Aantal berichten : 202 Leeftijd : 41 Woonplaats : wervik Hobby’s : vissen en vogelen Registration date : 13-05-08
Onderwerp: bait floss vr jan 08, 2010 2:02 pm
ik zou graag gebruik maken van bait floss. nu heb ik toch wel een probleem zekers, die ne knoop wil niet lukken. ik heb het al een paar keer ge probeerd maar ik denk dat het aan mijne bait floss ligt. m'n volgende vraag is of een verschil is in kwaliteit van merken en waat julie ervaring is met deze.
grts kevin.
(ps: de knoop die ik wil gebruiken is die van blackwater die hij op een ander forum heeft voor gesteld)
Robby Malfliet
Aantal berichten : 2753 Leeftijd : 48 Woonplaats : Haasdonk Hobby’s : Vissen, voetbal, Anglofiel... Registration date : 06-01-09
Onderwerp: Re: bait floss vr jan 08, 2010 2:12 pm
Als de knoop telkens los komt dan hebt ge waarschijnlijk met wax behandelde floss aangeschaft. En die krijgt ge gewoon niet vastgeknoopt.
"Un-waxed" floss is de stuff die ge nodig hebt.
Of heel dunne dacron als ge dat nog ergens kunt vinden. Dat zwarte onderlijnmateriaal van lang geleden. Werkte bij mij altijd perfect daarmee. Al gebruik ik dat type van montage nie meer, aangezien alle pop-ups tegenwoordig toch dagen blijven drijven.
Kevin Richez
Aantal berichten : 202 Leeftijd : 41 Woonplaats : wervik Hobby’s : vissen en vogelen Registration date : 13-05-08
Onderwerp: Re: bait floss vr jan 08, 2010 3:39 pm
links en rechts lees ik nog eens dat het beter is om het drijfvermogen van de pop up optimaal te houden, dus dacht ik om mijn prestaties te verbeteren. maar als dat oud nieuws is en helemaal niet meer nodig is om floss te gebruiken dan doe ik het best op een makkelijker manier. bedankt Robby voor info. die floss die ik gebruik is zeer goedkope brol zeer fijn en rond; die floss die blackwater gebruikte zag er breder en platter uit.