Onderwerp: ramp fort 5 edegem za feb 13, 2010 11:14 am
Hoi,
Ik heb heel droevig nieuws te melden, op het Fort 5 in Edegem is het aanhoudende vries weer veel karpers fataal geworden. Voorge week toen het even bijna ijsvrij was heeft de brandweer met behulp van een boot heel wat vissen uit het water gehaald, de parkwachters hebben de dagen er voor de vissen die tegen de kant laggen er al uitgehaald. Nu ben ik juist terug van een wandeling langs het water en her en der tref je al terug dode karpers aan half in het ijs vast gevroren. Het opmerkelijke is dat het bijna altijd de betere vissen zijn en dus ook de topvissen van het water! Men kan spreken dat zeker de helft van de populatie dood is! De totale omvang zullen we pas weten als het water terug ijsvrij is. Pas dan zien we hoeveel er nog boven zullen komen.
Mvg,
jakke
Gast Gast
Onderwerp: Re: ramp fort 5 edegem za feb 13, 2010 12:29 pm
Dat is inderdaad droevig nieuws jakke ... Ik ken het bestand niet en heb er ook nog nooit gevist , maar ik leef toch mee met de mensen die er vissen . Ik ken het gevoel , want ik heb in 2004 hetzelfde meegemaakt op Oasis ! Dat was wel door een virus , maar de rest blijft hetzelfde . Sterkte mannen !
Grtz waldo
Gast Gast
Onderwerp: Re: ramp fort 5 edegem za feb 13, 2010 12:40 pm
das idd dikke klote dit nieuws!!!
Peter Bleyaert
Aantal berichten : 262 Leeftijd : 55 Woonplaats : Veldegem Hobby’s : Darts, Koi en .......tja Registration date : 24-03-08
Onderwerp: Re: ramp fort 5 edegem za feb 13, 2010 2:22 pm
Droevig nieuws. Da koud weer houdt veels te lang aan, voor niks nie goed, zeker voor onze vissen niet.
Robby Malfliet
Aantal berichten : 2753 Leeftijd : 48 Woonplaats : Haasdonk Hobby’s : Vissen, voetbal, Anglofiel... Registration date : 06-01-09
Onderwerp: Re: ramp fort 5 edegem za feb 13, 2010 4:23 pm
Zijn dé bekende vissen al dood gevonden Jakke?
Ik hoop van niet! Heb ze zelf jaren kunnen observeren tijdens mijn middag-pauzes bij Agfa-Gevaert. En heb ze kunnen filmen voor de VBK-film ook! Ik hoop dat de grotere exemplaren nog altijd in leven zijn...
Wesley Mast
Aantal berichten : 693 Leeftijd : 44 Woonplaats : Schelle (BE) Hobby’s : Mijn gezin, films & karpervissen Registration date : 03-04-08
Onderwerp: Re: ramp fort 5 edegem za feb 13, 2010 5:01 pm
Fuck! Das wel minder makker... Laat hier af en toe iets 8er é als je meer weet.
Gast Gast
Onderwerp: Re: ramp fort 5 edegem za feb 13, 2010 5:35 pm
ja der zijn dus al paar van de bekende vissen gevonden.
grote schup - de rijen - den buld -
rip.
grts
jakke
Wesley Mast
Aantal berichten : 693 Leeftijd : 44 Woonplaats : Schelle (BE) Hobby’s : Mijn gezin, films & karpervissen Registration date : 03-04-08
Onderwerp: Re: ramp fort 5 edegem za feb 13, 2010 5:54 pm
Pfff...das echt fucked up. De gemakkelijke of de moeilijke rijen makker ?
Robby Malfliet
Aantal berichten : 2753 Leeftijd : 48 Woonplaats : Haasdonk Hobby’s : Vissen, voetbal, Anglofiel... Registration date : 06-01-09
Onderwerp: Re: ramp fort 5 edegem za feb 13, 2010 6:02 pm
Den Bult en de Grote Schub dood???
Die heb ik dus verschillende keren kunnen observeren in het reservaat daar in 't verleden, en beiden kunnen filmen voor de VBK film van 2003 of 2004.
Groot verlies daar...
filip de meulder Moderator
Aantal berichten : 313 Leeftijd : 52 Woonplaats : ekeren Hobby’s : vissen Registration date : 12-10-08
Onderwerp: Re: ramp fort 5 edegem za feb 13, 2010 6:23 pm
Tot hiertoe zo een 20 dode karpers geteld. Van uit betrouwbare bron vernomen. Michael heeft de brandweer gebeld en hij heeft me dit bevestigd. Waarschijnlijk zal na de dooi het aantal nog oplopen. Tot zover. R.I.P.
Robby Malfliet
Onderwerp: Re: ramp fort 5 edegem za feb 13, 2010 6:36 pm
Mijn bezoekjes aan 't Elzenhof zullen een zuur kantje krijgen vanaf nu...
Gast Gast
Onderwerp: Re: ramp fort 5 edegem za feb 13, 2010 7:02 pm
vorigeweek zaterdag heeft den brandweer der 29 stuks afgeschept. in de week der voor hebben de parkwachters der ook nog stuk of 10 af geschept. fille wie is michel ? die ken ik niet bij ons op het fort.
en daar straks ben ik nog eens rond geweest en heb der weer stuk of 7 geteld.
grts
jakke
Aantal berichten : 313 Leeftijd : 52 Woonplaats : ekeren Hobby’s : vissen Registration date : 12-10-08
Onderwerp: Re: ramp fort 5 edegem zo feb 14, 2010 9:09 am
Jakke zie PM
geen lid meer
Aantal berichten : 159 Leeftijd : 44 Woonplaats : f Hobby’s : f Registration date : 27-08-09
Onderwerp: Re: ramp fort 5 edegem zo feb 14, 2010 10:36 am
jakke schreef:
vorigeweek zaterdag heeft den brandweer der 29 stuks afgeschept. in de week der voor hebben de parkwachters der ook nog stuk of 10 af geschept. fille wie is michel ? die ken ik niet bij ons op het fort.
en daar straks ben ik nog eens rond geweest en heb der weer stuk of 7 geteld.
Aantal berichten : 447 Leeftijd : 45 Woonplaats : assenede Hobby’s : karperen Registration date : 15-05-08
Onderwerp: Re: ramp fort 5 edegem zo feb 14, 2010 5:14 pm
daar gaat uw karperhartje toch van bloeden ze man man man
David De Cleen
Aantal berichten : 128 Leeftijd : 46 Woonplaats : Motsel Hobby’s : vissen fitness snowborden Registration date : 17-02-10
Onderwerp: Re: ramp fort 5 edegem za maa 13, 2010 1:10 pm
Deze morgen zijn er weer enkele vissen gevonden, het ijs is nu toch al even weg dus ik vrees dat er een andere reden is voor het dood gaan van deze vissen. Vin het wel opmerkelijk als je naar het water kijkt is het heel graauw en zeker niet helder zoals meestal in de winter maanden. Ik wacht bang af wat er nog komen gaat.
grts,
David
Steve Maes
Aantal berichten : 297 Leeftijd : 48 Woonplaats : Antwerpen Hobby’s : vissen, voetbal, honden, aquarium Registration date : 16-08-08
Onderwerp: Re: ramp fort 5 edegem do maa 25, 2010 11:22 pm
Vandaag gaan wandelen aan fort Wommelgem. Zestal dode schubs gezien. Hopelijk blijft het daarbij. ..
Onderwerp: Re: ramp fort 5 edegem zo jan 02, 2011 10:08 pm
Jakke welke andere hobby raad je me nog aan ? Here the same shit op ons fortje... Tvissen blijft wel aan me kleven maar is ook men thuiswater al zovele jaren en daar word je triest van makker.. KKan u geloven dat je een andere hobby zoekt. Al is er zoveel meer dan vissen, maar toch, ik ben er mee groot geworden, tdoet zeer, weeral, maar den tijd heelt de wonden. Waar is de tijd van de platten deeg en de patatten en de vaste stokkers met de korst en de pauwepen. Man man kword er sentimenteel van, kga ermee stoppen met diene blabla... Goeie moed man ! Grts fille.
Tommy De Cleen Admin
Aantal berichten : 1782 Leeftijd : 54 Woonplaats : Hoboken Hobby’s : karpervissen Registration date : 23-03-08
Onderwerp: Re: ramp fort 5 edegem zo jan 02, 2011 10:14 pm
amai als je moet gaan stopen met vissen omdat er vissen sterven, dam dan waren er nu al geen karper vissers meer ... er sterven elk jaar vissen (door ouderdom, wanbeheer, vervuiling, virusen etz etz)
is wel Jammer en vind het erg dat somige sterven, maar das de circle of live he wij blijven ook niet leven ...!! ik zeg het nog is (ik vind het enorm erg) maar het leven gaat verder, en ik ga er niet voor stopen