hey salooners, ik vroeg me nu af of de nieuwe delkims wel degelijk samen gaan met gevlochten lijn, of helemaal niet. al veel gelezen overal rond en veel bla bla, maar geen duidelijke ja of nee... zijn onder jullie die de combinatie gebruiken of wagen jullie het er ook niet op? ik hoop bij jullie op een uitsluitsel
ik heb jaren gevlochte lijn gebruikt in combo met delkims nooit geen enkel probleem mee gehad!! begrijp eigenlijk niet goed wat het probleem zou zijn?? denk niet dat die gasten bij delkim dingen op de markt gaan brengen waar een of andere lijn niet kan gebruikt worden ...
bart polyn
Aantal berichten : 806 Leeftijd : 43 Woonplaats : Heusden Hobby’s : Karpertjes vangen natuurlijk en luipaargekko's Registration date : 19-08-08
Ik heb vroeger toch met men eigen ogen gezien dat het plaatje ingesneden was door het gebruik met gevlochten lijnen!!Normaal zou dit nu moeten verholpen zijn...........!!
ik heb jaren gevlochte lijn gebruikt in combo met delkims nooit geen enkel probleem mee gehad!! begrijp eigenlijk niet goed wat het probleem zou zijn?? denk niet dat die gasten bij delkim dingen op de markt gaan brengen waar een of andere lijn niet kan gebruikt worden ...
dat is nu juist het probleem tommy er wordt vanalles gezegd, zoals dat wanneer er onder scherpe hoek gevist wordt gevlochten lijn zou kunnen insnijden in de huls, trilplaat van de delkim, nu zoals gezegd ze kosten me teveel geld om het even te gaan proberen...
maar als iemand er wel ervaring mee heeft ik hoor het graag zoals van tommy, thanks
nu begrijp ik je vraag (had het niet helemaal begrepen) je hebt het over het insnijden van de lijn in het huis van de bieper (daar heb ik wel is probs mee gehad) maar mijn eerste MMX van fox sloeg alles daar snee de lijn gewoon het oor gewoon compleet af. maar ik begrijp wat ge bedoeld nu en dat probleem is er zeker!!
ATTs makker is ééne goeie raad dat ik je geef (door de hogere oren) is dit probleem voledig nihil ....
Robby Malfliet
Aantal berichten : 2753 Leeftijd : 48 Woonplaats : Haasdonk Hobby’s : Vissen, voetbal, Anglofiel... Registration date : 06-01-09
Ik heb ook duidelijk gezien dat de vibratieplaatjes ingesneden waren na een paar jaar gevlochten lijn te gebruiken.
Ik gebruik zelden of nooit nog gevlochten hoofdlijn (behalve op marker en spod stok). Maar nu nie persé om die reden zene.
Gast Gast
Onderwerp: Re: Delkim & gevlochten goeie vrienden?? do sep 10, 2009 9:59 am
Ik vis nu ook zo en ik heb er geen problemen mee. Natuurlijk onder extreme hoek snijde in uwen tuter. Ik heb nog nooit nen tuter gebruikt dada probleem ni heeft. En ik heb ook ooit zo'n wieltje van ne fox-tuter los in 2 gehad. Ook gewoon van ne vis.
Uiteindelijk zijn tuters nen hoop rommel (bhalve die nevillekes dan ) Me gevlochten hebde altijd de kans da uwen tuter wa sneller sneuveld. Ma ik zou u daar geen zorge rond maken. Ik ben ook ne gevlochte-fan, sinds dak den 1ste keer me delkims gevist hebt, wasek verkocht. Ik vis er nu nog mee en nooit geen probs mee gehad
grtzzz
pascal waltenier
Aantal berichten : 445 Leeftijd : 44 Woonplaats : welle Hobby’s : vissen Registration date : 16-12-08
Onderwerp: Re: Delkim & gevlochten goeie vrienden?? do sep 10, 2009 10:42 am
Heb nu al 2.5 jaar men delkim's , nu niet dat ik iedere keer met gevlochten vis maar ook nog geen probs gehad
1 raad is er wel op te letten , als je uitvaart en je hengel blijft op de stokken , zo dropt
Je best de molenbeugel draait dat je gevlochten lijn gewoon naast je bieper afloopt , het schuren van de lijn maakt op termijn je gevlochten stuk , ook de opwarming aan het trilplaatje op grotere afstand en droge draad zal wel oplopen , en snel insnijden
Robby Malfliet
Aantal berichten : 2753 Leeftijd : 48 Woonplaats : Haasdonk Hobby’s : Vissen, voetbal, Anglofiel... Registration date : 06-01-09
Als ik uitvaarde lag mijn lijn altijd naast de bieper (ook met mono lijnen), maar toch was er duidelijk insnijding te zien bij mijn oude Delks. Ik zal veel beet gehad hebben zeker...
Als ik uitvaarde lag mijn lijn altijd naast de bieper (ook met mono lijnen), maar toch was er duidelijk insnijding te zien bij mijn oude Delks. Ik zal veel beet gehad hebben zeker...
Stoefer Muggebeten zeker Nog niet genezen ? Ik wacht ze . Grt
Robby Malfliet
Genezen? Jerry jongen, kheb sinds dinsdag nog maar een fixatieverband gekregen dat er 3 weken dag en nacht aan moet blijven! Ik reken zeker nog op 5 weken voor ik maar kan gaan vissen.
verhofstadt kristoff
Aantal berichten : 129 Leeftijd : 48 Woonplaats : schelderode Hobby’s : karpervissen Registration date : 13-10-08
Heb nog geen problemen gehad. Erzijn natuurlijk altijd extremen.
Bart Debosschere
Aantal berichten : 1018 Leeftijd : 47 Woonplaats : Vlaanderen Hobby’s : Carpfishing & dog-sport Registration date : 24-01-09
Onderwerp: Re: Delkim & gevlochten goeie vrienden?? za sep 12, 2009 10:42 am
Jip gasten,.... Bij gevlochten lijnen is het altijd oppassen als je in een hoek vist. Ooit een prachtige fluiter gehad op het kanaal van een massive boot, gevolg mij fox mx-bieper was gescalpeerd . Het beentje dwarsdoor gesneden , van de lijn. Zal dan ook bij een andermerk niet anders zijn denk ik. De beste oplossing is natuurlijk met losse pieken werken voor u set-up, zodoende dat u gevlochten lijn mooi recht door u ne bieper passert. Zodoende dat de hoek minimaal is en minimale insnijding dan. greetz
geen lid meer
Aantal berichten : 159 Leeftijd : 44 Woonplaats : f Hobby’s : f Registration date : 27-08-09
Onderwerp: Re: Delkim & gevlochten goeie vrienden?? za sep 12, 2009 10:46 am
de sensor van mijn delkim heeft een klein brandplekje, maar ver geen problemen.