Aantal berichten : 280 Leeftijd : 47 Woonplaats : Ieper Hobby’s : vissen-vissen-vissen Registration date : 24-03-08
Onderwerp: Optonic's do mei 01, 2008 9:51 am
Yup, Iedereen heeft al een draadloos setje in zijn bezit. Graag had ik eens geweten welke jullie in jullie bezit hebben of zou willen hebben en waarom dan wel. Ben voor het ogenblik in bezit van 2setjes Dxr'en van Fox maar door omstandigheden heb ik soms moeite met de ontvangst(opstaksels). Zijn zeker goede optonic's maar ben ook een beetje materiaal freak en had graag eens jullie mening gehoord ivm optonic's.
Mvg Kurt
Gast Gast
Onderwerp: Re: Optonic's do mei 01, 2008 10:32 am
Hi,
het heeft me een arm en een been gekost, maar ik heb me ten langen leste laten overtuigen (o.a. door die mottige mods hier ) om mijn ouwe omgebouwde optonicjes te vervangen door de Delkim Txi-Plus; Ik heb wel gewacht op de beursdagen om ze te kopen; 20% reductie op 4 biepers + de receiver is gene kattepis.
Ik heb er dus zo 4 gekocht + een Receivertje. De duurdere reeksen van Fox zitten in bijna de zelfde prijskategorie maar hebben niet altijd enkele (soms belangrijke) extras die Delkim wel heeft:
_ de verschillende LED-instellingsmogelijkheden _ de Hi/Lo verbruiksinstelling _ de ultrafijne gevoeligheidsinstellingen _ de anti theft feature _ sensor ipv vliegwiel; omdat ik in de winter nog wel es op roofvis ging (en ga), vond ik het wel belangrijk dat de boel niet kon vastvriezen _ een heel goeie service (van velen al horen zeggen)
En als het wat minder duur kan of moet, zou ik zeker en vast die nieuwe gerubberde reeks van Prologic es bekijken: Waterdicht, en zowel apart als in sets van 3+RCV of 4+RCV te verkrijgen.
Cheers,
Gast Gast
Onderwerp: Re: Optonic's do mei 01, 2008 11:13 am
Ik heb 3 Foxen micron Es biepers + TXR zender - ontvanger ! Heb dit over 2 jaar in Occasie gekocht en ben er nog altijd tevreden van !!! Daarvoor had ik 3 Foxen ST die mij jarenlang trouwe dienst hebben bewezen !!! Ik ben heel tevreden van Fox en zal waarschijnlijk niet vlug veranderen . Niet dat ik de Delkims niet goed vind hoor ! Maar Delkim is wat boven mijn budget ! Dat de prijs moest verminderen zou ik ze wel eens willen proberen .
Mvg waldo
Gast Gast
Onderwerp: Re: Optonic's do mei 01, 2008 12:06 pm
Ik heb delks TXi (oud model) met zender maar ben daar alles behalve kontent van, van die zender he. De buzzers zijn perfect!!!
Aantal berichten : 1507 Leeftijd : 51 Woonplaats : Kortemark Hobby’s : Verse vis Registration date : 23-03-08
Onderwerp: Re: Optonic's zo mei 04, 2008 7:00 pm
Ik had indertijd mij een set Fox Micron aangeschaft, dat moment kon ik niet meer betalen, maar uiteindelijk vis ik er nu al jaren mee, en als ik een run of een bliep krijg, hoor ik dat even goed met die goedkope wekkertjes dan met andere duurdere modellen... Als zender heb ik nog de TXR van Fox liggen, ben daar zeer tevreden over maar das met kabels hé, op kanalen vind ik dat soms wat minder omdat je nu eenmaal verplicht bent om uw stokken samen te houden...
Ik heb me daarom verleden jaar zo'n Gardner ATTX systeempje aangeschaft en ben daar ook razend tevreden over, ik heb wel nog het oude model in bezit en kwa ontvangst mag er niets in de weg zitten(als uw stokken bv beneden aan een dijk staan en jij zit met de tent hogerop), hopelijk is dat bij die nieuwere versie opgelost, maar anders zeker geen klagen over!!!! Grtzzzzzzzzzzzzzzzz
Wesley Mast
Aantal berichten : 693 Leeftijd : 44 Woonplaats : Schelle (BE) Hobby’s : Mijn gezin, films & karpervissen Registration date : 03-04-08
Onderwerp: Re: Optonic's zo mei 04, 2008 7:15 pm
Heb momenteel de Fox "EOS R" met de "RX 3" reciever en mag er zeker ni van klagen,ze doen hun ding,maar moesten die ooit vervangen dienen te worden,gaan'k eens overstappen naar Delkim (ge hoort daar niks dan lof over) en zien wat dit merk zegt. Ook met draadloze reciever natuurlijk...
greetz Wes (de lange)
christoph segers
Aantal berichten : 514 Leeftijd : 44 Woonplaats : liedekerke Hobby’s : karper en meervalvissen Registration date : 02-05-08
Onderwerp: Re: Optonic's zo mei 04, 2008 7:58 pm
Ik vis al jaren met de fox micron sx in combi met een txr systeem , werkt gewoon super goed voor mij zelfs als er obstakels tussen de hengels en plaats van je tent of plu staat
Kurt Glorie
Aantal berichten : 280 Leeftijd : 47 Woonplaats : Ieper Hobby’s : vissen-vissen-vissen Registration date : 24-03-08
Onderwerp: Re: Optonic's wo mei 07, 2008 11:31 am
Inderdaad ,als mijn stok net achter mijn tent staat , heb ik er ook geen problemen mee. Gewoon de afstand in combinatie met obstakels, daar had ik gewoon een klein probleempje mee. Stok stond ongeveer 50 meter verder in de diepte. Als ik mijn centrale hoog hield 2meter plus, dan kon hij ontvangen maar eenmaal bivy hoogte kwam er niks meer uit. Heb mijn oog laten vallen op een setje Lxr'en, iemand daar info over?
Mvg Kurt
Steven Deschrijver
Aantal berichten : 309 Leeftijd : 37 Woonplaats : kluisbergen Hobby’s : weekends aan een stuk karperen Registration date : 20-04-08
Onderwerp: Re: Optonic's do mei 08, 2008 8:15 am
ik vis met drie micron mx optonics + het nieuw txr systeem van fox maar ik denk da ik het ga verkopen voor in de plaats een gardner ATTX te kopen!!!
Joris Daelemans
Aantal berichten : 75 Leeftijd : 42 Woonplaats : Breendonk Hobby’s : Karpervissen Registration date : 20-05-08
Onderwerp: Re: Optonic's wo mei 21, 2008 7:43 pm
Ben in het bezit van de fox mmxr set met rx2 ontvanger,werkt perfect en vind het handig dat er een autolader bij zit voor de ontvanger continue bij te laden. grts
Kevin Richez
Aantal berichten : 202 Leeftijd : 41 Woonplaats : wervik Hobby’s : vissen en vogelen Registration date : 13-05-08
Onderwerp: Re: Optonic's di jun 17, 2008 9:31 pm
ik ben dit jaar bezig met heel m'n karper uitrusting aan het uitbreiden en vernieuwen. en voor het kopen van die fox of delkim biepers heb geen geld niet meer over.(ik ben nu ook wel niet blut he ) ik heb m'n oog laten vallen op die optonics van ron thompson. ik weet niet of er hier mensen zijn die er al ervaring mee hebben of die een reden hebben waarom ik ze niet mag kopen.
een vriend van mij heeft er onlangs gekocht en heeft er tot nu toe geen problemen mee. ze zien er erg afgewerkt uit en klinken goed.
grts kevin.
Gast Gast
Onderwerp: Re: Optonic's di jun 17, 2008 9:35 pm
Ik kan maar één ding zeggen (koop die rommel niet). Ge kunt beter even verder sparen voor delkims of fox, maar al de rest van de geluidkastjes is voor mij persoonlijk dikke shit!!
Voor mij zijn het Delkim´s (of Steve Nevels uit engeland) Voor andere zal het fox zijn (die ook heel goed zijn natuurlijk).
Gast Gast
Onderwerp: attx V2 di jun 17, 2008 9:45 pm
Zoals Tommy al eerder heeft vermeld heb ik het Gardner systeem in combinatie met 3 eos X biepers en het werkt dus echt zeer goed, ik had al 2 maal een eos X maar ik wou draadloos gaan, dus mijn enigste optie was de boel verkopen tot Tommy ons attent maakte voor dit systeem, je plugt gewoon 3 zenderkes in uw biepers, en die kan je dan programmeren op de remote, ook volgens de verschillende kleuren!
Als je delkims hebt moet je gewoon andere zendertjes bestellen dan voor fox biepers maar beide werken. (verschil in jacksize)
Als ik reken komt dit in feite goedkoop uit want eos X heeft exact dezelfde eigenschappen als een eos R maar aan helft vd prijs.
Kevin Richez
Aantal berichten : 202 Leeftijd : 41 Woonplaats : wervik Hobby’s : vissen en vogelen Registration date : 13-05-08
Onderwerp: Re: Optonic's di jun 17, 2008 9:48 pm
bedankt tommy voor de snelle en eerlijke reactie . dat word sparen; nog een reden om te stoppen met rokken.
grts kevin.
Gast Gast
Onderwerp: Re: Optonic's di jun 17, 2008 9:51 pm
carpthriller schreef:
bedankt tommy voor de snelle en eerlijke reactie . dat word sparen; nog een reden om te stoppen met rokken.
grts kevin.
Tja makker, ik ben altijd eerlijk en tis mss niet altijd wat iemand wil horen. Maar ik persoonlijk stel veel eisen aan mijn materiaal (en ga altijd voor het beste). Sparen voor iets da perfect werkt, is beter dan shit kopen (dat ge na verloop van tijd toch ook weer moet vervangen).
Kevin Richez
Onderwerp: Re: Optonic's di jun 17, 2008 9:52 pm
Bart B schreef:
Als ik reken komt dit in feite goedkoop uit want eos X heeft exact dezelfde eigenschappen als een eos R maar aan helft vd prijs.
kun je me zeggen aan hoeveel je komt; dan heb ik een prijs voor ogen waar ik naar toe kan sparen.(dan moet ik mischien maar de helft minder roken; hehe. )
Gast Gast
Onderwerp: Re: Optonic's di jun 17, 2008 9:58 pm
Kwa prijs weet ik niet zo (ik heb zelf ook het oude model TXi van delkim) tweede hands gekocht. Maar ik wil er ook andere (allemaal blauwe leds).
Maar denk dat je vlug een €600 kwijt bent (voor een nieuw setje + zender)
Gast Gast
Onderwerp: eos X di jun 17, 2008 9:59 pm
Je moet eens zien wat de winkelprijs is van de eos x die zijn gezakt sinds ik die kocht. Het gardner systeem heb ik goedkoper kunnen kopen kopen dan in de winkel, maar misschien kan ik je daar nog wel aan helpen want ik heb nog iet tegoed van die verkoper. Geen belofte maar ik wil het wel proberen.
Gast Gast
Onderwerp: kleuren di jun 17, 2008 10:01 pm
Tommy ik zoueerder voor de 3 mooiste delkim kleuren gaan wit paars en blauw maar ik vermoed dat uw nieuwe hangers allemaal blauw zijn niet?
Tackletart deluxe haha!
Gast Gast
Onderwerp: Re: Optonic's di jun 17, 2008 10:13 pm
Blauw makker dat moet het zijn, heb ze vroeger ook gehad (voor ik ze met mijne stomme kop verkocht)
Maar nog even de prijs De Delkim EV kost €90
De Delkim Plus kost €135
En de Delkim TX-i plus kost €180 + de RX plus pro reciever kost €200
Gene katte pis natuurlijk
vanderzanden wim
Aantal berichten : 384 Leeftijd : 43 Woonplaats : Geel Hobby’s : Vissen Registration date : 15-06-08
Onderwerp: Re: Optonic's wo jun 18, 2008 8:34 am
Ik zelf heb ook delkim txi juist zoals tommy het oude model. Voor mij komt er niks anders meer ik heb deze van in 2000 en die werken nog altijd evengoed als toen. Vind persoonlijk die nieuw gekleurde lichtjes een beetje overdreven. Ik had mij in 2004 een set foxen aangeschaft. de digital rx. Maar heb deze na 2 maanden al van de hand gedaan en terug mijn delkims uit de kas gehaald. Persoonlijk vond ik deze al overdreven gekke geluiden maken om maar te zwijgen over da flikkerend licht. Daar werd ik helemaal zot van. Maar kwalitatief denk ik dat fox ook best wel goed zit. Het is gewoon een persoonlijke voorkeur.
@Tommy hoe komt het dat je niet tevreden bent over je ontvanger van je Delkims?
Gast Gast
Onderwerp: Re: Optonic's wo jun 18, 2008 8:44 am
De zender werkt soms niet (tweede hands gekocht) en denk dat er aan geprutst is!! En ik zou graag allemaal blauw hebben (nu ist, rood, groen en geel). De biepers zelf werken perfect!!
als er iemand ergens delkims weet te koop staan (mag tweede hands zijn, perfecte staat en all blue) Laat me iets weten .....
Steven Deschrijver
Aantal berichten : 309 Leeftijd : 37 Woonplaats : kluisbergen Hobby’s : weekends aan een stuk karperen Registration date : 20-04-08
Onderwerp: Re: Optonic's wo jun 18, 2008 12:26 pm
ik heb me twee weken geleden al twee delkim txi plus gekocht voor 160€ stuk kga vandaag om mijn derde en de ontvanger en het is allemaal in het blauw!!! ik had eerst fox mx biepers maar die hebben nu 4 jaar dienst bewezen ik wil nu het echte grief!!!
Gast Gast
Onderwerp: Re: Optonic's wo jun 18, 2008 2:29 pm
joris schreef:
Ben in het bezit van de fox mmxr set met rx2 ontvanger,werkt perfect en vind het handig dat er een autolader bij zit voor de ontvanger continue bij te laden. grts
ik doe mee met joris. de blue-set wel te verstaan. vroeger had ik deLXR uitvoering en dat was toen het paradepaardje. moesten ze deze terug op de markt gooien, ik zou niet twijfelen. voor de LXR had ik carpsounders. deze hadden niet veel opties maar ze hadden me in al die jaren nooit in de steek gelaten. trouwens, diegene die ze overgekocht heeft van mij, vist er nog steeds mee.
En ik vis al jaaaaaren met mijn Optonics super xl van Arca . Die krengen krijgt ge echt nooit kapot . Alleen spijtig dat er toen enkel sprake was van sounderboxen . Mijn Delkims heb ik in het AK gekeeperd nadat ik al 2 maal gene tuut had gehad bij ne run . Grt