08
Onderwerp: Re: lac du stock!!! za mei 14, 2011 4:09 pm
Bootzegel is niet meer nodig als uwe boot onder de 5m is. Dieptemeter is uit de boze (al zeker als er ook een stok in je boot ligt). En nachtvissen blijft zeer link, ik kan het weten Ni op Stock gevist trouwens maar op 1 van de omliggende plassen he. Was niet druk maar er zat overal toch wat volk. En "dankzij" de artikelen in Spiegel, is de controle terug verscherpt en zien ze ons er terug wat minder graag komen
Bij de weg, ons nachtvissen kan ons 600€ de man kosten, maar ja wie zijn gat verbrandt enzoverder
peter himschoot
Onderwerp: Re: lac du stock!!! ma jun 06, 2011 10:50 am
Paar weken kunnen hopen dat het bij een waarschuwing zou blijven maar net vernomen van mijne maat dat bij hem de boete in de bus stak, dus ik kan me er ook aan verwachten Al bij al toch ne kouwe douche, 200€. In alle geval een gewaarschuwd mens is er 2 waard, hier nachten is echt tricky gasten, bezint eer ge begint
Nu de onvermijdelijke vraag, stel nu, ik zeg stel he dat ik deze toch niet zou betalen (puur hypothetisch dan he) wat zijn de mogelijke gevolgen dan ?
Hoewel ik natuurlijk ga betalen he 'I did the crime so I'll do the time (tegen mijn zin maar alla).
Ik vind het wel spijtig, want ook al wil ik liefst openbaar (blijven) gaan, het is toch elke keer wel iets zenne. Ofwel hebben de locals u niet graag, ofwel hebben de gardes u niet graag, etc etc
Allee, geneog gezaagd
Geert De Vooght
Aantal berichten : 61 Leeftijd : 50 Woonplaats : torhout Hobby’s : vissen Registration date : 21-10-09
Onderwerp: Re: lac du stock!!! ma jun 06, 2011 4:57 pm
Bij pascontrole vlieg je den bak in tot je kan of wil betalen .
Ivan De Ridder
Aantal berichten : 489 Leeftijd : 53 Woonplaats : Beveren-Waas Hobby’s : Karpervissen / Genieten van ne goeien Duvel Registration date : 23-12-08
Onderwerp: Re: lac du stock!!! ma jun 06, 2011 6:47 pm
Ziet er niet goed uit voor u Peter, wordt een half jaar hotel: 'den houten pollepel' lolllll!!!!
Grtz, I.
peter himschoot
Onderwerp: Re: lac du stock!!! ma jun 06, 2011 6:59 pm
gedver, ben nogal ne bangerik dus zal maar betalen voor er 1 of andere Jean of Pierre mijn achteruitgang wilt verbreden
Beelens Pascal
Aantal berichten : 611 Leeftijd : 60 Woonplaats : GERAARDBSERGEN Hobby’s : Karpervisken-Multicatch Registration date : 20-08-08
Onderwerp: Re: lac du stock!!! di jun 07, 2011 9:08 am
peterhim schreef:
gedver, ben nogal ne bangerik dus zal maar betalen voor er 1 of andere Jean of Pierre mijn achteruitgang wilt verbreden
of tmoe lukken dagge met ne medevisker/makker tesamen zit...alhoewel dan uk nog ja,da is dikke fuck....200 bucks ,is damned...ma;riskeer het u nie in france,once in hun computer /ssysteem,en ze controleren u,direct na den jail in afwachtingk,en asge pech hebt dat het op ne vrijdag gebeurt,kuntge al een weekend laten verbreden so,kpeis best,pay it,damned genoeg....
peter himschoot
Onderwerp: Re: lac du stock!!! di jun 07, 2011 9:29 am
ja, ik zal wel betalen zenne, spijtig dat ik da briefke eens goed nalees er nog 1 op komst is, dit is een civiele boete (van de AAPPM zelf) en er komt nog zo 1 van de politie ook (hoewel ik gene flik gezien heb, maar allee, de kelk zal tot op de bodem leegmoeten ik versta het wel weeral ze.
Nu ja, ik wist hete he dat de kans groot was.
Jean-Pierre Ketelslegers
Aantal berichten : 351 Leeftijd : 71 Woonplaats : Diepenbeek Hobby’s : vissen en fietsen Registration date : 20-10-08
Onderwerp: Re: lac du stock!!! di jun 07, 2011 4:38 pm
Ik zie in je avatar dat je 46 bent. Ik dacht dat mensen op die leeftijd al eens konden nadenken en hun conclusies trekken !!
christoph segers
Aantal berichten : 514 Leeftijd : 44 Woonplaats : liedekerke Hobby’s : karper en meervalvissen Registration date : 02-05-08
Onderwerp: Re: lac du stock!!! di jun 07, 2011 6:10 pm
Jean-Pierre Ketelslegers schreef:
Ik zie in je avatar dat je 46 bent. Ik dacht dat mensen op die leeftijd al eens konden nadenken en hun conclusies trekken !!
de beste stuurlui staan aan wal zeker,
degenen die nog nooit s'nachts gevist hebben moeten nog uitgevonden worden ze
Tommy De Cleen Admin
Aantal berichten : 1782 Leeftijd : 54 Woonplaats : Hoboken Hobby’s : karpervissen Registration date : 23-03-08
Onderwerp: Re: lac du stock!!! di jun 07, 2011 6:14 pm
foxken schreef:
amen
Geert De Vooght
Aantal berichten : 61 Leeftijd : 50 Woonplaats : torhout Hobby’s : vissen Registration date : 21-10-09
Onderwerp: Re: lac du stock!!! di jun 07, 2011 8:16 pm
Toch denk ik dat het beter is dat je niet tegen de lamp loopt, je staat nu sowieso op een lijstje van brave zielen uit belgie A
peter himschoot
Onderwerp: Re: lac du stock!!! di jun 07, 2011 8:27 pm
heb in mijn leven al veel nagedacht en al vele conclusies getrokken hoor. Nu, wat er ook van zij, ik heb betaald en als er nog komt zal ik dat ook betalen, heb geen zin om constan over mijne schouder te kijken of om aan elke peage of grensovergang in mijn broek te pissen als er ene aanstalten maakt om naar mijn wagen te komen.
Ik heb gevist en ben wsl verraden door locals (maakt mij verder ook niks meer uit, t is gebeurd) maar laat ons elkaar geen sissy noemen he JP, elke karpervisser heeft boter aan zijne kop.Was ook ni aant zoeken achter ne schouder om op uit te huilen hoor, ik wou vooral meegeven aan anderen die op deze schitterende waters aan de slag zouden willen gaan, zorg ofwel dat je wakker blijft of ga er gewoon niet meer vissen (das wat ik ga doen, voor deze prijs kan ik op btw ook gaan en daar hoef ik met al die zaken geen rekening te houden, gewoon vissen en hopelijk vangen).
Een gewaarschuwd man enzoverder...
jos
Aantal berichten : 135 Leeftijd : 35 Woonplaats : Genk Hobby’s : vissen Registration date : 24-07-08
Onderwerp: Re: lac du stock!!! di jun 07, 2011 8:44 pm
foxken schreef:
de beste stuurlui staan aan wal zeker,
aanwezig ! :p heel eerlijk , nog nooit heb ik 'snachts gevist als het niet mocht ! als student is u budget al niet zo groot en dan kunde boetes e.d. wel missen ,