Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexGalerijLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 keep it simpel

Ga naar beneden 
+4
Jean-Pierre Ketelslegers
Arnaud Castel
de pauw david
Tom Daelemans
8 plaatsers
AuteurBericht
Gast
Gast




keep it simpel Empty
BerichtOnderwerp: keep it simpel   keep it simpel Icon_minitimedo maa 04, 2010 11:18 am

ik zag net dit kort stukje film (10min) http://www.korda.co.uk/movies/?cat_id=5
en wat hier getoond en gezegt word sta ik 100% achter!!!
kweet niet hoe een ander er over denkt, maar 99% van de tijd is het vrij invoudig, ge moet gewoon heel goe weten waar ge mee bezig bent ....
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




keep it simpel Empty
BerichtOnderwerp: filmpje   keep it simpel Icon_minitimedo maa 04, 2010 12:06 pm

Amen to that.

Is ook wel nice dat Korda zo'n stukje film op de site zet een beetje tegen de eigen commerce in.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




keep it simpel Empty
BerichtOnderwerp: Re: keep it simpel   keep it simpel Icon_minitimedo maa 04, 2010 12:33 pm

tis vooral heel belangrijk wat Derrel zegt ivm met hoe en waar hij vist en met wat!!
echt (niet commerce gericht) maar puur vanuit het standpunt van een heel goeie visser ...

zoals watercraft (water kennis) vissen waar de vis zit, weten waar ge vist (welke boden) hoe diep etz etz is veel belangrijker dan al de andere rest!
goed aas en een simpele rig op het juste moment op de juste plaats gaat veel beter werken dan al de andere shit, die ze ons proberen te verkopen ....
Terug naar boven Ga naar beneden
Tom Daelemans

Tom Daelemans


Man Aantal berichten : 670
Leeftijd : 43
Woonplaats : In Tisselt aant water
Hobby’s : Karpervissen/Voetbal/Kickeren/...
Registration date : 14-04-08

keep it simpel Empty
BerichtOnderwerp: Re: keep it simpel   keep it simpel Icon_minitimedo maa 04, 2010 1:04 pm

Idd, ik krijg de kriebels als ik rigs zie met rekkertoestanden enzo, pfff... Gewoon plat op den bodem zo goed mogelijk gecamoufleerd me een standaard grond of pop up rigske werkt overal!!

Grtzz
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




keep it simpel Empty
BerichtOnderwerp: Re: keep it simpel   keep it simpel Icon_minitimedo maa 04, 2010 1:12 pm

idd tis geen rocket science he, al zijn er die beweren van wel ....
de meest succesvolle karpervissers houden het simpel, maar weten gewoon met wat ze bezig zijn .... watercraft en carp sense ...
Terug naar boven Ga naar beneden
de pauw david

de pauw david


Man Aantal berichten : 356
Leeftijd : 43
Woonplaats : merelbeke
Hobby’s : fitness en vissen uiteraard
Registration date : 13-10-08

keep it simpel Empty
BerichtOnderwerp: Re: keep it simpel   keep it simpel Icon_minitimedo maa 04, 2010 2:05 pm

wie nu nog niet weet dat de spot hét belangrijkste is die gaat beter kaarten denken ik Very Happy
grtzzzzz
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.dreambaits.be
Gast
Gast




keep it simpel Empty
BerichtOnderwerp: Re: keep it simpel   keep it simpel Icon_minitimedo maa 04, 2010 2:20 pm

de pauw david schreef:
wie nu nog niet weet dat de spot hét belangrijkste is die gaat beter kaarten denken ik Very Happy
grtzzzzz
je zou ervan versteld staan!! ik zie nog altijd veel gasten zonder pijl/marker stok (zegt veel he) zonder dit kun je nooit een spot vinden, dus ....
Terug naar boven Ga naar beneden
de pauw david

de pauw david


Man Aantal berichten : 356
Leeftijd : 43
Woonplaats : merelbeke
Hobby’s : fitness en vissen uiteraard
Registration date : 13-10-08

keep it simpel Empty
BerichtOnderwerp: Re: keep it simpel   keep it simpel Icon_minitimedo maa 04, 2010 6:35 pm

Blackwater schreef:
de pauw david schreef:
wie nu nog niet weet dat de spot hét belangrijkste is die gaat beter kaarten denken ik Very Happy
grtzzzzz
je zou ervan versteld staan!! ik zie nog altijd veel gasten zonder pijl/marker stok (zegt veel he) zonder dit kun je nooit een spot vinden, dus ....
dit is idd zo tommy, ik heb altijd men pijl stok mee. Jongens die mij goed kennen kunnen dat beamen. Ook tijdens het vissen zal ik op zoek gaan naar een nieuwe interessante spot.
Langs de ene kant ben ik wel blij dat dit zo weinig word gedaan, zo hebben wij (degene die wel pijlen) meer fun(vis)
Er is altijd wel een spot te vinden op een water die nog nooit is bevist, je moet alleen de moeite doen om hem te vinden. Liever drie dagen pijlen tot ik iets gevonden heb dat me aanstaat dan in het wilde weg beginnen vissen.
Vorig jaar in het najaar ben ik een water beginnen bevissen waar men mij op voorhand had voorspelt dat ik geen vis zou vangen in de diepste delen van het water ...... na één uur vissen liep die diep geplaatste stok al af Laughing
grtzzzzzzz
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.dreambaits.be
Gast
Gast




keep it simpel Empty
BerichtOnderwerp: Re: keep it simpel   keep it simpel Icon_minitimedo maa 04, 2010 6:57 pm

ja idd David zo is dat (ik heb zelfs 2 pijl stokken) om echt tot op de vierkante meter te pijlen en voelen, hoe wat en waar ligt.
want op somige waters is het echt belangrijk om perfect op die spot te liggen, "the spot in the spot!! omdat " if you aint on the route .. you aint catching the bus .."
ooit is nen engelse karpervisser weten zeggen, en dat is me bijgebleven tot op den dag van vandaag .... het is zo simpel (als je weet waar je mee bezig bent) maar ook toch soms heel moeilijk (als ge het niet weet waar ge mee bezig bent)
Terug naar boven Ga naar beneden
Arnaud Castel

Arnaud Castel


Man Aantal berichten : 571
Leeftijd : 36
Woonplaats : Kortrijk
Hobby’s : karpervissen, dj, uitgaan
Registration date : 15-06-09

keep it simpel Empty
BerichtOnderwerp: Re: keep it simpel   keep it simpel Icon_minitimevr maa 05, 2010 12:08 pm

De nagel op de kop in dit stukje video!

De 2de rig die hij toont is de rig die ik altijd gebruik Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
Jean-Pierre Ketelslegers

Jean-Pierre Ketelslegers


Man Aantal berichten : 351
Leeftijd : 71
Woonplaats : Diepenbeek
Hobby’s : vissen en fietsen
Registration date : 20-10-08

keep it simpel Empty
BerichtOnderwerp: Re: keep it simpel   keep it simpel Icon_minitimevr maa 05, 2010 3:42 pm

Een gerenomeerd karpervisser vertelde me ooit dat er drie regels bestonden om een karper te vangen : 1 Location.... 2 Location.... 3 Location.

Voor mij persoonlijk komt daar bij dat een rekkerrig of een banaanrig nog een extra verschil kunnen maken tussen vangen en niet vangen !!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.jempiescarpcorner.comoj.com
Bart Debosschere

Bart Debosschere


Man Aantal berichten : 1018
Leeftijd : 46
Woonplaats : Vlaanderen
Hobby’s : Carpfishing & dog-sport
Registration date : 24-01-09

keep it simpel Empty
BerichtOnderwerp: Re: keep it simpel   keep it simpel Icon_minitimevr maa 05, 2010 4:27 pm

Jip,....
200% waarheid wat hij zegt , trouwens heb je het gezien ..........


Hij had een choclate Hoodie aan van de saloon .... lol!
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




keep it simpel Empty
BerichtOnderwerp: Re: keep it simpel   keep it simpel Icon_minitimevr maa 05, 2010 4:47 pm

Citaat :
1 Location.... 2 Location.... 3 Location.

rekkerrig of een banaanrig

die rigs zou ik niet gebruiken als de location goed zit (keep it simpel) al die poespas qua rigs is niet nodig ....
Terug naar boven Ga naar beneden
Tino Musschoot

Tino Musschoot


Man Aantal berichten : 288
Leeftijd : 44
Woonplaats : Zwijnaarde
Hobby’s : vissen en honden
Registration date : 22-09-08

keep it simpel Empty
BerichtOnderwerp: Re: keep it simpel   keep it simpel Icon_minitimeza maa 06, 2010 7:34 am

Ja die Derel Peck slaat inderdaad de nagel op de kop en weten waarmee je bezig bent zal je veel meer vis opleveren dan de laatste nieuwe snufjes en constant zitten veranderen van rigs,Hou het water constant in het oog en zet je wekker s'morgens bij zonsopgang want die info die je krijgt door het water te lezen is de belangrijkste die er is! Er zijn er ook bij die hun hele hebben en houden bij zich hebben en het dan op de moeite steken om te verkassen maar als ik vis zie springen of teken van aktiviteit ben ik op een halfuur al aan't vissen op een nieuwe stek.. Very Happy
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.triggerbaits.nl
Gast
Gast




keep it simpel Empty
BerichtOnderwerp: Re: keep it simpel   keep it simpel Icon_minitimeza maa 06, 2010 10:38 am

Citaat :
Hou het water constant in het oog en zet je wekker s'morgens bij zonsopgang want die info die je krijgt door het water te lezen is de belangrijkste die er is! Er zijn er ook bij die hun hele hebben en houden bij zich hebben en het dan op de moeite steken om te verkassen maar als ik vis zie springen of teken van aktiviteit ben ik op een halfuur al aan't vissen op een nieuwe stek..
klopt, karpervissen is niet alleen camperen en leker gezelig in een tentje slapen (weg van de vrouw en daagelijkse sleur) als je succesvol wil zijn op de moeiljkere waters moet ge er iets voor doen, smorgens opstaan!! ok ik heb nog snachts rond gelopen terwijl al de rest lag te maffen (en die zagen niets) ik daar in tegen, zag veel en ving ook meer ...
het zit soms in de kleine dingen!!
Terug naar boven Ga naar beneden
filip de meulder
Moderator
filip de meulder


Man Aantal berichten : 313
Leeftijd : 52
Woonplaats : ekeren
Hobby’s : vissen
Registration date : 12-10-08

keep it simpel Empty
BerichtOnderwerp: Re: keep it simpel   keep it simpel Icon_minitimedi nov 02, 2010 8:13 pm

Nog even terug ophalen dit topic. Zit veel waarheid in, mijn gedacht !
Terug naar boven Ga naar beneden
Tommy De Cleen
Admin
Tommy De Cleen


Man Aantal berichten : 1782
Leeftijd : 53
Woonplaats : Hoboken
Hobby’s : karpervissen
Registration date : 23-03-08

keep it simpel Empty
BerichtOnderwerp: Re: keep it simpel   keep it simpel Icon_minitimedi nov 02, 2010 8:31 pm

simpel is de way .... keep it simpel!!
das trouwens niet alleen int vissen zo, ook int leven is dat zo .....
Terug naar boven Ga naar beneden
https://www.facebook.com/pages/Baitcraft-Benelux/133215373406831
Gesponsorde inhoud





keep it simpel Empty
BerichtOnderwerp: Re: keep it simpel   keep it simpel Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
keep it simpel
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: Discussie Board :: Tips & Tricks-
Ga naar: