Beste forumleden,
Naast de koopjes bij topcarp (of wat er nog van over blijft...) heb ik nog een andere tip.
Zoals geweten is Ultimate failliet en de inboedel is/wordt via onlineveiling verkocht.
Er zijn reeds drie veilingen achter de rug, maar pas de laatste veiling ben ik gaan opvolgen.
De website voor de laatste verkoop is :
http://bva-auctions.com/auction/index/1542Het enige waar ik interesse in had, waren de loten van dynamite baits.
Veel leden zullen dus geen interesse (sponsering, anti RM, ...) hebben, maar ik ken toch veel karpervissers die de kwaliteit van de particles en boilies niet meer in vraag stellen. Enkel de prijs is meestal overdreven en nog niet zo een beetje.
Nu vis ik (noodgedwongen wegens plaatsgebrek) al jaren met ready mades en heb zowat alle bekende merken gebruikt maar de laaste bestellingen waren bij Plukkers. Om een lang verhaal verhaal kort te maken, ik zag alvast een mogelijk koopje zitten van wat kilo's dynamite bollen.
Uiteindelijk heb ik 80 kilo Red Fish (Terry Hearn) 10mm bollen gekocht, te zeggen 8 dozen van 10x 1 kg.
De uiteindelijke prijs die ik geboden heb was 230 euro, met alle kosten en btw is dit 315 euro.
Dat komt neer op minder dan 4 euro de kilo.... en dat vind ik voor die prijs nergens !
Dus wil je een berekend gokje wagen en wil gerust een jaartje Dynamite proberen, check zeker de website even.
Je vind er alles van pellets, particles, bollen, ... in alle smaken en diameters.
Sommige loten zijn wel te groot voor particulieren (300+ kilo) maar een gemeenschappelijke koop kan ook natuurlijk.
Let er wel op dat er nog ongeveer 30% kosten bij je bod komen (zie mijn voorbeeld) en een bod is bindend.
De website is heel duidelijk en betrouwbaar, het bieden verloopt wel hectisch de laatste minuten (wel spannend).
Je krijgt na de koop een factuur, de goederen moeten betaald zijn alvorens je ze kan ophalen (omgeving eindhoven) of laten bezorgen (let op bijkomende kosten).
Hier een overzicht van enkele 'koopjes' (prijs is
met alle kosten):
ca. 24 dozen 'Dynamite Baits' Boilies, soort: Spicy shellfish 15 mm voor 593 euro
ca. 11 dozen 'Dynamite Baits' Boilies, soort: Octopus & Black pepper 15 mm voor 385 euro
ca. 25 dozen 'Dynamite Baits' Boilies, soort: Octopus & Black pepper 20 mm. voor 643 euro
ca. 12 doos 'Dynamite Baits' Boilies, soort: Hi attract squid & octupus 15 mm. voor 330 euro
ca. 15 doos 'Dynamite Baits' Boilies, soort: Hi attract strawberry & Ice cream 15 mm. voor 440 euro
en tot slotte het eerste lot waar ik achter zat, 10 dozen (4+6) spicy chicken voor 305 euro
Hopelijk heeft iemand er iets aan (ik heb er alvast helemaal geen belang bij)
Greets Thomas