Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexGalerijLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 RIG CLINIC - Stiff Particle Rig

Ga naar beneden 
2 plaatsers
AuteurBericht
Gast
Gast




RIG CLINIC - Stiff Particle Rig Empty
BerichtOnderwerp: RIG CLINIC - Stiff Particle Rig   RIG CLINIC - Stiff Particle Rig Icon_minitimema mei 19, 2008 10:27 am

RIG CLINIC - Stiff Particle Rig Rigclinic

Deze intresante clips, geven je tips over hoe je je intresante rigs kunt maken.
Ik hoop dat jullie hier iets aan hebben??

http://www.advancedcarpfishing.com/video.php?CatID=3&ID=41&page=2

Je kunt altijd, naar aanlijding van het zien van deze clip een discussie op gang brengen!!

Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




RIG CLINIC - Stiff Particle Rig Empty
BerichtOnderwerp: Re: RIG CLINIC - Stiff Particle Rig   RIG CLINIC - Stiff Particle Rig Icon_minitimedi sep 02, 2008 3:29 pm

Die topic staat hier al van mei , en geen reacties , vist hier niemand met particels ? Ik ben het niet volledig mee eens om een stifrig te gebruiken voor particels te vissen . Waarom , volgens mij , een particel als mais dat zo licht is gaat zich gewoon anders gedragen en volgens mij gaat de vis meer kans hebben om de draad te voelen , de mais gaat gewoonweg onder invloed van de stijve draad blijven . Hij maakt deze rig om de vis zo snel mogelijk te laten prikken , hij houd het aas van het lood weg , en aldus is er weinig tot geen bewegingsvrijheid alvorens geprik te worden . Maar dat is nu ook het nadeel de stijve draad die dit verwezelijk kan de vis voelen .
Ik zou opteren voor een hele korte soepele standaard rig .
Grtzz
Benny
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




RIG CLINIC - Stiff Particle Rig Empty
BerichtOnderwerp: Re: RIG CLINIC - Stiff Particle Rig   RIG CLINIC - Stiff Particle Rig Icon_minitimewo sep 03, 2008 8:37 am

tommy i agree with what the guy is saying about fish feeding over particles and not moving off alot with the hook bait ,they tend to just hoover them up .If i was to fish a short stiff rig set up for particle fishing, i would use braid to tie the hook to a knotless knot then use it as a combi rig with something like black amnesia or korda IQ to give me the stiffness again only a short length of about 4 to 5 inches maximum. This gives you both the suppleness of the braid letting the hookbait act naturally and the stiffness of the nylon to create the stiff rig effect HOPE THIS HELPS greetz john Wink Wink Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




RIG CLINIC - Stiff Particle Rig Empty
BerichtOnderwerp: Re: RIG CLINIC - Stiff Particle Rig   RIG CLINIC - Stiff Particle Rig Icon_minitimewo sep 03, 2008 8:59 am

Ik gebruik voor al mijn rigs de hybrid en zou ook geen stiff rig gebruiken voor met particels te vissen.
maar een combi, de hybrid half gestript.
soepele hair en 1 a 2cm soepel achter het oog van de haak (of shrink tube).
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




RIG CLINIC - Stiff Particle Rig Empty
BerichtOnderwerp: Re: RIG CLINIC - Stiff Particle Rig   RIG CLINIC - Stiff Particle Rig Icon_minitimewo apr 15, 2009 10:28 am

De man gebruikt hier toch een combi-rig scratch
IK vind het geen slechte rig en er is wel over nagedacht.
Ik denk buiten met popups dat er eigelijk ng weinig met stiff's gevist wordt.

Geen slecht idee, lijkt me een rigske da zen werk doe.
Maar pas op ne vlakken bodem, echt tot zen recht ga kome,
dus okni altijd inzetbaar.

grtzzzzz
Terug naar boven Ga naar beneden
Gregory Depoutre

Gregory Depoutre


Man Aantal berichten : 317
Leeftijd : 43
Woonplaats : wervik
Hobby’s : muziek
Registration date : 27-03-08

RIG CLINIC - Stiff Particle Rig Empty
BerichtOnderwerp: Re: RIG CLINIC - Stiff Particle Rig   RIG CLINIC - Stiff Particle Rig Icon_minitimewo apr 15, 2009 10:37 am

Blackwater schreef:
Ik gebruik voor al mijn rigs de hybrid en zou ook geen stiff rig gebruiken voor met particels te vissen.
maar een combi, de hybrid half gestript.
soepele hair en 1 a 2cm soepel achter het oog van de haak (of shrink tube).

150 PROCENT mee eens !!!
Terug naar boven Ga naar beneden
de pauw david

de pauw david


Man Aantal berichten : 356
Leeftijd : 43
Woonplaats : merelbeke
Hobby’s : fitness en vissen uiteraard
Registration date : 13-10-08

RIG CLINIC - Stiff Particle Rig Empty
BerichtOnderwerp: Re: RIG CLINIC - Stiff Particle Rig   RIG CLINIC - Stiff Particle Rig Icon_minitimewo apr 15, 2009 8:27 pm

Ik vind het vreemd dat zen hair zo ver uit de bocht van zen haak komt, wat is de reden hiervoor ?
Zoals hij het doet kantelt de haak met de punt naar boven als je het haakaas opneemt, dat kan toch nooit de bedoeling zijn ?!
Ik heb dat bij nog een paar mensen gezien, iemand die mij daarover een zinnige uitleg kan geven ?
Het is toch de bedoeling om ten allen tijde de haakpunt naar de onderkant van de lip te laten wijzen en niet omgekeerd ?!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.dreambaits.be
Gast
Gast




RIG CLINIC - Stiff Particle Rig Empty
BerichtOnderwerp: Re: RIG CLINIC - Stiff Particle Rig   RIG CLINIC - Stiff Particle Rig Icon_minitimedo apr 16, 2009 10:12 am

de pauw david schreef:
Ik vind het vreemd dat zen hair zo ver uit de bocht van zen haak komt, wat is de reden hiervoor ?
Zoals hij het doet kantelt de haak met de punt naar boven als je het haakaas opneemt, dat kan toch nooit de bedoeling zijn ?!
Ik heb dat bij nog een paar mensen gezien, iemand die mij daarover een zinnige uitleg kan geven ?
Het is toch de bedoeling om ten allen tijde de haakpunt naar de onderkant van de lip te laten wijzen en niet omgekeerd ?!

De reden hiervoor is redelijk simpel.
Je verzwaart je haakpunt, waardoor je haak juist beter vlees richting de onderlip pakt.
Als ik zo vis gebruik ik meestal ng wel een loodje op mijn rig
om alles meteen in de onderlip te laten prikken en werkt redelijk foutloos.
Net zoals de blowbackrig dat dit met een ringetje probeert te bekomen.

Je moet dit maar eens proberen.

grtzzzzz
Terug naar boven Ga naar beneden
de pauw david

de pauw david


Man Aantal berichten : 356
Leeftijd : 43
Woonplaats : merelbeke
Hobby’s : fitness en vissen uiteraard
Registration date : 13-10-08

RIG CLINIC - Stiff Particle Rig Empty
BerichtOnderwerp: Re: RIG CLINIC - Stiff Particle Rig   RIG CLINIC - Stiff Particle Rig Icon_minitimedo apr 16, 2009 10:33 am

solareke schreef:
de pauw david schreef:
Ik vind het vreemd dat zen hair zo ver uit de bocht van zen haak komt, wat is de reden hiervoor ?
Zoals hij het doet kantelt de haak met de punt naar boven als je het haakaas opneemt, dat kan toch nooit de bedoeling zijn ?!
Ik heb dat bij nog een paar mensen gezien, iemand die mij daarover een zinnige uitleg kan geven ?
Het is toch de bedoeling om ten allen tijde de haakpunt naar de onderkant van de lip te laten wijzen en niet omgekeerd ?!

De reden hiervoor is redelijk simpel.
Je verzwaart je haakpunt, waardoor je haak juist beter vlees richting de onderlip pakt.
Als ik zo vis gebruik ik meestal ng wel een loodje op mijn rig
om alles meteen in de onderlip te laten prikken en werkt redelijk foutloos.
Net zoals de blowbackrig dat dit met een ringetje probeert te bekomen.

Je moet dit maar eens proberen.

grtzzzzz

ik heb toch sterk men twijfels zene solarke, je moet maar eens je haakaas opnemen op deze manier dan zal je zien dat je haakpunt altijd naar boven wijst zonder enige uitzondering.

Ik ga er altijd vanuit dat het aas altijd boven de haak in de muil terecht komt en dan wil ik dat men haakpunt naar onderen wijst.

Als je dan toch de haakpunt zou willen verzwaren dan zou ik eerder opteren voor de "schot on the hook

grtzzz
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.dreambaits.be
Gast
Gast




RIG CLINIC - Stiff Particle Rig Empty
BerichtOnderwerp: Re: RIG CLINIC - Stiff Particle Rig   RIG CLINIC - Stiff Particle Rig Icon_minitimeza apr 18, 2009 2:00 pm

de pauw david schreef:
solareke schreef:
de pauw david schreef:
Ik vind het vreemd dat zen hair zo ver uit de bocht van zen haak komt, wat is de reden hiervoor ?
Zoals hij het doet kantelt de haak met de punt naar boven als je het haakaas opneemt, dat kan toch nooit de bedoeling zijn ?!
Ik heb dat bij nog een paar mensen gezien, iemand die mij daarover een zinnige uitleg kan geven ?
Het is toch de bedoeling om ten allen tijde de haakpunt naar de onderkant van de lip te laten wijzen en niet omgekeerd ?!

De reden hiervoor is redelijk simpel.
Je verzwaart je haakpunt, waardoor je haak juist beter vlees richting de onderlip pakt.
Als ik zo vis gebruik ik meestal ng wel een loodje op mijn rig
om alles meteen in de onderlip te laten prikken en werkt redelijk foutloos.
Net zoals de blowbackrig dat dit met een ringetje probeert te bekomen.

Je moet dit maar eens proberen.

grtzzzzz

ik heb toch sterk men twijfels zene solarke, je moet maar eens je haakaas opnemen op deze manier dan zal je zien dat je haakpunt altijd naar boven wijst zonder enige uitzondering.

Ik ga er altijd vanuit dat het aas altijd boven de haak in de muil terecht komt en dan wil ik dat men haakpunt naar onderen wijst.

Als je dan toch de haakpunt zou willen verzwaren dan zou ik eerder opteren voor de "schot on the hook

grtzzz


Ik vind het "shot on the hook" idee goed maar ik vind dat het loodje de haak belemmerd tijdens de inhaking.
En het kan zijn dat je haakpunt op je hand naar boven wijst.
Maar wat doet het onder water in een karper zijn bek?
Dat is de enige reden waarom hij zo vist.

Als je voor het eerst een bananenrig ziet ,
dan geloof je ook nooit dat dit goed prikt.
Desondanks een van de meest betrouwbare rigs die ik al gebruikt heb.

Probeer het eens, dan pas weet je het zeker.

grtzzzz
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




RIG CLINIC - Stiff Particle Rig Empty
BerichtOnderwerp: Re: RIG CLINIC - Stiff Particle Rig   RIG CLINIC - Stiff Particle Rig Icon_minitimeza apr 18, 2009 3:19 pm

kijk dat shot belemmerd niets (inhaaking is perfect, bij mij toch)

maar bij deze, zal ik de rig laten zien die ik in 95% van mijn visserij gebruik tegenwoordig, hier met de LSC model.
maar gebruik deze rig ook met andere modelen zoals de ssc of de mugga en de longshank mugga.
en altijd in vrij kleine maatjes zoals 8 of 10 (in het geval van de LS mugga en de mugga in size 10 en zelfs size 12) deze modelen van haken (als ze op een goeie manier gebruikt worden) zijn enorm goede haken, met een perfecte hook hold.

RIG CLINIC - Stiff Particle Rig Myrig-1

2 of één fake sweetcornke´s perfect uitgebalanceerd, dat de vis het perfect opzuigd en bam niets meer aan te doen, drillen maar!!!
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





RIG CLINIC - Stiff Particle Rig Empty
BerichtOnderwerp: Re: RIG CLINIC - Stiff Particle Rig   RIG CLINIC - Stiff Particle Rig Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
RIG CLINIC - Stiff Particle Rig
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» stiff-rig
» DE particle rig??
» Rig Clinic: Advanced Chod Rig
» RIG CLINIC-De 3 kamer knoop
» Leadcore Combi Rig (rig clinic)

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: Discussie Board :: Tips & Tricks-
Ga naar: