Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexGalerijLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Bewaarzak met boei

Ga naar beneden 
AuteurBericht
Gast
Gast




Bewaarzak met boei Empty
BerichtOnderwerp: Bewaarzak met boei   Bewaarzak met boei Icon_minitimema mei 05, 2008 8:18 pm

Hey

Ik vis regelmatig op een water waarbij je pas een meter of 2 a 4 uit de kant je vis kunt zakken, omdat het in de kant veel te ondiep is.

Nu, om te beginnen ben ik geen voorstander van je vis voor lange tijd te zakken, maar voor sommige maak ik toch een uitzondering.

Ik zou graag willen weten of iemand van jullie ervaring heeft om een boei aan je bewaarzak te bevestigen om 's nachts te checken of alles nog op de juiste plaats ligt. Alsook welke bankstick ik hiervoor het beste voor deze manier van zakken kan gebruiken.

Ik dacht zelf aan een Fox Powerpoint backstick, omdat je deze diep in de bodem kunt draaien en daarbij een Extension Cord van Chub te gebruiken die ik op de bankstick kan schroeven.

Alle tips zijn welkom.

Chris
Terug naar boven Ga naar beneden
christoph segers

christoph segers


Man Aantal berichten : 514
Leeftijd : 44
Woonplaats : liedekerke
Hobby’s : karper en meervalvissen
Registration date : 02-05-08

Bewaarzak met boei Empty
BerichtOnderwerp: Re: Bewaarzak met boei   Bewaarzak met boei Icon_minitimema mei 05, 2008 8:29 pm

Heb zelf van die h blok boeitjes al bevestigd met de gedachte als je bewaarzak moest loskomen kan je hem dan toch traceren en komt de karper ten goede , normaal gezien zou je zak niet mogen loskomen indien deze goed bevestigd is
staat denk ik trouwens al eens beschreven in een of ander boek , denk van danau
voor mijn bevestiging van de zak gebruik ik zo een schroef met een gat doorgeboord met daardoor een splitring waar je je touw kan aan vastknopen
Deze schroef kan je dan op een voldoende lange bankstick schroeven
En tenslotte driedubbel chekken of alles goed bevestigd is voor de veiligheid van onze vriend
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.thecompleatebroangler.com
Gast
Gast




Bewaarzak met boei Empty
BerichtOnderwerp: Re: Bewaarzak met boei   Bewaarzak met boei Icon_minitimedi mei 06, 2008 7:43 am

Hey Foxken,

Ik had het verhaal met de boei inderdaad gelezen uit een artikel van Alain Danau. Normaal zou ik er ook nooit aan gedacht hebben omdat ik op mijn thuis water mijn vissen altijd veilig op een goede en diepe plaats naast mijn rodpod kan zakken.

De reden dat ik zeker een boei wil gaan gebruiken is dat ik dan steeds kan zien of alles nog op zijn plaats ligt. Juist omdat het een aantal meters uit de kant is.

Waar heb jij die H-blokjes gekocht? Kun je er misschien een foto van plaatsen?

Thanks,

Chris
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Bewaarzak met boei Empty
BerichtOnderwerp: Re: Bewaarzak met boei   Bewaarzak met boei Icon_minitimedi mei 06, 2008 9:01 am

Bewaarzak met boei H-Blok_Marker_Float

Bewaarzak met boei H-Blok_Marker_Float2

Bewaarzak met boei Mini_H_Blok2
Terug naar boven Ga naar beneden
christoph segers

christoph segers


Man Aantal berichten : 514
Leeftijd : 44
Woonplaats : liedekerke
Hobby’s : karper en meervalvissen
Registration date : 02-05-08

Bewaarzak met boei Empty
BerichtOnderwerp: Re: Bewaarzak met boei   Bewaarzak met boei Icon_minitimedi mei 06, 2008 6:21 pm

in de tijd bij jansens heb ik ze gekocht , voor fotos was den tommy mij al voor
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.thecompleatebroangler.com
Gast
Gast




Bewaarzak met boei Empty
BerichtOnderwerp: Re: Bewaarzak met boei   Bewaarzak met boei Icon_minitimedi mei 06, 2008 6:35 pm

Op sommige waters is dit al reeds verplicht.
Bewaarzak vast aan twee piketten in de lengte vastgemaakt.
Aan de zak een H-blok bevestigt met boei ( aan een touw lengte = diepste punt van het water + 1/3 )
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Bewaarzak met boei Empty
BerichtOnderwerp: Re: Bewaarzak met boei   Bewaarzak met boei Icon_minitimedi mei 06, 2008 6:52 pm

Bedankt gasten voor jullie reacties. Hier kan ik zeker iets mee!

Ik wilde het eerst niet posten, maar het zou een goede regel zijn het verplicht te maken om een boei te gebruiken bij het zakken van een karper. Ik heb er toch al te veel slechte dingen over gehoord en gelezen. Het zou toch op z'n minst een paar karpers van een nare dood gered hebben als de zak toen gelokaliseerd kon worden door de opvallende boei.

Chris
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Bewaarzak met boei Empty
BerichtOnderwerp: Re: Bewaarzak met boei   Bewaarzak met boei Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Bewaarzak met boei
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: Discussie Board :: Tips & Tricks-
Ga naar: