Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

IndexGalerijLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

RIP Grote Schub Rainbow

Ga naar beneden 
+11
Tino Musschoot
Steven Deschrijver
Guy Michiels
Geert De Vooght
ben vermoesen
Giovanni Vanhooren
Steven Dekeyzer
Antonie De Naeghel
Jeffrey Benoot
Ludovic Hollevoet
Robby Malfliet
15 plaatsers
AuteurBericht
Robby Malfliet

Robby Malfliet

Man Aantal berichten : 2753
Leeftijd : 48
Hobby’s : Vissen, voetbal, Anglofiel...
Registration date : 06-01-09

RIP Grote Schub Rainbow Empty
BerichtOnderwerp: RIP Grote Schub Rainbow   RIP Grote Schub Rainbow Icon_minitimema jan 04, 2010 7:14 pm

Net het bericht gekregen dat de grote schub van Rainbow vandaag dood is gevonden in de buurt van stek 21. Neutral

Gewicht van de laatste vangst ruim 34kg geloof ik.

Laatst aangepast door Robby Malfliet op ma jan 04, 2010 7:21 pm; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
Ludovic Hollevoet

Ludovic Hollevoet

Man Aantal berichten : 124
Leeftijd : 38
Hobby’s : goalkeeper, carpfishing
Registration date : 07-10-09

BerichtOnderwerp: Re: RIP Grote Schub Rainbow   RIP Grote Schub Rainbow Icon_minitimema jan 04, 2010 7:19 pm

...dan vraag ik mij af hoe oud die geworden is...?

rip

mvg

ludo
Jeffrey Benoot
Admin
Jeffrey Benoot

Man Aantal berichten : 1507
Leeftijd : 51
Hobby’s : Verse vis
Registration date : 23-03-08

BerichtOnderwerp: Re: RIP Grote Schub Rainbow   RIP Grote Schub Rainbow Icon_minitimema jan 04, 2010 7:19 pm

34kg....Dat kan tellen.... Shocked
Jammer... Sad

Grtzzzzzzzz
Antonie De Naeghel

Antonie De Naeghel

Man Aantal berichten : 322
Leeftijd : 41
Hobby’s : karpervissen, voetbal, vriendin
Registration date : 07-08-08

BerichtOnderwerp: Re: RIP Grote Schub Rainbow   RIP Grote Schub Rainbow Icon_minitimema jan 04, 2010 7:23 pm

Altijd een zeer spijtige zaak, kan niet gezond zijn zo snel groeien naar dergelijke gewichten, waar heb ik dat laatst nog gehoord...ivm de levensduur. En toch willen we allen ooit eens zo'n vangst in de handen houden.
Iemand fotoke van de vis?
Robby Malfliet

Robby Malfliet

BerichtOnderwerp: Re: RIP Grote Schub Rainbow   RIP Grote Schub Rainbow Icon_minitimema jan 04, 2010 7:25 pm

Er zal wel iemand zijn die daar ne foto van heeft zeker.
Steven Dekeyzer

Steven Dekeyzer

Man Aantal berichten : 384
Hobby’s : Carp Fishing / music
Registration date : 22-03-09

BerichtOnderwerp: Re: RIP Grote Schub Rainbow   RIP Grote Schub Rainbow Icon_minitimema jan 04, 2010 7:56 pm

Deze zomer is er toch ook een spiegel van +40kg dood aangetroffen dacht ik, nadeel van snel groeien op boiliedieet
Giovanni Vanhooren

Giovanni Vanhooren

Man Aantal berichten : 248
Leeftijd : 43
Hobby’s : Ja
Registration date : 08-05-08

BerichtOnderwerp: Re: RIP Grote Schub Rainbow   RIP Grote Schub Rainbow Icon_minitimema jan 04, 2010 9:13 pm

Heb vandaag heel controversiële wetenschappelijke studie gelezen van Sportvisserij Nederland waarin duidelijk gesteld wordt dat de invloed van boilies en particles op de karpergroei quasi nihil en dus verwaarloosbaar is. Groei zou enkel succesvol zijn afhankelijk van het type natuurlijk voedsel.

Een straffe stelling me dunkt. En dan blijft de vraag ook nog welk type boilies getest werden (crap versus food baits)... Nu, wel stof om over na te denken.
ben vermoesen

ben vermoesen

Man Aantal berichten : 266
Leeftijd : 47
Hobby’s : karpervissen natuurlijk
Registration date : 14-11-08

BerichtOnderwerp: Re: RIP Grote Schub Rainbow   RIP Grote Schub Rainbow Icon_minitimema jan 04, 2010 9:32 pm

zeer spijtige zaak om zo ne vis te verliezen,maar da is de natuur hè
RIP grote schub
grtzzzzzzz
Geert De Vooght

Geert De Vooght

Man Aantal berichten : 61
Leeftijd : 50
Hobby’s : vissen
Registration date : 21-10-09

BerichtOnderwerp: Re: RIP Grote Schub Rainbow   RIP Grote Schub Rainbow Icon_minitimema jan 04, 2010 9:55 pm

is idd jammer, ze kunnen weer een handje bollen strooien op zijn plaats Rolling Eyes
Guy Michiels

Guy Michiels

Man Aantal berichten : 199
Leeftijd : 44
Hobby’s : vissen, gitaar spelen
Registration date : 24-09-08

BerichtOnderwerp: Re: RIP Grote Schub Rainbow   RIP Grote Schub Rainbow Icon_minitimedi jan 05, 2010 9:12 am

Dat is volgens mij net hetzelfde als met grote
honden. Begrijp me niet verkeerd. In Engeland
had je raspberry, Redmire spiegel, rond de 10 kg.
Dat was zijn topgewicht. Vis werd wel bijna 40 jaar
oud. Extreem grote vissen groein volgens mij na veel minder
dan 40 jaar letterlijk dood.
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: RIP Grote Schub Rainbow   RIP Grote Schub Rainbow Icon_minitimedi jan 05, 2010 9:12 am

Santa Cruz schreef:
nadeel van snel groeien op boiliedieet

is net wat ik ook dacht!!
maar wel weer jammer, R.I.P.
Steven Deschrijver

Steven Deschrijver

Man Aantal berichten : 309
Leeftijd : 37
Hobby’s : weekends aan een stuk karperen
Registration date : 20-04-08

BerichtOnderwerp: Re: RIP Grote Schub Rainbow   RIP Grote Schub Rainbow Icon_minitimedi jan 05, 2010 12:33 pm

jammmer voor deze vis wat me wel opvalt iedere keer als er zo een groote dood gaat
is het altijd op van die waters dat drukbevist zijn!!!!
(denk dat die beesten soms onder seriueze stres leiden!!!)
Tino Musschoot

Tino Musschoot

Man Aantal berichten : 288
Leeftijd : 45
Hobby’s : vissen en honden
Registration date : 22-09-08

BerichtOnderwerp: Re: RIP Grote Schub Rainbow   RIP Grote Schub Rainbow Icon_minitimedi jan 05, 2010 1:16 pm

Ja een algemeen feit is dat vissen die heel vlug groeien op korte tijdspanne ook sneller het loodje leggen! Je kan deze vergelijking dan ook doortrekken naar mensen,zwaarlijvige mensen hebben ook veel meer kwaaltjes en sterven ook sneller!Factor stress zal er wel een deel mee te maken hebben maar het is logisch dat oudere en grotere vissen varbaarder zijn voor ziekten en hierdoor grotere risicogevallen zijn!
http://www.triggerbaits.nl
Robby Malfliet

Robby Malfliet

BerichtOnderwerp: Re: RIP Grote Schub Rainbow   RIP Grote Schub Rainbow Icon_minitimedi jan 05, 2010 2:32 pm

Santa Cruz schreef:
nadeel van snel groeien op boiliedieet

Is da wetenschappelijk bewezen Santa?

Ik zou da zo maar nie durven stellen.
Er zijn al vissen gestorven aan een overdaad aan partikels ook zene.

Tis nie voor niks dat tijgers en pinda's op veel waters verboden zijn.

Maar eigelijk ligt da nie aan die partikels op zich, maar aan de mensen die ze verkeerd gebruiken!
Hetzelfde zou ge dus kunnen zeggen over een overtal aan boilies. Wink
Steven Dekeyzer

Steven Dekeyzer

Man Aantal berichten : 384
Hobby’s : Carp Fishing / music
Registration date : 22-03-09

BerichtOnderwerp: Re: RIP Grote Schub Rainbow   RIP Grote Schub Rainbow Icon_minitimedi jan 05, 2010 6:33 pm

Nee, wetenschappers zullen zich daar ni mee bezig houden. Maar zoals Tino aanhaalt, trek ik ook de lijn door naar mensen die te veel voedsel opnemen. Vooral met de toegevoegde eieren heb ik m'n bedenkingen, mensen eten best ook niet te veel eieren ...

Maar we hebben het zelf gecreëerd, we willen allemaal zo snel mogelijk dikke vis ...
Jeffrey Benoot
Admin
Jeffrey Benoot

BerichtOnderwerp: Re: RIP Grote Schub Rainbow   RIP Grote Schub Rainbow Icon_minitimedi jan 05, 2010 6:36 pm

discovery schreef:
jammmer voor deze vis wat me wel opvalt iedere keer als er zo een groote dood gaat

Wateren waar grote vis zit, dus waar er grote vis kan sterven, zijn altijd druk bevist hé....
En als er op een ander water al eens en grotere vis sterft, zal er geen haan naar kraaien, veelal omdat het zelfs niet opvalt dat er een dood is...

Grtzzzzzzz
Jean-Pierre Ketelslegers

Jean-Pierre Ketelslegers

Man Aantal berichten : 351
Leeftijd : 71
Hobby’s : vissen en fietsen
Registration date : 20-10-08

BerichtOnderwerp: Re: RIP Grote Schub Rainbow   RIP Grote Schub Rainbow Icon_minitimedi jan 05, 2010 6:46 pm

Santa Cruz schreef:
Maar we hebben het zelf gecreëerd, we willen allemaal zo snel mogelijk dikke vis ...

Het doel heiligt de middelen ?????
http://www.jempiescarpcorner.comoj.com
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: RIP Grote Schub Rainbow   RIP Grote Schub Rainbow Icon_minitimedi jan 05, 2010 6:49 pm

wetenschapelijk is dat niet bewezen, maar tis wel een feit waar 95% van de karpervissers het overeens zijn
dat de bollen de oorzaak zijn van grotere vissen, moet je geen wetenschaper voor te zijn!!!
Tino Musschoot

Tino Musschoot

Man Aantal berichten : 288
Leeftijd : 45
Hobby’s : vissen en honden
Registration date : 22-09-08

BerichtOnderwerp: Re: RIP Grote Schub Rainbow   RIP Grote Schub Rainbow Icon_minitimedi jan 05, 2010 7:25 pm

Zors schreef:
discovery schreef:

Wateren waar grote vis zit, dus waar er grote vis kan sterven, zijn altijd druk bevist hé....
En als er op een ander water al eens en grotere vis sterft, zal er geen haan naar kraaien, veelal omdat het zelfs niet opvalt dat er een dood is...

Grtzzzzzzz

Inderdaad zors en mocht stress één van de oorzaak zijn dan zouden op de meeste engelse wateren veel sterftes zijn want daar zit het echt alle dagen nokvol! Een goed vb hiervan is yately complex waar alle dagen de meeste stekken bezet zijn en ze extreem belaagt worden maar de meeste vissen daar zijn monumenten die al jaren leven maar geen extreme gewichtstoenames kennen... En santa inderdaad we dragen allen ons steentje bij maar dat komt omdat karpervissen een heel populaire sport is en hoe meer volk hoe meer aas er dan logisherwijs ingaat! één ding wil il wel nog toevoegen en dat is dat ik shelf life bollen met die bewaarmiddelen erger vind dan de eitjes die we gebruiken en die zever van in mijn bollen zitten geen eiren dus gezonder en beter vind ik een redenering zonder dat het ooit wetenschappelijk onderzocht is! Er wordt nu toch al zo'n 20 jaar met bollen gevist en eerlijk vind ik dat de vissen hierdoor beter in hun vel zitten en sommige produkten zorgen ervoor dat hun mechanisme versterkt wordt zoals bv sperulina om er één te noemen! Verse freezers die verrijkt zijn met tal van natuurlijke en wateroplosbare atractoren genietn daarvoor mijn voorkeur maar een gevarieerd menu met bv partikes,pellets zorgt voor de aanvulling en afwisseling! Als we steak eten willen we er toch ook wat frietjes of sla bij dus een totaal menu en dat kan je evengoed toepassen onderwater wat tot optimale conditie van de vissen leidt ! Zo kan ik nog wel eventjes doorgaan maar zal een stukje houden voor het interview dat tommy mag verwachten deze week! grtz
http://www.triggerbaits.nl
filip de meulder
Moderator
filip de meulder

Man Aantal berichten : 313
Leeftijd : 52
Registration date : 12-10-08

BerichtOnderwerp: Re: RIP Grote Schub Rainbow   RIP Grote Schub Rainbow Icon_minitimedi jan 05, 2010 9:17 pm

Hey Tino, daar heb je wel gelijk in. Maar de ene vis is de andere niet en zoals bij ons mensen ook zo. Het ligt in onze en de karpers hun genen en daarbij, overdaad schaadt zoals iedereen wel weet. De ene kan er beter tegen... Leeftijd zal ook wel een rol spelen.

Ik denk dat het hier een natuurlijke dood betreft, omdat alles goed gecontroleerd wordt. Op de meeste waters heb je geen of weinig controle en daar kan je van alles verwachten ivm sterftes van vissen.

Mvg, Fille
Giovanni Vanhooren

Giovanni Vanhooren

Man Aantal berichten : 248
Leeftijd : 43
Hobby’s : Ja
Registration date : 08-05-08

BerichtOnderwerp: Re: RIP Grote Schub Rainbow   RIP Grote Schub Rainbow Icon_minitimewo jan 06, 2010 8:51 am

Tino schreef:
Zors schreef:
discovery schreef:

Grtzzzzzzz

Inderdaad zors en mocht stress één van de oorzaak zijn dan zouden op de meeste engelse wateren veel sterftes zijn want daar zit het echt alle dagen nokvol! Een goed vb hiervan is yately complex waar alle dagen de meeste stekken bezet zijn en ze extreem belaagt worden maar de meeste vissen daar zijn monumenten die al jaren leven maar geen extreme gewichtstoenames kennen... En santa inderdaad we dragen allen ons steentje bij maar dat komt omdat karpervissen een heel populaire sport is en hoe meer volk hoe meer aas er dan logisherwijs ingaat! één ding wil il wel nog toevoegen en dat is dat ik shelf life bollen met die bewaarmiddelen erger vind dan de eitjes die we gebruiken en die zever van in mijn bollen zitten geen eiren dus gezonder en beter vind ik een redenering zonder dat het ooit wetenschappelijk onderzocht is! Er wordt nu toch al zo'n 20 jaar met bollen gevist en eerlijk vind ik dat de vissen hierdoor beter in hun vel zitten en sommige produkten zorgen ervoor dat hun mechanisme versterkt wordt zoals bv sperulina om er één te noemen! Verse freezers die verrijkt zijn met tal van natuurlijke en wateroplosbare atractoren genietn daarvoor mijn voorkeur maar een gevarieerd menu met bv partikes,pellets zorgt voor de aanvulling en afwisseling! Als we steak eten willen we er toch ook wat frietjes of sla bij dus een totaal menu en dat kan je evengoed toepassen onderwater wat tot optimale conditie van de vissen leidt ! Zo kan ik nog wel eventjes doorgaan maar zal een stukje houden voor het interview dat tommy mag verwachten deze week! grtz

Idd, over dat eierloos gedoe erger ik mij ook danig. Nooit wetenschappelijk bewezen. Grappige is dat eierloos en pH door een bepaald merk in een adem genoemd worden, terwijl de gebruikte eiervervanger (bloedplasma) een van de hoogste pH's uit heeft... Maar we dwalen weer af.
Arnaud Castel

Arnaud Castel

Man Aantal berichten : 571
Hobby’s : karpervissen, dj, uitgaan
Registration date : 15-06-09

BerichtOnderwerp: Re: RIP Grote Schub Rainbow   RIP Grote Schub Rainbow Icon_minitimewo jan 06, 2010 6:28 pm

En vergeet niet dat het resultaat springballen zijn!!! Dat is een sterxck verhaal e!

Groeiers leven sowieso minder lang! Neem dan nog eens stress erbij en misschien wel leeftijd, dit zegt genoeg.
Jeffrey Benoot
Admin
Jeffrey Benoot

BerichtOnderwerp: Re: RIP Grote Schub Rainbow   RIP Grote Schub Rainbow Icon_minitimewo jan 06, 2010 6:34 pm

Sterckx...? Wie is die Sterckx?? bounce

Grtzzzzzzzz
Steven Deschrijver

Steven Deschrijver

Man Aantal berichten : 309
Hobby’s : weekends aan een stuk karperen
Registration date : 20-04-08

BerichtOnderwerp: Re: RIP Grote Schub Rainbow   RIP Grote Schub Rainbow Icon_minitimewo jan 06, 2010 7:15 pm

diene zonder eitjes!!!!! LOL Laughing
pascal waltenier

pascal waltenier

Man Aantal berichten : 445
Leeftijd : 44
Registration date : 16-12-08

BerichtOnderwerp: Re: RIP Grote Schub Rainbow   RIP Grote Schub Rainbow Icon_minitimedo jan 07, 2010 2:07 am

gio schreef:
Tino schreef:
Zors schreef:
discovery schreef:

Grtzzzzzzz

Idd, over dat eierloos gedoe erger ik mij ook danig. Nooit wetenschappelijk bewezen. Grappige is dat eierloos en pH door een bepaald merk in een adem genoemd worden, terwijl de gebruikte eiervervanger (bloedplasma) een van de hoogste pH's uit heeft... Maar we dwalen weer af.

Moeten we wel even in acht nemen Tino dat ons boilieverbruik voor 1 sessie , een zichzelfgenaamde Engelse "full time angler" daar waarschijnlijk 3 jaar mee doet

Alsook het sterckx verhaal , wat 20 jaar geleden rondgekraaid werd dat alle dagen eieren eten tot leverschade ed. zou leiden

Door Eddy natuurlijk mooi in een jasje gegoten is tot meerverkoop van zijn ingeslagen weg met zijn boilielijn, maar dit heeft te maken met het verwerkingsgemak als ge uw product kent

Uitleg: zeer simpel , u kapt gewoon uw vooziene hoeveelheid vooraf gemengde mix met eivervanger in de menger , afgemeten hoeveelheid water erbij , mengen maar en voila , na enige tijd heeft u steeds dezelfde , zelfde afrollend deeg , dat na het spuiten niet meer uitzet door opname van het nodige vocht(dewelke belangrijk is bij de geavanceerde moderne rolautomaten)

Toch is deze theorie al enkele jaren achterhaald , het is echter gezond dagelijks 1 a 2 eieren te eten maar daar ga ik hier niet over uitwijden

En sterfte van 2 zware vissen op rainbow , idd. , wat had je gedacht , dat gaat de karperwereld rond

Laten we ons gewoon maar eens de vragen stellen , op welk water sterft er jaarlijks 1 of meerdere karpers , je zal maar een héél mager lijstje hebben van waters waarbij dit niet het geval is . Niet?

Het is toch volkomen normaal dat er natuurlijke sterfte is in eender welk biotoop , rainbow , kanaal achter uw deur ,de kabeljauwvangstgebieden rond de noordkaap , uw gemeente , de koeien in de wei achter uw tuin , ...

Laten we ons de vraag stellen waarom waters die al jaren onder hengel-en voerdruk staan en een sterfte kennen , dit in 99% van de gevallen te wijten is aan een visuitzetting , voorjaarsvirus , blauwalg , lozing ,zuurstoftekort , etc.

Gaan we dan ook het sterftecijfer op jaarbasis versus populatie eens in procenten gaan optekenen , ga je in veel gevallen over de 2 % gaan ?

En plus dat het ondertussen toch al geweten is dat de "gekende" populatie niet de totale populatie is op niet vidangebare viswaters , al zouden we nog met pareiwortelboontjes erop gaan vissen , we krijgen ze nog niet gevangen , ze eten ons aas gewoon niet

En nog zijn er veel vissers die denken dat karpers een hele dag niets anders doen dan een ganse dag vreten , forget it

Laten we dan ook eens een water als vb gaan stellen , de Geraardsbergse gaver , 18ha

Ik ken de populatie aan karper exact niet maar neem aan dat er toch zeker 1 ton opzit , de brasempopulatie mag je zeker schatten op 2 a 3 ton , biografisch gezien eet een gezonde brasem 10 a 15% dagelijks van zen eigen gewicht , zal waarschijnlijk bij een karper niet zo heel veel afwijken , de witvispopulatie laten we er nog buiten

Dus om het bescheiden te houden op 10% , 3 ton karper en brasem (maar daar zit meer op volgens mij) is dit al 300kg per dag en dat gaat daar dagelijks zeker niet in het water

Sterfte door boilie's te eten , volgens mij alleen als ze op onhiegiënische manier vervaardigd worden
Gesponsorde inhoud

BerichtOnderwerp: Re: RIP Grote Schub Rainbow   RIP Grote Schub Rainbow Icon_minitime

RIP Grote Schub Rainbow
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» De grote verbindings kanal schub
» Vul de Grote Hengelsportenquete in en win diverse prijzen!
» Schub Fort Bornem RIP
» kleine jongens, grote mondjes
» mary de schub uit duitsland!!

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: Discussie Board :: DeCarpSaloon Screamer-
Ga naar: